Eğitim Bilgileri
2007 - 2014
2007 - 2014Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Öğretimi (Dr), Türkiye
2003 - 2006
2003 - 2006Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
1993 - 1998
1993 - 1998Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2014
2014Doktora
An Analysis of the Pragmatic Competence of Pre-service English Language Teachers: Appropriateness of Forms of Address
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, İstatistik Teorisi, İngiliz Dili Öğretimi (Dr)
2006
2006Yüksek Lisans
Implementing the European Language Passport Standards into Advanced Reading Course at the ELT Department, Gazi University
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİtalyanca
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
2019 - 2023
2019 - 2023Öğretim Görevlisi Dr.
Gazi Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller
2004 - 2018
2004 - 2018Okutman
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
2000 - 2004
2000 - 2004Okutman
Gazi Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller
Akademi Dışı Deneyim
1998 - 2000
1998 - 2000İngilizce Öğretmeni
Özel Ceceli Okulları, İngilizce Öğretmeni
Verdiği Dersler
Makaleler
Tümü (2)
Diğer Yayınlar (2)
2022
20221. From Practicum to Real Classroom: Does Experience Change Perceived Self-efficacy Beliefs of English Language Teachers?
Terzi C.
Focus on ELT Journal , cilt.4, sa.1, ss.124-141, 2022 (Hakemli Dergi)
2014
20142. An Analysis of Dissertation Abstracts In Terms of Translation Errors and Academic Discourse
TERZİ C., ARSLANTÜRK Y.
International Journal of English Language and Translation Studies , cilt.2, sa.4, ss.1-11, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Analysing Pragmatic Competence of Pre-service English Language Teachers
SEFEROĞLU G., TERZİ C.
Innovation and Technology in Language Teaching, Lizbon, Portekiz, 6 - 07 Aralık 2018, (Özet Bildiri)
2017
20172. The Use of Think-Aloud Protocols in Address Research: The Factors Influencing Pre-Service EnglishTeachers’s Choice of Forms of Address in English
TERZİ C.
INAR 4, Helsinki, Finlandiya, 08 Haziran 2017 - 09 Ocak 2018, (Özet Bildiri)
2010
20103. To Err is Human: Students’ Perceptions of Correction in the EFL Classroom
TERZİ C.
Turkish and Hellenic Perspectives on Intercultural Issues: Reflections on Education and Culture, Ankara, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
2010
20104. Preferred initiation-repair mechanisms in EFL classrooms
TERZİ C.
1st World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA), Cairo, Mısır, 29 - 31 Ekim 2010, cilt.9, (Tam Metin Bildiri)
2009
20095. The Concept of Makam in Ottoman-Turkish Classical Music
TERZİ C.
Hellenic and Turkish Culture, Rethymno/ Girit, Yunanistan, 15 - 18 Ekim 2009
Kitaplar
2022
20221. Forms of Address in the Foreign Language
Terzi C.
Linguistics: Cross Cultural Perspectives, F. Büşra Süverdem,Selen Tekalp, Editör, Peter Lang Publishing, Inc., Berlin, ss.71-92, 2022
2015
20152. Ortaokul İngilizce 5 Student s Book
TERZİ C., ŞARLANOĞLU VURAL A.
Özgün Matb. San., Ankara, 2015
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam Ediyor