Eğitim Bilgileri
2007 - 2015
2007 - 2015Doktora
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, Türkiye
2005 - 2007
2005 - 2007Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Kimya öğretmen adaylarında özdüzenlemeli öğrenme becerilerinin geliştirilmesine yönelik temel öğrenme stratejileri öğretimi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü
2007
2007Yüksek Lisans
Yapılandırmacı yaklaşıma uygun 5e öğrenme döngüsüne göre hazırlanan ders materyalinin lise 3. sınıf öğrencilerinin yükseltgenme ? İndirgenme tepkimeleri ve elektrokimya konularını anlamalarına etkisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi
2005 - Devam Ediyor
2005 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2005 - Devam Ediyor
2005 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Araştırma Görevlisi
Yönetilen Tezler
Devam ediyor
Devam ediyorYüksek Lisans
KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ KİMYAYI ANLAMLANDIRMA SÜREÇLERİNDE KULLANDIKLARI AKIL YÜRÜTME BİÇİMLERİ
Ekici F. (Danışman)
S.TATLI(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (9)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (5)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (3)
2024
20241. Development and Use of a Flowchart as a Scaffolding Tool for Isomeric Relationships in Organic Chemistry
IŞIK B., EKİCİ F., KADAYIFÇI H., AKKUŞ H.
Journal of Chemical Education
, cilt.101, sa.6, ss.2458-2465, 2024 (SCI-Expanded, Scopus)
2023
20232. Investigation of Laboratory Teaching Strategies in Chemistry Education: Opinions of Pre-service Chemistry Teachers
Ekici F., Yalçın Çelik A.
The Universal Academic Research Journal , cilt.5, sa.3, ss.376-389, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Teaching Some Features of Competitive Elimination and Substitution Reactions of Alcohols through a Guided Inquiry Laboratory Activity
KADAYIFÇI H., IŞIK B., EKİCİ F.
Journal of Chemical Education
, cilt.100, sa.8, ss.2896-2903, 2023 (SCI-Expanded, Scopus)
2023
20234. IMPLEMENTATION OF STRATEGY INSTRUCTION TO PROMOTE PRE-SERVICE CHEMISTRY TEACHERS’ SELF-REGULATED LEARNING SKILLS
Ekici F., Atasoy B.
Shanlax International Journal of Education , cilt.11, sa.1, ss.1-25, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20225. Preservice Chemistry Teachers' Understanding of Surface Tension through Guided-Inquiry
GENÇER S., EKİCİ F.
JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION
, cilt.99, ss.3946-3953, 2022 (SCI-Expanded, Scopus)
2022
20226. Investigation of the Effects of Pre-Service Teachers' Socio-Economic Statuses and Personality Traits on Their Motivations
Yüce G., Ekici F., Akkuş H., Atasoy B.
Participatory Educational Research
, cilt.9, sa.6, ss.312-334, 2022 (Scopus)
2021
20217. Examining Pre-Service Teachers’ Views about Online Chemistry Laboratory Learning Experiences Amid the Covid-19 Pandemic
YEŞİLOĞLU S. N., GENÇER S., EKİCİ F., Işık B.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.18, ss.108-124, 2021 (Scopus, TRDizin)
2019
20198. Kimya Öğretmen Adaylarının Değerlendirmeye Bakış Açılarındaki Değişimin İncelenmesi
Turan Oluk N., Ekici F., Gençer S., Akkuş H.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.1698-1728, 2019 (TRDizin)
2019
20199. An Investigation of Preservice Teachers’ Levels of Metacognitive Awareness in Terms of Certain Variables
Ekici F., Ulutaş B., Atasoy B.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.3, ss.1035-1054, 2019 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Kimya Öğretmen Adaylarının Organik Bileşiklerin Yüzey Gerilimine İlişkin Anlayışları
EKİCİ F., GENÇER S.
VII. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 24 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2019
20192. Farklı Lise Türlerindeki Öğrencilerin Sosyoekonomik Durumları, Öğrenme Stratejileri ve Başarı-BaşarısızlıkYüklemeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Çankırı İli Örneği
EKİCİ F., ATASOY B.
6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
20193. Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyoekonomik Durumları ileEpistemolojik İnançları, Öğrenme Yaklaşımları, Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
EKİCİ F., ATASOY B.
6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2015
20154. Özdüzenlemeli Öğrenme Becerilerinin Geliştirilmesi İçin Gerçekleştirilen Soru Sorma Stratejileri Etkinliklerinde Kimya Öğretmen Adaylarının Sordukları Soruların Kalitelerinin İncelenmesi
EKİCİ F.
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 09 Eylül 2015
2012
20125. The Role of Metacognitive Awareness in Academic Performance
EKİCİ F., IŞIK B., ATASOY B.
The European Conference on Educational Research 2012, Cadiz, İspanya, 19 - 22 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
20126. Prospective Science Teachers’ Metacognitive Awareness
IŞIK B., EKİCİ F., ATASOY B.
The European Conference on Educational Research 2012, Cadiz, İspanya, 17 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
20127. The Relationship Between Students' Metacognitive Awareness and Their Attitudes Towards Science Courses, Academic Achievement, and Gender
EKİCİ F., IŞIK B., ATASOY B.
CY-ICER 2012, Kıbrıs (Kktc), 8 - 10 Şubat 2012, (Özet Bildiri)
2011
20118. The Relationship Between Students' Metacognitive Awareness And Their Attitudes Towards Chemistry Courses, Academic Achievement, And Gender
EKİCİ F., IŞIK B., ATASOY B.
ECER 2011, Berlin, Almanya, 12 - 16 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
20119. Kimya Öğretmen Adaylarında Özdüzenlenmiş Öğrenme Becerisinin Geliştirilmesine Yönelik Uygulamalar
EKİCİ F., ATASOY B., ULUTAŞ B., KADAYIFÇI H.
II. Ulusal Kimya Eğitimi KOngresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2011
201110. Kimya Öğretmen Adaylarının Özdüzenlenmiş Öğrenme Yeteneğinin Geliştirilmesi
ATASOY B., EKİCİ F., KADAYIFÇI H., IŞIK B.
II. Ulusal Kimya Eğitim Kongresi, Erzurum, Türkiye, 05 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2010
201011. Öğrencilerdeki Temel Elektrokimyasal Kavramların Makroskobik Sub Mikroskobik ve Sembolik Boyutta İncelenmesi
EKİCİ F., ULUTAŞ B., YALÇIN ÇELİK A., ATASOY B.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2007
200712. The Effect of Instruction Based on 5E Learning Cycle Model on Students Conceptual Understanding of Electrochemistry
EKİCİ F., ATASOY B., YÜRÜK N.
ESERA 2007, Malmö, İsveç, 21 - 25 Ağustos 2007, (Özet Bildiri)
2006
200613. Öğrencilerin Yaratıcı Düşüncelerini Ortaya Çıkaran Çizimleri ve Açıklamaları
VURAL N., EKİCİ F., KADAYIFÇI H., ATASOY B.
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Öğretmenlerin ve Öğretmen Adaylarının Özdüzenleme Stratejilerinin Cinsiyet ve Alan Değişkenleri Açısından İncelenmesi
Ekici F., Yalçın Çelik A.
Kimya Eğitiminde Güncel Araştırmalar, Prof. Dr. Ayhan Yılmaz,Prof. Dr. Alev Doğan, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.101-120, 2022
2018
20182. Asitlik ve Bazlık
EKİCİ F.
Genel Kimya, Atasoy Basri, Editör, Palme, Ankara, ss.238-254, 2018