Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Augmented reality in 9th grade history: Student opinions on the usefulness and effectiveness of the material
İnternational Journal of Human Sciennes
, cilt.20, sa.3, ss.298-310, 2023 (Hakemli Dergi)
Türkiye’xxde Tarih Eğitimi ile İlgili Yapılmış Lisansüstü Tezlerin Değerlendirilmesi
Turkish History Education Journal
, cilt.9, sa.1, ss.248-262, 2020 (Hakemli Dergi)
YAŞANILAN TARİHSEL MEKÂNIN ÖĞRENCİLERİN TARİHBİLİNCİ İLE İLİŞKİSİ GAZİANTEP İLİ ÖRNEĞİ
Gazi Üniversitesi Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.100-129, 2016 (Hakemli Dergi)
History of Science and Medicine in Turkish History Secondary School Textbooks
International Journal of Environmental and Science Education
, cilt.10, sa.2, ss.287-300, 2015 (Hakemli Dergi)
Secondary School Students Opinions About Readers Theatre
European Journal of Educational Research
, cilt.4, sa.1, ss.14-21, 2015 (Scopus)
Oyun Yöntemiyle Tarih Öğretiminin Öğrenci Erişisine ve Kalıcılığa Etkisi
TÜRK TARİH EĞİTİMİ DERGİSİ
, cilt.4, sa.1, ss.67-88, 2015 (Hakemli Dergi)
Tarih Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Dramaya Yönelik Tutumları
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.35, sa.1, ss.27-46, 2014 (Hakemli Dergi)
Kültür Aktarımında Tarih Öğretimi Ve Önemi
Türk Yurdu
, cilt.3, sa.286, ss.214-220, 2011 (Hakemli Dergi)
Hayat Bilgisi Dersinin Öğrencileri Sosyal Bilgiler Dersi İle Fen ve Teknoloji Dersine Hazırlama Düzeyinin İncelenmesi
E-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.5, sa.3, ss.954-971, 2010 (Hakemli Dergi)
Köy Enstitülerinde Tarih Eğitimi
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, ss.1505-1529, 2009 (Hakemli Dergi)
Gagauzlarda Eğitim
Sabaa Yıldızı
, sa.25, ss.46-50, 2007 (Hakemli Dergi)
Postmodernizm ve Tarih Öğretimi
Türk Yurdu
, cilt.22, sa.175, ss.61-68, 2002 (Hakemli Dergi)
Tarih Öğretmenlerinin Meslekî Becerisini Şekillendiren Unsurlar
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.1, ss.211-215, 2002 (Hakemli Dergi)
Okullar Konsülü Tarih 13 16 Projesi ve Tarih Eğitimine Katkıları
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.67-74, 1999 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2017 Ortaöğretim Tarih Ders Programlarının Beceri ve Değer Öğretimi Açısından Değerlendirilmesi
Uluslararası Tarih Müfredatı Çalıştayı, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2017
Tarih Öğretmen Adaylarının Eski Çağ Tarihine İlişkin Kavramları Anlama Düzeyleri
9. Uluslararası Kaşgarlı Mahmut Eğitim Bilimleri Kongresi, 7 - 09 Ekim 2017
Tarihi Edebiyatla Birleştiren Bir Teknik Önerisi ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tekniğe İlişkin Görüşleri
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu VI, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017
Internet Destekli Tarih Öğretiminde ArşivBelgelerinin Kullanımı ve Önemi Türk Arşivleriiçin Bir Çalışma Örneği
DİPLOMASİ ve DIŞ POLİTİKA ARAŞTIRMALARINDA ARŞİVLERİN ROLÜ, 7 - 09 Nisan 2016
Milli Eğitim Bakanlığı Özel Alan Yeterliliklerine Göre TarihÖğretmen Adaylarının Öz Yeterlik Algıları
IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016
Tarih Öğretimine Yeni Bir Yaklaşım Empati
Tarih Öğretimi ve Yeni Yaklaşımlar Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 10 Nisan 2015
Tarih Öğretiminde Oyun Yöntemi
3. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2014
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Kültürel Miras Metaforları
1. Sosyal Bilgiler Kongresi, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014
İngiltere de Lisansüstü Tarih Eğitimi Genel Yaklaşımlar Uygulamalar
Türkiye’de Lisansüstü Tarih Programlarının Durumu Çalıştayı, Isparta, Türkiye, 12 Nisan 2014
ORTAÖĞRETİM 12 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN VE TARİH ÖĞRETMENLERİNİN AB İMAJI
VI. SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013
Hititler Çalıştayı
19. EUROCLIO Yıllık Profesyonel Eğitim ve Gelişim Konferansı: Tarihe Farklı Perspektiflerle Bakmak, 1-7 Nisan 2012, Antalya, Türkiye, 1 - 07 Nisan 2012
Hititler Etkinliği Sunumu
EUROCLIO/Matra Project National Teacher Training Conference 19-23 Ocak, Ankara, Türkiye, 19 - 23 Ocak 2012
Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretimi İçin Yunus Emre den Mesajlar
10. Uluslararası Yunus Emre Sevgi Bilgi Şöleni, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2010, ss.491-514
Tarihyazımının Geleceği
Türkiye'de Tarihçiliğin Genel Durumu Ve Geleceği Çalıştayı, 2 Mart 2013, İstanbul, Türkiye, 02 Mart 2011
Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretimi İçin Yunus Emre’den Mesajlar
X. Uluslararası Yunus Emre Sevgi Bilgi Şöleni, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2010, ss.491-513
Loyal Servants or Villain Masters War Games in History Teaching
The 4th International Conference on Advanced and Systematic Research, Zagrep, Hırvatistan, 11 - 13 Kasım 2010
A Powerful Integration of Literacy and History Readers Theatre
The 4th International Conference on Advanced and Systematic Research, Zagrep, Hırvatistan, 11 - 13 Kasım 2010
Tarih Öğretmen Adaylarının Kavram Yakınçağ Tarihine İlişkin Kavram Yanılgıları ve Bu Yanılgıların Nedenleri
I. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2010
Hayat Bilgisi Dersinin Öğrencileri Sosyal Bilgiler Dersi İle Fen ve Teknoloji Dersine Hazırlama Düzeyinin İncelenmesi
9.Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Elazığ, Türkiye, 22 Mayıs 2010
The Importance and the Place of History Education in Interculturel Dialog
International Congress on Intercultural Dialogue and Education: Turkey-Bulgaria, Bursa, Türkiye, 8 - 11 Ekim 2009
Enlivening History Through Creative Drama
Fourth Balkan Congress, Stara Zagora, Bulgaristan, 22 - 24 Haziran 2007
Veysel Arseven in Yetiştiği Dönemde Gagauzlarda Eğitim Sistemi
Uluslar Arası Veysel Arseven’i Anma Sempozyumu, Komrat, Moldova, 4 - 06 Eylül 2003
Kitap & Kitap Bölümleri
Akademik Tarih Eğitiminde Öncü: Mustafa Safran
Türkiye’de Tarih Eğitimi, Ahmet ŞİMŞEK, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.335-346, 2017
Türkiye’de Tarih Eğitimi Araştırmalarında Kavram Öğretimi
Türkiye’de Tarih Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, İ. Hakkı DEMİRCİOĞLU - Ebru DEMİRCİOĞLU, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.239-258, 2017
Tarih Yazımında Atıf, Dipnot ve Kaynak Gösterme
Tarih İçin Metodoloji, Ahmet Şimşek , Editör, PegemA, Ankara, ss.331-346, 2016
Disiplinlerarası Tarih Çalışması
Tarih Nasıl Yazılır, Şimşek Ahmet, , Editör, Tarihçi Kitabevi, İstanbul, ss.223-257, 2015
Kuramdan Uygulamaya Tarihsel Empati
Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek, Yücel Kabapınar, Editör, PegemA, Ankara, ss.508-542, 2015
Avrupa Birliği ve Tarih Ders Kitapları
Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Tarih 9 12, Necdet Hayta, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.155-164, 2015
Hititler
Yenilikçi Tarih Öğretimi Etkinlik Örnekleri, Köksal Hüseyin, Editör, Harf Eğitim Yayıncılık, Ankara, ss.333-349, 2015
The Concept of Cultural Heritage, Its Sustainability and Relation with History
Cultural Heritage and Its Sustainability in Europe, Salih Şahin, Przemislav Charinsky, Editör, PegemA yayınevi, Ankara, ss.13-24, 2015
Tarih Eğitimi Ve Ders Kitabı Kullanımı
Tarih Öğretiminde Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı, Demircioğlu, İsmail H., Turan, İbrahim, Editör, PegemA Yayınevi, Ankara, ss.39-71, 2015
Tarihyazımında Atıf, Dipnot ve Kaynak Gösterme
Tarih için Metodoloji, Ahmet Şimşek, Editör, PegemA, Ankara, ss.331-345, 2015
Çağdaş Ülkelerde Tarih Ders Kitapları:Uluslararası Bir Bakış
Tarih Nasıl Öğretilir Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri, Safran Mustafa, Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.185-192, 2014
Tarihsel Empati Becerisi: Öğretimi, Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi
Tarih Nasıl Öğretilir Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri, Safran Mustafa, Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.137-143, 2014
Tarih Öğretmeninin Mesleki Becerilerini Şekillendiren Unsurlar
Tarih Nasıl Öğretilir Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri, Safran Mustafa, Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.437-440, 2014
Hayat Bilgisi Dersinde Beceri Öğretimi
Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen El Kitabı, Selahiddin Öğülmüş, Editör, PegemA Yayınevi, Ankara, ss.247-424, 2013
Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programına Göre İçerik
İlköğretim Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen El Kitabı, Öğülmüş Selahiddin, Editör, PegemA Yayınevi, Ankara, ss.53-98, 2013
Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Materyalleri
Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen El Kİtabı, Selahiddin Öğülmüş, Editör, PegemA Yayınevi, Ankara, ss.479-496, 2013
Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Tanıtımı
Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen El Kitabı, Selahiddin Öğülmüş, Editör, PegemA Yayınevi, Ankara, ss.29-52, 2013
Hittites
Innovative History Education Examplar Activities, Köksal Hüseyin, Editör, Harf Eğitim Yayıncılık, Ankara, ss.85-95, 2012
Hayat Bilgisi Dersinin Tarihçesi
Hayat Bilgisi Öğretimi, Tay Bayram, Editör, Maya Akademi, Ankara, ss.3-20, 2009
Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı
Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Cemil Öztürk, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.51-69, 2006
Tarih Ders Kitapları Nasıl Analiz Edilmelidir?
Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Tarih 9 12, Necdet Hayta, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.33-52, 2003
Ders Kitabı Kriterleri
Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Tarih 9 12, Necdet Hayta, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.179-186, 2003
Değerlendirme Soruları Açısından Tarih Ders Kitapları
Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Tarih 9 12, Necdet Hayta, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.97-130, 2003
Çeşitli Ülkelerde Tarih Ders Kitapları: Uluslararası Bir Bakış
Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Necdet Hayta, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.165-177, 2003