Articles Published in Other Journals
Sınıf dışı öğrenme etkinliklerinde siber aylaklığın modellenmesi: Ekran süresi, içsel motivasyon, öz düzenleme ve çoklu görevin rolü
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.6, no.2, pp.1-20, 2024 (Peer-Reviewed Journal)

A digital educational tool experience in history course: Creating digital comics via Pixton Edu
Journal of Educational Technology & Online Learning
, vol.5, no.1, pp.223-242, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
A digital educational tool experience in history course: Creating digital comics via Pixton Edu
Journal of Educational Technology & Online Learning
, vol.5, no.1, pp.223-242, 2022 (Peer-Reviewed Journal)

Prof. Dr. Penelope Harnett ile Tarih Öğretimi Üzerine Bir Görüşme
Turkish History Education Journal
, vol.9, no.1, pp.312-342, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Using the Flipped Classroom Model in the History Course: A Learning Experience
International Journal of Educational Methodology
, vol.6, no.1, pp.113-121, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

An Assesment of the Employed Foreign Experts Of Asâkir-İ Mansûre-i Muhammedîyye Army And Education Issues
International Journal of Euroasia Social Sciences
, vol.10, no.38, pp.1212-1220, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersinin Uzaktan EğitimYoluyla Öğretilmesi Hakkında Öğretim ElemanlarınınGörüşleri
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.39, no.1, pp.477-502, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
The Opinions of Participants’ About Grundtvig Workshops on History and Culture
Educational Research and Reviews
, vol.14, no.15, pp.551-558, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Tarih Bölümü Öğrencilerinin Alan Gezileri, Müze Ziyaretlerine ve Müzede Yapılan Etkinliklere Yönelik Görüşleri
Turkish History Education Journal
, vol.7, no.2, pp.555-577, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
TARİH BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ALAN GEZİLERİ ve MÜZE ZİYARETLERİNE ve MÜZEDE YAPILAN ETKİNLİKLERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
Turkish History Education Journal
, vol.7, no.2, pp.555-577, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Tebliğler Dergisi Yayınlarına Göre 1940-1960 Yılları Arasında Tarih Öğretimine İlişkin Kararlar
Kastamonu Eğitim Dergisi
, vol.25, no.6, pp.2112-2126, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Tarih Öğretiminde Analoji Yöntemi
e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
, vol.2, no.2, pp.55-65, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Tarih Öğretmen Adaylarının Türk Denizcilik Tarihi ile İlgili Olayların Önemine İlişkin Düşünceleri
Kastamonu Eğitim Dergisi
, vol.21, pp.1575-1592, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Published in Refereed Scientific Meetings
Gelenekten Geleceğe Türk Oyunları (Ankara- Nallıhan İlçesi Örneği)
UBEK 2018, 28 - 30 October 2018
Tarih ve Sosyal Bilgiler Derslerinde Klasik Türk Filmleri Kullandırılarak Öğrencilere Ahlaki Muhakeme Becerisi Kazandırılması Üzerine Bir Değerlendirme
Uluslararası Eğitim ve Bilim Kongresi, Afyon, Turkey, 6 - 09 September 2018
Tarih Yazıcılığında Destanların Önemi:Türk- Moğol Destanları Örneği
Uluslararası Altay Toplulukları Sempozyumu, 6 - 10 August 2018
Lise Tarih Derslerinde Okul Dışı Öğrenme Ortamlarından Müzelerin kullanılması Ayvalık Rahmi Koç (Taksiyarhis) Müzesi Örneği
International Symposium on History Education, İstanbul, Turkey, 10 - 12 May 2018
Tarih Bölümü Öğrencilerinin Alan Gezileri ve Müze Ziyaretlerine Yönelik Görüşleri
V. International Symposium on History Education, İstanbul, Turkey, 10 - 12 May 2018
Güzel Sanatlar Öğrencilerinin Gözünden Türk Eğitim Tarihi Dersi,
Eğitimde Gelecek Konferansı, 11 - 12 November 2017
Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi Dersinin Dönüştürülmüş Sınıflar YoluylaÖğretilmesi Hakkında Öğrenci Görüşleri
Uluslararası AvrasyaSosyal BilimlerKongresi 2017, 6 - 08 April 2017
Osmanlı Vakıfları Aracılığı İle Girişimcilik Faaliyetlerine Örnekler
Uluslararası AvrasyaSosyal BilimlerKongresi, 6 - 08 April 2017
Eğitimde Mizahi Unsurların Kullanımına Bir Örnek: Tarih Derslerinde Karikatür Kullanımı
Uluslararası Genç Akademisyenler Kültür Kongresi, İzmir, Turkey, 5 - 07 October 2016
Osmanlı Vakıfları Aracılığıyla Değerler Eğitimi
Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Turkey, 1 - 03 September 2016
Tematik Açıdan Türkiye’deki Tarih Ders Programlarında “Suç Ve Ceza”
4th International Symposium on History Education, 1 - 03 September 2016
İlköğretim Sosyal Bilgiler Tarih Konularında Betimleyici Dönüt Uygulamaları
ICONTE 2010, 11 - 13 November 2010
Tarih Öğretiminde Hipotetik Soruların Kullanılması
ISHE 2010, 16 - 18 June 2010
Peacefull History Instruction and History Textbooks in Framework of Intercultural Dialoge,
NIC, İsveç, 26 - 28 November 2009
Tarih Öğretmenlerinin Lise Tarih Ders Kitaplarındaki Etkinlikler ile İlgili Görüşleri
I. Uluslarası Tarih Eğitimi Kongresi, Erzurum, 10 June 2009
Books
Küresel Bağlantılar Öğrenme Alanı
in: Etkinlik Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi - I, Yeşilbursa, Cemil Cahit, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.193-216, 2023
Tarih Temalı Bilgisayar Oyunlarında Türk Kültürünün Yansımaları: Assasin’s Creed Revelatıons Oyununda Yer Alan Osmanlı Devleti Ögelerinin, 11. Sınıf Türk Kültür ve Medeniyeti Tarihi Ders Kitabı ile Göstergebilimsel Karşılaştırılması
in: TARİH EĞİTİMİNDE BİR EKOL:
PROF. DR. MUSTAFA SAFRAN’A
ARMAĞAN, Prof. Dr. Necdet HAYTA Prof. Dr. Bahri ATA Prof. Dr. Hüseyin KÖKSAL Doç. Dr. Tuğba BELENLİ Arş. Gör. Selen YAKAR, Editor, Berikan yayınevi, Ankara, pp.729-748, 2023
Susan De Le Paz
in: Yurtdışında Tarih Eğitimi, Bahri Ata, Adnan Altun, Selahattin Kaymakçı, Editor, İBER Akademi Yayınları, pp.1119-1134, 2023
Etkin Vatandaşlık Öğrenme Alanı
in: Etkinlik Temelli Sosyal Bilgiler Eğitimi - II, Yeşilbursa, Cemil Cahit, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.153-178, 2023
İLK YENİLEŞME HAREKETLERİNDEN I. MEŞRUTİYETE KADAR EĞİTİM (1776-1876)
in: Türk Eğitim Tarihi, Halük Ünsal, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.115-143, 2022
Tarih Yazıcılığında Destanların Önemi
in: Altay Toplulukları
Gelenekler-Görenekler-Töreler-Yasalar, İlhan Şahin - Fahri Solak Güljanat K. Ercilasun - Enkhbat Avirmed M. Bilal Çelik - Aymira Taşbaş Erhan Taşbaş, Editor, TDBB, İstanbul, pp.205-225, 2022
OSMANLI ORDUSUNDAKİ YABANCI UZMANLAR VE EĞİTİM MESELESİ İLE İLGİLİ ARŞİV BELGELERİ ÜZERİNDEN BİR DEĞERLENDİRME (ASAKİR-İ MANSURE-İ MUHAMMEDİYE ÖRNEĞİ)
in: BİR ÖMÜR TARİHLE YAŞAMAK: PROF. DR. REFİK TURAN, Prof. Dr. Necdet HAYTA Prof. Dr. Mehmet Ali ÇAKMAK Doç. Dr. Togay S. BİRBUDAK Doç. Dr. Koray TOPTAŞ Arş. Gör. Selen YAKAR, Editor, Berikan Yayınevi, İstanbul, pp.511-519, 2022
OSMANLIDA EĞİTİM (İLK YENİLEŞME HAREKETLERİNDEN I. MEŞRUTİYETE KADAR EĞİTİM) (1776-1876)
in: TÜRK EĞİTİM TARİHİ İnsan Yetiştirme Düzeni, Doç. Dr. Halük Ünsal, Doç. Dr. Pınar Bilasa, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.115-143, 2022
ETKİNLİKLERLE TÜRK EĞİTİM TARİHİ DERSİ “BİR ÖRNEK UYGULAMA” / AYŞEGÜL NİHAN EROL ŞAHİN .....
in: “Bir Ömür Tarihle Yaşamak: Prof. Dr. Refik TURAN” armağan, Hayta Necdet, Çakmak Mehmet Ali, vd., Editor, Berikan Yayınevi, Ankara, pp.45-55, 2022
UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ETKİLEŞİMLİ BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: TARİH DERSLERİNDE DİJİTAL ÇİZGİ ROMANLAR TASARLAMA
in: FARKLI YÖNLERİYLE UZAKTAN EĞİTİM, TALAS,Mustafa, Editor, İksad Yayınevi, Ankara, pp.75-101, 2021

Çocukluk Döneminde Tarih Eğitimi
in: 21. Yüzyılda Çocuk ve Eğitim, Takıl, Burcu Nazife, Sönmez, Emre, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.125-138, 2021
Analoji ile Öğrenme Öğretme Yaklaşımı
in: Etkinlik Örnekleriyle Günsel Öğrenim Öğretim Yaklaşımları IV, Gülay Ekici, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.1-21, 2020
Ticari Tarih Atlaslarının Değerlendirilmesi
in: Tarih Yolunda Bir Ömür- Prof. Dr. Hale Sıvgın’a Armağan, Nejla Günay, Necdet Hayta, Mustafa Can, Editor, Gazi Kitabevi, Ankara, pp.1175-1193, 2020
Yetişkinler için Tarih Öğretimi Bir Proje Deneyimi (Yerel Kültürler- Avrupa Kimliği)
in: Tarih Yolunda Bir Ömür Prof. Dr. Hale Şıvgın Armağan, Nejla Günay, Necdet Hayta, Mustafa Can, Editor, Gazi Kitabevi, Ankara, pp.1209-1225, 2020
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersinde Dönüştürülmüş Sınıflar Modeli Kullanılması
in: ”Tarihin İzinde Bir Ömür” Prof. Dr. Nuri Yavuz’a Armağan, Necdet Hayta, Bahattin Demirtaş, Mustafa Can, Editor, Berikan Yayınevi, Ankara, pp.823-834, 2019
İlkokul Müfredat Programında El Sanatı Programının Yeri
in: Günümüzde Eğitim John Dewey, Bahri Ata, Talip Öztürk, Editor, Pegem Yayınevi, pp.35-40, 2018
Tarihsel Süreçte Suç ve Ceza: Tarih Öğretiminde Tematik Öлrenmeye Yönelik Bir Deлerlendirme
in: Türk Tarihine Dair Yazılar Kerkük Çok Irak Degil Prof. Dr. Eşref Buharalı’ya Armağan, Alparslan Demir, Tuba Kalkan, Editor, Gece Kitaplığı, pp.801-811, 2017
Sosyal Bilgiler, Vakıflar ve Topluma Hizmet Uygulamaları
in: Sosyal Bilgiler Öğretimi, Dilek Dursun, Editor, Pegem Yayınevi, Ankara, pp.520-541, 2016
Sosyal Bilgiler, Topluma Hizmet ve Vakıflar
in: Sosyal Bilgiler Eğitimi, Dursun Dilek, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.520-541, 2016
Sosyal Bilgilerde Bir Öğretim Yöntemi: Analoji
in: Sosyal Bilgiler Öğretimi, Dönmez Cengiz, Yazıcı Kubilay, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.175-190, 2015
Üniversite- İlköğretim Ortaklı Comenius Projesi Örneği
in: Kâşgarlı nın Tarihçi Torunu Reşat Genç Armağanı, Şahingöz Mehmet, Editor, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü, Ankara, pp.154-174, 2015