Makaleler
16
Tümü (16)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (8)
4. A digital educational tool experience in history course: Creating digital comics via Pixton Edu
Journal of Educational Technology & Online Learning
, cilt.5, sa.1, ss.223-242, 2022 (Hakemli Dergi)
5. A digital educational tool experience in history course: Creating digital comics via Pixton Edu
Journal of Educational Technology & Online Learning
, cilt.5, sa.1, ss.223-242, 2022 (Hakemli Dergi)
6. Prof. Dr. Penelope Harnett ile Tarih Öğretimi Üzerine Bir Görüşme
Turkish History Education Journal
, cilt.9, sa.1, ss.312-342, 2020 (Hakemli Dergi)
8. An Assesment of the Employed Foreign Experts Of Asâkir-İ Mansûre-i Muhammedîyye Army And Education Issues
International Journal of Euroasia Social Sciences
, cilt.10, sa.38, ss.1212-1220, 2019 (Hakemli Dergi)
9. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersinin Uzaktan EğitimYoluyla Öğretilmesi Hakkında Öğretim ElemanlarınınGörüşleri
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.39, sa.1, ss.477-502, 2019 (Hakemli Dergi)
10. The Opinions of Participants’ About Grundtvig Workshops on History and Culture
Educational Research and Reviews
, cilt.14, sa.15, ss.551-558, 2019 (Hakemli Dergi)
11. Tarih Bölümü Öğrencilerinin Alan Gezileri, Müze Ziyaretlerine ve Müzede Yapılan Etkinliklere Yönelik Görüşleri
Turkish History Education Journal
, cilt.7, sa.2, ss.555-577, 2018 (Hakemli Dergi)
12. TARİH BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ALAN GEZİLERİ ve MÜZE ZİYARETLERİNE ve MÜZEDE YAPILAN ETKİNLİKLERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
Turkish History Education Journal
, cilt.7, sa.2, ss.555-577, 2018 (Hakemli Dergi)
13. Tebliğler Dergisi Yayınlarına Göre 1940-1960 Yılları Arasında Tarih Öğretimine İlişkin Kararlar
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.25, sa.6, ss.2112-2126, 2017 (Hakemli Dergi)
14. Tarih Öğretiminde Analoji Yöntemi
e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.55-65, 2015 (Hakemli Dergi)
15. Tarih Öğretmen Adaylarının Türk Denizcilik Tarihi ile İlgili Olayların Önemine İlişkin Düşünceleri
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.21, ss.1575-1592, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
19
4. Gelenekten Geleceğe Türk Oyunları (Ankara- Nallıhan İlçesi Örneği)
UBEK 2018, 28 - 30 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
5. Tarih ve Sosyal Bilgiler Derslerinde Klasik Türk Filmleri Kullandırılarak Öğrencilere Ahlaki Muhakeme Becerisi Kazandırılması Üzerine Bir Değerlendirme
Uluslararası Eğitim ve Bilim Kongresi, Afyon, Türkiye, 6 - 09 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
6. Tarih Yazıcılığında Destanların Önemi:Türk- Moğol Destanları Örneği
Uluslararası Altay Toplulukları Sempozyumu, 6 - 10 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)
7. Lise Tarih Derslerinde Okul Dışı Öğrenme Ortamlarından Müzelerin kullanılması Ayvalık Rahmi Koç (Taksiyarhis) Müzesi Örneği
International Symposium on History Education, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
8. Tarih Bölümü Öğrencilerinin Alan Gezileri ve Müze Ziyaretlerine Yönelik Görüşleri
V. International Symposium on History Education, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
9. Güzel Sanatlar Öğrencilerinin Gözünden Türk Eğitim Tarihi Dersi,
Eğitimde Gelecek Konferansı, 11 - 12 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
10. Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi Dersinin Dönüştürülmüş Sınıflar YoluylaÖğretilmesi Hakkında Öğrenci Görüşleri
Uluslararası AvrasyaSosyal BilimlerKongresi 2017, 6 - 08 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
11. Osmanlı Vakıfları Aracılığı İle Girişimcilik Faaliyetlerine Örnekler
Uluslararası AvrasyaSosyal BilimlerKongresi, 6 - 08 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
12. Eğitimde Mizahi Unsurların Kullanımına Bir Örnek: Tarih Derslerinde Karikatür Kullanımı
Uluslararası Genç Akademisyenler Kültür Kongresi, İzmir, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
13. Osmanlı Vakıfları Aracılığıyla Değerler Eğitimi
Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
14. Tematik Açıdan Türkiye’deki Tarih Ders Programlarında “Suç Ve Ceza”
4th International Symposium on History Education, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
16. İlköğretim Sosyal Bilgiler Tarih Konularında Betimleyici Dönüt Uygulamaları
ICONTE 2010, 11 - 13 Kasım 2010, (Özet Bildiri)
17. Tarih Öğretiminde Hipotetik Soruların Kullanılması
ISHE 2010, 16 - 18 Haziran 2010, (Özet Bildiri)
18. Peacefull History Instruction and History Textbooks in Framework of Intercultural Dialoge,
NIC, İsveç, 26 - 28 Kasım 2009, (Özet Bildiri)
19. Tarih Öğretmenlerinin Lise Tarih Ders Kitaplarındaki Etkinlikler ile İlgili Görüşleri
I. Uluslarası Tarih Eğitimi Kongresi, Erzurum, 10 Haziran 2009, (Özet Bildiri)
Kitaplar
22
1. Küresel Bağlantılar Öğrenme Alanı
Etkinlik Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi - I, Yeşilbursa, Cemil Cahit, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.193-216, 2023
2. Tarih Temalı Bilgisayar Oyunlarında Türk Kültürünün Yansımaları: Assasin’s Creed Revelatıons Oyununda Yer Alan Osmanlı Devleti Ögelerinin, 11. Sınıf Türk Kültür ve Medeniyeti Tarihi Ders Kitabı ile Göstergebilimsel Karşılaştırılması
TARİH EĞİTİMİNDE BİR EKOL:
PROF. DR. MUSTAFA SAFRAN’A
ARMAĞAN, Prof. Dr. Necdet HAYTA Prof. Dr. Bahri ATA Prof. Dr. Hüseyin KÖKSAL Doç. Dr. Tuğba BELENLİ Arş. Gör. Selen YAKAR, Editör, Berikan yayınevi, Ankara, ss.729-748, 2023
3. Susan De Le Paz
Yurtdışında Tarih Eğitimi, Bahri Ata, Adnan Altun, Selahattin Kaymakçı, Editör, İBER Akademi Yayınları, ss.1119-1134, 2023
4. Etkin Vatandaşlık Öğrenme Alanı
Etkinlik Temelli Sosyal Bilgiler Eğitimi - II, Yeşilbursa, Cemil Cahit, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.153-178, 2023
5. İLK YENİLEŞME HAREKETLERİNDEN I. MEŞRUTİYETE KADAR EĞİTİM (1776-1876)
Türk Eğitim Tarihi, Halük Ünsal, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.115-143, 2022
6. Tarih Yazıcılığında Destanların Önemi
Altay Toplulukları
Gelenekler-Görenekler-Töreler-Yasalar, İlhan Şahin - Fahri Solak Güljanat K. Ercilasun - Enkhbat Avirmed M. Bilal Çelik - Aymira Taşbaş Erhan Taşbaş, Editör, TDBB, İstanbul, ss.205-225, 2022
7. OSMANLI ORDUSUNDAKİ YABANCI UZMANLAR VE EĞİTİM MESELESİ İLE İLGİLİ ARŞİV BELGELERİ ÜZERİNDEN BİR DEĞERLENDİRME (ASAKİR-İ MANSURE-İ MUHAMMEDİYE ÖRNEĞİ)
BİR ÖMÜR TARİHLE YAŞAMAK: PROF. DR. REFİK TURAN, Prof. Dr. Necdet HAYTA Prof. Dr. Mehmet Ali ÇAKMAK Doç. Dr. Togay S. BİRBUDAK Doç. Dr. Koray TOPTAŞ Arş. Gör. Selen YAKAR, Editör, Berikan Yayınevi, İstanbul, ss.511-519, 2022
8. OSMANLIDA EĞİTİM (İLK YENİLEŞME HAREKETLERİNDEN I. MEŞRUTİYETE KADAR EĞİTİM) (1776-1876)
TÜRK EĞİTİM TARİHİ İnsan Yetiştirme Düzeni, Doç. Dr. Halük Ünsal, Doç. Dr. Pınar Bilasa, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.115-143, 2022
9. ETKİNLİKLERLE TÜRK EĞİTİM TARİHİ DERSİ “BİR ÖRNEK UYGULAMA” / AYŞEGÜL NİHAN EROL ŞAHİN .....
“Bir Ömür Tarihle Yaşamak: Prof. Dr. Refik TURAN” armağan, Hayta Necdet, Çakmak Mehmet Ali, vd., Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.45-55, 2022
10. UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ETKİLEŞİMLİ BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: TARİH DERSLERİNDE DİJİTAL ÇİZGİ ROMANLAR TASARLAMA
FARKLI YÖNLERİYLE UZAKTAN EĞİTİM, TALAS,Mustafa, Editör, İksad Yayınevi, Ankara, ss.75-101, 2021
11. Çocukluk Döneminde Tarih Eğitimi
21. Yüzyılda Çocuk ve Eğitim, Takıl, Burcu Nazife, Sönmez, Emre, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.125-138, 2021
13. Analoji ile Öğrenme Öğretme Yaklaşımı
Etkinlik Örnekleriyle Günsel Öğrenim Öğretim Yaklaşımları IV, Gülay Ekici, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-21, 2020
14. Ticari Tarih Atlaslarının Değerlendirilmesi
Tarih Yolunda Bir Ömür- Prof. Dr. Hale Sıvgın’a Armağan, Nejla Günay, Necdet Hayta, Mustafa Can, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.1175-1193, 2020
15. Yetişkinler için Tarih Öğretimi Bir Proje Deneyimi (Yerel Kültürler- Avrupa Kimliği)
Tarih Yolunda Bir Ömür Prof. Dr. Hale Şıvgın Armağan, Nejla Günay, Necdet Hayta, Mustafa Can, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.1209-1225, 2020
16. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersinde Dönüştürülmüş Sınıflar Modeli Kullanılması
”Tarihin İzinde Bir Ömür” Prof. Dr. Nuri Yavuz’a Armağan, Necdet Hayta, Bahattin Demirtaş, Mustafa Can, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.823-834, 2019
17. İlkokul Müfredat Programında El Sanatı Programının Yeri
Günümüzde Eğitim John Dewey, Bahri Ata, Talip Öztürk, Editör, Pegem Yayınevi, ss.35-40, 2018
18. Tarihsel Süreçte Suç ve Ceza: Tarih Öğretiminde Tematik Öлrenmeye Yönelik Bir Deлerlendirme
Türk Tarihine Dair Yazılar Kerkük Çok Irak Degil Prof. Dr. Eşref Buharalı’ya Armağan, Alparslan Demir, Tuba Kalkan, Editör, Gece Kitaplığı, ss.801-811, 2017
19. Sosyal Bilgiler, Vakıflar ve Topluma Hizmet Uygulamaları
Sosyal Bilgiler Öğretimi, Dilek Dursun, Editör, Pegem Yayınevi, Ankara, ss.520-541, 2016
20. Sosyal Bilgiler, Topluma Hizmet ve Vakıflar
Sosyal Bilgiler Eğitimi, Dursun Dilek, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.520-541, 2016
21. Sosyal Bilgilerde Bir Öğretim Yöntemi: Analoji
Sosyal Bilgiler Öğretimi, Dönmez Cengiz, Yazıcı Kubilay, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.175-190, 2015
22. Üniversite- İlköğretim Ortaklı Comenius Projesi Örneği
Kâşgarlı nın Tarihçi Torunu Reşat Genç Armağanı, Şahingöz Mehmet, Editör, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü, Ankara, ss.154-174, 2015