Education
2010 - 2016
2010 - 2016Doctorate
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, Turkey
2007 - 2010
2007 - 2010Postgraduate
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, Turkey
2002 - 2007
2002 - 2007Undergraduate
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, Turkey
Dissertations
2016
2016Doctorate
Kimya eğitiminde farklı kavram haritası oluşturma yöntemlerinin karşılaştırılması
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü
2010
2010Postgraduate
Alternatif değerlendirme tekniklerinden kavram haritası ve dallanmış ağaç ile klasik değerlendirme tekniklerinin öğrenci başarışı açısından karşılaştırılması
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü
Foreign Languages
B1 Intermediate
B1 IntermediateEnglish
Research Areas
Teacher Training in Science and Math. at Second. Sch. Lev.
Academic Positions
2023 - Present
2023 - PresentAssociate Professor
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2022 - 2023
2022 - 2023Assistant Professor
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2009 - 2022
2009 - 2022Research Assistant
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Managerial Experience
2024 - Present
2024 - PresentMember of Unit Strategic Planning Commission
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2024 - Present
2024 - PresentMember of Unit Quality Commission
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2024 - Present
2024 - PresentFaculty Board Member
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2022 - 2024
2022 - 2024Strategy Development Board Working Group Member
Gazi University
2022 - 2024
2022 - 2024Member of Strategic Planning Coordination Group
Gazi University
Supervised Theses
in Progress
in ProgressPostgraduate
GENEL KİMYA DERS KİTAPLARINDA ATOM KONUSUNUN SİSTEM PERSPEKTİFİNDEN İNCELENMESİ
Turan Oluk N.
TUĞÇE TAN(Student)
2024
2024Postgraduate
Elektrokimya konusunda kavram haritalarının değerlendirme amacıyla kullanılması
Turan Oluk N. (Consultant)
İ.CANTÜRK(Student)
Articles
All (15)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
Scopus (6)
TRDizin (8)
Other Publications (2)
2025
20251. Devlet Üniversitesi Stratejik Planlarının Kurumsallaşma Açısından İncelenmesi
Bumin Süzen Z., Turan Oluk N., Özkartal Ö., Çakır E.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , vol.23, no.1, pp.455-481, 2025 (TRDizin)
2023
20232. Pre-service chemistry teachers' knowledge of the coordination number and the oxidation number in coordination compounds
Turan-Oluk N.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, vol.24, no.1, pp.234-244, 2023 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2023
20233. The Purposes and Justifications for Preferences of Web 2.0 Tools Used by Pre-Service Chemistry Teachers in Their Teaching Practices in Distance Education Environment
Gençer S., Turan Oluk N., Kadayıfçı H., Yalçın Çelik A.
SHANLAX INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION
, vol.11, no.1, pp.61-75, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
2022
20224. Chemistry Teachers' Self-Efficacy Perception Scale for Teaching in Chemistry Laboratories
TURAN OLUK N., Baran A., EKMEKCİ G.
JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION
, vol.99, no.9, pp.3114-3123, 2022 (SCI-Expanded, Scopus)
2021
20215. Kimya Öğretmen Adaylarının Çözeltiler ve Çözünme Konularındaki Kavram Yanılgılarının Kavram Haritaları ile Belirlenmesi
BULUT L. Ö., TURAN OLUK N., EKMEKCİ G.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , vol.41, no.3, pp.1359-1407, 2021 (TRDizin)
2021
20216. Development and Use of Flowcharts for Identifying Types of Isomers and Naming Coordination Compounds
Yeşiloğlu S. N., Turan Oluk N., Tufan Y.
Journal of Chemical Education
, vol.98, pp.1988-1996, 2021 (SCI-Expanded)
2019
20197. Kimya Öğretmen Adaylarının Değerlendirmeye Bakış Açılarındaki Değişimin İncelenmesi
Turan Oluk N., Ekici F., Gençer S., Akkuş H.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , vol.16, no.1, pp.1698-1728, 2019 (TRDizin)
2019
20198. The Comparison of Different Concept Mapping Tasks: Pre-ServiceChemistry Teachers’ Opinions
Turan Oluk N., Ekmekci G.
Kastamonu Education Journal
, vol.27, no.3, pp.1163-1177, 2019 (TRDizin)
2018
20189. The effect of concept maps, as an individual learning tool, on the success of learning the concepts related to gravimetric analysis
Turan Oluk N., Ekmekci G.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, vol.19, no.3, pp.819-833, 2018 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2017
201710. Alternatif Değerlendirme Teknikleri İle Geleneksel Değerlendirme Tekniklerinin Öğrenci Başarısını Ölçme Açısından Karşılaştırılması
Turan Oluk N., Ekmekci G.
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi , vol.4, no.2, pp.172-199, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
201711. Kimya Öğretmen Adaylarının Asitlik Kavramı İle İlgili Anlamalarının Çizimlerle Değerlendirilmesi
YALÇIN ÇELİK A., TURAN OLUK N., ÜNER S., ULUTAŞ B., AKKUŞ H.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , vol.18, pp.103-124, 2017 (TRDizin)
2017
201712. Challenges faced by pre-service chemistry teachers teaching in a laboratory and their solution proposals
Yalçın Çelik A., Kadayıfçı H., Uner S., Turan Oluk N.
EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, vol.40, no.2, pp.210-230, 2017 (SSCI, Scopus)
2016
201613. A Different Approach to Preparing Novakian Concept Maps: The Indexing Method
TURAN OLUK N., EKMEKCİ G.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, vol.16, no.6, pp.2111-2140, 2016 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2016
201614. Kavram haritası yöntemine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi Geçerlik ve güvenirlik çalışması
TURAN OLUK N., KAN A., EKMEKCİ G.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , vol.17, no.1, pp.95-110, 2016 (TRDizin)
2015
201515. Türkiye deki Kimya Eğitimi Makalelerinin İncelenmesi 2000 2013
Ulutaş B., Üner S., Turan Oluk N., Yalçın Çelik A., Akkuş H.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , vol.16, no.2, pp.141-160, 2015 (TRDizin)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
2025
20251. Content Analysis Of Doctoral Dissertations In Educational Sciences
Turan Oluk N.
EYFOR 16 ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU, Antalya, Turkey, 30 April - 04 May 2025, pp.1, (Summary Text)
2024
20242. Üniversite Stratejik Planlarının Kurumsallaşma Açısından İncelenmesi
TURAN OLUK N., BUMİN SÜZEN Z., ÖZKARTAL Ö., ÇAKIR E.
15. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Antalya, Turkey, 01 May 2024, (Summary Text)
2023
20233. ELEKTROKİMYA KONUSUNDA KAVRAM HARİTALARININ DEĞERLENDİRME AMACIYLA KULLANILMASI
TURAN OLUK N., Cantürk I.
Gazi Üniversitesi Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi III, Turkey, 16 November 2023, (Summary Text)
2021
20214. Koordinasyon Bileşiklerinde İzomerlik ve Adlandırma-Bölüm 2: Adlandırma için Akış Şemasının Geliştirilmesi ve Öğrencilerin Hatalarının Belirlenmesi
TURAN OLUK N., YEŞİLOĞLU S. N., TUFAN Y.
7. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Turkey, 24 September 2021, (Summary Text)
2021
20215. Koordinasyon Bileşiklerinde İzomerlik ve Adlandırma-Bölüm 1: İzomerliğin Belirlenmesi için Akış Şemalarının Geliştirilmesi
YEŞİLOĞLU S. N., TURAN OLUK N., TUFAN Y.
7. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Turkey, 24 September 2021, (Summary Text)
2021
20216. Koordinasyon Bileşiği Kavramının Kimya Öğretmen Adayları Tarafından Anlaşılma Düzeyi
TURAN OLUK N.
7. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Turkey, 24 September 2021, (Summary Text)
2021
20217. Koordinasyon Bileşiklerinde İzomerlik ve Adlandırma -Bölüm 2: Adlandırma için Akış şemasının Geliştirilmesi ve Öğrenci Hatalarının Belirlenmesi
TURAN OLUK N., YEŞİLOĞLU S. N.
7. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Turkey, 24 September 2021, pp.42, (Summary Text)
2020
20208. Kimya Öğretmen Adaylarının STEM Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri
Turan Oluk N., Işık B., Yalçın Çelik A.
I. Ulusal Çevrimiçi Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Turkey, 04 July 2020, pp.90, (Summary Text)
2019
20199. Kavram haritaları tekniği ile kimyadaki bazı önemli kavram yanılgılarını ortaya çıkarmak
Bulut L. Ö., TURAN OLUK N., EKMEKCİ G.
6. Ulusal kimya Eğitimi Kongresi, Hacettepe Üniversites Eğitim Fakültesi, Ankara, Ankara, Turkey, 2 - 04 May 2019, (Summary Text)
2017
201710. KİMYA EĞİTİMİNDE FARKLI KAVRAM HARİTASI OLUŞTURMA YÖNTEMLERİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARI GÖZÜYLE KARŞILAŞTIRILMASI
TURAN OLUK N., EKMEKCİ G.
V. Ulusal Kimya Eğitimi Kogresi, Elazığ, Turkey, 7 - 09 September 2017, (Summary Text)
2017
201711. KAVRAM HARİTALARININ HAZIRLANMASINDA YENİ BİR YAKLAŞIM: İNDİSLEME YÖNTEMİNİN TANITIMI VE UYGULAMA ÖRNEKLERİ
EKMEKCİ G., TURAN OLUK N.
V. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Elazığ, Turkey, 7 - 09 September 2017, (Summary Text)
2015
201512. Kavram Haritalarında İndisleme Yöntemi
TURAN OLUK N., EKMEKCİ G.
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Turkey, 7 - 10 September 2015, (Summary Text)
2015
201513. Kimya Öğretmen Adaylarının Sorgulayıcı Araştırma Öğretim Yöntemi İle İlgili Lavaratuvarda Yaşadıkları Sorunlar
YALÇIN ÇELİK A., TURAN OLUK N., ÜNER S., KADAYIFÇI H.
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Turkey, 7 - 10 September 2015, (Summary Text)
2015
201514. Kimya Öğretmen Adaylarının Labaratuvarın Kullanım Amaçlarına Yönelik Görüşleri
KADAYIFÇI H., TURAN OLUK N., YALÇIN ÇELİK A., ÜNER S.
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Turkey, 7 - 10 September 2015, (Summary Text)
2013
201315. Kimya Öğretmen Adaylarının Mikroskobik Çizimleri Asitlik Kavramı
YALÇIN ÇELİK A., TURAN OLUK N., ÜNER S., ULUTAŞ B., AKKUŞ H.
III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Turkey, 5 - 07 September 2013, (Summary Text)
2012
201216. Image yourself as a chemistry teacher
Uner S., AKKUŞ H., Turan N.
Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 February 2012, vol.47, pp.417-421, (Full Text)
2012
201217. Elements of memory
Turan N., Akkuş H., Uner S.
Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 February 2012, vol.47, pp.422-425, (Full Text)
2011
201118. Türkiye deki 2000 2011 Yılları Arasında Yayınlanan Kimya Eğitimi Makalelerinin İncelenmesi I
ULUTAŞ B., TURAN OLUK N., ÜNER S., YALÇIN ÇELİK A., AKKUŞ H.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Turkey, 5 - 08 July 2011, (Summary Text)
2011
201119. Türkiye’de 2000-2011 Yılları Arasında Yayımlanan Kimya Eğitimi Makalelerinin İncelenmesi-II
ÜNER S., ULUTAŞ B., TURAN OLUK N., YALÇIN ÇELİK A., AKKUŞ H.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Turkey, 5 - 08 July 2011, pp.120, (Summary Text)
2011
201120. Türkiye’deki 2000-2011 Yılları arasında Yayımlanan Kimya Eğitimi Makalelerinin İncelenmesi-II
ÜNER S., ULUTAŞ B., TURAN OLUK N., YALÇIN ÇELİK A., AKKUŞ H.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Turkey, 5 - 08 July 2011, (Summary Text)
2011
201121. Kimya Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları
TURAN OLUK N., ÜNER S., ULUTAŞ B., YALÇIN ÇELİK A., AKKUŞ H.
II Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Turkey, 5 - 08 July 2011, (Summary Text)
2011
201122. Türkiye’deki 2000-2011 yılları arasında yayımlanan kimya eğitimi makalelerinin incelenmesi-I
ULUTAŞ B., TURAN OLUK N., ÜNER S., YALÇIN ÇELİK A., AKKUŞ H.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Turkey, 5 - 08 July 2011, (Summary Text)
2011
201123. Preservice chemistry teachers' opinions about drawing concept map
Turan N., EKMEKCİ G.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Turkey, 3 - 07 February 2011, vol.15, pp.681-684, (Full Text)
Books
2018
20181. Mol ve Stokiyometri
Turan Oluk N.
in: Kimyada Kavram Yanılgıları, Gamze Dolu, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.83-102, 2018