Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDoktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim, Türkiye
2016 - 2019
2016 - 2019Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim, Türkiye
2010 - 2014
2010 - 2014Lisans
Trakya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma akıcılığının arttırılmasında model okuma, tekrarlı okuma, hata düzeltme ve kendini izleme stratejisi sağaltım paketinin etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Özel Eğitim
Zihin Engelliler Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2016 - 2018
2016 - 2018Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
Makaleler
Tümü (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (3)
Scopus (1)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (1)
2025
20251. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Erken Okuryazarlık Bilgisi ile Disleksi Bilgisi Arasındaki İlişki
BURAK Y., SERT C., KOÇ ÇINAR B., PLATİN G., TOYKUYU C.
LIFE SKILLS JOURNAL OF PSYCHOLOGY , cilt.9, sa.1, ss.43-60, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20242. Integrating pro-environmental behaviors into school-wide positive behavioral interventions and supports for creating green schools
Demirtas S., KARASU N., Afacan K., AYKUT Ç., Karahan M. B., SERT C.
IMPROVING SCHOOLS
, 2024 (ESCI, Scopus)
2024
20243. Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinde Çalışan Yönetici ve Uzmanların Prososyal Davranışlarının Değerlendirilmesi
BURAK Y., SERT C., Özdemir E.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, ss.41-63, 2024 (TRDizin)
2022
20224. Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerine Uygulanan Matematik Problemi Çözme Müdahaleleri: Kapsamlı Alanyazın İncelenmesi
ÖZKUBAT U., KARABULUT A., SERT C.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
, cilt.23, ss.191-218, 2022 (ESCI, TRDizin)
2021
20215. Başarılı Kaynaştırma Uygulamalarına Yönelik Farklı Eğitim Kademelerindeki Öğretmenlerin Görüşlerinin Belirlenmesi
Burak Y., Türköz H. K., Taşdere F. K., Sert C.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.-1, ss.733-752, 2021 (TRDizin)
2019
20196. Identifying Challenging Behaviors Demonstrated by Students in Schools and Interventions for the Challenging Behaviors
KARASU N., Sert C., DEMİRTAŞ Ş., ATBAŞI Z., AYKUT Ç.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.48, sa.1, ss.176-206, 2019 (ESCI, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Öğrenci Risk Değerlendirme Aracı (ÖRDA) – Ebeveyn Formu Geliştirme Çalışması
Işıtan D., Aykut Ç., Apaydın G., Karaahmetoğlu B., Sert C., Demirtaş Ş., et al.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. Öğrenci Risk Değerlendirme Aracı (ÖRDA) – Öğretmen Formu Geliştirme Çalışması
Sert C., Aykut Ç., Karaahmetoğlu B., Apaydın G., Işıtan D., Demirtaş Ş., et al.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2023
20233. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğrenme Güçlüğü ve Erken Okuryazarlık Bilgilerinin Karşılaştırılması
BURAK Y., Gökçe P., Toykuyu C., SERT C.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 Ekim 2023, ss.79, (Özet Bildiri)
2023
20234. Öğrenci Risk Değerlendirme Aracı – Öğretmen Formu Geliştirme Çalışması: Pilot Çalışma Sonuçları
Sert C., Aykut Ç., Apaydin G., Karaahmetoğlu B., Işitan Kiliç D., Demirtaş Ş., et al.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20235. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Güçlüğü Bilgileri ve Erken Okuryazarlık Bilgilerinin Karşılaştırılması
BURAK Y., SERT C., Pilatin G., Kemiksiz M.
33. Ulusal Özel Eğitim Konresi, Trabzon, Türkiye, 25 Ekim 2023, ss.96, (Özet Bildiri)
2022
20226. Okuma Becerilerinin Arttırılması Üzerine Bir Durum Çalışması: Çoklu Strateji Paketinin Kullanımı
SERT C., AYKUT Ç.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20227. Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinde Çalışan Yönetici ve Uzmanların Prososyal Davranışlarının Değerlendirilmesi
BURAK Y., SERT C., ÖZDEMİR E.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, ss.249, (Özet Bildiri)
2022
20228. Okuma Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuma Akıcılığının Arttırılmasında Model Okuma, Tekrarlı Okuma, Hata Düzeltmesi ve Kendini İzleme Stratejisi Sağaltım Paketinin Etkisi
SERT C., AYKUT Ç.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2021
20219. Başarılı Kaynaştırma Uygulamalarına Yönelik Farklı Eğitim Kademelerindeki Öğretmenlerin Görüşlerinin Belirlenmesi
BURAK Y., TÜRKÖZ H. K., SERT C., TAŞDERE F. K.
BALKAN SUMMIT 4th INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES CONGRESS, Edirne, Türkiye, 11 Nisan 2021, (Özet Bildiri)
2018
201810. Okul Çapında Olumlu Davranışsal Destek Yaklaşımının Aşamaları
Sert C., Demirtaş Ş., Karasu N., Aykut Ç.
International Congress on Science and Education 2018 (ICSE2018), Antalya, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. Görsel Algı ve Öğrencilerin Akademik Becerileri Üzerine Bir Derleme Çalışması
SERT C., BURAK Y.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, AFYON, Türkiye, 23 Mart - 25 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuma Akıcılığı Becerilerine İlişkin Uygulanan Müdahale Çalışmalarının İncelenmesi
SERT C., AYKUT Ç.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, AFYON, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. Özel Eğitimde Uygulanan İşbirlikli Öğretime Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması
Demirtaş Ş., Kan A., Aslan C., Barutçu G., Şahin C., Şentürk I., et al.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 Mart 2018, ss.532, (Özet Bildiri)
2017
201714. İlkokul ve Ortaokullarda Görülen Problem Davranışların Yönetici ve Öğretmenlerin Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi
Sert C., Demirtaş Ş., Atbaşı Z., Aykut Ç., Karasu N.
Uluslararasi Katılımlı 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. Okul Ortamlarında Görülen Problem Davranışlara Yönelik Uygulanan Müdahalelerin Gözden Geçirilmesi
ATBAŞI Z., DEMİRTAŞ Ş., SERT C., AYKUT Ç., KARASU N.
INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Alanya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Yönetici ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Problem Davranışların Nedenlerine Bir Bakış
SERT C., DEMİRTAŞ Ş., ATBAŞI Z., AYKUT Ç., KARASU N.
INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Alanya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Kaynaştırma Öğrencilerinin Sergiledikleri Problem Davranışlarının Yönetici ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi
DEMİRTAŞ Ş., SERT C., ATBAŞI Z., AYKUT Ç., KARASU N.
INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Alanya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2015
201518. The Relationships Among Positive Negative Perfectionism Time Management and Academic Procrastination in University Students
MALKOÇ A., SERT C., YILMAZ Z. H.
10. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, Ohrid, Makedonya, 17 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Özel Eğitimde Yapay Zekâ
Sert C., Aslan C.
Eğitimde Paradigma Değişimi ve Yapay Zekâ: Stratejiler ve Uygulamalar, ULUYOL ÇELEBİ,ÇETİN TURHAN, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.278-308, 2025
2022
20222. Öğrenme stratejilerinin kazandırılması
SERT C., KARASU N.
Özel gereksinimli bireyler için etkili öğretim yöntemleri, Çığıl, Aykut., Olcay, Seray, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.195-239, 2022
2021
20213. Bütünleştirmede İş Birliği ve Ekip Çalışması
Sert C., Aykut Ç.
Özel Eğitimde Bütünleştirme, Prof.Dr. Emine Ahmetoğlu,Dr. Öğr. Üyesi Aynur Gıcı Vatansever, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.159-190, 2021
2019
20194. Using Technology in Special Education: A Current Perspective
Akçayır İ., Sert C., Burak Y.
Current Trends in Special Education, Rıdvan Karabulut,Emel Sardoran Yıldırım,Neriman Aral, Editör, Strategic Researches Academy, Klaipeda, ss.47-68, 2019
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024ÖĞRENCİ RİSK DEĞERLENDİRME ARACI GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
AYKUT Ç. (Yürütücü), KARASU N., ÇORBACI E. C., APAYDIN G., SERT C., KARAAHMETOĞLU B.
2022 - 2024
2022 - 2024
Okuma Güçlüğünün Önlenmesi: Müdahaleye Tepki Modeli - II. Kademe Uygulaması
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Özmen E. R. (Yürütücü), Doğanay Bilgi A., Demir E., Karasu H. P., Sanır H.
2016 - 2019
2016 - 20195 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN DIL, ERKEN OKURYAZARLIK ve BILIŞSEL BECERİLERİNİN GELİŞİMSEL PROFİLİ VE OKUMA BECERİLERİNİ YORDAMA GÜCÜ: 3 YILLIK BOYLAMSAL BIR ÇALIŞMA
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Ergül C.(Yürütücü)