Doç.Dr. TUBA ŞENGÜL BİRCAN


Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

Sosyal Bilgiler Eğitimi


Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Öğretmen Eğitimi


Yayınlardaki İsimler: Sengul, Tuba, Şengül, Tuba, Bircan Tuba Sengul

E-posta: tubabircan@gazi.edu.tr
Diğer E-posta: tbsengul@gmail.com
Web: https://avesis.gazi.edu.tr/13449
Posta Adresi: tbsengul@gmail.com tubabircan@gazi.edu.tr

Metrikler

Yayın

33

Proje

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2007 - 2013

2007 - 2013

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2003 - 2006

2003 - 2006

Yüksek Lisans

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli), Türkiye

1997 - 2001

1997 - 2001

Lisans

Anadolu Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Doktora

Animasyon destekli haritalarla tarih öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve mekân algılarına etkisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih Eğitimi (Dr)

2006

2006

Yüksek Lisans

Meşrutiyet’ten Cumhuriyete siyasi fikir akımlarının tarih eğitimine yansımaları (1908-1931)

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Öğretmen Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Doç.Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

2014 - 2020

2014 - 2020

Dr.Öğr.Üyesi

Çankırı Karatekin Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2013 - 2014

2013 - 2014

Araştırma Görevlisi Dr.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

2006 - 2013

2006 - 2013

Araştırma Görevlisi

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

2002 - 2006

2002 - 2006

Araştırma Görevlisi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Osmanlı Tarihi 1

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Alanyazın İncelemesi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Oyun Uygulamaları Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

Sosyal Proje Geliştirme

Lisans

Lisans

Bilgi Okuryazarlığı

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eğitimde Drama Etkinliklerinin Planlanması

Lisans

Lisans

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Drama

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

ALAN YAZIN İNCELEMELERİ

Lisans

Lisans

Osmanlı Tarihi 2

Lisans

Lisans

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME

Lisans

Lisans

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

Lisans

Lisans

EĞİTİM BİLİLMLERİNE GİRİŞ

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2013

2013

Tarih Öğretiminde Haritaların Kullanımı ve Önemi

ŞENGÜL BİRCAN T., SAFRAN M.

KEFAD , cilt.4, sa.2, ss.461-476, 2013 (Hakemli Dergi)

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2018

2018

Tarih Ders Kitaplarıyla İlgili Tezlere Eleştirel Bir Bakış

ŞENGÜL BİRCAN T.

Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu (DEKUS 2018), İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.162-175

2018

2018

Tarih Öğretmenlerinin Perspektifinden Drama Temelli Tarih Dersleri

ŞENGÜL BİRCAN T.

VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.1125-1132

2016

2016

Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretmenlerinin Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma

ŞENGÜL BİRCAN T.

4. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.140

2016

2016

Tarih öğretmen adaylarının okuma alışkanlıkları üzerine bir inceleme: Çankırı örneği

ŞENGÜL BİRCAN T.

8. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.2274-2275

2010

2010

6 Years Old Preschool Children s Perception of Past

ZEMBAT R., ŞENGÜL BİRCAN T., ÖZDEMİR BECEREN B., ÜNSAL F. Ö.

12th Annual International Conference on Education 24-27 of May 2010, Athens Institute for Education and Research Athens, Greece., Atina, Yunanistan, 24 - 27 Mayıs 2010, ss.299-310

2011

2011

History Teaching and Maps

ŞENGÜL BİRCAN T., SAFRAN M.

I. Internationa Congress on Curicculum and Instraction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.352

2011

2011

”Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi” Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi.

ŞENGÜL BİRCAN T., TOKDEMİR M. A.

I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.67

2010

2010

Activity models about using drama method in history lessons

ŞENGÜL BİRCAN T.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.3155-3159 identifier identifier

2009

2009

Tarih Öğretimi için Yaratıcı Ortamlar

ŞENGÜL BİRCAN T., AKÇA BERK N.

Uluslararası Eğitim Araştırmaları Sempozyumu (1-3 Mayıs 2009), 1 - 03 Mayıs 2009

2008

2008

Oyunlarla Tarih Öğretimi

ŞENGÜL BİRCAN T., AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F.

Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitim Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, ss.558-562

Kitap & Kitap Bölümleri

2022

2022

TEMEL EĞİTİMDE TARİHİ KONULARIN ÖĞRETİMİNDE ŞİMDİCİLİK DÜŞÜNME EĞİLİMİNE KARŞI BİR SEÇENEK: TARİHSEL BAKIŞ AÇISI ALMAK

Şengül Bircan T., Elbay S.

Türk Dünyası Yolunda Bir Ömür Prof. Dr. Mehmet Şahingöz’e Armağan, Necdet HAYTA,Hamza KELEŞ,Cengiz DÖNMEZ,Tuğba BELENLİ,Tuğba ORTAÇ, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.99-113, 2022 Creative Commons License

2022

2022

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN “YARATICILIK GELİŞTİRME” KONUSUNA YÖNELİK DÜŞÜNCELERİ

Şengül Bircan T., Yavuz Y.

Bir Ömür Tarihle Yaşamak: Prof. Dr. Refik Turan, Necdet HAYTA,Mehmet Ali ÇAKMAK,Togay BİRBUDAK,Koray TOPTAŞ,Selen YAKAR, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.93-105, 2022 Creative Commons License

2020

2020

Lise Düzeyi İstiklal Marşı ve Mehmet Akif Ersoy Etkinlikleri

ŞENGÜL BİRCAN T., AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F., ÖZTAŞ S., GÜNGÖR AKINCI B. A., IŞIK H.

İstiklal Marşı’mız ve Mehmet Akif Ersoy Etkinlikleri El Kitabı, Selahattin Kaymakçi, Adnan Altun, Neval Akça Berk, Fatma Gültekin, Editör, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara, ss.189-353, 2020

2019

2019

Eğitimin Amaçları ve İşlevleri

ŞENGÜL BİRCAN T.

Eğitime Giriş, Mehmet Şahin, Tufan Aytaç, Editör, PegemA Akademi, Ankara, ss.22-44, 2019

2019

2019

Martin Buber

ŞENGÜL BİRCAN T.

Dünya Eğitimine Yön Verenler, Mustafa Safran, Editör, TC Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, ss.165-180, 2019

2015

2015

İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Bir Edebi Ürün Olarak ”Şiir” Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi

ŞENGÜL BİRCAN T., ARIDİL Ş.

Kaşgarlı’nın Tarihçi Torunu, Mehmet Şahingöz, Editör, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü, ss.361-371, 2015

2014

2014

Tarih Öğretimi ve Animasyonlar

Şengül Bircan T.

Tarih Nasıl Öğretilir, Mustafa Safran, Editör, Yeni İnsan, İstanbul, ss.362-370, 2014

2014

2014

Tarih Öğretiminde Drama

Şengül Bircan T.

Tarih Nasıl Öğretilir, Mustafa Safran, Editör, Yeni İnsan, İstanbul, ss.288-298, 2014