Assoc. Prof.

TUBA ŞENGÜL BİRCAN


Gazi Eğitim Fakültesi

Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

Sosyal Bilgiler Eğitimi

Education Information

2007 - 2013

2007 - 2013

Doctorate

Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Turkey

2003 - 2006

2003 - 2006

Postgraduate

Canakkale Onsekiz Mart University, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli), Turkey

1997 - 2001

1997 - 2001

Undergraduate

Anadolu University, Faculty Of Letters, Department Of Hıstory, Turkey

Dissertations

2013

2013

Doctorate

Animasyon destekli haritalarla tarih öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve mekân algılarına etkisi

Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih Eğitimi (Dr)

2006

2006

Postgraduate

Meşrutiyet’ten Cumhuriyete siyasi fikir akımlarının tarih eğitimine yansımaları (1908-1931)

Canakkale Onsekiz Mart University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli)

Foreign Languages

B2 Upper Intermediate

B2 Upper Intermediate

English

Research Areas

Social Sciences and Humanities, Teacher Training

Academic Titles / Tasks

2020 - Continues

2020 - Continues

Associate Professor

Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi

2014 - 2020

2014 - 2020

Assistant Professor

Cankiri Karatekin University, Faculty Of Letters, Department Of Educatıonal Scıences

2013 - 2014

2013 - 2014

Research Assistant PhD

Canakkale Onsekiz Mart University, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

2006 - 2013

2006 - 2013

Research Assistant

Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi

2002 - 2006

2002 - 2006

Research Assistant

Canakkale Onsekiz Mart University, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Courses

Undergraduate

Undergraduate

Drama

Undergraduate

Undergraduate

Osmanlı Tarihi 2

Undergraduate

Undergraduate

Osmanlı Tarihi 1

Undergraduate

Undergraduate

Bilgi Okuryazarlığı

Undergraduate

Undergraduate

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME

Undergraduate

Undergraduate

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

Undergraduate

Undergraduate

EĞİTİM BİLİLMLERİNE GİRİŞ

Undergraduate

Undergraduate

Öğretmenlik Uygulaması

Articles Published in Other Journals

2019

2019

Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Tarih Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları

ŞENGÜL BİRCAN T.

Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.27, pp.589-598, 2019 (Other Refereed National Journals)

2018

2018

Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretmenlerinin Bakış Açısından FATİH Projesi

ŞENGÜL BİRCAN T.

Journal of Turkish Studies, vol.13, no.21, pp.157-172, 2018 (Refereed Journals of Other Institutions)

2018

2018

Metaphors of History Teachers Candidates in Turkey on Teaching Profession

ŞENGÜL BİRCAN T.

International Journal of Educational Methodology, vol.4, no.2, pp.83-93, 2018 (Refereed Journals of Other Institutions)

2017

2017

A study on reading habits of social studies and history teachers in Turkey

ŞENGÜL BİRCAN T.

Educational Research and Reviews, vol.12, no.10, pp.569-582, 2017 (Refereed Journals of Other Institutions)

2017

2017

Tarih Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir İnceleme

ŞENGÜL BİRCAN T.

Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, vol.9, no.1, pp.25-40, 2017 (Refereed Journals of Other Institutions)

2016

2016

The Effect of Teaching History of the Based Technology to the Academic Achievement and Perception of Space of the Students

Bircan T.

HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, vol.31, no.3, pp.564-577, 2016 (Journal Indexed in ESCI) Sustainable Development identifier

2013

2013

Tarih Öğretiminde Haritaların Kullanımı ve Önemi

ŞENGÜL BİRCAN T. , SAFRAN M.

KEFAD, vol.4, no.2, pp.461-476, 2013 (Other Refereed National Journals)

2013

2013

Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi Öğretim ProgramınaYönelik Öğretmen Görüşleri

ŞENGÜL BİRCAN T. , TOKDEMİR M. A.

Ankara Üni. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, vol.46, no.2, pp.345-367, 2013 (Other Refereed National Journals)

2010

2010

Activity models about using drama method in history lessons

ŞENGÜL BİRCAN T.

Procedia - Social and Behavioral Sciences, vol.2, no.2, pp.3155-3159, 2010 (Refereed Journals of Other Institutions)

2007

2007

Siyasi Düşünce Akımları ve Tarih Ders Programlarındaki Düşünsel Değişim (1908-1930)

ŞENGÜL BİRCAN T.

Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi, vol.40, pp.1-35, 2007 (Other Refereed National Journals)

2005

2005

Geleneksel ve Çağdaş Eğitim Anlayışında İlgi ve Disiplin

ŞENGÜL BİRCAN T.

Milli Eğitim, no.166, pp.133-137, 2005 (Other Refereed National Journals)

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

2018

2018

Tarih Ders Kitaplarıyla İlgili Tezlere Eleştirel Bir Bakış

ŞENGÜL BİRCAN T.

Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu (DEKUS 2018), İstanbul, Turkey, 12 - 14 April 2018, pp.162-175

2018

2018

Tarih Öğretmenlerinin Perspektifinden Drama Temelli Tarih Dersleri

ŞENGÜL BİRCAN T.

VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Turkey, 9 - 11 May 2018, pp.1125-1132

2016

2016

Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretmenlerinin Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma

ŞENGÜL BİRCAN T.

4. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Turkey, 1 - 03 September 2016, pp.140

2016

2016

Tarih öğretmen adaylarının okuma alışkanlıkları üzerine bir inceleme: Çankırı örneği

ŞENGÜL BİRCAN T.

8. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Turkey, 5 - 08 May 2016, pp.2274-2275

2010

2010

6 Years Old Preschool Children s Perception of Past

ZEMBAT R., ŞENGÜL BİRCAN T. , ÖZDEMİR BECEREN B., ÜNSAL F. Ö.

12th Annual International Conference on Education 24-27 of May 2010, Athens Institute for Education and Research Athens, Greece., Atina, Greece, 24 - 27 May 2010, pp.299-310

2011

2011

History Teaching and Maps

ŞENGÜL BİRCAN T. , SAFRAN M.

I. Internationa Congress on Curicculum and Instraction, Eskişehir, Turkey, 5 - 08 October 2011, pp.352

2011

2011

”Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi” Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi.

ŞENGÜL BİRCAN T. , TOKDEMİR M. A.

I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Turkey, 5 - 08 October 2011, pp.67

2010

2010

Activity models about using drama method in history lessons

ŞENGÜL BİRCAN T.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Turkey, 4 - 08 February 2010, vol.2, pp.3155-3159 identifier identifier

2009

2009

Tarih Öğretimi için Yaratıcı Ortamlar

ŞENGÜL BİRCAN T. , AKÇA BERK N.

Uluslararası Eğitim Araştırmaları Sempozyumu (1-3 Mayıs 2009), 1 - 03 May 2009

2008

2008

Oyunlarla Tarih Öğretimi

ŞENGÜL BİRCAN T. , AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F.

Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitim Sempozyumu, Çanakkale, Turkey, 14 - 16 May 2008, pp.558-562

Books & Book Chapters

2020

2020

Lise Düzeyi İstiklal Marşı ve Mehmet Akif Ersoy Etkinlikleri

ŞENGÜL BİRCAN T. , AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F., ÖZTAŞ S., GÜNGÖR AKINCI B. A. , IŞIK H.

in: İstiklal Marşı’mız ve Mehmet Akif Ersoy Etkinlikleri El Kitabı, Selahattin Kaymakçi, Adnan Altun, Neval Akça Berk, Fatma Gültekin, Editor, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara, pp.189-353, 2020

2019

2019

Martin Buber

ŞENGÜL BİRCAN T.

in: Dünya Eğitimine Yön Verenler, Mustafa Safran, Editor, TC Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, pp.165-180, 2019

2019

2019

Eğitimin Amaçları ve İşlevleri

ŞENGÜL BİRCAN T.

in: Eğitime Giriş, Mehmet Şahin, Tufan Aytaç, Editor, PegemA Akademi, Ankara, pp.22-44, 2019

2015

2015

İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Bir Edebi Ürün Olarak ”Şiir” Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi

ŞENGÜL BİRCAN T. , ARIDİL Ş.

in: Kaşgarlı’nın Tarihçi Torunu, Mehmet Şahingöz, Editor, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü, pp.361-371, 2015

2014

2014

Tarih Öğretiminde Drama

Şengül Bircan T.

in: Tarih Nasıl Öğretilir, Mustafa Safran, Editor, Yeni İnsan, İstanbul, pp.288-298, 2014

2014

2014

Tarih Öğretimi ve Animasyonlar

Şengül Bircan T.

in: Tarih Nasıl Öğretilir, Mustafa Safran, Editor, Yeni İnsan, İstanbul, pp.362-370, 2014