Eğitim Bilgileri
2007 - 2013
2007 - 2013Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2003 - 2006
2003 - 2006Yüksek Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli), Türkiye
1997 - 2001
1997 - 2001Lisans
Anadolu Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Animasyon destekli haritalarla tarih öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve mekân algılarına etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih Eğitimi (Dr)
2006
2006Yüksek Lisans
Meşrutiyet’ten Cumhuriyete siyasi fikir akımlarının tarih eğitimine yansımaları (1908-1931)
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli)
2001
2001Sanatta Yeterlik
XIX. Yüzyılda Osmanlı’da Tıp Alanındaki Gelişmeler
Anadolu Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Öğretmen Eğitimi
Eğitimde Yaratıcı Drama
Akademik Unvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2014 - 2020
2014 - 2020Dr. Öğr. Üyesi
Çankırı Karatekin Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2013 - 2014
2013 - 2014Araştırma Görevlisi Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2006 - 2013
2006 - 2013Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2002 - 2006
2002 - 2006Araştırma Görevlisi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler ders kitaplarının yaratıcı düşünme bağlamında incelenmesi
Şengül Bircan T. (Danışman)
Y.YAVUZ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler kazanımlarının ve ders kitaplarındaki soruların Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre değerlendirilmesi
Şengül Bircan T. (Danışman)
S.ELBAY(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretmen Adaylarının “Öğretmenlik Uygulaması Dersi”ne İlişkin Tutumları ve Değerlendirmeleri
Şengül Bircan T.
Premium e-Journal of Social Sciences , cilt.8, sa.43, ss.794-803, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024ÖĞRETMEN ADAYLARININ BAKIŞ AÇISIYLA “ÖĞRETMEN ADAYI”
Şengül Bircan T.
SOCRATES JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY SOCIAL STUDIES , cilt.10, sa.43, ss.36-45, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Tarih Öğretmen Adaylarının “Dijital Okuma” Tutumu Üzerine Bir İnceleme
Şengül Bircan T.
International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal , cilt.100, sa.4, ss.590-596, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024ÇAĞIN BECERİSİ: DİJİTAL OKURYAZARLIK VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARI
BİRCAN T. Ş., AYDIN K.
ASOSJOURNAL , cilt.11, sa.153, ss.71-85, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Öğretmenlikte Yetkinlik Düzeyi Sorgusu: Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları
Şengül Bircan T.
International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR) , cilt.11, sa.108, ss.1189-1195, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024“Kültürel Mirasa Duyarlılık” Bağlamında Osmanlı Tarihi Öğretimi Kritiği
Şengül Bircan T.
International SOCIAL SCIENCES STUDIES Journal , cilt.10, sa.6, ss.892-905, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202421. Yüzyılda Yaşamboyu Öğrenme Yolunda Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı Düzeyini Anlamak
Şengül Bircan T.
ACADEMIC SOCIAL RESOURCES Journal , cilt.9, sa.1, ss.67-76, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024SOCIAL STUDIES TEACHER CANDIDATES' PERSPECTIVES ON "OTTOMAN HISTORY COURSE": METAPHOR ANALYSIS EXAMPLE
Şengül Bircan T.
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES , cilt.150, sa.150, ss.153-166, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ "DRAMA DERSİNE" İLİŞKİN BAKIŞI
Bircan T., Şahin G.
The Journal of Social Sciences , cilt.11, sa.71, ss.46-58, 2024 (Scopus)
2019
2019Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Tarih Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları
ŞENGÜL BİRCAN T.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.27, ss.589-598, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretmenlerinin Bakış Açısından FATİH Projesi
ŞENGÜL BİRCAN T.
Journal of Turkish Studies , cilt.13, sa.21, ss.157-172, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Metaphors of History Teachers Candidates in Turkey on Teaching Profession
ŞENGÜL BİRCAN T.
International Journal of Educational Methodology , cilt.4, sa.2, ss.83-93, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017A study on reading habits of social studies and history teachers in Turkey
ŞENGÜL BİRCAN T.
Educational Research and Reviews , cilt.12, sa.10, ss.569-582, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Tarih Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir İnceleme
ŞENGÜL BİRCAN T.
Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks , cilt.9, sa.1, ss.25-40, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016Teknoloji Destekli Tarih Öğretiminin Öğrencilerin Mekân Algılarına ve Akademik Başarılarına Etkisi
ŞENGÜL BİRCAN T.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.31, sa.3, ss.564-577, 2016 (Scopus)
2016
2016The Effect of Teaching History of the Based Technology to the Academic Achievement and Perception of Space of the Students
Bircan T.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.31, sa.3, ss.564-577, 2016 (ESCI)
2013
2013Teachers' opinions about 'contemporary Turkish and world history’ curriculum
ŞENGÜL BİRCAN T., TOKDEMİR M.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.46, sa.2, ss.345-367, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Tarih Öğretiminde Haritaların Kullanımı ve Önemi
ŞENGÜL BİRCAN T., SAFRAN M.
KEFAD , cilt.4, sa.2, ss.461-476, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi Öğretim ProgramınaYönelik Öğretmen Görüşleri
ŞENGÜL BİRCAN T., TOKDEMİR M. A.
Ankara Üni. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.46, sa.2, ss.345-367, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Tarih öğretiminde haritaların önemi ve kullanımı
ŞENGÜL BİRCAN T., SAFRAN M.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) , cilt.14, sa.2, ss.461-476, 2013 (Hakemli Dergi)
2010
2010Activity models about using drama method in history lessons
ŞENGÜL BİRCAN T.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , cilt.2, sa.2, ss.3155-3159, 2010 (Hakemli Dergi)
2007
2007Siyasi Düşünce Akımları ve Tarih Ders Programınlarındaki Düşünsel Değişim (1908-1930)
ŞENGÜL BİRCAN T.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.40, sa.1, ss.63-97, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
2007Siyasi Düşünce Akımları ve Tarih Ders Programlarındaki Düşünsel Değişim (1908-1930)
ŞENGÜL BİRCAN T.
Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi , cilt.40, ss.1-35, 2007 (Hakemli Dergi)
2005
2005Geleneksel ve Çağdaş Eğitim Anlayışında İlgi ve Disiplin
ŞENGÜL BİRCAN T.
Milli Eğitim , sa.166, ss.133-137, 2005 (Scopus)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2018
2018Tarih Ders Kitaplarıyla İlgili Tezlere Eleştirel Bir Bakış
ŞENGÜL BİRCAN T.
Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu (DEKUS 2018), İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.162-175
2018
2018Tarih Öğretmenlerinin Perspektifinden Drama Temelli Tarih Dersleri
ŞENGÜL BİRCAN T.
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.1125-1132
2018
2018Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretmenlerinin Bakış Açısından FATİH Projesi
ŞENGÜL BİRCAN T.
USOS 2018, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018
2016
2016Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretmenlerinin Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma
ŞENGÜL BİRCAN T.
4. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.140
2016
2016Tarih öğretmen adaylarının okuma alışkanlıkları üzerine bir inceleme: Çankırı örneği
ŞENGÜL BİRCAN T.
8. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.2274-2275
2010
20106 Years Old Preschool Children s Perception of Past
ZEMBAT R., ŞENGÜL BİRCAN T., ÖZDEMİR BECEREN B., ÜNSAL F. Ö.
12th Annual International Conference on Education 24-27 of May 2010, Athens Institute for Education and Research Athens, Greece., Atina, Yunanistan, 24 - 27 Mayıs 2010, ss.299-310
2011
2011History Teaching and Maps
ŞENGÜL BİRCAN T., SAFRAN M.
I. Internationa Congress on Curicculum and Instraction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.352
2011
2011”Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi” Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi.
ŞENGÜL BİRCAN T., TOKDEMİR M. A.
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.67
2010
2010Activity models about using drama method in history lessons
ŞENGÜL BİRCAN T.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.3155-3159
2009
2009Tarih Öğretimi için Yaratıcı Ortamlar
ŞENGÜL BİRCAN T., AKÇA BERK N.
Uluslararası Eğitim Araştırmaları Sempozyumu (1-3 Mayıs 2009), 1 - 03 Mayıs 2009
2008
2008Oyunlarla Tarih Öğretimi
ŞENGÜL BİRCAN T., AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F.
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitim Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, ss.558-562
Kitap & Kitap Bölümleri
2023
2023Roland Bernhard
Şengül Bircan T.
Yurtdışında Tarih Eğitimi , S. Kaymakçı,B. Ata,A. Altun, Editör, İber Akademi Yayınları, Ankara, ss.337-354, 2023
2023
2023TARİHİ OLAYLARIN ANLAŞILMASINDA KRİTİK BİR ETMEN: HARİTA OKURYAZARLIĞI
Şengül Bircan T., Elbay S.
Tarih Eğitiminde bir Ekol: Prof. Dr. Mustafa Safran’a Armağan, N.Hayta,B.Ata,H. Köksal,T. Belenli,S. Yakar, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.941-954, 2023
2022
2022TEMEL EĞİTİMDE TARİHİ KONULARIN ÖĞRETİMİNDE ŞİMDİCİLİK DÜŞÜNME EĞİLİMİNE KARŞI BİR SEÇENEK: TARİHSEL BAKIŞ AÇISI ALMAK
Şengül Bircan T., Elbay S.
Türk Dünyası Yolunda Bir Ömür Prof. Dr. Mehmet Şahingöz’e Armağan, Necdet HAYTA,Hamza KELEŞ,Cengiz DÖNMEZ,Tuğba BELENLİ,Tuğba ORTAÇ, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.99-113, 2022
2022
2022SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN “YARATICILIK GELİŞTİRME” KONUSUNA YÖNELİK DÜŞÜNCELERİ
Şengül Bircan T., Yavuz Y.
Bir Ömür Tarihle Yaşamak: Prof. Dr. Refik Turan, Necdet HAYTA,Mehmet Ali ÇAKMAK,Togay BİRBUDAK,Koray TOPTAŞ,Selen YAKAR, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.93-105, 2022
2020
2020Lise Düzeyi İstiklal Marşı ve Mehmet Akif Ersoy Etkinlikleri
ŞENGÜL BİRCAN T., AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F., ÖZTAŞ S., GÜNGÖR AKINCI B. A., IŞIK H.
İstiklal Marşı’mız ve Mehmet Akif Ersoy Etkinlikleri El Kitabı, Selahattin Kaymakçi, Adnan Altun, Neval Akça Berk, Fatma Gültekin, Editör, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara, ss.189-353, 2020
2019
2019Martin Buber
ŞENGÜL BİRCAN T.
Dünya Eğitimine Yön Verenler, Mustafa Safran, Editör, TC Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, ss.165-180, 2019
2019
2019Eğitimin Amaçları ve İşlevleri
ŞENGÜL BİRCAN T.
Eğitime Giriş, Mehmet Şahin, Tufan Aytaç, Editör, PegemA Akademi, Ankara, ss.22-44, 2019
2015
2015İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Bir Edebi Ürün Olarak ”Şiir” Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi
ŞENGÜL BİRCAN T., ARIDİL Ş.
Kaşgarlı’nın Tarihçi Torunu, Mehmet Şahingöz, Editör, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü, ss.361-371, 2015
2014
2014Tarih Öğretimi ve Animasyonlar
Şengül Bircan T.
Tarih Nasıl Öğretilir, Mustafa Safran, Editör, Yeni İnsan, İstanbul, ss.362-370, 2014
2014
2014Tarih Öğretiminde Drama
Şengül Bircan T.
Tarih Nasıl Öğretilir, Mustafa Safran, Editör, Yeni İnsan, İstanbul, ss.288-298, 2014
2013
2013Tarih IV Etkinlikleri
Şengül Bircan T.
Tarih Öğretmenlerine Aktif Tarih Ortamı için 100 Etkinlik, Bahri Ata, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.100-145, 2013
2010
2010Politika Olarak Eğitim
Şengül Bircan T.
Günümüzde Eğitimi John Dewey, Talip Öztürk,Bahri Ata,Joseph Ratner, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.98-102, 2010
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024Deprem Sonrası Yardımlaşma Davranışının Teleolojik ve Deontolojik Kuramlara Açısından İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi
Şengül Bircan T.
2016 - 2020
2016 - 2020