Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Türkiye’de eğitim yönetimi alanında değerler ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi
Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.26, no.50, pp.505-521, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDE ÖĞRETMENLERİN UZAKTAN EĞİTİM DENEYİMLERİ
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
, vol.12, no.4, pp.2231-2245, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
COVID-19 DÖNEMİ ACİL UZAKTAN EĞİTİM FAALİYETLERİNİN ÖĞRETMENLERDE YARATTIĞI PSİKOLOJİK GÜÇLÜKLER
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
, vol.11, no.3, pp.1366-1384, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Analysing the Views of School of Foreign Languages Instructors about Organizational Culture
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, vol.2021, no.28, pp.351-384, 2021 (ESCI)
ÖĞRETMENLERİN LİSANSÜSTÜ ÖĞRENİM GÖRME NEDENLERİ: NİTEL BİRARAŞTIRMA
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, no.53, pp.370-392, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Analysing The Views of Private School Administrators about Talent Management
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, vol.8, no.3, pp.1000-1028, 2020 (ESCI)
Üniversite öğrencilerinin sorunları ve çözüm önerileri.
Yükseköğretim ve Bilim
, vol.9, no.3, pp.451-450, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Bir uzaktan eğitim merkezinin örgütsel amaçlarının analizi: Bir devlet üniversitesi örneği
Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.22, no.42, pp.85-110, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaöğretim kurumlarında görev yapan müdürlerin kullandıkları etkileme taktikleri ileöğretmenlerin örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.20, no.7, pp.987-1007, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Phenomenological Research on the Meaning of Being a Teacher
TARIH KULTUR VE SANAT ARASTIRMALARI DERGISI-JOURNAL OF HISTORY CULTURE AND ART RESEARCH
, vol.8, no.2, pp.333-346, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmenlerin mesleki deneyimlerinin incelenmesi. Öğretmen olmanın anlamına ilişkin fenomenolojik bir çalışma
Journal of History Culture and Art Research
, vol.8, no.2, pp.333-346, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Türkiye’deki Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Konulu Tezlerin İncelenmesi: Bir İçerik Analizi Çalışması
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.38, pp.777-800, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen adaylarının meslekten beklentilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi: Nitel bir araştırma.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, vol.56, pp.575-585, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Examining the views of prospective teachers on teacher leadership.
European Journal of Education Studies
, vol.4, pp.157-173, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Examining the views of prospective teachers on leisure time activities: A qualitative research
European Journal of Education Studies
, vol.4, pp.355-368, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen adaylarının cep telefonu kullanımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, vol.11, pp.641-654, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen atamalarında sözlü sınav uygulamasının değerlendirilmesi: Atanan ve atanamayan öğretmen adaylarının görüşlerine dayalı nitel bir analiz
Milli Eğitim Dergisi
, vol.47, pp.135-161, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Determining Students’ Cognitive Profiles andDeficiencies In Foreign Language Education throughCognitive Diagnosis Models
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, vol.25, pp.1881-1892, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
A Qualitative Research on Determining Teachers' Metaphors about Students
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, vol.32, no.3, pp.600-611, 2017 (ESCI)
Okul yöneticiliği görevinden öğretmenliğe dönüş: Yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri
TÜBAV Bilim Dergisi
, vol.10, pp.53-73, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen liderliğine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi: Bir içerik analizi çalışması
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, vol.4, pp.21-40, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
The relationship between teachers perceptions of organizational culture and school capacity for change
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi-Journal of Educational Sciences Research
, vol.6, no.2, pp.39-59, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmenlerin Örgütsel Yaratıcılığa İlişkin Görüşleri
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
, vol.2, pp.25-38, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Araştırma Görevlilerinin Bilim İnsanı Yetiştirme Sürecine İlişkin Görüşleri
Kastamonu Eğitim Dergisi
, vol.22, pp.1009-1034, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
İlkokul Müdürlerinin Örgütsel Sessizlik ile İlgili Görüşleri
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.3, pp.69-84, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Örgütsel Atalete İlişkin Görüşleri
Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.13, pp.73-91, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarında Duygusal Zekâ Problem Çözme ve Akademik Başarı İlişkisi
Akademik Bakış Dergisi
, pp.1-23, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Eğitim Fakültesi Öğrencisi Olmak: Öğrencilerin Deneyimlerine Dayalı Fenomenolojik Bir Çalışma
9. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu-EYFOR, Antalya, Turkey, 1 - 04 November 2018
Öğrencilerin Eğitim Yönetimi Alanında LisansüstüEğitim Yapma Nedenlerine İlişkin Nitel Bir Araştırma
13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 10 - 12 May 2018
Türkiye de Örgütsel Bağlılık Konulu Tezlerin İncelenmesi: Bir İçerik Analizi Çalışması
Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu-EYFOR 8, Ankara, Turkey, 19 - 21 October 2017
Türkiye’de Kalkınma Planlarında Yer Alan Eğitim Politikaları: Bir İçerik Analizi Çalışması
12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 11 - 13 May 2017
Öğretmen Atamalarında Sözlü Sınav Uygulamasının Değerlendirilmesi: Atanan ve Atanamayan ÖğretmenAdaylarının Görüşlerine Dayalı Nitel Bir Analiz
12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Turkey, 11 - 13 May 2017
Okul Yöneticiliği Görevinden Öğretmenliğe Dönüş: Yaşanan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Turkey, 20 - 23 April 2017
Öğretmen Liderliğine İlişkin Yapılan Çalışmaların İncelenmesi: Bir İçerik Analizi Çalışması
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Turkey, 20 - 23 April 2017
Öğretmenlerin Örgüt Kültürü ile Değişim Kapasitesi Algıları Arasındaki İlişki
XI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, KUŞADASI, Turkey, 12 - 14 May 2016
Ortaokul Öğretmenlerinin Meslekte Kendilerini Algılamalarına İlişkin Metaforları
XI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, KUŞADASI, Turkey, 12 - 14 May 2016
Öğretmenlerin Örgütsel Yaratıcılığa İlişkin Görüşleri
EJER CONGRESS 2015, Ankara, Turkey, 8 - 10 June 2015
Öğretmen Adaylarının Üniversite ve Öğretim Elemanı Kavramlarına İlişkin Metaforları
EJER CONGRESS 2015, Ankara, Turkey, 8 - 10 June 2015
Bilişsel Tanı Modelleriyle Yabancı Dil Öğretiminde Öğrenci Eksiklerinin ve Bilişsel Profilinin Belirlenmesi
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Kongresi IV, EPOD, Ankara, Turkey, 9 - 13 May 2014
İlkokul Öğretmenlerinin Toksik Liderlik ile İlgili Görüşleri
VIII. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, İstanbul, Turkey, 7 - 09 November 2013
Continuity in Educational Supervision A Case Study
International Conference on New Horizons In Education, INTE, Italy, 25 - 27 May 2013
Araştırma Görevlilerinin Bilim İnsanı Yetiştirme Sürecine İlişkin Görüşleri
VII. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya, Turkey, 24 - 26 May 2012
İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Örgütsel Atalete İlişkin Görüşleri
VII. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya, Turkey, 24 - 26 May 2012
Kadın ve Erkek Yönetici Algısına Göre Eğitim Yönetiminde Kadın Yöneticiler
VI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi., KKTC, Turkey, 16 - 17 September 2011
Eğitim Müfettişlerinin ve Okul Yöneticilerinin Okul Yönetiminde Cinsiyet Faktörüne İlişkin Görüşleri
VI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, KKTC, Turkey, 16 - 17 September 2011
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bologna Sürecine İlişkin Görüşleri
VI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, KKTC, Turkey, 16 - 17 September 2011
Eğitim Yöneticilerinin Kariyer Gelişimine İlişkin Nitel Bir Araştırma
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Turkey, 8 - 10 September 2011
Öğretmen Adaylarında Duygusal Zekâ Problem Çözme ve Akademik Başarı İlişkisi
XIX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, KKTC, Turkey, 16 - 18 September 2010
Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultaylarında Sunulan Eğitim Yönetimi Bildirilerinin Değerlendirilmesi
XIX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, KKTC, Turkey, 16 - 18 September 2010
İlköğretim Okullarında Değişim Yönetimine İlişkin Nitel Bir Çalışma TKY Çalışmalarında Ödül Alan Almayan Okullar Örneği
V. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Antalya, Turkey, 1 - 02 May 2010
Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâ Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Turkey, 1 - 03 October 2009
İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Okullarının Örgüt Sağlığına İlişkin Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Eğitimde Yeni Yönelimler V- Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, Turkey, 18 April 2009
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Küreselleşme ve Eğitime İlişkin Görüşleri
VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Turkey, 2 - 04 May 2008
Books & Book Chapters
Türk Eğitim Sisteminin Tarihi Gelişimi
in: Türk Eğitim Sistemi ve Sorunları, Temel Çalık, Editor, Pegem Akademi, pp.30-51, 2022
Sınıf Disiplini ve Yönetimiyle İlgili Modeller
in: Sınıf Yönetimi, Temel Çalık, Mehmet Metin Arslan, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.66-78, 2021
Family engagement and educational leadership.
in: Oxford Research Encyclopedia of Education., , Editor, Oxford University Press., pp.1-35, 2020
Kapsamlı Çerçeve
in: Okul aile ve toplum işbirliği-Eylem için el kitabı, Çiğdem Apaydın, Editor, Pegem Akademi, pp.9-54, 2019
İşbirliği programınızı değerlendirin
in: Okul aile ve toplum işbirliği-Eylem için el kitabı, Çiğdem Apaydın, Editor, Pegem Akademi, pp.355-389, 2019
Eğitimin Amaçları ve İşlevleri
in: Eğitime Giriş, Temel Çalık, Mehmet Metin Arslan, Editor, Pegem Akademi, pp.12-39, 2019
Etnografya
in: Eğitim Yönetiminde Araştırma, Kadir Beycioğlu, Niyazi Özer, Yaşar Kondakçı, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.371-388, 2018
Örgüt Kültürünü Değiştirmeye Genel Bakış
in: Örgüt Kültürü Örgütsel Tanı ve Değişim, Murat Gürkan Gülcan, Necati Cemaloğlu, Editor, Ankara: Pegem Akademi, Ankara, pp.1-17, 2017
Liderlerin Etkileme Taktikleri
in: Eğitim Yönetiminde Liderlik Teori Araştırma ve Uygulama, GÜÇLÜ NEZAHAT, Editor, Ankara: Pegem Akademi, Ankara, pp.217-244, 2016
Araştırmalar Okulların ve Sistemlerin Gelişmesine Nasıl Yardım Edebilir?
in: Örgütsel Öğrenme Eğitim Örgütlerinde Öğrenme Öğretme ve Liderlik, GÜLCAN MURAT GÜRKAN, Editor, Ankara: Pegem Akademi, Ankara, pp.271-280, 2016
Örgütsel Öğrenme
in: Örgütsel Öğrenme Eğitim Örgütlerinde Öğrenme Öğretme ve Liderlik, GÜLCAN MURAT GÜRKAN, Editor, Ankara: Pegem Akademi, Ankara, pp.255-270, 2016
Farklı Kültürlerde Okul Yönetimi
in: Okul Kültürü, GÜÇLÜ NEZAHAT, Editor, Ankara: Pegem Akademi, Ankara, pp.153-179, 2014