Metrikler
Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2001 - 2009
2001 - 2009Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
1994 - 1997
1994 - 1997Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl), Türkiye
1988 - 1992
1988 - 1992Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının sınıf yönetimi ile ilgili davranışlarının incelenmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr)
1997
1997Yüksek Lisans
Ankara ili merkez ilçelerindeki ilkokullara ve ilköğretim okulları birinci kademesine sınıf öğretmeni olarak atanan branş öğretmenlerinin meslekle ilgili sorunları ve bu sorunların çözümüne yönelik beklentiler
Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2014 - 2018
2014 - 2018Öğretim Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2001 - 2014
2001 - 2014Öğretim Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Akademi Dışı Deneyim
1993 - 2001
1993 - 2001SINIF ÖĞRETMENİ
M.E.B, SINIF ÖĞRETMENİ
Yönetilen Tezler
2021
2021Yüksek Lisans
Özel Eğitim Alanında Çalışan Meslek Elemanlarının Yardımcı Teknolojileri Kullanımına Yönelik Görüşleri Ve Tutumlarının İncelenmesi
ÇETİN F. (Danışman)
T.Hanife(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (38)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (23)
2023
20231. Investigation of Pre-Service Teachers' Attitudes Towards Virtual Classroom Environment
ÇETİN F.
The Universal Academic Research Journal , cilt.5, sa.3, ss.328-337, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Examination of Pre-Service Teachers’ Attitudes towards Teachers' Lounge
ÇETİN F., DEMİR C. G.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.30-46, 2023 (TRDizin)
2023
20233. A Validity and Reliability Analysis of the Pre-service Teachers' Attitudes towards Virtual Classroom Environment Scale
ÇETİN F., DEMİRKAN Ö.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.18, sa.2, ss.133-147, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20224. Create Effective Learning Environment Development of The SelfEfficiency Beliefs Scale (Validity and Reliability Study
Türkmenli A., ÇETİN F.
International Journal of Educational Research Review , ss.448-460, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20225. Investigation of Prospective Teachers’ Attitudes towards Classroom as a Learning Environment
Çetin F., Demir E., Bingöl A. S.
International Journal of Educational Research Review , cilt.7, sa.4, ss.355-365, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. Attitudes of teacher candidates towards values teaching via distance education
DEMİR E., ÇETİN F.
International Journal of Curriculum and Instruction , cilt.14, sa.3, ss.1831-1845, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Developing the attitude scale towards the teachers’ lounge
ÇETİN F., GÖLOĞLU DEMİR C.
International Journal of Curriculum and Instruction , cilt.14, sa.3, ss.2270-2282, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20228. DEVELOPING A SCALE FOR ATTITUDE TOWARDS VALUES EDUCATION THROUGH DISTANCE EDUCATION
DEMİR E., ÇETİN F.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING , cilt.9, sa.3, ss.1234-1248, 2022 (TRDizin)
2022
20229. Teachers’ Self-Efficacy Beliefs regarding Out-of-School Learning Activities
DEMİR E., ÇETİN F.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.147-166, 2022 (TRDizin)
2022
202210. AN INVESTIGATION OF TEACHER CANDIDATES' METAPHORIC PERCEPTIONS REGARDING THE VIRTUAL CLASSROOM
GÖLOĞLU DEMİR C., ÇETİN F.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING , cilt.9, sa.3, ss.1328-1342, 2022 (TRDizin)
2022
202211. Öğretmenlerin Okul Dışı Öğrenme Faaliyetlerine Yönelik Tutumları
DEMİR E., ÇETİN F.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.42, sa.2, ss.1443-1461, 2022 (TRDizin)
2021
202112. Investigation of values teaching responsibility perceptions of prospective teachers
Çetin F., Çetin Ş., Bingöl A. S.
International Journal of Curriculum and Instruction , cilt.13, sa.3, ss.2497-2512, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202113. “Okul Dışı Öğrenme Faaliyetlerine (ODÖF) Yönelik Öğretmen Tutum Ölçeği” Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
GÖLOĞLU DEMİR C., ÇETİN F.
3.Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi , cilt.56, sa.2, ss.895-910, 2021 (TRDizin)
2021
202114. Okul Dışı Öğrenme (ODÖ) Faaliyetlerine Yönelik Öğretmen Öz-Yeterlik İnançları Ölçeğinin Geliştirilmesi
GÖLOĞLU DEMİR C., ÇETİN F.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.19, sa.1, ss.613-634, 2021 (TRDizin)
2021
202115. Teacher Candidates’ Value Perceptions and Their Opinions on the Acquisition of Values in Education Faculties*
DEMİR E., BUDAK Y., ÇETİN F.
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, cilt.16, sa.1, ss.271-286, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202016. A Validity and Reliability Study of the Scale for Attitude Towards Classroom as a Learning Environment
ÇETİN F., DEMİRKAN Ö., ÇETİN Ş.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.15, sa.3, ss.233-248, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202017. Developing a “values teaching responsibility perception scale” for prospective teachers
ÇETİN F., BİNGÖL A. S., ÇETİN Ş.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI) , cilt.12, sa.2, ss.457-473, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202018. Attitudes of prospective foreign language teachers towards learning a second foreign language.
ÇETİN F., BİNGÖL A. S., ÇETİN Ş., BUDAK Y.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING , cilt.7, sa.3, ss.891-910, 2020 (TRDizin)
2019
201919. Investigation of the Attitudes of High SchoolStudents Towards Acquisition of Values
ÇETİN Ş., ÇETİN F., BİNGÖL ARSLANGİLAY A. S.
International Journal of Eurasian Education and Culture , cilt.4, sa.7, ss.158-171, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201920. Validity and reliability study of the attitude scale towards second foreign language learning
Çetin Ş., Budak Y., Çetin F., Bingöl Arslangilay A. S.
JOURNAL OF LANGUAGE AND LINGUISTIC STUDIES
, cilt.15, sa.3, ss.972-988, 2019 (Scopus, TRDizin)
2019
201921. Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği (ÖYTÖ) Geliştirme Çalışması
Çetin Ş., Çetin F.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.17, sa.1, ss.147-157, 2019 (TRDizin)
2019
201922. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETİMİ PLANLAMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ
Çetin Ş., Çetin F.
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.158-174, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201823. Mesleki Gelişime Yönelik Tutum Ölçeği (MGTÖ) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ÇETİN F.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.827-844, 2018 (TRDizin)
2018
201824. DEĞER EĞİTİMİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ(DETÖ) GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
ÇETİN F.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.1, sa.22, ss.323-341, 2018 (TRDizin)
2018
201825. Öğretmen Adaylarının Stratejik Ders Çalışma Eğilimlerinin İncelenmesi
ÇETİN F.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.898-921, 2018 (TRDizin)
2017
201726. Lifelong Learning Tendencies of Prospective Teachers
Çetin Ş., Çetin F.
JOURNAL OF EDUCATION AND PRACTICE , cilt.8, sa.12, ss.1-8, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201727. The Management Skills of Exam Process for UndergraduateStudents
ÇETİN F., ÇETİN Ş.
Journal of Education and Practice , cilt.8, sa.12, ss.9-14, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201628. Determination of Value Education Self Efficacy Beliefs of Prospective Teachers
ÇETİN F.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.8, sa.4, ss.88-96, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201629. Developing a Scale to Measure Prospective Teachers' Self-Efficacy Belief in Value Education
ÇETİN F.
REVISTA DE CERCETARE SI INTERVENTIE SOCIALA
, cilt.53, ss.39-54, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201630. ÖĞRETMENLERİN SINIF YÖNETİMİ YETERLİKLERİ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE İŞ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Çetin F.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.11, sa.3, ss.791-808, 2016 (TRDizin)
2014
201431. Goal orientation diverse talents and ways of learnin of the universty students
KISAÇ İ., ÇETİN Ş., ÇETİN F., GELİŞLİ Y.
İnternational Journal of Academic Research Part B , cilt.6, sa.2, ss.35-39, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201332. Effect of democratic classroom management approach towards critical thinking levels of students
ÇETİN F.
International Journal of Academic Research Part B , cilt.5, sa.5, ss.180-183, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201233. Eğitim Fakültelerinde Görev Yapan Öğretim Elemanlarının Sınıf Yönetimi İle İlgili Davranışlarının İncelenmesi
ÇETİN F.
Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.29, ss.42-58, 2012 (Hakemli Dergi)
2009
200934. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerine Yönelik Tutumları
ÇETİN F.
GAZİ ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİYEL SANATLAR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , sa.25, ss.58-64, 2009 (Hakemli Dergi)
2004
200435. Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarını Etkileyen Etmenler
Çeliköz N., Çetin F.
MİLLİ EĞİTİM DERGİSİ , sa.162, ss.136-145, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200336. Modüler Programlama Yaklaşımı Üzerine Bir İnceleme
ÇETİN F.
MESLEKİ EĞİTİM DERGİSİ , cilt.5, sa.10, ss.23-40, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200337. Cumhuriyet Döneminde Kadın Eğitimi
Çetin F.
MİLLİ EĞİTİM DERGİSİ , sa.160, ss.140-153, 2003 (Hakemli Dergi)
2002
200238. Avrupa Birliğ Gençlik Eğitim Programları
ÇETİN F.
MİLLİ EĞİTİM DERGİSİ , ss.99-111, 2002 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. ÖĞRETİM ELEMANLARININ DEMOKRATİK TUTUM VE DAVRANIŞLARIÜZERİNE BİR İNCELEME
ÇETİN Ş., ÇETİN F.
INTERNATIONAL TARAS SHE VCOCNHGREENSSK OON SOCIAL SCIENCESII. INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES, Ankara, Türkiye, 1 - 03 Şubat 2019, ss.373-381, (Tam Metin Bildiri)
2018
20182. Pedagojik Formasyon Eğitimi Programının Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarına Etkisi
ÇETİN Ş., ÇETİN F.
6.ULUSLARARASI ÇİN’xxDEN ADRİYATİK’xxE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, ss.318, (Özet Bildiri)
2018
20183. Öğretmen Adaylarının “Milli Değer” Kavramına Yönelik Geliştirmiş Oldukları Metaforik İmgelerin Analizi
ÇETİN F., ÇETİN Ş.
6.ULUSLARARASI ÇİN’DEN ADRİYATİK’E SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, ss.328, (Özet Bildiri)
2017
20174. Öğretmen Adaylarının Ders Çalışmaya Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
ÇETİN F.
EYFOR8, Ankara, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.118-119, (Özet Bildiri)
2016
20165. Öğretmen Adaylarının Değer Eğitimine Yönelik Tutumları
ÇETİN F.
15.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.62-63, (Özet Bildiri)
2016
20166. Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişime Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
ÇETİN F.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.154-155, (Özet Bildiri)
2014
20147. Sınıf Yönetimi Dersinde Uygulanan Örnek Olaya Dayalı Bilgisayar Destekli Öğretim Yaklaşımının Öğrencilerin Sınıf Yönetimi Özyeterlik İnançlarına ve Akademik Başarılarına Etkisi
ÇETİN F.
ULEAD, İzmir, Türkiye, 25 Nisan 2014 - 27 Nisan 2017, ss.144, (Özet Bildiri)
2010
20108. Bilgisayar Destekli Sınıf Yönetimi Yaklaşımının Öğrencilerin Başarılarına Ve Sınıf Yönetimi Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi
ÇETİN F.
4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu., Konya, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2010, ss.305-308, (Tam Metin Bildiri)
2010
20109. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretim Teknoloji Ve Materyallerini Kullanmaya Yönelik Özyeterlik Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÇETİN F.
4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Konya, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2010, ss.318-321, (Tam Metin Bildiri)
2008
200810. The Views of BELTEK Participants on Their BELTEK Courses
ŞEN H. Ş., ÇETİN Ş., ÇETİN F.
Further Education ın The Balkan Countries, Konya, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2008, cilt.1, ss.149-158, (Tam Metin Bildiri)
2005
200511. Öğretme-öğrenme sistem tasarımı ve yönetiminde okul yöneticilerinin liderlik özellikleri
ERİŞEN Y., ÇELİKÖZ N., ÇETİN Ş., ÇETİN F.
V.Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Sakarya, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2005, ss.698-705, (Tam Metin Bildiri)
2005
200512. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İnternete ve İnternette Öğrenmeye Yönelik Tutumları
ÇETİN Ş., ÇETİN F., ERİŞEN Y., ÇELİKÖZ N.
V.Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Sakarya, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2005, cilt.2, ss.261-267, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2019
20191. İş ve Meslek Hayatında Etik Dışı Davranışlar
ÇETİN F.
Eğitimde Ahlak ve Etik, Behçet ORAL,Ahmet ÇOBAN,Mehmet BARS, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.169-186, 2019
2016
20163. Eğitim Mekanlarının Tasarımında Ergonomi
ÇETİN Ş., ÇETİN F.
Sınıf Yönetimi, Zeki Kaya, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.43-85, 2016
2011
20114. Proje Temelli Öğrenme
ÇETİN F.
Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Sevil Filiz, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.356-370, 2011