Eğitim Bilgileri
2011 - 2015
2011 - 2015Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), Türkiye
2006 - 2009
2006 - 2009Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Tahmin gözlem açıklama ve bilişsel gelişimi hızlandırma temelli etkinliklerin fen bilimleri öğretmen adaylarının muhakeme becerilerinin gelişimine etkisinin incelenmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr)
2009
2009Yüksek Lisans
Yapılandırmacı eğitim yaklaşımının ilköğretim ikinci kademe fen ve teknoloji öğrencileri üzerindeki etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2011 - 2022
2011 - 2022Öğretim Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2007 - 2011
2007 - 2011Fen Bilgisi Öğretmenliği
MEB, Fen Bilgisi Öğretmenliği
2006 - 2007
2006 - 2007İşci
S.S YÜKSEL KONUT YAPI KOP., İşci
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik
Fen Eğitiminde Bilimsel Muhakeme
Fen Eğitiminde Bilimsel Muhakeme
1310038 Fen Eğitiminde Bilimsel Muhakeme
Lisans
Lisans
Bilimsel Muhakeme Becerileri
Zeka Oyunları
Bilimsel Muhakeme Becerileri
Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları-1
Bilim Tarihi ve Felsefesi
Zeka Oyunları
Bilimin Doğası ve Öğretimi
Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları
Fen Öğretimi Lab. Uyg. I
Bilim Tarihi ve Felsefesi
Fizikte Özel Konular
Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi
Öğretmenlik Uygulaması
Zeka Oyunları
Bireysel Sporlar 2(Satranç)
Optik Uygulamaları ve Akıl Yürütme
Okul Deneyimi
FB310A Fen Öğretimi Lab. Uygulamaları II
FB409MB Okul Deneyimi
SNT-123 Hukuk Fakültesi Satranç
FB107A Genel Kimya Laboratuarı I
ADS042 Satranç Öğretimi
ADS043 Zeka Oyunları
Öğretmenlik Uygulaması(Formasyon Eğitimi)
SOS1003 Bilimsel Muhakeme Teknikleri
Sınıf Yönetimi (Formasyon Eğitim)
FB207A Genel Fizik Lab. III
FB310A Fen Öğretimi Lab.Uyg. II
Özel Öğretim Yöntemleri( Formasyon Eğitim)
FB404MB Öğretmenlik Uygulaması
SOS1001 Satranç
SNT-123 Satranç
ADS075 Optik Uygulamaları ve Akıl Yürütme
FB204 A Genel Biyoloji Lab. II
A 339 Bireysel Sporlar II (Satranç)
A 238 Bireysel Sporlar I (Satranç)
FB207A Genel Fizik Laboratuarı III
FB304A Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi
SÖ210A Fen ve Teknoloji Lab. Uygulamaları II
PF203 Öğretmenlik Uygulaması
SÖ209A Fen ve Teknoloji Lab. Uygulamaları I
A339 Bireysel Sporlar 2 (Satranç)
FB 222GK Seçmeli-I (Bilimsel Muhakeme Becerileri)
Bireysel Sporlar I (Satranç) Seç.
Satranç
Bilimsel Muhakeme Teknikleri
Genel Fizik Lab. III
Topluma Hizmet Uygulamaları
Bilgisayar II
Seçmeli I(Ekonomi)
Genel kimya Lab. I
Öğretmenlik Uygulaması
Topluma Hizmet Uygulamaları
Yönetilen Tezler
Makaleler
Tümü (19)
Scopus (1)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (11)
2022
20221. Views of Secondary School Science, Pre-school and Primary School Teachers on Science Education with Intelligence Games
KURUPINAR A., YÜKSEL İ., KURT H.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES , cilt.10, sa.1, ss.48-57, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20212. The Views of Pre-Service Science Teachers on Recycling
Yüksel İ.
International Journal of Progressive Education , cilt.17, sa.4, ss.451-464, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20213. Development of Verbal Games Achievement Test of Primary School 3rd Grade Science Lesson “Let’s Know About Substance
Sağlam A., Yüksel İ., Erbasan Ö.
Education Quarterly Reviews , cilt.4, sa.1, ss.480-496, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20214. The Views of Pre-Service Science Teachers on the History of Science After Taking the Course of the Course of Nature and History of Science: A Profile from Turkey
Yüksel İ., Eker M.
International Education Studies , cilt.14, sa.4, ss.72-82, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20205. Investigation of the Opinions of Preservice Science Teachers about Chemical Wastes
YÜKSEL İ., YENİKALAYCI N.
International Journal of Scientific and Technological Research , cilt.6, sa.10, ss.1-10, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20206. İstasyon Tekniğine Dayalı Yapılan Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II’nin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ders Başarısına Etkisi
EKER M., KİRÇİÇEK H., YÜKSEL İ.
Turkish Studies - Educational Sciences , cilt.15, sa.3, ss.1787-1797, 2020 (TRDizin)
2020
20207. Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’ndaki Öğretmen Adaylarının Kaynakların Tasarruflu Kullanımı Hakkındaki Görüşleri
Yüksel İ.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.15, sa.22, ss.1015-1031, 2020 (TRDizin)
2020
20208. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilim Tarihi ve Felsefesi Hakkındaki Görüşleri
Yenikalaycı N., Yüksel İ.
Journal of Research in Education and Teaching , cilt.9, sa.1, ss.36-49, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20199. Akademisyenlerin Okul Deneyimi ve ÖğretmenlikUygulaması Dersi ile İlgili Görüşleri
Kirçiçek H., Yüksel İ.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.39, sa.3, ss.1319-1345, 2019 (TRDizin)
2019
201910. Bilimsel Muhakeme Becerileri Testi’nin Geliştirilmesi
YÜKSEL İ., ATEŞ S.
Cumhuriyet International Journal of Education , cilt.8, sa.3, ss.635-650, 2019 (TRDizin)
2019
201911. The Effects of Research-Inquiry Based Learning on the Scientific Reasoning Skills of Prospective Science Teachers
Yüksel İ.
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES , cilt.7, sa.4, ss.273-278, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201912. Developing a Test to Measure Drawing a Shape-Schema and Making a Table Skills of Prospective Teachers
YÜKSEL İ., SAVAŞ M. A.
Asian Journal of Education and Training
, cilt.5, sa.1, ss.176-182, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201913. The Views of Prospective Teachers about School Experience Course in the Department of Science Education and Other Departments
YÜKSEL İ., KİRÇİÇEK H.
International Journal of Higher Education
, cilt.8, sa.1, ss.160-170, 2019 (Scopus)
2018
201814. The Effect of Made-Up Instruction Based on Open and Closed-Ended Experimental Techniques on The Achievements and Attitudes of Science Education Students
YÜKSEL İ., KIRÇİÇEK H., İNCE AKA E.
Journal of Turkish Studies-Educational Sciences , cilt.13, sa.19, ss.1989-2000, 2018 (TRDizin)
2017
201715. Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri ve Diğer Branş Öğretmenlerinin Görüşleri Açısından Zekâ Oyunları Öğretim Programı
Adalar H., Yüksel İ.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.12, ss.1-24, 2017 (TRDizin)
2017
201716. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMINDAKİ ÖĞRENCİLER İLE BAZI LİSANSPROGRAMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERE GEOMETRİK–MEKANİK OYUNLAR UYGULAMAÖRNEKLERİ
Yüksel İ., Savaş M. A., Demirci T., Atağ C., Duman E. Z., Adalar H.
Journal of Research in Education and Teaching , cilt.6, sa.4, ss.1-10, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201717. Fen Bilgisi Öğretmenliği Programındaki Öğrenciler İle Bazı Lisans Programlarındaki Öğrencilere Geometrik–Mekanik Oyunlar Uygulama Örnekleri
YÜKSEL İ., Muhammed Ali S., Demirci T., ATAĞ C., DUMAN E. Z., ADALAR H.
Journal of Research in Education and Teaching , cilt.6, sa.4, ss.1-10, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201718. The Effects of Two Approaches on Developing Reasoning Skills of Preservice Science Teachers
YÜKSEL İ., ATEŞ S.
International Journal on New Trends in Education and Their Implications , cilt.8, sa.3, ss.19-35, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201719. Tahmin Gözlem Açıklama Yöntemine Dayalı Laboratuvar Uygulamalarının Elektrik Akımı Konusundaki Kavram Yanılgılarının Giderilmesine ve Başarıya Etkisi
Tiftikçi H. İ., Yüksel İ., Koç A., Sert Çıbık A.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, ss.19-29, 2017 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Doğal İndikatör Kullanılarak Asitlerin ve Bazların Belirlenmesi Konusundaki Farkındalıklarının Oluşturdukları Diyaloglar Aracılığıyla Belirlenmesi ve Diyalog Kullanımına Yönelik Görüşleri
YENİKALAYCI N., YÜKSEL İ.
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.146, (Özet Bildiri)
2021
20212. Tohum Çimlendirme Sürecinden Verimli Tarım Alanlarına Yolculuk: Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Örneği
YENİKALAYCI N., YÜKSEL İ.
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 Mayıs 2021, ss.20, (Özet Bildiri)
2019
20193. Eski ve Yeni Programlara Göre Genel Fizik 1-2-3 Teorik Derslerinin ve Fen Bilimleri Öğretim Programlarinda Fizik Konularinin Durumu Hakkinda Öğretmen Adaylarinin Görüşlerinin Belirlenmesi
TARAKÇI B., YÜKSEL İ.
Uluslararası 24 Kasım Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Sempozyumu, 23 - 24 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
20194. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarina Yönelik Astronomi İle İlgili “Eksik Kelimeler” ve “Anagram” Testi Geliştirme
TARAKÇI B., YÜKSEL İ.
Uluslararası 24 Kasım Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Sempozyumu, 23 - 24 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
20195. Öğretmen Adaylarının Şekil - Şema Çizme ve Tablo Oluşturma Başarısı Arasındaki İlişki
SAVAŞ M. A., YÜKSEL İ.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. The Opinions of Prospective Teachers On The Turkish Strategy Game Mangala
YÜKSEL İ., PULUR A.
7th International Congress on Curriculum and Instruction, 9 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20197. Prospective Teachers’ Opinions in Department Of Science Education On The Efficient Use of Resources
YÜKSEL İ., PULUR A.
7th International Congress on Curriculum and Instruction, 9 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20198. Fen Bilgisi Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi ve Sınıf Eğitimi Anabilim Dalları’ndaki Öğretmen Adaylarının Şekil Çizme ve Tablo Oluşturma Başarısı Arasındaki İlişki
SAVAŞ M. A., YÜKSEL İ.
VI th International Eurasian Educational Research Congress, 19 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
20199. Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı ve Diğer Anabilim Dallarındaki Akademisyenlerin ve Öğretmen Adaylarının Laboratuvar Derslerinin Programdaki Yeri İle İlgili Görüşleri
YÜKSEL İ., KİRÇİÇEK H.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201910. Genel Fizik Laboratuvarı -3 Dersini Alan ve Almayan Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalındaki Öğrencilerin ‘Geometrik Optik Konusunda Anagram ve Akıl Yürütme Soruları Testi’ne Verdikleri Cevaplar Arasındaki İlişkilerin Tespiti
EKER M., YÜKSEL İ.
6th International Symposium on Academic Studies in Educational and Social Sciences, 13 - 15 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201911. Genel Fizik Laboratuvarı -3 Dersini Alan ve Almayan Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalındaki Öğrencilerin Geometrik Optik Konusunda Resfebe ve Eğitici Bulmaca Testi Arasındaki İlişkilerin Tespiti
EKER M., YÜKSEL İ.
6th International Symposium on Academic Studies in Educational and Social Sciences, 13 - 15 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
201812. Fen Bilimleri, Sınıf Öğretmenliği ve Diğer Branş Öğretmenlerinin Optikle İlgili Anagram ve Akıl Yürütme Soruları Arasındaki İlişkileri
SAVAŞ M. A., YÜKSEL İ., YILMAZ Z. A., MERT V., ÖZPINAR M.
2. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, Afyonkarahisar, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2018, ss.148-152, (Tam Metin Bildiri)
2018
201813. Fen Bilimleri ve Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin Optik Konularındaki Resfebe ve Eğitici Bulmaca Testi Arasındaki İlişkilerin Tespiti
YILMAZ Z. A., MERT V., SAVAŞ M. A., YÜKSEL İ.
2. Uluslararası Eğitim ve Bilim Kongresi, Afyonkarahisar, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2018, ss.142-147, (Tam Metin Bildiri)
2018
201814. Fen Bı̇lı̇mlerı̇ Branşındakı̇ ve Farklı Branşlardakı̇ Öğretmenlerı̇n Optı̇k Konularından Oluşan Kelı̇me Avı, Kelı̇me Türetme ve Bı̇lmece Testı̇ndekı̇ Başarıları Arasındakı̇ İ̇lı̇şkı̇nı̇n Belı̇rlenmesı
YILMAZ Z. A., MERT V., YÜKSEL İ., ÖZPINAR M., SAVAŞ M. A.
V. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Sempozyumu (ISMS), Cetinje, Karadağ, 16 - 17 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201815. Fen Bilgisi Öğretmen Adayları İçin Fen Laboratuvarı 2 Başarı Testinin Geliştirilmesi (Pilot Uygulama), Öğrencilerin Bekledikleri Notlarla Aldıkları Notlar Arasındaki İlişkive Yeni Programdaki Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri
TARAKÇI B., YÜKSEL İ.
V. Uluslararası Multidisipliner Çalişmaları Sempozyumu(ISMS), 16 - 17 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201816. Soyut İşlemler Döneminde Kazanılması Beklenen Bilimsel Muhakeme Becerilerinin Ortaokul Fen Bilimleri Dersi Açısından İncelenmesi
TARAKÇI B., YÜKSEL İ.
V. Uluslararası Multidisipliner Çalişmaları Sempozyumu(ISMS), 16 - 17 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201817. Fen Bilimleri, Sınıf Öğretmenliği ve Diğer Branş Öğretmenlerinin Optikle ilgili Anagram ve AkılYürütme Soruları Arasındaki İlişkileri
SAVAŞ M. A., YÜKSEL İ., YILMAZ Z. A., MERT V., ÖZPINAR M.
II. International Congress on Science and Education 2018 (ICSE2018) Abstract Proceedings, 28 - 30 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201818. Fen Bilimleri ve Farklı Branşlardaki Öğretmenlerinin Optik Konularındaki Resfebe ve Eğitici Bulmaca Testi Arasındaki İlişkilerin Tespiti
SAVAŞ M. A., YÜKSEL İ., YILMAZ Z. A., MERT V., ÖZPINAR M.
II. International Congress on Science and Education 2018 (ICSE2018) Abstract Proceedings, 28 - 30 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2017
201719. Examination of the Relationship between Preservice Science Teachers' Scientific Reasoning and Problem Solving Skills on Basic Mechanics
YÜKSEL İ., ATEŞ S.
33rd International Physics Congress of the Turkish-Physical-Society (TPS), Bodrum, Türkiye, 6 - 10 Eylül 2017, cilt.1935, (Tam Metin Bildiri)
2017
201720. The Effects of Prediction Observation Explanation (POE) Method on Science Teacher Training Program Teacher Candidates’ Success in Teaching Geometric Optical Subjects and Their Attitudes Towards Physics Laboratory
YÜKSEL İ.
Turkish Physical Society 33rd International Physics Congress, 6 - 10 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. Examination of The Relationship Between Scientific Reasoning Skills And Problem Solving Skills on Basic Mechanics Of Preservice Science Teachers
YÜKSEL İ., ATEŞ S.
Turkish Physical Society 33rd International Physics Congress, 6 - 10 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. Zekâ Oyunları Dersi Öğretim Programı,Strateji Oyunları Uygulama Örnekleri
DUMAN E. Z., ADALAR H., YÜKSEL İ., SAVAŞ M. A., DEMİRCİ T., ATAĞ C.
8.inci uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.103, (Özet Bildiri)
2017
201723. Zekâ Oyunları Dersi Öğretim Programında Hafıza Oyunları ve Zekâ Soruları Uygulama Örnekleri
DEMİRCİ T., ATAĞ C., DUMAN E. Z., ADALAR H., YÜKSEL İ., SAVAŞ M. A.
8.inci uluslar arası eğitimde yeni yönelimler kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.102, (Özet Bildiri)
2017
201724. Zekâ Oyunları Öğretim Programında Akıl Yürütme ve İşlem Oyunları
ATAĞ C., DUMAN E. Z., ADALAR H., YÜKSEL İ., SAVAŞ M. A., DEMİRCİ T.
8.inci Uluslasarası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.100, (Özet Bildiri)
2017
201725. Zekâ Oyunları Dersi Öğretim Programında, Ölçme ve Değerlendirme Uygulama Örnekleri
SAVAŞ M. A., DEMİRCİ T., ATAĞ C., DUMAN E. Z., ADALAR H., YÜKSEL İ.
8.inci uluslar arası eğitimde yeni yönelimler kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.105, (Özet Bildiri)
2017
201726. Zekâ Oyunları Dersi Öğretim Programında, Sözel Oyunlar: Uygulama Örnekleri
ADALAR H., YÜKSEL İ., SAVAŞ M. A., DEMİRCİ T., ATAĞ C., DUMAN E. Z.
8.inci uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.104, (Özet Bildiri)
2017
201727. Zekâ Oyunları Dersi Öğretim Programında Geometrik-Mekanik Oyunlar: Uygulama Örnekleri
YÜKSEL İ., SAVAŞ M. A., DEMİRCİ T., ATAĞ C., DUMAN E. Z., ADALAR H.
8th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.101, (Özet Bildiri)
2016
201628. Tahmin Gözlem Açıklama Yöntemine Dayalı Laboratuvar Uygulamalarının Elektrik Akımı Konusundaki Kavram Yanılgılarının Giderilmesine ve Başarıya Etkisi
Tiftikçi H. İ., YÜKSEL İ., Koç A., SERT ÇIBIK A.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2014
201429. Comparing Elementary Maths and Science Preservice Teachers’ Levels of Reasoning
YÜKSEL İ., TERZİ M., HAN A. R., YENİKALAYCI N., DENİZ F.
3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, 25 - 28 Ağustos 2014, (Özet Bildiri)
2013
201330. The Difference Between Trainee Teachers in the Departments of “Teacher Training inMathematics at Primary School Level” and “Teacher Training in Science andTechnology” in Terms Of Critical Thinking
TERZİ M., YÜKSEL İ.
2nd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, 26 - 29 Ağustos 2013, (Özet Bildiri)
2013
201331. Problem-Solving Skills of Students at Primary Education Department of Mathematics and Science
KARAMAN U., TERZİ M., YÜKSEL İ.
2nd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, 26 - 29 Ağustos 2013, (Özet Bildiri)
2012
201232. Bilim ve Sanat Merkezlerinde Uygulanan Modüler Fen ve Teknoloji Dersi Programıyla İlgili Öğretmen Görüşleri
GÜNEŞ H., HACIOĞLU Y., EKİCİ G., YÜKSEL İ., KÜÇÜKÖZER Y.
IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 4 - 07 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201233. Öğretmen Görüşlerine Göre İlköğretim I. Kademe Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Ankara İli Örneği
YÜKSEL İ., KÜÇÜKÖNER Y., EKİCİ G., GÜNEŞ H., HACIOĞLU Y., ÖZCAN H.
IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 4 - 07 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Trafikte Akıl Yürütme
Gökmen A. (Editör), Yüksel İ. (Editör)
Nobel Yayınevi, Ankara, 2023
2023
20232. TEMEL EĞİTİMDE ZEKÂ OYUNLARI İLE EĞLENEREK ÖĞRENİYORUM -3. SINIF ÖRNEĞİ
Kurt H. (Editör), Yüksel İ. (Editör), Savaş M. A. (Editör)
Nobel Yayınevi, Ankara, 2023
2023
20233. Temel Eğitimde Zeka Oyunları ile Eğlenerek Öğreniyorum-Okul Öncesi Örneği
Yüksel İ. (Editör), Kurupınar A. (Editör)
Nobel Yayınevi, Ankara, 2023
2023
20234. Akıl Yürütmeci Bilim İnsanları Buluşları ve Eserleri
Yılmaz M. (Editör), Özen Y. (Editör), Yüksel İ. (Editör), Karakaya F. (Editör)
Palme Yayın Dağıtım, Ankara, 2023
2023
20235. EĞİTİMCİLER GÖZÜYLE BOLU İLİNİN GÖYNÜK İLÇESİNDEKİ GÜZELLİKLERDEN DÖRT TANESİNİ TANIYALIM
Yüksel İ., Ürek M., Harmankaya M. V.
GÖYNÜK ARAŞTIRMALARI VE HALK KÜLTÜRÜ, Dr. Öğr. Üyesi Azize AKTAŞ YASA,Prof. Dr. Selami ÖZSOY,Öğr. Gör. Furkan BİLALOĞLU, Editör, Paradigma Yayınları, Çanakkale, ss.985-996, 2023
2023
20236. 10. ve 12. Yüzyıl Arası Akıl Yürütmeci Bilim İnsanları Buluşları ve Eserleri
Erbasan Ö., Sağlam A., Yüksel İ.
Akıl Yürütmeci Bilim İnsanları, Buluşları ve Eserleri, PROF. DR. MEHMET YILMAZ,DOÇ. DR. YUNUS ÖZEN,DOÇ. DR. İBRAHİM YÜKSEL,DOÇ. DR. FERHAT KARAKAYA, Editör, Palme Yayın Dağıtım, Ankara, ss.41-70, 2023
2022
20227. Zekâ Soruları, Resfebe ve Çapraz Bulmaca (Criss-Cross) Oyunlarıyla Fen Bilimleri Öğretim
KIYAGAN M., YÜKSEL İ.
Temel Eğitimde Zekâ Oyunları ile Eğlenerek Öğreniyorum -4. Sınıf Örneği-, Prof. Dr. Hakan KURT, Doç. Dr. İbrahim YÜKSEL, Muhammed Ali SAVAŞ, Editör, Nobel, Ankara, ss.85-103, 2022
2021
20218. 365 Günde Bilim ve Akıl Yürütme
Yılmaz M. (Editör), Yüksel İ. (Editör)
Nobel Yayınevi, Ankara, 2021
2021
20219. Bilimi İlerleten Adımlar
Merdan Z. (Editör), Yüksel İ. (Editör)
Nobel Yayınevi, Ankara, 2021
2021
202110. Temel Eğitimde Zeka Oyunları ile Eğlenerek Öğreniyorum -2. Sınıf Örneği-,
Kurt H. (Editör), Yüksel İ. (Editör), Savaş M. A. (Editör)
Nobel Yayınevi, Ankara, 2021
2021
202111. Zekâ Oyunları İle Derslerimi Öğreniyorum 3. Sınıf Fen Bilimleri
TARAKÇI B., YÜKSEL İ., ÖZPINAR M., SAVAŞ M. A.
Zekâ Oyunları İle Derslerimi Öğreniyorum 3. Sınıf, , Editör, Ata Yayıncılık, Ankara, ss.118-157, 2021
2021
202112. Zekâ Oyunları İle Derslerimi Öğreniyorum 4. Sınıf Fen Bilimleri
TARAKÇI B., YÜKSEL İ., ÖZPINAR M., SAVAŞ M. A.
Zekâ Oyunları İle Derslerimi Öğreniyorum 4. Sınıf, , Editör, Ata Yayıncılık, Ankara, ss.79-161, 2021
2020
202013. Özel eğitim, zekâ oyunları ve fen eğitiminde temel kavramlar
Yüksel İ., Aslan C.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler İçin Zekâ Oyunlarıyla Fen Eğitimi Ve Etkinlik Örnekleri, Yahya Çıkılı,İbrahim Yüksel, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-18, 2020
2020
202014. The Views of Science and Technology Teachers over The Effect of Constructivist Educational Approaches on Student
YÜKSEL İ., KALENDER S.
Special Topics In Science Education Research, Prof. Dr. ILBILGE DOKME, Doç. Dr. SEMRA BENZER, Editör, Akademisyen Publishing House Inc, Ankara, ss.159-186, 2020
2019
201915. Optik Uygulamaları ve Akıl Yürütme
Merdan Z., Yılmaz Z. A., Yüksel İ., Mert V., Savaş M. A., Özpınar M.
Pegem Akademi, Ankara, 2019
2019
201916. Bilimsel Muhakeme (Akıl Yürütme)
Ateş S., Temiz B. K., Yüksel İ., Şahin F., İnaltun H., Yalvaç E.
Palme Yayınevi, Ankara, 2019
2019
201917. Genel Fizik Laboratuvarı -3 Dersini Alan ve Almayan Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalındaki Öğrencilerin ‘Geometrik Optik Konusunda Anagram ve Akıl Yürütme Soruları Testi’ne Verdikleri Cevaplar Arasındaki İlişkilerin Tespiti
EKER M., YÜKSEL İ.
Eğitim Bilimlerinde Akademik Çalışmalar-2019/2, Dr. Öğr. Üy. Ahmet DÖNGER, Dr. Hacı YILDIZ, Editör, Ivpe, Cetinje, ss.229-238, 2019
2019
201918. Fen Bilgisi Eğitiminde Geometrik-Mekanik Oyunlar
YÜKSEL İ.
Uzamsal Becerilerin Gelişimine Yönelik Geometrik-Mekanik Oyunlar, Öğr. Gör. Dr. İbrahim YÜKSEL, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.13-44, 2019
2019
201919. Genel Fizik Laboratuvarı -3 Dersini Alan ve Almayan Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalındaki Öğrencilerin Geometrik Optik Konusunda Resfebe ve Eğitici Bulmaca Testi Arasındaki İlişkilerin Tespiti
EKER M., YÜKSEL İ.
Eğitim Bilimlerinde Akademil Çalışmalar -2019/2, Dr. Öğr. Gör. Ahmet Dönger, Dr. Öğr. Üy. Hacı YILDIZ, Editör, Ivpe, Cetinje, ss.239-247, 2019
2018
201820. Soyut İşlemler Döneminde Kazanılması Beklenen Bilimsel MuhakemeBecerilerinin Ortaokul Fen Bilimleri Dersi Açısından İncelenmesi
YÜKSEL İ., TARAKÇI B.
CURRENT ACADEMIC STUDIESIN EDUCATION SCIENCES-2018, ŞAHİN Harun, TEMİZER Abidin , ERDOĞAN Fatma, Editör, ıvpe, Cetinje, ss.737-746, 2018
2018
201821. Fen Bilimleri Branşındaki ve Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin OptikKonularından Oluşan Kelime Avı, Kelime Türetme ve BilmeceTestindeki Başarıları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
YILMAZ Z. A., MERT V., YÜKSEL İ., ÖZPINAR M., SAVAŞ M. A.
CURRENT ACADEMIC STUDIESIN EDUCATION SCIENCES-2018, ŞAHİN Harun, TEMİZER Abidin , ERDOĞAN Fatma, Editör, ıvpe, Cetinje, ss.747-758, 2018
2018
201822. Fen Bilgisi Öğretmen Adayları İçin Fen Öğretimi LaboratuvarıUygulamaları Başarı Testi’nin Geliştirilmesi (Pilot Uygulama),Öğrencilerin Bekledikleri Notlarla Aldıkları Notlar Arasındaki İlişki veYeni Programdaki Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri
KIRÇİÇEK H., YÜKSEL İ.
CURRENT ACADEMIC STUDIESIN EDUCATION SCIENCES-2018, ŞAHİN Harun, TEMİZER Abidin , ERDOĞAN Fatma, Editör, ıvpe, Cetinje, ss.727-736, 2018