SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Görsel bir kodlama sistemi olarak grafik simge kavramı
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, cilt.0, sa.26, ss.24-38, 2022 (Hakemli Dergi)
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kapsamında Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi'nde Aracılık
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, cilt.8, sa.25, 2021 (Hakemli Dergi)
Ortaöğretim Kurumlarında Mesleki Dil Öğretim Çalışmaları
Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.5, sa.2, 2021 (Hakemli Dergi)
TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI KAZANIMLARINDA DİL İŞLEVLERİ
Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.23-46, 2021 (Hakemli Dergi)
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimine Yönelik Dil İşlevleri
Zeitschrift für die Welt der Türken / Journal of World of Turks
, cilt.13, sa.1, ss.1-26, 2021 (Scopus)
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Açısından Toplu Taşıma Araçlarında Dil İşlevleri
International Journal of Languages Education Teaching
, cilt.7, sa.4, ss.24-36, 2019 (Hakemli Dergi)
Dil İşlevleri Açısından Türkçe Öğreniyorum Ders Kitabı
Turkish Studies
, cilt.14, sa.6, ss.3043-3062, 2019 (Hakemli Dergi)
İKNA TEKNİKLERİ AÇISINDAN NUTUK
Kara Harp Okulu Bilim Dergisi
, cilt.29, sa.1, 2019 (Hakemli Dergi)
DİNLEME/İZLEME KAZANIMLARI AÇISINDAN ORTAOKUL TÜRKÇE DERS KİTAPLARI
Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.18-32, 2019 (Hakemli Dergi)
İŞLEVLERİNE GÖRE BAĞLAÇLARI KONUEDİNEN ARAŞTIRMALAR
Millî Eğitim
, cilt.48, sa.1, 2019 (Scopus)
İngilizlere Türkçe öğretiminde tarihî bir eser: “Osmanlı konuşma dili cep kılavuzu
Zeitschrift für die Welt der Türken / Journal of World of Turks
, cilt.10, sa.3, ss.183-199, 2018 (Hakemli Dergi)
Anlam bilimi açısından Türkçede “söz” kavramı
Yeni Türkiye
, sa.104, ss.137-144, 2018 (Hakemli Dergi)
Değerler eğitimi açısından ortaokul Türkçe ders kitapları
Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.244-255, 2018 (Hakemli Dergi)
Akademik Yazma Açısından Dergi Yazar Rehberleri
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.6, sa.4, ss.1210-1225, 2018 (Hakemli Dergi)
Effect of Using Video on the Ability of Eighth Graduate Students to Understand Graphical Symbols
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.9, sa.33, 2018 (Hakemli Dergi)
Akademik Yazma Açısından Makale Hakem Değerlendirme Formları
Turkish Studies
, cilt.12, sa.34, 2017 (Hakemli Dergi)
AKADEMİK YAZMA AÇISINDAN MAKALE HAKEM DEĞERLENDİRME FORMLARI
Turkish Studies
, cilt.12, sa.34, ss.143-162, 2017 (Hakemli Dergi)
Akademik Yazma Açısından Tez Yazım Kılavuzları
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.287-312, 2017 (Hakemli Dergi)
Yeni Bir Kod Sistemi Olarak Grafik Simgelere Dayalı Söz Varlığının Geliştirilmesi
Milli Eğitim
, cilt.45, sa.210, ss.179-200, 2016 (Scopus)
Mesleki Dilin Söz Varlığı ve Terim
Milli Eğitim
, cilt.45, sa.210, ss.201-214, 2016 (Scopus)
Eğitim Bilimleri Alanındaki Lisansüstü Tez Başlıklarının Kelime Sayısı ve Söz Dizimi Bakımından İncelenmesi
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.248-260, 2016 (Hakemli Dergi)
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Etkili İletişim Dersine Yönelik Beklentileri
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.63-80, 2015 (Hakemli Dergi)
Anlama Becerilerine Yönelik Ölçme ve Değerlendirme Araştırmalarının İncelenmesi
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.12, sa.29, ss.16-46, 2015 (Hakemli Dergi)
Albert Einstein ın İsmet İnönü ye Yazdığı Mektubun Tarih Okuryazarlığı Çerçevesinde Türkçe Eğitiminde Kullanılması 21 Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi nde sunulan sözlü bildiriden yararlanılmıştır
Zeitschrift für die Welt der Türken / Journal of World of Turks
, cilt.7, sa.1, ss.189-204, 2015 (Hakemli Dergi)
İLKOKUL VE ORTAOKUL TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDA GRAFİK SİMGE ÖĞRETİMİ
ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, cilt.6, sa.18, ss.150-171, 2015 (Hakemli Dergi)
Avrupa'da Türk Dili ve Kültürünü Yaygınlaştırmak İçin Bir Fırsat Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni
Türk Yurdu
, cilt.31, sa.286, ss.261-269, 2011 (Hakemli Dergi)
Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni ve Yurt Dışındaki Türk Çocukları İçin Türkçe ve Türk Kültürü Öğretimi Programı
Türklük Bilimi Araştırmaları
, cilt.15, sa.27, ss.239-261, 2010 (Hakemli Dergi)
Dil Eğitimi ve Demokrasi
Türk Dili Araştırmaları Yıllığı Belleten
, cilt.2006, ss.101-112, 2009 (Hakemli Dergi)
Güzel Konuşma Kurslarında Verimliliği Artırmaya Yönelik Bir Alan Araştırması
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.5, sa.10, ss.75-90, 2008 (Hakemli Dergi)
Murat Özbay Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II Tanıtım
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, cilt.3, sa.1, ss.139-142, 2007 (Hakemli Dergi)
Doğrudan Öğretim ve Türkçe Eğitiminde Uygulanması
Ana Dili, Dil Kültürü ve Eğitim Dergisi
, sa.32, ss.7-21, 2004 (Hakemli Dergi)
TÜRK KÜLTÜRÜ VE HACI BEKTAŞ VELİ ARAŞTIRMA MERKEZİNİN2003 YILI FAALİYETLERİ
Hacı Bektaş Velî Araştırma Dergisi
, sa.29, ss.229-232, 2004 (Hakemli Dergi)
Ali Teker Temiroğlu ve Üç Kitabı Tanıtım
Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi
, sa.29, ss.227-228, 2004 (Hakemli Dergi)
Mahmut Riyat Bakır Tasavvufî Bir Kavram Olarak Cem ve Bektaşilikteki Yorumu Tanıtım
Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi
, cilt.0, sa.26, ss.287-288, 2003 (Hakemli Dergi)
Yazılı Anlatım Becerileri Bakımından Köy ve Kent Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Durumu Yüksek Lisans Tezinden üretilmiştir
Türklük Bilimi Araştırmaları
, sa.13, ss.233-255, 2003 (Hakemli Dergi)
A. Yaşar Ocak Sarı Saltık Popüler İslâm'ın Balkanlardaki Destanî Öncüsü Tanıtım
Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi
, sa.26, ss.291-292, 2003 (Hakemli Dergi)
Takashi Sashima Ed Türkiye ve Bulgaristan daki Alevi Bektaşi Kültürünün Değişim ve Sürekliliği ile İlgili Araştırma Tanıtım
Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi
, sa.27, ss.343-344, 2003 (Hakemli Dergi)
M Ziya Baba Dîvânı Tanıtım
Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi
, sa.24, ss.137-138, 2002 (Hakemli Dergi)
Yükseköğretimde Türkçe Eğitimi ve Öğretimi
Dil Dergisi
, sa.80, ss.72-77, 1999 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Dil İşlevleri Açısından Çocuklar İçin Türkçe (ÇİT) Ders Kitabı
Uluslararası Diller Kongresi, Adana, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2019, cilt.1, ss.194-2018
Dil İşlevleri Açısından Türkçe Öğreniyorum Ders Kitabı
12. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, 3 - 05 Ekim 2019
Türkiye Yeterlikler Çerçevesinin Türkçe Öğretim Programına Yansıması
12. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, 3 - 05 Ekim 2019
Sosyal Psikoloji ve Yazma Eğitimi Açısından Suriyelilerin “Keşke”leri
I. International Symposium of Academic Studies on Education and Culture, Mersin, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, ss.525-533
Görsel Okuma ve Görsel Sunu Becerileri Kapsamında 2006 ve 2017 Türkçe Dersi Öğretim Programları.
1. Uluslararası Eğtimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 13 - 15 Eylül 2018
Grafik Simgelerin Öğretimine Yönelik Videoya Dayalı Bir Etkinlik Denemesi
Öğrenci Merkezli Etkinlik Sempozyumu, Türkiye, 2 - 04 Nisan 2018
Değerler Eğitimi Açısından Ortaokul Türkçe Ders Kitapları
3. Uluslararası Değerler Eğitimi Kongresi, 5 - 06 Nisan 2018
Akademik Yazma Açısından Dergi YazarRehberleri
IX. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 2 - 04 Kasım 2017
Redhouse’un ‘Türk Seferine Gideceklere Osmanlı Türkçesinin Konuşma Dili Cep Kılavuzu’ Adlı Eserinin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Açısından Değerlendirilmesi
1. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni, 17 - 19 Mayıs 2017
Akademik Yazma Açısından Makale Hakem Değerlendirme Formları
III. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, 20 - 23 Nisan 2017
Akademik Yazma Açısından Makale Hakem Değerlendirme Formları
3rd International Symposium on Language and Teaching (ISLET 2017), 20 - 23 Nisan 2017
Türkçe ile Türk Dili ve Edebiyatı Dersleri Öğretim Programlarının Devamlılık Açısından Karşılaştırılması
Prof. Dr. M. Fuad Köprülü Anısına II. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatları Öğretimi Sempozyumu, 17 - 18 Nisan 2017
21 Yüzyıl Becerilerini Karşılayabilme Yönünden Türkçe Dersi 1 8 Sınıflar Öğretim Programı ndaki 2015 Okuma Öğrenme Alanı Kazanımlarının İncelenmesi
9. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ-ÖĞRETİMİ KURULTAYI, Burdur, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016
Tez Yazım Kılavuzlarının Akademik Yazma Açısından Değerlendirilmesi
9. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ-ÖĞRETİMİ KURULTAYI, Burdur, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Grafik Simgelerin Öğretimi
II. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Sempozyumu, Munich, Almanya, 19 - 21 Mayıs 2016
Coca Cola nın Gazete Reklamlarında Dil ve Etkileme Unsurları
8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Sempozyumu (UTEOK), 1 - 03 Eylül 2015
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Açısından Tutor Kavramı
Uluslararası Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Sempozyumu (Uluslararası Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Sempozyumu: Teknoloji Tabanlı Öğretim, Türk Dil Kurumu Yayınları: 1112 , Ankara: 2015), Ankara, Türkiye, 22 - 23 Aralık 2014
Okuma Terapisi İlk Gençlik Çağı Kitaplarının Bibliyoterapi Ekseninde İncelenmesi Sözlü Bildiri
3. International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2013
Türkçe Öğretmenlerinin Yetiştirilmesi Çalışmaları ve Bazı Öneriler
II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu (II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi., Çanakkale, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2000, ss.395-399
Kitap & Kitap Bölümleri
Grafik Simge Nedir?
GRAFİK SİMGE SÖZLÜĞÜ - İlkokul ve Okul Öncesi Düzeyleri, Prof. Dr. Kemalettin DENİZ, Editör, Nobel, ss.3-8, 2022
Halka Açık (Kamusal) Alanlardaki Grafik Simgeler
Açıklamalı GRAFİK SİMGE SÖZLÜĞÜ, Dr. Öğr. Üy. İsmail Yavuz ÖZTÜRK, Editör, Nobel, ss.97-156, 2022
Grafik Simge
Açıklamalı GRAFİK SİMGE SÖZLÜĞÜ, Dr. Öğr. Üy. İsmail Yavuz ÖZTÜRK, Editör, Nobel, ss.1-6, 2022
Millî Bilinç Geliştirme Niteliğine Sahip Hikâye Edici Çocuk EdebiyatıEserleri
Türkçe Eğitimine Adanan Bir Ömür Dr. Asiye Duman’a Armağan, İhsan KALENDEROĞLU, Pınar KANIK UYSAL, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.479-506, 2020
BİR İYİLEŞTİRİCİ OLARAK ÇOCUK EDEBİYATI: BİBLİYOTERAPİ
ÇOCUK EDEBİYATI, Doç. Dr. Esra Nur Tiryaki, Doç. Dr. Başak Uysal, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK, Ankara, ss.185-201, 2020
Dil Becerileri: Dinleme, Konuşma, Yazma, Okuma
Türkçe Eğitimi, CANBULAT Mehmet, Editör, Nobel Akademik, Ankara, ss.67-95, 2019
Türkçe Dersi Öğretim Programı (2018) Anlama Kazanımlarında Zihinsel Beceriler
Prof. Dr. Alemdar Yalçın Armağanı, Gıyasettin Aytaş, Aliye Uslu Üstten, Editör, Akçağ Yayınevi, Ankara, ss.779-803, 2018
Türkçe Öğretim Programlarında (1924-2017) Ölçme ve Değerlendirme
Prof. Dr. Halim SERARSLAN’a Armağan, Dilek CERAN, Derya YILDIZ, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.117-139, 2018
Türkçe Öğretmeni mi, İletişim Eğitmeni mi?
Akademik Hayatının 25 Yılında Türkçe Eğitimi Alanının İlk Profesörü Murat Özbay a Armağan, D. Uçgun,A. Balcı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.449-462, 2015
Eğitimde Etkili İletişim (Doktora tezinden yararlanılarak geliştirilmiştir.)
Türkçe Öğretimi El Kitabı, Abdurrahman Güzel,Halit Karatay, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.521-570, 2014
Edebiyat ve Edebiyata Ait Kavramlar
Edebiyat Bilgi ve Kuramları, Gıyasettin Aytaş, Editör, İldem Yayınları, Ankara, ss.19-39, 2013
Eğitimde İkna (Doktora tezinden yararlanılmıştır.)
Çarşamba Konferansları, F. H. Özkan, Editör, Gazi Üniversitesi Vakfı Özel Okulları. Şahin Matbaa ve Reklamcılık, Ankara, ss.23-44, 2010
Eğitimde İletişim (Doktora tezinden uyarlanarak geliştirilmiştir.)
Pedagojik Bilimlerin Güncel Konuları Teori ve Uygulama Makaleler Kitabı, xxx, Editör, Sterlitamak, ss.187-189, 2010
Etkili İletişim
Dil ve Anlatım, Serdar ODACI, Editör, Tablet Yayınları, Konya, ss.533-600, 2008
Ansiklopedide Bölümler
Türk Dünyası Edebiyat Kavramları ve Terimleri Ansiklopedik Sözlüğü Cilt 2
AAKDTYK, Atatürk Kültür Merkezi Yayını: 214, ss.12-13, 2003