Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2001 - 2008
2001 - 2008Doktora
Arizona State University, Eğitim, Amerika Birleşik Devletleri
1992 - 1996
1992 - 1996Lisans
Gazi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
KINDERGARTEN AGE TYPICALLY DEVELOPING CHILDREN’xxS ATTITUDES TOWARDS THEIR PEERS WITH SPECIAL NEEDS IN TURKEY
Arizona State University, Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2009 - 2014
2009 - 2014Öğretim Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2012 - 2015
2012 - 2015Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma Uygulamaları
UZMANLIK ALAN DERSİ
Erken Çocuklukta Eğitimsel Uyarlamalar
Tez Hazırlık Dersi
Seminer
Lisans
Lisans
ARAŞTIRMA PROJESİ-II
SEÇMELİ (TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI)
ÖZEL EĞİTİM
OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA
OKUL DENEYİMİ
OKUL ÖNCESİNDE OYUN
ARAŞTIRMA PROJESİ-I
SEÇMELİ-IV (OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA YÖNETİM VE LİDERLİK)
Öğretmenlik Uygulaması
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-II
BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİ
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ OYNAMA EĞİLİMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Tufan M. (Danışman)
N.GÜNAL(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
5-6 yaş grubu çocuklara paylaşma, iş birliği ve sorumluluk değerlerinin kazandırılmasında etkileşimli kitap okuma tekniğinin etkililiğinin incelenmesi
TUFAN M. (Danışman)
A.ASLIHAN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile kaynaştırma öğrencilerinin sosyal beceri ve problem davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
TUFAN M. (Danışman)
E.GİZEM(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (10)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (4)
2020
20201. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi: Ankara İli Örneği
TUFAN M.
e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.3, ss.34-46, 2020 (TRDizin)
2018
20182. Social Skills, Problem Behaviors and Classroom Management in Inclusive Preschool Settings
Karakaya E. G., TUFAN M.
Journal of Education and Training Studies
, cilt.6, sa.5, ss.123-134, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20183. Public Perceptions and the Situation of Males in Early Childhood Settings
TUFAN M.
Educational Research and Reviews
, cilt.13, sa.3, ss.111-119, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20174. Babaların Okul Öncesi Yaştaki Çocuklarının Sergilediği Bazı Problem Davranışlara
TUFAN M., YILDIRIM Y.
Journal of Turkish Studies , cilt.12, sa.33, ss.459-474, 2017 (TRDizin)
2016
20165. Tipik Gelişim Gösteren Türk Anasınıfı Çocuklarının Özel Gereksinimli Akranlarına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
TUFAN M., SWADENER E. B.
Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE , cilt.5, sa.4, ss.72-88, 2016 (TRDizin)
2016
20166. An Adapted Dialogic Reading Program for Turkish Kindergarteners from Low Socio economic Backgrounds
ERGÜL C., AKOĞLU G., SARICA A. D., KARAMAN G., TUFAN M., BAHAP KUDRET Z., et al.
Journal of Education and Training Studies
, cilt.4, sa.7, ss.169-184, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
20157. Anasınıflarında Gerçekleştirilen Birlikte Kitap Okuma Etkinliklerinin ”Etkileşimli Kitap Okuma” Bağlamında İncelenmesi
ERGÜL C., AKOĞLU G., SARICA A. D., TUFAN M., KARAMAN G.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.3, ss.603-619, 2015 (TRDizin)
2014
20148. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Erken Okuryazarlık Kavramına İlişkin Bilgi Düzeyleri ve Sınıf Uygulamaları Early Childhood Teachers Knowledge and Classroom Practices on Early Literacy
ERGÜL C., KARAMAN G., AKOĞLU G., TUFAN M., SARICA A. D., BAHAP KUDRET Z.
İlköğretim Online
, cilt.13, sa.4, ss.1449-1472, 2014 (TRDizin)
2014
20149. The Reliability and Validity of the Home Early Literacy Environment Questionnaire
SARICA A. D., ERGÜL C., AKOĞLU G., DENİZ K. Z., KARAMAN G., BAHAP KUDRET Z., et al.
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.6, sa.2, ss.444-459, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201310. Okul öncesi Öğretmenlerinin Erken Müdahale ve Kaynaştırma Kavramları Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin ve Özel Gereksinimli Çocuklar İçin Yaptıkları Öğretimsel Uyarlamaların İncelenmesi
TUFAN M., YILDIRIM Y.
Cumhuriyet International Journal of Education , cilt.2, sa.4, ss.1-13, 2013 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Çocuk Kitabı Seçiminde Ebeveyn Görüşlerinin FarklıDeğişkenlere Göre İncelenmesi
TUFAN M.
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20192. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Öz Bakım Becerilerinin Farklı Değişkenlere ve Ebeveyn Görüşlerine Göre İncelenmesi: Ankara İli Örneği
TUFAN M.
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20193. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Erken Çocuklukta Müzik Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
TUFAN M.
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20194. Okul Öncesi Çocukların Oynama Eğilimlerinin İncelenmesi
Günal N., TUFAN M.
3rd International Congress of Eurasian Social Sciences, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
20185. AİLELERİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMU TERCİH EDERKEN GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURDUKLARI KRİTERLERİN İNCELENMESİ
TUFAN M., KURTULMUŞ Z., KAYNAK K. B., ÖZKAN H. K.
III. INES ULUSLARARASI EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESi, Alanya/ANTALYA, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.387-393, (Tam Metin Bildiri)
2018
20186. ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUĞA SAHİP ANNELERİN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
KURTULMUŞ Z., TUFAN M., ÖZKAN H. K., KAYNAK K. B.
III. INES ULUSLARARASI EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESi, Alanya/ANTALYA, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.394-401, (Tam Metin Bildiri)
2017
20177. Okul Öncesi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Benlik Saygısı ve İletişim Becerilerinin İncelenmesi
BİLGİZ Ş., TUFAN M.
5. Uluslarası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.13-14, (Özet Bildiri)
2017
20178. Ailelerin Okul Öncesi Çağındaki Çocuklarının Televizyon ve Çizgi Film Seyretme Alışkanlıkları Üzerindeki Etkileri
TUFAN M., YILDIRIM Y.
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2016
20169. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ BECERİLERİNİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ VE PROBLEM DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Karakaya E. G., TUFAN M.
1. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201610. The Effects of Preschool Preservice Teachers Level of Knowledge and Education Concerning Children With Special Needs on Their Attitudes Towards Inclusive Practices
TUFAN M., YILDIRIM Y.
The 8th Multidisciplinary Academic Conference in Prague 2016, Prague, Çek Cumhuriyeti, 14 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2013
201311. Etkileşimli kitap okuma programının alıcı ve ifade edici dil becerilerine etkisinin incelenmesi
AKOĞLU G., ERGÜL C., TUFAN M., SARICA A. D., KARAMAN G., BAHAP KUDRET Z.
7. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2013
201312. Erken Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesine yönelik Etkileşimli Kitap Okumanın Etkililiği
ERGÜL C., SARICA A. D., BAHAP KUDRET Z., KARAMAN G., AKOĞLU G., TUFAN M.
10. EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER KONFERANSI, İstanbul, Türkiye, 13 Nisan 2013, (Özet Bildiri)
2012
201213. Effectiveness of dialogic book reading to improve early literacy skills of kindergartners
ERGÜL C., AKOĞLU G., TUFAN M., KARAMAN G., BAHAP KUDRET Z., SARICA A. D.
28th Annual International Conference on Young Children with Special Needs Their Families, Minneapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 28 - 30 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201214. Bir Erken Müdahale Programı Olarak Etkileşimli Kitap Okuma Programının Etkililiğinin İncelenmesi
ERGÜL C., AKOĞLU G., TUFAN M., KARAMAN G., BAHAP KUDRET Z.
22.Özel Eğitim Kongresi Özel Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201215. Alt, Orta ve Üst SED Okullardaki Anasınıflarında Kitap Okuma Etkinlikleri: Betimsel Bir Çalışma Book Reading Activities in Low, Middle and High Socio-Economic Status Kindergarten: A descriptive study
ERGÜL C., AKOĞLU G., SARICA A. D., BAHAP KUDRET Z., KARAMAN G., TUFAN M.
Uluslararası Katılımlı 1. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, (Özet Bildiri)
2004
200416. Early childhood images in İslam and Turkey
CİYER A., TUFAN M.
The 12th Conference of Reconceptualizing Early Childhood Research, Theory, and Practice, Oslo, Norveç, 24 - 28 Mayıs 2004, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2019
20191. Play and Its Features in Preschool Period
Günal N., TUFAN M.
Theory and Practice in Social Sciences, , Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.200-211, 2019
2017
20172. Classroom Management in Early Childhood Education
Karakaya E. G., TUFAN M.
Developments in Social Sciences, EFE Recep, PENKOVA Rositsa, WENDT Jan A., SAPAROV Kuat T., BERDENOV Jaras G., Editör, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS, sofya, ss.121-130, 2017
2017
20173. Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma Uygulamaları
TUFAN M.
2017 ÖABT Okul Öncesi Öğretmenliği Soru Bankası (Cevap Açıklamalı), Prof Dr. Ümit Deniz, Editör, Murat Yayınları, Ankara, ss.323-352, 2017
2017
20174. Social Skills and Problematic Behaviors in the Pre-school Period
Karakaya E. G., TUFAN M.
Current Trends in Educational Sciences, Recep Efe Irina Koleva Emin Atasoy Violeta Kotseva, Editör, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS, Sofya, ss.357-368, 2017
2017
20175. Inclusion, Social Acceptance andEmpathy in Early Childhood
TUFAN M.
Educational Research and Practice, Koleva irina, Duman Gökhan, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, sofya, ss.18-27, 2017
2016
20166. Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma Uygulamaları
TUFAN M.
Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi 2016 Okul Öncesi Öğretmenliği Öğretmenliği Soru Bankası, Doç. Dr. Ümit DENİZ, Editör, Murat Yayınları, Ankara, ss.223-242, 2016
2013
20137. Oyun ve Reçete: İngiltere’deki Ulusal Gelişimlerin Etkisi
TUFAN M.
Erken Çocukluk Eğitim ve Bakımında Akran İlişkileri, Tüfekci Aysel, Deniz Ümit, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.49-60, 2013
2013
20138. Engelli Çocukların Kaynaştırılması: Akran İlişkileri ve Arkadaşlıkların Teşvik Edilmesi
TUFAN M.
Erken Çocukluk Eğitim ve Bakımında Akran İlişkileri, Tüfekci Aysel, Deniz Ümit, Editör, Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.102-112, 2013
2013
20139. Okulöncesi Dönemde Kaynaştırma ve Eğitimin Bireyselleştirilmesi
TUFAN M.
Özel Öğretim Yöntemleri-II, Arzu Arıkan, Editör, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.181-214, 2013