Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ OTANTİK SORGULAYICI-ARAŞTIRMAYA DAYALI ÖĞRETİM ANLAYIŞLARININ GELİŞTİRİLMESİ

International Symposium on Social Sciences and Educational Sciences, Türkiye, 04 Eylül 2021

KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ YANMA VE OKSİDASYON İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARININ TEŞHİSİ VE GİDERİLMESİ

10th INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES - HUMANITIES AND EDUCATION, Türkiye, 16 Eylül 2021

BİLİM TARİHİ İLE KİMYA VE BİLİMİN DOĞASI ÖĞRETİMİ: ATMOSFER BASINCININ KEŞFİNE YOLCULUK

2nd International Symposium on Philosophy, Education, Art and History of Science, 3 - 07 Mayıs 2017

What Pre Service Teachers Know About Their ProfessionalKnowledge Base

ECER 2015 "Education and Transition - Contributions from Educational Research", Budapest, Macaristan, 7 - 08 Eylül 2015

A Reflective Approach to Project Based Instruction in Constructivist Science Methods Course for Preservice Chemistry Teachers

World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), Aydın/Kuşadası, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011

The Effects of Explicit Reflective Teaching on High School Science Teachers Views of Nature of Science

The Second East Asian International Conference on Teacher Education Research, Hong Kong, Hong Kong, 15 - 17 Aralık 2010, ss.125

Teaching Nature of Science Implicitly by Integrated School with Historical Activities

International Conference of Education,Research and Innovation-ICERI, Madrid, İspanya, 15 - 17 Kasım 2010

Enhancing Prospective Teachers Views on Nature of Science Within a Social Context

Eureopean Science Education Research Association-ESERA Conference, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009

Teaching Mythless Nature of Science

Eureopean Science Education Research Association-ESERA Conference, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009

Effects of Argumantation Based Instruction of Gases on 10th Grade Turkish Students Conceptual Understandings Achievements and Attitudes Towards Chemistry

Internatioanal Organization for Science and Techonology Education. (XIII. IOSTE Symposium, The Use of Science and Technology Education for Peace and Sustainable Development, Aydın/Kuşadası, Türkiye, 21 - 26 Eylül 2008

A Case Study on the Reflections of a Chemistry Teacher in an Action Research Focusing on Implementing Argumentation

The Fifth International Conference on Teacher Education: Teacher Education at a Crossroads, Tel-Aviv-Yafo, İsrail, 25 - 28 Haziran 2007, ss.128

Kitap & Kitap Bölümleri

Argümana Dayalı Sorgulayıcı Araştırma İle Fen Öğretimi

Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri (Güncel Öğretim Programlarıyla Uyumlu PISA-TIMSS Soru Örnekleriyle İlişkilendirilmiş), Ahmet Tekbıyık,Gültekin Çakmakçı, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.85-120, 2018

Argümantasyon İle Kimya Öğretimi

KİMYA ÖĞRETİMİ Öğretmen Eğitimcileri Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Alipaşa AYAS Mustafa SÖZBİLİR, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.417-444, 2015

Bilimin Doğası Anlayışlarının Kimya Öğretim Etkinlikleri İle Geliştirilmesi

KİMYA ÖĞRETİMİ Öğretmen Eğitimcileri Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Alipaşa AYAS Mustafa SÖZBİLİR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.563-594, 2015

Metrikler

Yayın

41

Atıf (WoS)

4

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

8

H-İndeks (Scopus)

2

Proje

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları