Yayınlar & Eserler

Makaleler 8
Tümü (8)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (4)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (2)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 27

3. THE USE OF PHET SIMULATIONS IN GENERAL CHEMISTRY COURSES DURING THECOVID-19 OUTBREAK AND INVESTIGATION OF THE VIEWS OF FIRST GRADEUNDERGRADUATE STUDENTS

INTERNATIONAL DIGITAL TRANSFORMATION CONFERENCE IN SOCIAL SCIENCES, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Haziran 2021, (Özet Bildiri)

4. KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ OTANTİK SORGULAYICI-ARAŞTIRMAYA DAYALI ÖĞRETİM ANLAYIŞLARININ GELİŞTİRİLMESİ

International Symposium on Social Sciences and Educational Sciences, Türkiye, 04 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

5. KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ YANMA VE OKSİDASYON İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARININ TEŞHİSİ VE GİDERİLMESİ

10th INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES - HUMANITIES AND EDUCATION, Türkiye, 16 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

7. Development of Pre-Service Teachers Nature of Science Understanding During Learning cycle-based PCK-enriched Professional Development for Teaching Nature of Science

2017 International History, Philosophy, and Science Teaching Group (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 4 - 07 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

8. BİLİM TARİHİ İLE KİMYA VE BİLİMİN DOĞASI ÖĞRETİMİ: ATMOSFER BASINCININ KEŞFİNE YOLCULUK

2nd International Symposium on Philosophy, Education, Art and History of Science, 3 - 07 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

11. What Pre Service Teachers Know About Their ProfessionalKnowledge Base

ECER 2015 "Education and Transition - Contributions from Educational Research", Budapest, Macaristan, 7 - 08 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

13. A Reflective Approach to Project Based Instruction in Constructivist Science Methods Course for Preservice Chemistry Teachers

World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), Aydın/Kuşadası, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

14. The Effects of Explicit Reflective Teaching on High School Science Teachers Views of Nature of Science

The Second East Asian International Conference on Teacher Education Research, Hong Kong, Hong Kong, 15 - 17 Aralık 2010, ss.125, (Özet Bildiri)

15. Teaching Nature of Science Implicitly by Integrated School with Historical Activities

International Conference of Education,Research and Innovation-ICERI, Madrid, İspanya, 15 - 17 Kasım 2010, (Özet Bildiri)

17. Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Bilimin Doğası Öğretimi Mesleki Gelişim Paketi

IX.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

18. Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Bilimin Doğası Öğretimi Mesleki Gelişim Paketi Genel Bakış

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.129, (Özet Bildiri)

19. Enhancing Prospective Teachers Views on Nature of Science Within a Social Context

Eureopean Science Education Research Association-ESERA Conference, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, (Özet Bildiri)

20. Teaching Mythless Nature of Science

Eureopean Science Education Research Association-ESERA Conference, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, (Özet Bildiri)

21. Effects of Argumantation Based Instruction of Gases on 10th Grade Turkish Students Conceptual Understandings Achievements and Attitudes Towards Chemistry

Internatioanal Organization for Science and Techonology Education. (XIII. IOSTE Symposium, The Use of Science and Technology Education for Peace and Sustainable Development, Aydın/Kuşadası, Türkiye, 21 - 26 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)

24. Examining The Effects Of Argumentation Based Teaching Strategies on Secondary Turkish Students Understandings of Nature of Science

9th ECRICE - European Conference on Research in Chemical Education, İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)

25. A Case Study on the Reflections of a Chemistry Teacher in an Action Research Focusing on Implementing Argumentation

The Fifth International Conference on Teacher Education: Teacher Education at a Crossroads, Tel-Aviv-Yafo, İsrail, 25 - 28 Haziran 2007, ss.128, (Özet Bildiri)
Kitaplar 5

3. Argümana Dayalı Sorgulayıcı Araştırma İle Fen Öğretimi

Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri (Güncel Öğretim Programlarıyla Uyumlu PISA-TIMSS Soru Örnekleriyle İlişkilendirilmiş), Ahmet Tekbıyık,Gültekin Çakmakçı, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.85-120, 2018

4. Argümantasyon İle Kimya Öğretimi

KİMYA ÖĞRETİMİ Öğretmen Eğitimcileri Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Alipaşa AYAS Mustafa SÖZBİLİR, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.417-444, 2015

5. Bilimin Doğası Anlayışlarının Kimya Öğretim Etkinlikleri İle Geliştirilmesi

KİMYA ÖĞRETİMİ Öğretmen Eğitimcileri Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Alipaşa AYAS Mustafa SÖZBİLİR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.563-594, 2015
Metrikler

Yayın

44

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

4

Atıf (WoS)

8

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

18

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

4

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

9

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

17

Proje

7

Tez Danışmanlığı

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları