Makaleler
30
Tümü (30)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
Scopus (12)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (13)
8. Motivation Scale for STEM Fields
Journal of Computer and Education Research
, cilt.7, sa.14, ss.540-557, 2019 (Hakemli Dergi)
9. STEM Career Preferences of the Anatolian High School Students from Different Socioeconomic Levels
Journal of Educational Issues
, cilt.5, sa.2, ss.58-72, 2019 (Hakemli Dergi)
10. High school students that consider choosing science, technology, engineering, and mathematics (STEM) fields for their university education
Science Education International
, cilt.30, sa.1, ss.4-10, 2019 (Hakemli Dergi)
12. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mesleki Tutumlarının Gelişiminde Mikro Öğretimin Etkisi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.30, sa.2, ss.881-907, 2017 (Hakemli Dergi)
13. Mikro Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgileri Üzerindeki Etkisi
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.3, ss.740-771, 2017 (Hakemli Dergi)
14. The Opinions of Prospective Science Teachers Regarding STEM Education: The Engineering Design Based Science Education
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.37, sa.2, ss.649-684, 2017 (Hakemli Dergi)
19. Karikatürlerle yapılan matematik öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.26, sa.1, ss.149-160, 2013 (Hakemli Dergi)
22. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Maddenin Tanecikli Yapısı Ünitesine Ait Konu Alan Bilgileri ile Pedagojik Alan Bilgileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
İlköğretim Online,
, cilt.9, sa.1, ss.275-291, 2010 (Hakemli Dergi)
26. Maddenin Tanecikli Doğası Hakkında İlköğretim 7 Sınıf Öğrencilerinin İmaj Oluşturmalarına Rol Oynama Öğretim Yönteminin Etkisi
G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.27, sa.2, ss.327-339, 2007 (Hakemli Dergi)
27. Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Rol Oynama Öğretim Yönteminin Avantaj ve Dezavantajları
G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.27, sa.2, ss.309-325, 2007 (Hakemli Dergi)
28. Fen Teknoloji Okuryazarlığı ve İnformal Fen Eğitimi Gazetelerin Potansiyel Rolü
G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.26, sa.3, ss.17-28, 2006 (Hakemli Dergi)
30. Fen Öğretiminde Yapılandırıcı Yaklaşım
G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, sa.1, ss.139-148, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
67
2. STEM kariyerlerini tercih etmeyi düşünen kız öğrenci profillerinin incelenmesi
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
4. STEM fields that high school students consider to choose for university education
World STEM Education Conference, 8 - 10 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
5. A study of motivation scale for STEM fields development for students in high schools
World STEM Education Conference, 8 - 10 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
6. The Effects of STEM Education on the Critical Thinking Skills of Prospective Science Teachers
World Science Technology Engineering and Mathematics (STEM) Education Conference, 8 - 10 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
7. STEM alanlarına yönelik kariyer ilgi ölçeği geliştirme çalışması
X. International Congress of Educational Research, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
8. Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi TPAB nin kavramsal çerçevesi ile fen alanına özgü olmayan ancak fen eğitim öğretim sürecinde etkili bir şekilde kullanılabilecek teknolojiler ve fen alanına özgü teknolojilerin kullanımına yönelik bilgi ve tecrübe kazandırmak
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
9. Mühendislik tasarım temelli fen eğitiminin fen bilgisi öğretmenadaylarının bilimsel yaratıcılıklarına etkisi
ERPA International Congresses on Education, 2 - 04 Haziran 2016
11. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mühendislik Tasarım Temelli Fen Eğitimi İle İlgili Görüşleri
EJER CONGRESS 2015, 8 - 10 Haziran 2015, ss.1018-1019, (Özet Bildiri)
12. Fen bilgisi öğretmenliği lisans programının teknolojik pedagojik alan bilgisi açısından incelenmesi
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1094, (Özet Bildiri)
13. Fen ve teknoloji öğretmenlerine teknolojik pedagojik alan bilgisi kazandırma amaçlı eğitim uygulamaları
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1090, (Özet Bildiri)
15. Engineering design applications in pre-service science teacher training
THE INTERNATIONAL ORGANIZATION FOR SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION (IOSTE), 30 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.48, (Özet Bildiri)
16. Barriers to technology integration for pre service science teachers
The Europen Conference on Educational Research (ECER) 2013, İstanbul, Türkiye, 10 - 13 Ekim 2013, (Özet Bildiri)
17. Evaluation of the Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) Framework Using Structural Equation Modeling
AERA 2013 Annual Meeting, 17 Nisan - 01 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)
18. Evaluation of the Technological Pedagogical Content Knowledge TPACK framework using structural equation modeling
The American Educational Research Association (AERA ) 2013 Annual Meeting, San-Francisco, Kostarika, 27 Nisan - 01 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)
19. Changes in pre-service sicence teachers self efficacy toward technological pedagogical content knowledge
2013 NARST Annual International Conference, 6 - 09 Nisan 2013
21. A Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)-Based Lesson Plan Assessment Instrument
The Association for Science Teacher Education (ASTE) 2013 International Conference, 9 - 12 Ocak 2013
24. Fen bilgisi öğretmen adaylarını teknolojik pedagojik alan bilgisine sahip öğretmenler olarak nasıl yetiştirebiliriz
IHES2012 Uluslararası Yükseköğretim Sempozyumu, Aksaray, Türkiye, 17 Ekim - 19 Temmuz 2012, ss.97, (Özet Bildiri)
25. Evaluating pre service science teachers self efficacy toward TPACK
Colloquium on P-12 STEM Education Research, 9 Temmuz - 10 Ekim 2012, (Tam Metin Bildiri)
26. A TPACK observation protocol to evaluate pre service science teachers use of technology
Colloquium on P-12 STEM Education Research, 9 - 10 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)
27. Fen bilgisi laboratuvarına yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik analizleri
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012
28. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi İmajları
10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
29. Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi imajları
Canbazoğlu Bilici, S., Yamak, H., Kavak, N.(2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi imajları, X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
32. Fen ve teknoloji öğretmen eğitiminde pedagojik alan bilgisi Fen bilgisi öğretmen adaylarının ve fen ve teknoloji öğretmenlerinin pedagojik alan bilgilerinin değerlendirilmesi
Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, ss.134, (Özet Bildiri)
36. Özel alan yeterlikleri Fizik kimya biyoloji ve matematik
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 Eylül 2010 - 25 Eylül 2008, ss.125, (Özet Bildiri)
37. Science Teacher’xxs Opinions on Alternative Assessment Methods
12th Annual International Conference on Education, 24 - 27 Mayıs 2010
38. Frequency to the Use of Alternative Assessment Methods in Science: A Study with Science Teachers
12th Annual International Conference on Education, 24 - 27 Mayıs 2010
41. Evaluation of Pre-Servıce Science Teachers’ Some Types of Knowledge by the Vignette
The Second International Congress of Educational Research, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010
44. Science Teachers’ Competencies about Alternative Assessment Methods
European Science Education Research Association (ESERA), 30 Ağustos - 04 Eylül 2009
45. Turkish pre-service science teacher’ pedagogical content knowledge regarding the structure of matter
The Sixteenth International Conference on Learning, 1 - 04 Temmuz 2009
46. Suggested Exemplary Texts and Instructional Activities Based on the Analysis of the Historical and Philosophical Dimensions of Hybridization Concept in Chemistry Textbooks
The Sixteenth International Conference on Learning, 1 - 04 Temmuz 2009
49. 5E Öğrenme Döngüsü Modeline Dayalı Öğretim Etkinliklerinin 7. Sınıf Öğrencilerinin Birinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler Konusundaki Akademik Başarılarına Etkisi
International Conference on Education Sciences (ICES’08), 23 Temmuz - 25 Ağustos 2008
50. Hibritleşme Konusunun Tarihi ve Felsefi Boyutunun Kimya Ders Kitaplarında Sunumu ve Öğretmen Görüşleri
International Conference on Education Sciences (ICES’08), 23 Temmuz - 25 Ağustos 2008
51. The Effect of Portfolio Assessment on Students’ Science Achievement and Attitudes Toward Science
Conference of Asian Science Education – CASE 2008, 20 - 23 Şubat 2008
52. The effect of role-play instruction method in forming images about the concept of atom on students at class 7 in elementary school
Conference of Asian Science Education – CASE 2008, 20 - 23 Şubat 2008
53. Ortaöğretim fizik kimya ve biyoloji öğretmenlerinin derslerde analoji kullanma sıklıkları ve karşılaşılan zorluklar
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara (2006)., Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006
54. M E B İlköğretim 8 Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabının Fen Okur Yazarlığı Temaları Açısından Kantitatif Analizi
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, ss.85, (Özet Bildiri)
55. Conceptual Change Instrution in Particle Model Of Matter by Constructivist Role-Playing Strategy
18th Internetional Conference on Chemical Education: Chemistry Education for the Modern World, 3 - 08 Ağustos 2004
56. The Effect of Predict-Observe-Explain Tasks on Pre-service Chemistry Teachers’ Conceptual Understanding about pH
18th International Conference on Chemical Education: Chemistry Education for the Modern World, 3 - 08 Ağustos 2004
57. Teaching Chemistry with Games
18th International Conference on Chemical Education: Chemistry Education for the Modern World, İstanbul, Türkiye, 3 - 08 Ağustos 2004, ss.377, (Özet Bildiri)
58. 8 Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabının Öğretim Yöntemi Açısından İncelenmesi ve Örnek Bir Kavramsal Değişim Metni
XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2003, cilt.3, ss.1637, (Tam Metin Bildiri)
59. Yapılandırıcı Öğrenme Teorisine Dayanan Etkili Bir Öğretim Yöntemi Tahmin Et Gözle Açıkla Su ile Buz Kaynatılabilir mi
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002
60. Fen eğitiminde kavramsal anlama için bir degerlendirme yöntemi Kelime çağrışımları ve gravimetrede uygulanışı
V. Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.144, (Özet Bildiri)
61. Yapılandırıcı Öğrenme Teorisine Dayanan Etkili Bir Öğretim Yöntemi Tahmin Et Gözle Açıkla Buz ile Su Kaynatılabilir mi
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.638, (Tam Metin Bildiri)
62. Tiyazol Grubu İçeren Bazı Schiff Bazlarının Protonasyon ve Ni(II), Cu(II), Zn(II) Komplekslerinin Kararlılık Sabitlerinin Potansiyometrik Metotla Tayini
XVI. Ulusal Kimya Kongresi, Konya, Türkiye, 10 - 16 Eylül 2002, (Özet Bildiri)
63. Üniversite Temel Kimya laboratuarlarında Öğrencilerin Başarısı Üzerine Yapılandırıcı Öğrenme Teorisine Dayalı Öğretim Yönteminin Etkisi
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.168, (Özet Bildiri)
64. Üniversite Temel Kimya Laboratuvarlarında Öğrencilerin Başarısı Üzerine Yapılandırıcı Öğrenme Teorisine Dayalı Öğretim Yönteminin Etkisi
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.168, (Özet Bildiri)
65. Kimya Öğretmen Adaylarının Buhar Basıncı ile ilgili Kavram Yanılgıları
XV. Ulusal Kimya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2001
66. Analitik kimya laboratuvarlarında öğrencilerin tutum ve başarısına bulmaca aktivitelerinin etkisi
XIV. Ulusal Kimya Kongresi, Türkiye, 15 - 17 Eylül 2000
67. Temel Kimya Laboratuvarlarında Yapılandırıcı Constructivist Metoda Dayalı Laboratuar Eğitimiyle Kimyasal Dengenin Öğretimi
XIV. Ulusal Kimya Kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 10 - 15 Eylül 2000, ss.185, (Özet Bildiri)
Kitaplar
14
2. Ulusal Projeler
ULUSAL VE ULUSLARARASI PROJE HAZIRLAMA ÖĞRETMEN REHBER KİTABI, Şahin Salih, Editör, TC MEB, Ankara, ss.35-69, 2023
4. Öğretmen adaylarının ters yüz öğrenmeye ilişkin görüşleri: Kimya- II Dersi Örneği.
Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış-III, Doğan Alev,Aydın Abdullah, Editör, Akademisyen Kitapevi, Ankara, ss.59-78, 2022
9. Ortaöğretim Kimya 10 Ders Kitabı
Mega Yayıncılık, Ankara, 2015
10. Ortaöğretim Kimya 11 Ders Kitabı
Ferman, Ankara, 2015
11. Ortaöğretim Kimya 9 Ders Kitabı
Mega Yayıncılık, Ankara, 2015
14. Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı için Bir Fen Ders Kitabı Nasıl Olmalı
Asil Yayın Dağıtım LTD. ŞTİ., Ankara, 2003
Metrikler