Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Examining the views of first year university students in faculty of science and literature about field education and teaching profession,Fen-edebiyat fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin alan eğitimine ve öğretmenlik mesleğine yönelik görüşlerinin İncelenmesi
HACETTEPE ÜNIVERSITESI E?ITIM FAKÜLTESI DERGISI / HACETTEPE UNIV., JOURNAL OF FACULTY OF EDUCATION
, vol.29, pp.217-229, 2014 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
Sessiz istifa: Lise öğretmenlerinin görüşlerine dayalı nitel bir araştırma
TÜRKAV Kamu Yönetimi Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.4, no.1, pp.83-108, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Yapılandırmacılık Konulu Tezlerin Betimsel İçerik Analizi
Journal of Research in Education and Society
, vol.10, no.1, pp.130-143, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Algıları Üzerine Bir Olgubilim Çalışması
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.41, no.3, pp.1951-1991, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
İlkokul ve ortaokula devam eden göçmen çocukların eğitim sorunlarına yönelik okul yöneticilerinin görüşleri
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi
, vol.9, no.4, pp.1799-1831, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Türk Yükseköğretim Sistemi Bağlamında Girişimci Üniversite Modelinin İncelenmesi: Nitel Bir Araştırma
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.39, no.2, pp.989-1027, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Okul müdürlerinin ders denetim faaliyetlerinin öğretimsel liderlik bağlamında incelenmesi
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi
, vol.7, no.3, pp.1232-1265, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaokul öğretmenlerinin öğrenen örgüt algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Ankara ili örneği)
Başkent University Journal of Education
, vol.6, no.2, pp.250-264, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Atamalarında Sözlü Sınav Uygulamasının Değerlendirilmesi: Atanan ve Atanamayan Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Dayalı Nitel Bir Analiz
Millî Eğitim
, vol.47, no.218, pp.135-161, 2018 (Scopus)
Okul Yöneticiliği Görevinden Öğretmenliğe Dönüş: Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
TÜBAV Bilim Dergisi
, vol.10, no.3, pp.53-73, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Liderliğine İlişkin Yapılan Çalışmaların İncelenmesi: Bir İçerik Analizi Çalışması
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, vol.4, no.7, pp.29-46, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
A Qualitative Research on Determining Teachers' Metaphors about Students
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, vol.32, no.3, pp.600-611, 2017 (ESCI)
The relationship between teachers perceptions of organizational culture and school capacity for change
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi-Journal of Educational Sciences Research
, vol.6, no.2, pp.39-59, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Liderlik stilleri karar verme stratejileri ve kişiliğin okullardaki karar sürecine etkilerinin çok düzeyli analizi
International Journal of Human Sciences
, vol.12, no.2, pp.1756-1791, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Okul yöneticisi ve öğretmen yetiştirmede mentörlük sürecinin incelenmesi
Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.22, no.3, pp.1337-1356, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Examining the Relationship between Teachers Perceptions of Primary School Principals Power Styles and Teacher Professionalism
Alberta Journal of Educational Research
, vol.60, no.2, pp.322-338, 2014 (Scopus)
Teacher absenteeism in Turkish primary schools: A qualitative perspective from school principals
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, vol.6, no.3, pp.612-625, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Değişime Direnme Davranışları ile Öz Yeterlikleri Arasındaki İlişki
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.6, no.4, pp.1-16, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Okul Müdürlerinin Resmî Görev Tanımlarının Dışında Olduğunu Düşündükleri İşlere İlişkin Görüşleri
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.33, no.1, pp.147-164, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Okul Yöneticilerinin Yönetimde Gücü Kullanma Stilleri ile Örgüt Kültürü Arasındaki İlişki
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, vol.17, no.4, pp.581-603, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Okul yönetiminde gücü kullanma stilleri ile örgüt kültürü arasındaki ilişki
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, vol.17, no.4, pp.581-603, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim okulu müdürlerinin güç stilleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılığı arasındaki ilişki
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.8, no.2, pp.273-296, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları üzerine bir olgubilim çalışması
III. Uluslararası Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 21 - 22 June 2019
Eğitim Fakültesi Öğrencisi Olmak: Öğrencilerin Deneyimlerine Dayalı Fenomenolojik Bir Çalışma
9. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu-EYFOR, Antalya, Turkey, 1 - 04 November 2018
Eğitim Fakültesi Öğrencisi Olmak: Öğrencilerin Deneyimlerine Dayalı Fenomenolojik Bir Araştırma
EYFOR 9 Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Atatürk Araştırma Merkezi Başkanlığı, Antalya, 01-04 Kasım 2018., Antalya, Turkey, 1 - 04 November 2018
Türk Yükseköğretim Sistemi Bağlamında Girişimci Üniversite Modelinin İncelenmesi: Nitel Bir Araştırma
XII. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas, 10-12 Mayıs 2018., Sivas, Turkey, 10 - 12 May 2018
İlköğretim Kurumu Yöneticilerinin Kullandıkları Etkileme Taktikleri İle Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişki
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Gazi Üniversitesi, Ankara, 11-14 Nisan 2018., Ankara, Turkey, 11 - 14 April 2018
Türkiye’de Örgütsel Bağlılık Konulu Tezlerin İncelenmesi: Bir İçerik Analizi Çalışması
EYFOR 8 Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, TOBB Üniversitesi, Ankara, 19-21 Ekim 2017, 19 - 21 October 2017, pp.445-446
Okul Yöneticilerinin Kullandıkları Güç Stillerine İlişkin Yapılan Çalışmaların İncelenmesi: Bir İçerik Analizi Çalışması
XII. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Başkent Üniversitesi, Ankara, 11-13 Mayıs 2017., 11 - 13 May 2017
Öğretmen Atamalarında Sözlü Sınav Uygulamasının Değerlendirilmesi: Atanan ve Atanamayan ÖğretmenAdaylarının Görüşlerine Dayalı Nitel Bir Analiz
12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Turkey, 11 - 13 May 2017
Öğretmen Atamalarında Sözlü Sınav Uygulamasının Değerlendirilmesi: Atanan ve Atanamayan Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Dayalı Nitel Bir Analiz
XII. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Başkent Üniversitesi, Ankara, 11-13 Mayıs 2017., 11 - 13 May 2017
Öğretmen Liderliğine İlişkin Yapılan Çalışmaların İncelenmesi: Bir İçerik Analizi Çalışması
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Antalya, 20-23 Nisan 2017., Antalya, Turkey, 20 - 23 April 2017
Okul Yöneticiliği Görevinden Öğretmenliğe Dönüş: Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Antalya, 20-23 Nisan 2017., 20 - 23 April 2017
Öğretmen Liderliğine İlişkin Yapılan Çalışmaların İncelenmesi: Bir İçerik Analizi Çalışması
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Turkey, 20 - 23 April 2017
Okul Yöneticiliği Görevinden Öğretmenliğe Dönüş: Yaşanan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Turkey, 20 - 23 April 2017
Öğretmenlerin Örgüt Kültürü ile Değişim Kapasitesi Algıları Arasındaki İlişki
XI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, 12-14 Mayıs 2016., Aydın, Turkey, 12 - 14 May 2016, pp.463-468
Okul Müdürlerinin Öğretmen Liderliğine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
X. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep, 07-09 Mayıs 2015., Gaziantep, Turkey, 7 - 09 May 2015, pp.298-300
Liselerde Seçmeli Derslerin İçerik ve Etkililiğine İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Niğde Üniversitesi, Niğde, 16-19 Nisan 2015., Niğde, Turkey, 16 - 19 April 2015, pp.144-145
İlköğretim Okullarında Okul İklimi Zorbalık ve Prososyal Davranışlar Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Turkey, 13 September 2012 - 15 September 2013
Books & Book Chapters
Sınıfta Zaman Yönetimi
in: Sınıf Yönetimi, Temel ÇALIK, Mehmet Metin ARSLAN, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.137-157, 2021
Karizmatik liderlik
in: Liderlik: Kuram-araştırma-uygulama, Yılmaz Kürşad, Editor, Ankara: Pegem Akademi., Ankara, pp.371-384, 2020
Family engagement and educational leadership
in: Oxford Research Encyclopedia of Education, Papa Rosemary, Editor, USA: Oxford University Press., pp.1-35, 2020
Family engagement and educational leadership.
in: Oxford Research Encyclopedia of Education., , Editor, Oxford University Press., pp.1-35, 2020
Geçerlik ve Güvenirlik
in: Eğitim Yönetiminde Araştırma, KADİR BEYCİOĞLU, NİYAZİ ÖZER, YAŞAR KONDAKÇI, Editor, Ankara: Pegem Akademi., Ankara, pp.169-198, 2018
Bakanlık Merkez Örgütü: Uzmanlar, Daire Başkanlıkları ve Üst Düzey Yöneticiler
in: Türkiye de Eğitim Yöneticileri ve Maarif Müfettişleri Seçme Atama ve Yetiştirme, AYPAY AHMET, Editor, Ankara: Pegem Akademi., Ankara, pp.329-346, 2016
Bakanlık merkez örgütü: Uzmanlar, daire başkanları ve üst düzey yöneticiler
in: Türkiye de Eğitim Yöneticiliği ve Maarif Müfettişliği Seçme Atama ve Yetiştirme, Prof. Dr. Ahmet AYPAY, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.329-346, 2016
Dünyada ve Türkiye’de Liderlik Örnekleri
in: Eğitim Yönetiminde Liderlik Teori Araştırma ve Uygulama, GÜÇLÜ NEZAHAT, KOŞAR SERKAN, Editor, Ankara: Pegem Akademi., Ankara, pp.427-456, 2016
Okul Yönetiminde Dinamikler: Güç, Politika ve Etkileme
in: Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, ÖZDEMİR SERVET, Editor, Ankara: Pegem Akademi., Ankara, pp.93-121, 2014
Örgüt Kültürü Sınıflamaları
in: Okul Kültürü, GÜÇLÜ NEZAHAT, Editor, Ankara: Pegem Akademi., Ankara, pp.43-69, 2014
Eğitim Politikaları
in: Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama, ÖZDEMİR SERVET, SEZGİN FERUDUN, KOŞAR SERKAN, Editor, Ankara: Pegem Akademi., Ankara, pp.263-287, 2013