Publications & Works

Articles Published in Other Journals

Developing an attitude scale for turkish sign language (TSL-AS)

Participatory Educational Research, vol.8, no.1, pp.200-218, 2021 (Refereed Journals of Other Institutions) identifier

Çoklu Yetersizliği Olan Az Gören Çocuklara Doğrudan Öğretimle Sunulan Şematik Düzenleyicinin Bir Fen Konusunun Öğretiminde Etkisi

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, vol.22, pp.175-206, 2021 (Journal Indexed in ESCI) identifier

The Effect of Multisensory Stories on Listening Comprehension of Children Who Are Blind with Severe and Multiple Disabilities

ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION, vol.19, no.1, pp.129-153, 2018 (Journal Indexed in ESCI) Creative Commons License identifier

Determining the Appropriateness of Visual Based Activities in thePrimary School Books for Low Vision Students

European Journal of Educational Research, vol.6, no.4, pp.523-540, 2017 (Refereed Journals of Other Institutions)

The Effect of Performance Feedback Provided to Student Teachers Working with Multiple Disabilities

European Journal of Educational Research, vol.5, no.3, pp.109-123, 2016 (Refereed Journals of Other Institutions)

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Alternatif Değerlendirme Yaklaşımları

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Turkey, 29 September - 02 October 2016, pp.121-122

Contrast Skills and Contrast Skills Development Techniques in Students with Low Vision

INTERNATIONAL CONFERENCE EFFECTIVE LEADERSHIPAND MANAGEMENT IN INCLUSIVE SCHOOLS: TEACHER TRAINING AND VOCATIONALEDUCATION, ARTS AND SPORTS, Konya, Turkey, 12 - 15 May 2016, pp.87

Using Multisensory Storytelling MSST to Increasing Listening Comprehension for Students with Multiple Disabilities Include Visual Impairment MDVI

Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and E-learning in Prague 2016, Prag, Czech Republic, 5 - 06 August 2016, pp.73

Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklarda Dokunulabilir Sembollerin Kullanımı

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Turkey, 31 March - 03 April 2016, pp.237-238

Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklarda Değerlendirme Aracı Olarak Portfolyo Kullanımı

3. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Turkey, 31 March - 03 April 2016, pp.234-236

Books & Book Chapters

ÇOKLU YETERSİZLİKTEN ETKİLENMİŞ GÖRMEYEN ÖĞRENCİLER

in: Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Öğretmenlerine Yönelik Mesleki Gelişim Eğitimi Öğretmen Kitabı, Akbıyık Sibel, Şafak Pınar, Editor, MEB Yayınları, Ankara, pp.122-132, 2020

Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Öğrenciler İçin Fen ve Sosyal Bilgiler

in: Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Öğrencilerin eğitiminde Stratejiler, Şafak, Pınar, Editor, Vize Yayıncılık, Ankara, pp.273-299, 2020

ÇOKLU YETERSİZLİKTEN ETKİLENMİŞ GÖRMEYEN ÖĞRENCİLER

in: Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Öğretmenlerine Yönelik Mesleki Gelişim Eğitimi Etkinlik Kitabı, Akbıyık Sibel, Şafak Pınar, Editor, MEB Yayınları, Ankara, pp.92-98, 2020

XII İŞİTME YETERSİZLİĞİNDE ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ EĞİTİMİ

in: ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM, Yıldırım Doğru, Safiye Sunay, Editor, Vize Akademik, Ankara, pp.309-322, 2019

Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklar

in: Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Şahbaz Ümit, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.348-385, 2018

Özel Gereksinimli Bireylerde Sosyal Uyum Becerilerinin Değerlendirilmesi ve Öğretimi

in: Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi, Sazak Elif, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.247-271, 2018

Görme Yetersizliği Olan Bireyler İçin Eğitim Seçenekleri

in: İşitme ve Görme Yetersizliği, Gürgür Hasan, Şafak Pınar, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.187-212, 2017

İşitme Yetersizliği Olan Çocuklar için Yardımcı Teknoloji Uygulamaları

in: Özel Eğitimde Yardımcı Teknolojiler, Çakmak Salih, Editor, Vize Akademi, Ankara, pp.182-207, 2016