Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Thoughts of Prospective Mathematics Teachers on Educating Mathematically Gifted Students
Mathematics Teaching-Research Journal
, vol.16, no.4, pp.116-131, 2024 (Scopus)
Creative mathematics experiences: Defining new geometric concepts.
The Australian Mathematics Education Journal (AMEJ)
, vol.5, no.1, pp.19-23, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Matematikte anlam oluşturmada jestlerin önemi ve rolü
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.22, no.2, pp.678-703, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Possible interactions with mathematically gifted students: Views of prospective teachers
Research in Pedadogy
, vol.10, no.2, pp.121-132, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Self-reflections of gifted students in the context of mathematical problem solving
Malaysian Online Journal of Educational Sciences (MOJES)
, vol.8, no.2, pp.14-27, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Matematikte Üstün Yetenekliliğe Teorik Bir Bakış
Milli Eğitim Dergisi
, vol.48, no.221, pp.159-174, 2019 (Scopus)
An Investigation on How Prospective Mathematics Teachers Design a Lesson Plan
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.37, no.1, pp.81-96, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Lise Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Deneyimleri: Teoriden Uygulamaya Geçiş
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, vol.26, no.1, pp.93-99, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Öğrencilerin Geometrik Yer Kavrayışlarının Analizi
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, vol.10, no.2, pp.186-209, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Üstün yetenekli öğrencilerin karşılaştıkları matematik problemleri ile ilgili bilişsel öngörüleri
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.29, no.2, pp.445-467, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Prospective secondary mathematics teachers reflections on teaching after their first teaching experience
Acta Didactica Napocensia
, vol.9, no.3, pp.1-10, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının konik kavramı bağlamında konu alan bilgilerinin pedagojik alan bilgileri üzerine yansımaları
Route Education and Social Science Journal
, vol.3, no.3, pp.120-143, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Analyzing Students Conceptions of Geometric Locus
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Derrgisi
, vol.10, no.1, pp.186-209, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Üstün Yetenekli Öğrencilerin Matematiksel Problem Çözme Durumlarındaki Motivasyonel Öngörüleri
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, vol.24, no.3, pp.811-828, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Üstün Yetenekli Öğrencilerin Karşılaştıkları Matematik Problemleri İle İlgili Bilişsel Öngörüleri
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.29, no.2, pp.445-467, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
REFLECTIONS OF PROSPECTIVE SECONDARY MATHEMATICS TEACHERS SUBJECT MATTER KNOWLEDGE ON PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE THE CONTEXT OF CONICS
Route Educational and Social Science Journal
, vol.3, no.3, pp.120-143, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Teacher sceneries related to “angle concept”: Turkey case
Procedia-Social and Behavioral Sciences
, vol.1, pp.285-290, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Matematikte Üstün Yeteneklilik: Teoriye Genel Bakış
Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Antalya, Turkey, 2 - 05 May 2018
Unpacking concept definition: The case of prospective mathematics teachers
5th International Conference on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK), Muğla, Turkey, 26 - 28 October 2017
Proof Evaluation: Mathematicians and Prospective Mathematics Teachers’ Perspectives
6th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications-IECMSA, Budapest, Hungary, 15 - 18 August 2017
Is This Mathematical Proof Convincing or Not
XVIII Congress AMSE-AMCE-WAER, Eskişehir, Turkey, 30 May - 02 June 2016
Reflections of Prospective Secondary Mathematics Teachers Subject Matter Knowledge on Pedagogical Content Knowledge The context of Conics
XVIII Congress AMSE-AMCE-WAER, Eskişehir, Turkey, 30 May - 02 June 2016
An Investigation of Prospective Mathematics Teachers Pedagogical Content Knowledge in the Beginning of their Profession
The European Conference on Educational Research (ECER), Budapest, Hungary, 7 - 11 September 2015
Prospective secondary mathematics teachers’ reflections on teaching after their first teaching experience
IInd International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Turkey, 8 - 10 June 2015
Üstün yetenekli öğrencilerin karşılaştıkları matematik problemleri ile ilgili bilişsel öngörüleri
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014
Üstün yetenekli öğrencilerin matematik ve matematik dersleri hakkındaki görüşleri nelerdir ?
3. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, Ankara, Turkey, 14 - 16 November 2012
Sequences and series: What are these concepts through the eyes of pre service secondary mathematics teachers?
1st International euroasian conference on mathematical sciences and applications (IECMSA), Priştine, Kosovo, 3 - 07 July 2012
Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Yaparken Karşılaştıkları Güçlükler
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010
Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Dil Kullanımları
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010
Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Problem Durumlarında Kullandıkları Öz Düzenleme Stratejileri
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010
Teacher sceneries related to ”length area volume”: Turkey case
The 5th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Turkey, 1 - 03 October 2009
Öğretmen Adaylarının Fonksiyon Kavramıyla İlgili Görüşleri Fonksiyon bir küme midir ?
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Turkey, 27 - 29 August 2008
Onuncu sınf öğrencilerinin denklemlerin grafiği gösterimiyle ile ilgili zihinsel yapıları
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Turkey, 27 - 29 August 2008
10.sınıf öğrencilerinin ”geometrik yer” kavramına ilişkin kavrayışlarıın cK¢ modeline göre analizi
2. Türk Dünyası Matematik Sempozyumu, Sakarya, Turkey, 4 - 07 July 2007
Books & Book Chapters
Geometri Öğretiminde Yaratıcılık
in: Geometri Öğretiminde Bilişsel Süreçler, Akkuş, R., Toluk-Uçar, Z., Duatepe-Paksu, A., Boz-Yaman, B., E. Bulut, S., Editor, Vizetek Yayınevi, Ankara, pp.347-369, 2023
Matematik eğitiminde teknoloji uygulamaları
in: Özel Yeteneklilerde Matematik Öğretimi ve Matematiksel Yaratıcılığın Desteklenmesi, Şeyma ŞENGİL AKAR, Gülşah BATDAL DUMAN, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.259-281, 2021
Geometrik Yer ve Çizimler
in: Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları, Aysun Nüket ELÇİ, Esra BUKOVA GÜZEL, Berna CANTÜRK GÜNHAN, Emre EV ÇİMEN, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.581-588, 2016
Üstün yetenekli öğrencilerde özdüzenleme faaliyetleri
in: Özdüzenleme Öğrenmeden öğretime özdüzenleme davranışlarının gelişimi stratejiler ve öneriler, Sakız Gönül, Editor, Nobel Yayınları, Ankara, pp.155-187, 2014