Eğitim Bilgileri
2018 - 2024
2018 - 2024Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2015 - 2024
2015 - 2024Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
2010 - 2014
2010 - 2014Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2024
2024Doktora
Az Gören Çocukların Ev Ortamında Erken Okuryazarlık Becerilerinin Desteklenmesinde Aile Eğitim Programının Etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2018
2018Yüksek Lisans
Görme Yetersizliğinden Etkilenmiş Çocuklar ve Gören Çocukların Zihin Kuramı Becerileri ile Çalışma Belleği Performansları Arasındaki İlişkinin Karşılaştırılması
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2022
2022Okuma Yazma Değerlendirme Bataryası (OYAB) Uygulayıcı Sertifika Eğitimi
Diğer
Çayyolu Pedagoji
2021
2021Çalışma Belleği Ölçeği Uygulayıcı Sertifika Eğitimi
Diğer
Disleksi Öğrenme Güçlüğü Derneği
2020
2020Sesbilgisel Farkındalık (SES FAR) Eğitimi Müdahale Programı Sertifika Eğitimi
Diğer
Evin Özel Eğitim
2020
2020HIZLI İSİMLENDİRME TESTİ UYGULAYICI SERTİFİKASI
Diğer
Disleksi Öğrenme Güçlüğü Derneği
2020
2020Erken Okuryazarlık Testi (EROT) Uygulayıcı Sertifika Eğitimi
Diğer
Disleksi Öğrenme Güçlüğü Derneği
Araştırma Alanları
Özel Eğitim
Görme Engelliler Öğretmenliği
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
2015 - 2015
2015 - 2015Araştırma Görevlisi
İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim
Makaleler
Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (3)
Scopus (3)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (1)
2024
20241. Comparison of phonological awareness and listening comprehension skills of visually impaired and sighted children in preschool period
IŞITAN KILIÇ D., OKYAR S.
BRITISH JOURNAL OF VISUAL IMPAIRMENT , 2024 (ESCI, Scopus)
2024
20242. Görme Yetersizliği ve Erken Okuryazarlık Becerileri
Işitan Kiliç D., Aykut Ç.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.22, sa.1, ss.412-443, 2024 (TRDizin)
2023
20233. Determining the Evaluation Methods Used by Special Education Teachers Working with Individuals with Multiple Disabilities
IŞITAN KILIÇ D., ŞAFAK P.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.3, ss.1340-1360, 2023 (TRDizin)
2022
20224. A Poststructural Feminist Approach to the Acquisition of Gender Roles in Early Childhood
Işıtan Kılıç D.
İstanbul üniversitesi kadın araştırmaları dergisi (Online) , sa.25, ss.141-154, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20225. Sınıfında Özel Gereksinimli Öğrenci Bulunan Genel Eğitim Öğretmenlerinin Özel Eğitim Danışmanlığına İlişkin Görüşleri
Işıtan Kılıç D., Dayı E.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.85-107, 2022 (ESCI)
2020
20206. A Comparison of the Theory of Mind and Working Memory Performances of Children with Visual Impairments and Sighted Children
IŞITAN H. D., ÖZDEMİR S.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.35, sa.4, ss.827-842, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2017
20177. Determining the Appropriateness of Visual Based Activities in thePrimary School Books for Low Vision Students
ÇAKMAK S., BİLGİÇ H. C., IŞITAN H. D.
European Journal of Educational Research , cilt.6, sa.4, ss.523-540, 2017 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Öğrenci Risk Değerlendirme Aracı (ÖRDA) – Ebeveyn Formu Geliştirme Çalışması
Işıtan D., Aykut Ç., Apaydın G., Karaahmetoğlu B., Sert C., Demirtaş Ş., et al.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. Türkiye Özel Eğitiminde Erken Okuryazarlık Becerileri: Neler Yapılabilir?
Işıtan Kılıç D.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. Öğrenci Risk Değerlendirme Aracı (ÖRDA) – Öğretmen Formu Geliştirme Çalışması
Sert C., Aykut Ç., Karaahmetoğlu B., Apaydın G., Işıtan D., Demirtaş Ş., et al.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2023
20234. Görme Yetersizliğinden Etkilenmiş Çocuklar ile Gören Çocukların Sesbilgisel Farkındalık ve Dinlediğini Anlama Becerilerinin Karşılaştırılması
Işitan Kiliç D., Okyar S.
Gazi Üniversitesi Uluslararası Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi-III, Ankara, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
20235. Öğrenci Risk Değerlendirme Aracı – Öğretmen Formu Geliştirme Çalışması: Pilot Çalışma Sonuçları
Sert C., Aykut Ç., Apaydin G., Karaahmetoğlu B., Işitan Kiliç D., Demirtaş Ş., et al.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20236. Çoklu Yetersizlikten Etkilenmiş Az Gören Çocuğu Olan Ebeveynle Gerçekleştirilen Etkileşimli Kitap Okuma Koçluk Uygulaması
Işitan Kiliç D.
ERPAInternational Congresses on Education, Balıkesir, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20237. Görme Yetersizliğinden Etkilenmiş Çocukların Erken Okuryazarlık Becerilerinin Desteklenmesi
Işitan Kiliç D., Aykut Ç.
ERPAInternational Congresses on Education, Balıkesir, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20238. Görme Yetersizliği Olan Çocukların Ebeveynlerine Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi: Bir Meta Sentez Çalışması
Işitan Kiliç D., Karasu N.
Xth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2022
20229. Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerle Çalışan Özel Eğitim Öğretmenlerinin Kullandıkları Değerlendirme Yöntemlerinin Belirlenmesi
Işitan Kiliç D., Şafak P.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202210. Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Bağımsız Hareket Becerileri Üzerinde KendiniYönetme Stratejileri Öğretim Paketinin Etkililiğinin İncelenmesi
Işitan Kiliç D., Aykut Ç.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202211. Doğrudan Öğretim Modeliyle Gerçekleştirilen İsim Öğretiminin Az Gören Öğrencilerin Doğru Parçası Kavramını Kazanmaları Üzerindeki Etkililiği
Işıtan Kılıç D., Okyar S., Altunay B.
Eğitimde Bütünleştirme Zirvesi, Ankara, Türkiye, 21 - 22 Haziran 2022, ss.78-79, (Özet Bildiri)
2022
202212. Özel Eğitim Öğretmenlerinin Yönelim ve Bağımsız Harekete İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Okyar S., Işıtan Kılıç D.
Eğitimde Bütünleştirme Zirvesi, Ankara, Türkiye, 21 - 22 Haziran 2022, ss.76-77, (Özet Bildiri)
2020
202013. Görme Yetersizliğinden Etkilenmiş Çocuklar ve Gören Çocukların Zihin Kuramı Becerileri ile Çalışma Belleğinin Karşılaştırılması
Işitan H. D., Özdemir S.
5. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahele Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2020, (Özet Bildiri)
2016
201614. Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Zihin Kuramı Becerileri
Işıtan H. D., Özdemir S.
Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası 3. Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201615. Contrast Skills and Contrast Skills Development Techniques in Students with Low Vision
IŞITAN H. D., YILMAZ H. C., ÇAKMAK S.
INTERNATIONAL CONFERENCE EFFECTIVE LEADERSHIPAND MANAGEMENT IN INCLUSIVE SCHOOLS: TEACHER TRAINING AND VOCATIONALEDUCATION, ARTS AND SPORTS, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, ss.87, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Görme Engellileri Tanımlama, Sınıflama ve Değerlendirme
Aslan C., Işıtan Kılıç D.
Görme Engellilerin Eğitimi, Cem Aslan, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.1-23, 2023
2021
20212. Öz Düzenleme için Bir Adım: Kendini İzleme Stratejisi Kendini İzleme Stratejisinin Öğretimi
Işitan Kiliç D.
Gelişimsel Yetersizlikten Etkilenmiş Eğitiminde Özbelirlemeli Davranışları Destekleme, Çığıl Aykut,Necdet Karasu, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.89-109, 2021
Desteklenen Projeler
2023 - 2025
2023 - 2025EDİT: Eye Tracking Tabanlı Disleksi Tanılama Sistemi
TÜBİTAK Projesi , 1501 - Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı
2022 - 2024
2022 - 2024
Az Gören Çocukların Ev Ortamında Erken Okuryazarlık Becerilerinin Desteklenmesinde Aile Eğitim Programının Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
AYKUT Ç. (Yürütücü), IŞITAN KILIÇ D.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2024
Aralık 2024EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
ESCI Kapsamındaki Dergi
Burslar
2023 - 2023
2023 - 2023