Articles Published in Other Journals
Views of Secondary School Science, Pre-school and Primary School Teachers on Science Education with Intelligence Games
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES
, vol.10, no.1, pp.48-57, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
The Views of Pre-Service Science Teachers on Recycling
International Journal of Progressive Education
, vol.17, no.4, pp.451-464, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Investigation of the Opinions of Preservice Science Teachers about Chemical Wastes
International Journal of Scientific and Technological Research
, vol.6, no.10, pp.1-10, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
İstasyon Tekniğine Dayalı Yapılan Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II’nin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ders Başarısına Etkisi
Turkish Studies - Educational Sciences
, vol.15, no.3, pp.1787-1797, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’ndaki Öğretmen Adaylarının Kaynakların Tasarruflu Kullanımı Hakkındaki Görüşleri
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, vol.15, no.22, pp.1015-1031, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilim Tarihi ve Felsefesi Hakkındaki Görüşleri
Journal of Research in Education and Teaching
, vol.9, no.1, pp.36-49, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Akademisyenlerin Okul Deneyimi ve ÖğretmenlikUygulaması Dersi ile İlgili Görüşleri
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.39, no.3, pp.1319-1345, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Bilimsel Muhakeme Becerileri Testi’nin Geliştirilmesi
Cumhuriyet International Journal of Education
, vol.8, no.3, pp.635-650, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
The Effects of Research-Inquiry Based Learning on the Scientific Reasoning Skills of Prospective Science Teachers
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES
, vol.7, no.4, pp.273-278, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
The Effect of Made-Up Instruction Based on Open and Closed-Ended Experimental Techniques on The Achievements and Attitudes of Science Education Students
Journal of Turkish Studies-Educational Sciences
, vol.13, no.19, pp.1989-2000, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMINDAKİ ÖĞRENCİLER İLE BAZI LİSANSPROGRAMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERE GEOMETRİK–MEKANİK OYUNLAR UYGULAMAÖRNEKLERİ
Journal of Research in Education and Teaching
, vol.6, no.4, pp.1-10, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Fen Bilgisi Öğretmenliği Programındaki Öğrenciler İle Bazı Lisans Programlarındaki Öğrencilere Geometrik–Mekanik Oyunlar Uygulama Örnekleri
Journal of Research in Education and Teaching
, vol.6, no.4, pp.1-10, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
The Effects of Two Approaches on Developing Reasoning Skills of Preservice Science Teachers
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
, vol.8, no.3, pp.19-35, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
Eski ve Yeni Programlara Göre Genel Fizik 1-2-3 Teorik Derslerinin ve Fen Bilimleri Öğretim Programlarinda Fizik Konularinin Durumu Hakkinda Öğretmen Adaylarinin Görüşlerinin Belirlenmesi
Uluslararası 24 Kasım Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Sempozyumu, 23 - 24 November 2019, (Summary Text)
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarina Yönelik Astronomi İle İlgili “Eksik Kelimeler” ve “Anagram” Testi Geliştirme
Uluslararası 24 Kasım Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Sempozyumu, 23 - 24 November 2019, (Summary Text)
Öğretmen Adaylarının Şekil - Şema Çizme ve Tablo Oluşturma Başarısı Arasındaki İlişki
VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 June 2019, (Full Text)
Fen Bilgisi Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi ve Sınıf Eğitimi Anabilim Dalları’ndaki Öğretmen Adaylarının Şekil Çizme ve Tablo Oluşturma Başarısı Arasındaki İlişki
VI th International Eurasian Educational Research Congress, 19 June 2019, (Summary Text)
Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı ve Diğer Anabilim Dallarındaki Akademisyenlerin ve Öğretmen Adaylarının Laboratuvar Derslerinin Programdaki Yeri İle İlgili Görüşleri
VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 June 2019, (Summary Text)
Fen Bı̇lı̇mlerı̇ Branşındakı̇ ve Farklı Branşlardakı̇ Öğretmenlerı̇n Optı̇k Konularından Oluşan Kelı̇me Avı, Kelı̇me Türetme ve Bı̇lmece Testı̇ndekı̇ Başarıları Arasındakı̇ İ̇lı̇şkı̇nı̇n Belı̇rlenmesı
V. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Sempozyumu (ISMS), Cetinje, Montenegro, 16 - 17 November 2018, (Summary Text)
Fen Bilgisi Öğretmen Adayları İçin Fen Laboratuvarı 2 Başarı Testinin Geliştirilmesi (Pilot Uygulama), Öğrencilerin Bekledikleri Notlarla Aldıkları Notlar Arasındaki İlişkive Yeni Programdaki Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri
V. Uluslararası Multidisipliner Çalişmaları Sempozyumu(ISMS), 16 - 17 November 2018, (Summary Text)
Soyut İşlemler Döneminde Kazanılması Beklenen Bilimsel Muhakeme Becerilerinin Ortaokul Fen Bilimleri Dersi Açısından İncelenmesi
V. Uluslararası Multidisipliner Çalişmaları Sempozyumu(ISMS), 16 - 17 November 2018, (Summary Text)
Fen Bilimleri, Sınıf Öğretmenliği ve Diğer Branş Öğretmenlerinin Optikle ilgili Anagram ve AkılYürütme Soruları Arasındaki İlişkileri
II. International Congress on Science and Education 2018 (ICSE2018) Abstract Proceedings, 28 - 30 September 2018, (Summary Text)
Fen Bilimleri ve Farklı Branşlardaki Öğretmenlerinin Optik Konularındaki Resfebe ve Eğitici Bulmaca Testi Arasındaki İlişkilerin Tespiti
II. International Congress on Science and Education 2018 (ICSE2018) Abstract Proceedings, 28 - 30 September 2018, (Summary Text)
The Effects of Prediction Observation Explanation (POE) Method on Science Teacher Training Program Teacher Candidates’ Success in Teaching Geometric Optical Subjects and Their Attitudes Towards Physics Laboratory
Turkish Physical Society 33rd International Physics Congress, 6 - 10 September 2017, (Summary Text)
Tahmin Gözlem Açıklama Yöntemine Dayalı Laboratuvar Uygulamalarının Elektrik Akımı Konusundaki Kavram Yanılgılarının Giderilmesine ve Başarıya Etkisi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 28 - 30 September 2016, (Summary Text)
Comparing Elementary Maths and Science Preservice Teachers’ Levels of Reasoning
3rd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, 25 - 28 August 2014, (Summary Text)
Problem-Solving Skills of Students at Primary Education Department of Mathematics and Science
2nd International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications, 26 - 29 August 2013, (Summary Text)
Bilim ve Sanat Merkezlerinde Uygulanan Modüler Fen ve Teknoloji Dersi Programıyla İlgili Öğretmen Görüşleri
IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 4 - 07 May 2012, (Full Text)
Öğretmen Görüşlerine Göre İlköğretim I. Kademe Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Ankara İli Örneği
IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 4 - 07 May 2012, (Full Text)
Books
Trafikte Akıl Yürütme
Nobel Yayınevi, Ankara, 2023
TEMEL EĞİTİMDE ZEKÂ OYUNLARI İLE EĞLENEREK ÖĞRENİYORUM -3. SINIF ÖRNEĞİ
Nobel Yayınevi, Ankara, 2023
EĞİTİMCİLER GÖZÜYLE BOLU İLİNİN GÖYNÜK İLÇESİNDEKİ GÜZELLİKLERDEN DÖRT TANESİNİ TANIYALIM
in: GÖYNÜK ARAŞTIRMALARI VE HALK KÜLTÜRÜ, Dr. Öğr. Üyesi Azize AKTAŞ YASA,Prof. Dr. Selami ÖZSOY,Öğr. Gör. Furkan BİLALOĞLU, Editor, Paradigma Yayınları, Çanakkale, pp.985-996, 2023
10. ve 12. Yüzyıl Arası Akıl Yürütmeci Bilim İnsanları Buluşları ve Eserleri
in: Akıl Yürütmeci Bilim İnsanları, Buluşları ve Eserleri, PROF. DR. MEHMET YILMAZ,DOÇ. DR. YUNUS ÖZEN,DOÇ. DR. İBRAHİM YÜKSEL,DOÇ. DR. FERHAT KARAKAYA, Editor, Palme Yayın Dağıtım, Ankara, pp.41-70, 2023
Zekâ Soruları, Resfebe ve Çapraz Bulmaca (Criss-Cross) Oyunlarıyla Fen Bilimleri Öğretim
in: Temel Eğitimde Zekâ Oyunları ile Eğlenerek Öğreniyorum -4. Sınıf Örneği-, Prof. Dr. Hakan KURT, Doç. Dr. İbrahim YÜKSEL, Muhammed Ali SAVAŞ, Editor, Nobel, Ankara, pp.85-103, 2022
365 Günde Bilim ve Akıl Yürütme
Nobel Yayınevi, Ankara, 2021
Bilimi İlerleten Adımlar
Nobel Yayınevi, Ankara, 2021
Temel Eğitimde Zeka Oyunları ile Eğlenerek Öğreniyorum -2. Sınıf Örneği-,
Nobel Yayınevi, Ankara, 2021
Zekâ Oyunları İle Derslerimi Öğreniyorum 3. Sınıf Fen Bilimleri
in: Zekâ Oyunları İle Derslerimi Öğreniyorum 3. Sınıf, , Editor, Ata Yayıncılık, Ankara, pp.118-157, 2021
Zekâ Oyunları İle Derslerimi Öğreniyorum 4. Sınıf Fen Bilimleri
in: Zekâ Oyunları İle Derslerimi Öğreniyorum 4. Sınıf, , Editor, Ata Yayıncılık, Ankara, pp.79-161, 2021
The Views of Science and Technology Teachers over The Effect of Constructivist Educational Approaches on Student
in: Special Topics In Science Education Research, Prof. Dr. ILBILGE DOKME, Doç. Dr. SEMRA BENZER, Editor, Akademisyen Publishing House Inc, Ankara, pp.159-186, 2020
Optik Uygulamaları ve Akıl Yürütme
Pegem Akademi, Ankara, 2019
Bilimsel Muhakeme (Akıl Yürütme)
Palme Yayınevi, Ankara, 2019
Fen Bilgisi Eğitiminde Geometrik-Mekanik Oyunlar
in: Uzamsal Becerilerin Gelişimine Yönelik Geometrik-Mekanik Oyunlar, Öğr. Gör. Dr. İbrahim YÜKSEL, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.13-44, 2019
Soyut İşlemler Döneminde Kazanılması Beklenen Bilimsel MuhakemeBecerilerinin Ortaokul Fen Bilimleri Dersi Açısından İncelenmesi
in: CURRENT ACADEMIC STUDIESIN EDUCATION SCIENCES-2018, ŞAHİN Harun, TEMİZER Abidin , ERDOĞAN Fatma, Editor, ıvpe, Cetinje, pp.737-746, 2018