Eğitim Bilgileri
2013 - 2022
2013 - 2022Doktora
Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Dilbilim Bölümü, Türkiye
2010 - 2013
2010 - 2013Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Dil Ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Dilbilimi Bölümü, Türkiye
2004 - 2009
2004 - 2009Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Yabancı Diller Eğitimi
Dilbilim
Akademik Unvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
2018 - 2024
2018 - 2024Öğretim Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller
2010 - 2018
2010 - 2018Okutman
Gazi Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller
2010 - 2010
2010 - 2010Okutman
Hitit Üniversitesi, Sungurlu Meslek Yüksekokulu, İktisadi Ve İdari Programlar Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorRektörlük Kalite Komisyonu Üyesi
Gazi Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorYüksekokul Müdürü
Gazi Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorRektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi
Gazi Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorRektörlük Stratejik Plan Komisyonu Üyesi
Gazi Üniversitesi, Rektörlük, Gazi Üniversitesi
2019 - 2022
2019 - 2022Birim Kalite Komisyonu Başkanı
Gazi Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller
2018 - 2022
2018 - 2022Yüksekokul Müdür Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
2011 - 2014
2011 - 2014Program Koordinatörü
Gazi Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
Araştırma Altyapısı Bilgileri
Aralık 2019
Aralık 2019Mesleki Gelişim ve Araştırma Unitesi Kütüphane Projesi
Laboratuvar - Sorumlu Yöneticilik
Güngör M. A.
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Relocating Assessment in Pre-service Teacher Education: An Emerging Model from Activity Theory Lens
Güngör M. A., Güngör M. N.
EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION , cilt.47, sa.2, ss.1-21, 2024 (SSCI)
2021
2021Reconceptualizing Testing in Times of COVID-19 from an Activity Theory Lens: A Narrative Inquiry of a Test-designer’s Experiences
Güngör M. N., Güngör M. A.
Asia-Pacific Education Researcher , cilt.30, sa.6, ss.531-539, 2021 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Navigating Materials Adaptation: English Teachers’ Experiences in Turkish Secondary Schools
Güngör M. N., Read D., Güngör M. A.
The Literacy Trek , cilt.10, sa.2, ss.1-10, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Developing Pre-service Teachers' Assessment Literacy in the Practicum: An Action Research Study
Güngör M. A., Güngör M. N.
AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION , cilt.48, sa.7, ss.73-88, 2023 (ESCI)
2015
2015Türkçe ve İngilizce İlk Okuma Kitaplarının Sözcük Türü ve Kavram Ulamlarına Göre Karşılaştırılması
Gökmen S. G., Güngör M. A.
Dil Dergisi , sa.160, ss.26-41, 2015 (Hakemli Dergi)
2011
2011Application of Cognitive and Socio-Cultural Theories in CALL
GÜNGÖR M. A., Demirbas M. N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EMERGING TECHNOLOGIES IN LEARNING , cilt.6, sa.2, ss.33-36, 2011 (ESCI)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2023
2023THE ROLE OF MENTORING IN TEACHER EDUCATION: TENSIONS AND CHALLENGES IN UNPRECEDENTED TIMES
Güngör M. A., Güngör M. N.
ATEE 2023 Annual Conference, Budapest, Macaristan, 27 - 30 Ağustos 2023, ss.86-87
2022
2022Student-Teachers’ Pedagogical Reasoning in TEYL Lesson Plans and Microteaching Presentations
Güngör M. A., Güngör M. N.
TO BE OR NOT TO BE A GREAT EDUCATOR, Riga, Letonya, 29 - 31 Ağustos 2022, ss.176-187
2022
2022The Role of Pedagogical Reasoning in Pre-service Teachers’ Beliefs and Decision Making Skills in Microteaching Lesson Plans
Güngör M. N., Güngör M. A.
ATEE 2022, Riga, Letonya, 29 - 31 Ağustos 2022
2019
2019Authenticity in Receptive Skills
GÜNGÖR M. A.
The 19th INGED International ELT Conference, 14 - 16 Kasım 2019
2019
2019Understanding pre-service teachers’ identity formation through personal biograhies and critical incidents
GÜNGÖR M. A., GÜNGÖR M. N.
44th Annual Conference of the Association of Teacher Education in Europe, Bath, Birleşik Krallık, 13 - 16 Ağustos 2019, ss.26-27
2017
2017Celebrating diversity with teenagers in EIL classrooms via comedies
GÜNGÖR M. N., GÜNGÖR M. A.
51st Annual International IATEFL Conference and Exhibition, Glasgow, Birleşik Krallık, 2 - 07 Nisan 2017
2016
2016The Contributions of Collaborative Teacher Development Tools to Pre Service Teachers’ Preparation in Teaching English to Young Learners
GÜNGÖR M. N., GÜNGÖR M. A.
3rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.328-333
2016
2016Developing children’s thinking skills in the 21st century
GÜNGÖR M. N., GÜNGÖR M. A.
50th Annual International IATEFL Conference and Exhibition, Birmingham, Birleşik Krallık, 13 - 16 Nisan 2016
2015
2015EFL Learners Interaction with the Content in Online Education
GÜNGÖR M. A.
The 17th International INGED ELT Conference, Ankara, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2015
2015
2015Ways to exploit authentic videos in EFL context
GÜNGÖR M. N., GÜNGÖR M. A.
49th Annual Interntaional IATEFL Conference and Exhibition, Manchester, Birleşik Krallık, 9 - 11 Nisan 2015
2015
2015Ways to exploit authentic videos in EFL classes
DEMİRBAŞ M. N., GÜNGÖR M. A.
The 49th Annual International IATEFL Conference, Manchester, Birleşik Krallık, 11 - 14 Nisan 2015
2014
2014Technology Enhanced Writing Classes from Sociocultural Perspectives
GÜNGÖR M. A., GÜNGÖR M. N.
48th Annual International IATEFL Conference and Exhibition, HARROGATE, Birleşik Krallık, 2 - 05 Nisan 2014
2013
2013Stepping into Distance Education: A Sample Course from YOKSIS
GÜNGÖR M. N., GÜNGÖR M. A.
16th INGED International ELT Conference, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2013
2013
2013How to Develop Oral Fluency with Young Learners? Meet Harry Potter at 9 3/4 Platform!
GÜNGÖR M. N., GÜNGÖR M. A.
IATEFL TTEd SIG Conference ”Projecting onto Teaching Young Learners”, Muğla, Türkiye, 20 - 21 Eylül 2013
2013
2013The Story Selection and Dramatization for Very Young Learners
GÜNGÖR M. N., GÜNGÖR M. A.
47th Annual International IATEFL Conference and Exhibition, Liverpool, Birleşik Krallık, 8 - 12 Nisan 2013
2012
2012How to use storytelling effectively with very young learners?
GÜNGÖR M. N., GÜNGÖR M. A.
The 9th International AzETA ELT Conference, KEBELE, Azerbaycan, 22 - 24 Haziran 2012
2012
2012The Comparison of ELT Freshmen’s Receptive and Productive Skills
GÜNGÖR M. N., GÜNGÖR M. A.
11th METU International ELT Conference, Ankara, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2012
2012
2012Speaking Course Design via Online Tools in Virtual Classes
GÜNGÖR M. N., GÜNGÖR M. A.
46th Annual International IATEFL Conference and Exhibition, Glasgow, Birleşik Krallık, 19 - 23 Mart 2012
2011
2011The Blind Banker by Sherlock Holmes
GÜNGÖR M. N., GÜNGÖR M. A.
15th İNGED International ELT Conference, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2011
2011
2011The Impact of Podcasts on EFL Learners’ Listening Skills
GÜNGÖR M. N., GÜNGÖR M. A.
International Educational Technology Conference (IETC) 2011, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2011
2010
2010Application of Socio cultural Theory in Virtual Speaking Class Gazi University
GÜNGÖR M. N., GÜNGÖR M. A.
The 10th International Language, Literature and Stylistics Symposium, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2010
2010
2010A Sample Speaking Lesson Plan in Virtual Classes
GÜNGÖR M. N., GÜNGÖR M. A.
The 14th INGED International ELT Conference ”Piecing it Together”, Isparta, Türkiye, 22 - 23 Ekim 2010
2010
2010Application of sociocultural and cognitive theories in virtual speaking classes
GÜNGÖR M. N., GÜNGÖR M. A.
13th ICL Conference, Hasselt University, Hasselt, Belçika, 15 - 17 Eylül 2010
2010
2010The Attitudes of Online Learners towards Online Speaking Classes via Information Gap Activities and Some Sample Applications
GÜNGÖR M. N., GÜNGÖR M. A.
The 4th Language, Culture, and Civilization Conference, BÜKREŞ, Romanya, 11 - 12 Haziran 2010
2010
2010The Lion and the Mouse: Teaching through Storytelling for Very Young Learners
GÜNGÖR M. A., DEMİRBAŞ M. N.
Turkish and Hellenic Perspectives on Intercultural Issues: Reflections in Education and Culture, Ankara, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2010
2010
2010Contextualized Learning with a Tale from Greece: 12 Months
GÜNGÖR M. N., GÜNGÖR M. A.
Turkish and Hellenic Perspectives on Intercultural Issues: Reflections in Education and Culture, Ankara, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2010
2009
2009Sample Storytelling Lesson Plan for Very Young Learners
GÜNGÖR M. N., GÜNGÖR M. A.
13th INGED International ELT Conference, Ankara, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2009
Kitap & Kitap Bölümleri
2023
2023Action Research in Interlanguage Pragmatics
Güngör M. A.
Action Research in Language Teaching and Teacher Education: Voices from Diverse Contexts, Doç. Dr. Müzeyyen Nazlı Güngör, Editör, Blackswan Publishing House , Ankara, ss.472-492, 2023
Diğer Yayınlar
2015
2015Thematic Unit Design for Very Young Learners
Güngör M. A., Güngör M. N.
Sunum, ss.4-6, 2015
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024PRELIM-3: Developing Teacher Support Resources for Secondary School English Language Teaching Programmes in Less Developed Regions in Turkiye
İngiliz Konseyi
Güngör M. N., Güngör M. A. (Yürütücü)
2022 - 2023
2022 - 2023Benim Öğretmenim
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Güngör M. A. (Yürütücü)
2021 - 2022
2021 - 2022PRELIM PROJECT II by British Council UK
Diğer Ülkelerdeki Kamu Kurumları Tarafından Desteklenmiş Proje
Güngör M. N., Güngör M. A., Pearson J., Cross R.(Yürütücü)
2019 - 2019
2019 - 2019Bridging the gap between theory and practice
Elçilik Hibe Programı Projesi
Güngör M. N., Güngör M. A., Çelen B.
2018 - 2018
2018 - 2018Prospective English Teachers Meet Academics
Elçilik Hibe Programı Projesi
Güngör M. N., Güngör M. A., Çelen B.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorAssociation for Teacher Education in Europe: ATEE
Üye
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBritish Association for Applied Linguistics (BAAL)
Üye
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorAmerican Association for Applied Linguistics (AAAL)
Üye
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorTurkish Association for Applied Linguistics (TASAL)
Yönetim Kurulu Üyesi
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorTESOL International
Üye
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorInternational Association of Teachers of English as a Foreign Language, (IATEFL)
Üye
2010 - 2023
2010 - 2023İngilizce Eğitimi Derneği (INGED)
Yönetim Kurulu Üyesi
Bilimsel Hakemlikler
Aralık 2023
Aralık 2023TEACHING AND TEACHER EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2021
Ocak 2021Heliyon
ESCI Kapsamındaki Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Ekim 2022
Ekim 20221st International Convention on Language and Applied Linguistic Studies
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Güngör M. A., Yılmaz M., Özcan A., Erdoğan P., Karadeniz Kayalı N., Altuntaş A., et al.
Ankara, Türkiye
Kasım 2021
Kasım 202120. INGED Uluslararası İngilizce Eğitimi Konferansı
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Güngör M. A., Güngör M. N., Çelen B.
Bolu, Türkiye
Kasım 2019
Kasım 201919. INGED Uluslararası İngilizce Eğitimi Konferansı
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Güngör M. A., Güngör M. N., Çelen B.
Ankara, Türkiye
Ekim 2017
Ekim 201718. İNGED Uluslararası İngilizce Eğitimi Konferansı
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Güngör M. N., Çelen B., Güngör M. A.
İstanbul, Türkiye
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2024 - 2024
2024 - 2024Erasmus Programı
Ders Verme
Vilnius Üniversitesi, Litvanya
2023 - 2023
2023 - 2023Diğer Değişim Programı
Öğretim Elemanı Değişimi
University of Central Florida, Amerika Birleşik Devletleri
Davetli Konuşmalar
Eylül 2022
Eylül 2022