Publications & Works

Articles 57
All (57)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
ESCI (2)
Scopus (14)
TRDizin (24)
Other Publications (24)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences 53

3. “Ebeveynlerin Okul Öncesi Dönemdeki Çocuklarının Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Görüşlerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”

Uluslararası Katılımlı Eğitimde Mükemmeliyet Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Turkey, 16 December 2022, (Summary Text)

4. Üstün Yetenekli Çocuk Aday Gösterme Formu Geçerlik Güvenirlik Çalışması

6. Uluslararası Okul Öncesi Kongresi, Kars, Turkey, 2 - 05 October 2019, vol.1, pp.1, (Summary Text)

7. Preschool Teachers’ Views About Turkish and Syrian Children’ Values

VIII International Conference ”Early Childhood Care and Education, Moskva, Russia, 29 May - 01 June 2019, (Summary Text)

9. OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLAR İÇİN BELLEK BATARYASININ GELİŞTİRİLMESİ GEÇERLİK GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

ULUSLARARASI IV. ÇOCUK GELİŞİMİ KONGRESİ, Ankara, Turkey, 22 - 24 October 2018, (Full Text)

11. Okul Öncesi Çocuklarına Uygulanan Yaratıcılık Eğitim Programının Çocukların Yaratıcılık ve İşitsel Muhakeme Becerilerine Etkisi

International Teaching, Learning and Educational Research Congress, Amasya, Turkey, 6 - 08 September 2018, vol.1, pp.1, (Summary Text) Sustainable Development

12. Çocuk Bakımında Sosyal Medya Takipçi Annelerin Görüşler

V th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Turkey, 2 - 05 May 2018, (Summary Text)

14. Sınıfında Mülteci Çocuklar Olan Okul Öncesi Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Problemler

5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 18 - 21 October 2017, pp.152, (Summary Text) Sustainable Development

15. POPÜLER ANNELERİN TAKİPÇİLERİ ANNELERİN SOSYAL MEDYA KULLANIM DURUMLARININ İNCELENMESİ

5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Turkey, 18 - 21 October 2017, (Summary Text)

18. Değişen ToplumdaÇocuk: Dijital Oyun veOyuncaklar ve SosyalDegeğerler

5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 18 - 21 October 2017, pp.485-486, (Summary Text)

21. Türkiye, Çek Cumhuriyeti, İtalya ve Almanya’daki Okul ÖncesiÖğretmenlerinin Etkinlik Uygulamalarına İlişkin Görüşleri

Uluslararası Üstün Yetenekliler/ Zekalılar Konferansı, Ankara, Turkey, 4 - 06 May 2017, pp.57-58, (Summary Text)

23. Üstün Yetenekli ve Zekâlı Öğrencilerin Öğretmenlerine Yönelik Stratejiler

IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Turkey, 31 May - 03 June 2016, pp.1508-1509

24. GEZİCİ ANAOKULUNUNA DEVAM ÇOCUKLARIN ÖĞRETMEN ÇOCUK İLETİŞİMLERİNİN İNCELENMESİ

IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Turkey, 31 May - 03 June 2016, pp.211-212, (Summary Text)

26. Üstün Yetenekli ve Zekâlı Öğrencilerin Öğretmenlerine Yönelik Stratejiler

IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Turkey, 31 May - 03 June 2016, (Summary Text)

28. Üstün Yetenekli ve Zekalı Öğrencilerin Öğretmenlerine Yönelik Stratejiler

IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Turkey, 31 May - 03 June 2016, pp.1508-1509, (Summary Text)

29. Development of Creative Behavior Observation Form: A Study on Validity and Reliability

2nd International Conference on Lifelong Education and Leadership for All (ICLEL), Liepaja, Latvia, 21 - 23 July 2016, pp.625-634, (Full Text) identifier

30. A Study on the Effects of Creativity Training Program on the Creative Behaviors of Preschool Children

2nd International Conference on Lifelong Education and Leadership for All (ICLEL), Liepaja, Latvia, 21 - 23 July 2016, pp.868-874, (Full Text) identifier

31. PSİKO SOSYAL GELİŞİM TEMELLİ EĞİTİM PROGRAMININ ANASINIFINA DEVAMEDEN ÇOCUKLARIN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE ETKİSİ

1 st Internatinal Conference On Lifelong Education and Leadership For All, Olomouc, Czech Republic, 29 - 31 October 2015, (Summary Text)

33. Metaphors of Male Preschool Teacher Candidates about Male Preschool Teacher

The International Congress on Education for the Future:Issues and Challenges ICEFIC-2015, Ankara, Turkey, 13 - 15 May 2015, (Summary Text)

34. Okul Öncesi Öğretmen Adayları Olarak Erken Müdahalenin Farkında Mıyız

Uluslararası Katılımlı III. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, 11 - 13 May 2015, (Summary Text)

35. Okul Öncesi Çocuklar İçin Sosyal Beceri Temelli Eğitim Programını Geliştirme Süreci

I. Kıbrıs Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Girne, Cyprus (Kktc), 6 - 09 December 2012, (Full Text)

36. Okul Öncesi Sosyal Beceri Destek Projesi Early Childhood Social Skills Developmen Project

III. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Girne, Cyprus (Kktc), 4 - 07 May 2011, (Full Text)

37. The use of interactive CD-ROM in early childhood education: teachers' thoughts and practices

1st World Conference on Information Technology (WCIT), İstanbul, Turkey, 6 - 10 October 2010, vol.3, (Full Text) Sustainable Development identifier identifier

38. Çocuğa Bakış Açısı Envanteri nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Eğitimde Yeni Yönelimler-5 “Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, Turkey, 18 April 2009, (Full Text)

42. Examination of pre-school educational environments in respect of some variables

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 February 2009, vol.1, pp.42-45, (Full Text) identifier identifier

43. Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrencilerinin Çocuğa Bakış Açılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Uluslararsı Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi (ICANAS 38), Ankara, Turkey, 10 - 15 September 2007, (Full Text)

44. Anne Baba Çocuk İletişiminde Duygusal Zekânın Rolü

4. Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi, 22 - 24 October 2007, (Full Text)

45. Okul Öncesi Öğretmenliği Birinci ve Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Çocuğa Bakış Açılarının Karşılaştırılması

3.Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi & 3.Uluslararası Çocuk Filmleri Festivali ve Kongresi, 6 - 08 November 2006, (Full Text)

47. Aile Çocuk Eğitim Programının Aile Yapısı İşleyişi ve Kaygı Düzeyine Etkisinin İncelenmesi

I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Turkey, 30 June 2014 - 03 July 2004, pp.140-153, (Full Text) Sustainable Development

48. Okulöncesi Eğitim Kurumlarındaki Sanat Çalışmalarının Belirlenmesi

Gazi Üniversitesi’nin Eğitimde 75. Yılı sanat Eğitimi Sempozyumu, Turkey, 8 - 10 May 2002, (Full Text)

49. 0 4 Yaş Arası Çocuk ve Anne Eğitimine Yeni Bir Bakış

1. Ulusal Aile Hizmeteleri Sempozyumu (2000li Yıllarda Aile Hizmetleri), Turkey, 9 - 11 May 2001, pp.233-237, (Full Text)

50. Anne Çocuk Eğitimi Programı.

Okul Öncesi Eğitimi Sempozyumu, Turkey, 30 - 31 May 1997, (Full Text)

52. Mesleki ve Teknik Öğretime Öğretmen Yetiştiren Fakültelerde Okuyan 1 ve 4 Sınıf Öğrencilerinin Fakülte Programı İle İlgili Görüşleri

Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Mesleki ve Teknik Eğitim Sempozyumu I, Elazığ, Turkey, 22 - 23 June 1995, pp.263-277, (Full Text)

53. Türkiye de Okul Öncesi Eğitimin Yaygınlaştırılmasında Aile Eğitimine Dayalı Modeller

T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara, Turkey, 01 December 1993
Books 45

5. Evaluation in inquiry-based science education

in: Current Studies in Educational Measurement and Evaluation, S. Çepni Y. Kara, Editor, Paradigma, İstanbul, pp.523-548, 2019

6. An Experiment About Qoualitative Analysis Findings of Working Gropu Problem Solving Stages

in: Current Trends in Special Education, Rıdvan Karabulut,Emel Sardohan Yıldırım,Neriman Aral, Editor, SRA, pp.83-100, 2019

7. 21. Yüzyıl Becerisi Olarak Kritik Düşünme ve Problem Çözme Becerileri

in: 21. Yüzyıl Çocuklarının Eğitimi 6C MODELİ, Prof. Dr. Esra ÖMEROĞLU,Dr. Öğr. Üyesi Rıdvan KARABULUT, Editor, EĞİTEN KİTAP, Ankara, pp.49-57, 2019

10. INTERVENTION PROGRAMS THAT ARE IMPLEMENTED FOR REFUGEE CHILDREN

in: CURRENT TRENDS in PRE-SCHOOL EDUCAION-1, ÇETİN TURHAN,DENİZ ÜMİT,BAYRAKTAR VEDAT,YILDIRIM YAKUP, Editor, LAMBERT ACADEMIC PUBLISHING, Riga, pp.32-54, 2018

12. The Project “Strategies for Talented and Gifted Pupils’ Teachers”

in: Current Advances in Education, Emin Atasoy Recep Efe Iwona Jażdżewska Hülya Yaldır, Editor, St. Kliment Ohridski University Press, pp.315-325, 2016

13. Educational and Instructional Strategies for the Education ofTalented and Gifted Children

in: Developments in Educational Sciences, EFE Recep, KOLEVA Irina, ATASOY Emin, CÜREBAL İsa, Editor, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS, Sofija, pp.271-284, 2016

14. The Effect of Reasoning Education Program on 61-72 Month-Old Children’s Cognitive Abilities

in: Developments in Educational Sciences, EFE Recep, KOLEVA Irina, ATASOY Emin, CÜREBAL İsa , Editor, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS, Sofija, pp.1-16, 2016

15. The Project ’xxStrategies for Talented and Gifted Pupils Teachers’xx

in: Current Advances in Education, Emin Atasoy, Recep Efe, Iwona Jazdzewska, Hülya Yaldır, Editor, St Kliment Ohridski University Press, Sofia, Sofija, pp.315-325, 2016

16. educational and instructional strategies for the education of talented and gifted children

in: Developments in Educational Sciences, Recep EFE, Irina KOLEVA,Emin ATASOY, İsa CÜREBAL, Editor, St.Kliment Ohridski University Press, Sofija, pp.271-284, 2016

17. The Project “Strategies for Talented and Gifted Pupils Teachers

in: Current Advances in Education, E. Atasoy, R. Efe, I. Jazdzewska, H. Yaldır (Eds.) , Editor, St. Kliment Ohridski University Press, Sofya, pp.315-326, 2016

18. The Project “Strategies for Talented and Gifted Pupils’Teachers”

in: Current Advances in Education, Atasoy Emin, Efe Recep, Jażdżewska Iwona, Yaldır Hülya,, Editor, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS, Sofija, pp.315-325, 2016

19. The Project “Strategies for Talented and Gifted Pupils’ Teachers

in: Current Advances in Education, E. Atasoy, R. Efe, I. Jażdżewska, and Yaldır, H., , Editor, ST. Kliment Ohridski University Press Sofia, Sofya, pp.315-325, 2016

20. The Project Strategies for Talented and Gifted Pupils’ Teachers

in: Current Advances in Education, E. Atasoy, R. Efe, I. Jażdżewska, and Yaldır, H., Editor, ST. Kliment Ohridski University Press Sofia, pp.315-325, 2016

21. Educational and Instructional Strategies for the Education of Talented and Gifted Children

in: Developments in Educational Sciences, Recep EFE Irina KOLEVA Emin ATASOY İsa CÜREBAL, Editor, ST. Kliment Ohridski University Press, pp.271-284, 2016

22. Mobile Preschool Practises

in: Developments in Educational Sciences, EFE Recep, KOLEVA Irina, ATASOY Emin, CÜREBAL İsa, Editor, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS, Sofija, pp.631-639, 2016

23. Mobile Preschool Practises

in: Developments in Educational Sciences, Recep EFE, Irina KOLEVA, Emin ATASOY, İsa CÜREBAL, Editor, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS, Sofija, pp.631-639, 2016

24. The project "strategies for talented and gifted pupils teachers"

in: Current Advances in Education, Emin ATASOY, Recep EFE, Iwona JAZDZEWSKA, Hülya YALDIR, Editor, St.Kliment Ohridski University Press, Sofija, pp.315-326, 2016

25. The Project "Strategies for Talented and Gifted Pupils' Teachers"

in: Current Advances in Education, Emin Atasoy, Recep Efe, Iwona Jazdzewska, Hülya Yaldır, Editor, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS, Sofija, pp.315-325, 2016

26. Educational and Instuctional Strategies for the Education of Talented and Gifted Children

in: Developments in Educational Sciences, Recep Efe, Irina Koleva, Emin Atasoy, İsa Cürebal, Editor, St Kliment Ohridski University Press, Sofija, pp.271-284, 2016

27. Educational and Instructional Strategies for the Education of Talented and Gifted Children

in: Developments in Educational Science, R. Efe I. Koleva E. Atasoy İ. Cürebal, Editor, St. Kliment Ohridski University Press, Sofya, pp.271-284, 2016

34. Social Skills in Preschool Period,

in: Preschool Education in Turkey and in the World A Theorical and Empirical Perspective, in: H. A. Başal, E. Ömeroğlu, Zdravka Kostova (ed.),, Editor, Sofia: St. Kliment Ohridski University Press,, pp.10-14, 2014

37. Maternal Attitudues, Emotional Intelligence and Home Environment and Their Relationship with Emotional Intelligence of Sixth Years Old Children

in: Emotional Intelligence New Perspectives and Applications, Anamaria Di Fabrio, Editor, Intech, Rijeka, pp.167-180, 2012
Metrics

Publication

172

Publication (WoS)

21

Publication (Scopus)

18

Citation (WoS)

71

H-Index (WoS)

3

Citation (Scopus)

68

H-Index (Scopus)

3

Citation (Scholar)

36

H-Index (Scholar)

3

Citation (TrDizin)

23

H-Index (TrDizin)

2

Citation (Sobiad)

1

H-Index (Sobiad)

1

Citation (Sum Other)

138

Project

16

Thesis Advisory

43

Open Access

23
UN Sustainable Development Goals