Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorDoktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Dr), Türkiye
2014 - 2016
2014 - 2016Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
2008 - 2011
2008 - 2011Lisans Çift Anadal
Ankara Üniversitesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
2005 - 2010
2005 - 2010Lisans
Ankara Üniversitesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Yüksek Lisans
ŞEMAYA DAYALI PROBLEM ÇÖZME STRATEJİSİ VE KENDİNİ İZLEMENİN HAFİF DÜZEYDE ZİHİN ENGELLİ ÖĞRENCİLERİN SÖZLÜ MATEMATİK PROBLEMLERİNİ ÇÖZME BECERİLERİNE ETKİSİ
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
Akademi Dışı Deneyim
2011 - 2013
2011 - 2013ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENİ
2010 - 2011
2010 - 2011ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENİ
GÜLSAV ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ, ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENİ
Makaleler
Tümü (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
Scopus (1)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (1)
2024
20241. SUPPORTING STUDENTS WITH MATH LEARNING DISABILITY AND STUDENTS AT-RISK: EVIDENCE-BASED MATHEMATICS INTERVENTION
TUFAN S., ÖZMEN E. R.
International Journal of Education Technology and Scientific Researches , cilt.9, sa.26, ss.250-299, 2024 (Hakemli Dergi)
2020
20202. Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Tam Saatleri Ayırt Etme Becerisinin Öğretiminde Doğrudan Öğretim Modelinin Etkililiği
Tufan S., Tiryaki D., Arslantekin B.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.21, sa.4, ss.757-787, 2020 (ESCI, TRDizin)
2018
20183. The Opinions of Faculty Members about Noncategorical Special Education Program
Buyukalan Filiz S., Celik Sahin A., Tufan S., Karaahmetoğlu B.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.33, sa.3, ss.763-775, 2018 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2018
20184. Şemaya dayalı strateji ve kendini izlemenin hafif düzeyde zihinsel engelli öğrencilerin sözlü problem çözme performanslarına etkisi
TUFAN S., AYKUT Ç.
İlköğretim Online , cilt.17, sa.2, ss.613-641, 2018 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Müdahaleye Tepki Modeli II. Aşama Uygulaması Olarak Sunulan TEMABÖP Müdahale Programı'nın Diskalkuli Riski Olan Öğrencilerin Matematik Performansına Etkisi
TUFAN S., ÖZMEN E. R.
34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2022
20222. Özel Eğitim Okulu Öğretmenlerinin Kişiler Arası Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Dayı E., Tufan S., Apaydın G.
32. Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, ss.201-202, (Özet Bildiri)
2017
20173. Zihinsel Yetersizlikten Etkilenmiş Öğrencilere Tam Saatleri Ayırt Etme Becerisinin Öğretiminde Doğrudan Öğretim Modelinin Etkililiği
TUFAN S., TİRYAKİ D., ARSLANTEKİN B.
II International Academic Research Congress, Antalya/Alanya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.267, (Özet Bildiri)
2017
20174. Uygulamadan Polı̇tı̇kaya Erken Matematı̇k Becerı̇lerinin Desteklenmesı̇
Tufan S., Karasu N.
International Academic Research Congress, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN VE OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN ÇALIŞMA BECERİLERİNE İLİŞKİN KULLANDIKLARI STRATEJİLER
CEYLAN M., ERSOY SAĞLIK S., ÖZGÜR YILMAZ Ç., TUFAN S., AYKUT Ç.
INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, ALANYA / ANTALYA, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. Öğretim Üyelerinin Öğretmen Adaylarının Seçimi, Yetiştirilmesi ve Mesleğe Kazandırılmasına İlişkin Görüşleri
KANYILMAZ E. S., TUFAN S., ZELZELE E. B., TÜFEKCİ AKCAN A.
IV nd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1150-1151, (Özet Bildiri)
2017
20177. ÖZEL EĞİTİM ALANINDA ÇALIŞAN ÖĞRETİM ÜYELERİNİN ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMLARININ BİRLEŞTİRİLMESİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
FİLİZ S., ÇELİK A., TUFAN S., KARAAHMETOĞLU B.
IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. Bir Ölçek geliştirme Çalışması: Öğretmenlerin Üstün Zekalılara Yönelik Tutumlarının Ölçümlenmesi
Tufan S., Karaahmetoğlu B., Çelik A., Kan A.
Uluslararası Üstün Yetenekliler/Zekalılar Konferansı: Yeni Yaklaşımlar ve Eğitimsel Uygulamalar, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2016
20169. Development of Orientation and Mobility Skill Assessment Tool OMSAT YOBDA for Visually Impaired Students
ARSLANTEKİN B., DOĞANAY BİLGİ A., BÜYÜKÖZTÜRK Ş., AKI E., SAĞLIK S., UYSAL M., et al.
INTCESS 2016- 3rd INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND SOCIAL SCIENCES, İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2015
201510. The effects of schema based intervention on mathematical word problem solving skills of students with mild intellectual disabilities
TUFAN S., AYKUT Ç.
Educational Researchers and Publications Association, International Congress on Education 2015, 4 - 07 Temmuz 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Çalışma Belleği ve Matematik
TUFAN S.
Çalışma Belleği, ÖZGÜR YILMAZ ÇAĞLA, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.129-150, 2025
2021
20212. İşlevsel Akademik Becerilerin Öğretimi
Tufan S.
Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi, Doç. Dr. Eylem Dayı, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.263-297, 2021
2021
20213. Öz Değerlendirme ve Öz Pekiştirme
Tufan S.
Gelişimsel Yetersizlikten Etkilenmiş Öğrencilerin Eğitiminde Özbelirlemeli Davranışları Destekleme, Prof. Dr. Çığıl Aykut,Prof. Dr. Necdet Karasu, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.113-146, 2021
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024Okul Öncesi Disleksi Tarama Aracının (DİSTA-R) Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÖZMEN E. R. (Yürütücü), TUFAN S., AÇIKGÖZ G., DOĞANAY BİLGİ A., SAYIN A.
2022 - 2024
2022 - 2024
Okuma Güçlüğünün Önlenmesi: Müdahaleye Tepki Modeli - II. Kademe Uygulaması
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Özmen E. R. (Yürütücü), Doğanay Bilgi A., Demir E., Karasu H. P., Sanır H.
2020 - 2023
2020 - 2023
6-14 Yaş Öğrenme Güçlüğü Riski Yaşayan Öğrencileri Belirlemek İçin Dijital Ölçek Hazırlama ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama-Uygulama Yazılımı Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 1003 - Öncelikli Alanlar Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı
Özmen E. R., Doğanay Bilgi A., Türkseven C. M.(Yürütücü), Sayın A.
2016 - 2019
2016 - 20195 Yaş Grubu Çocukların Dil, Erken Okuryazarlık ve Bilişsel Becerilerinin Gelişimsel Profili ve Okuma Becerilerini Yordama Gücü: 3 Yıllık Boylamsal Bir Çalışma
TÜBİTAK Projesi , 1003 - Öncelikli Alanlar Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı
Ergül C.(Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016GÖRME ENGELLİ ÖĞRENCİLER İÇİN YÖNELİM VE BAĞIMSIZ HAREKET BECERİLERİ DEĞERLENDİRME ARACININ (YÖBDA) GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ
TÜBİTAK Projesi
2014 - 2016
2014 - 2016Görme Engelli Öğrenciler İçin Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri Değerlendirme Aracının Geliştirilmesi YÖBDA
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Doğanay Bilgi A., Altunay B. (Yürütücü)
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
18 Mayıs 2024 - 19 Mayıs 2024
18 Mayıs 2024 - 19 Mayıs 2024