Eğitim Bilgileri
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorLisans
İstanbul Üniversitesi, Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Türkiye
2017 - 2018
2017 - 2018Yüksek Lisans
İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Türkiye
2011 - 2014
2011 - 2014Doktora
Gazi Üniversitesi, Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Sakarya Üniversitesi, Türkiye
2008 - 2009
2008 - 2009Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Yüksek Lisans
Ergenlerin sanal zorbalık ve kendini açma düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi
2014
2014Doktora
Üstbilişsel öğretim stratejilerin Fen ve Teknoloji dersinde öğrencilerin üstbilişi yönetme , öz düzenleme becerilerine ve akademik başarılarına etkisi
Gazi Üniversitesi
2011
2011Yüksek Lisans
Çevre eğitiminin eleştirel düşünme ve çevreye yönelik tutum üzerine etkisi (Sakarya il örneği)
Sakarya Üniversitesi
Yönetimsel Görevler
2020 - 2023
2020 - 2023Bölüm Başkanı
Necmettin Erbakan Üniversitesi
2019 - 2020
2019 - 2020Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Sakarya Üniversitesi
Makaleler
Tümü (52)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (3)
Scopus (10)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (26)
2024
20241. The Role of Stress as a Mediator in the Relationship Between Problem-Solving and Life Satisfaction: A Comparative Analysis of Social Media Usage Across Multiple Groups
Arslan N., ARSLAN S., Kurnaz M. F., Demir M.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.39, sa.4, ss.366-377, 2024 (ESCI, TRDizin)
2024
20242. The predicting role of science motivation on the social emotional learning
ARSLAN N., ARSLAN S., KARTOL A., Akcaalan M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LEARNING AND CHANGE , cilt.1, 2024 (Scopus)
2024
20243. The relationship between higher order thinking skills and critical thinking of gifted talented students
ARSLAN S., YURTKULU T.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LEARNING AND CHANGE , cilt.1, 2024 (Scopus)
2023
20234. Examining the relationship between social achievement goals and peer bullying in adolescents
ARSLAN N., ARSLAN S., KURNAZ M. F., Alkan H.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.426-442, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Creative Cognition, Autonomous Learning, and Problem-Solving: A Mediation Model
Arslan N., Arslan S., ÇELİK K.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.38, sa.3, ss.380-387, 2023 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2022
20226. Global Self-Esteem in Adolescents: Mixed Method Research
ARSLAN S., Yıldırım B.
Sakarya University Journal of Family Counseling and Education , cilt.7, sa.2, ss.20-30, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20227. HARMONIZATION PROBLEM OF SYRIAN REFUGEE STUDENTS: TURKEY CASE
ARSLAN S., Akdeniz Y.
International Journal of Educational Research Review , cilt.7, sa.4, ss.395-417, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Evaluation of the activities on the development of social emotional learning skills of the students:Mixed method research.
ARSLAN S., Bascuvanoglu F.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.18, sa.44, ss.2528-9527, 2021 (TRDizin)
2021
20219. KOVİD-19 Kaygısının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ARSLAN S., KARAGÖZ S., ARSLAN N.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.18, sa.43, ss.6280-6294, 2021 (TRDizin)
2021
202110. Self-Disclosure: A Psychological Analysis
ARSLAN S.
International Journal of Educational Research Review , cilt.6, sa.4, ss.453-455, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202111. Cyber Bullying and Self-Disclosure: The predicting role of Cyber Bullying
YEŞİLYURT F., ARSLAN N., ARSLAN S.
Malaysian Online Journal of Educational Technology , cilt.9, sa.1, ss.19-25, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202012. Mediating Role of Emotional Intelligence in the Relationship between Self-directed learning and Critical Thinking.
ARSLAN S., Kayıhan Ş.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LEARNING AND CHANGE
, cilt.12, sa.4, 2020 (Scopus)
2020
202013. Cognitive self-regulation strategy: Mixed method research.
ARSLAN S., Özdemir B.
Journal of Family Counseling and Education , cilt.5, sa.1, ss.24-34, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202014. The school adaptation process of imprisoned parents’ children.
ARSLAN S., Oğuz Kağan S.
International Journal of Educational Research Review, , cilt.5, sa.2, ss.126-134, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202015. Investigation of Communication Skills of Gifted Students in Terms of Various Variables
ESKİCUMALI A., Kara N., ARSLAN S., KOBAK K.
The Online Journal of Quality in Higher Education , cilt.7, sa.1, ss.43-48, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201916. School support in inclusive education: Mixed method research
ARSLAN S., Özçelik Z.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.14, sa.20, 2019 (TRDizin)
2019
201917. Examination of the democratic attitudes: Gifted-talented students
ARSLAN S., Savaş B.
International Journal of Educational Research Review , cilt.4, sa.4, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201918. Ergenlerin Sanal Zorbalık Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
YEŞİLYURT F., ARSLAN S.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.11, ss.27-42, 2019 (TRDizin)
2018
201819. Hidden curriculum and education stress
ARSLAN S., Akbulut N.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , 2018 (TRDizin)
2018
201820. Investigation of the relationship between e-learning and cooperative learning attitudes of high school students
KURBANOĞLU N. İ., ARSLAN S.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI
, cilt.0, ss.107-117, 2018 (TRDizin)
2018
201821. Social Emotional Learning and Emotional Intelligence: The Predicting Role of Emotional Intelligence
ARSLAN S., İşeri İ.
INTERNATIONAL JOURNAL OF HAPPINESS AND DEVELOPMENT
, cilt.4, sa.2, 2018 (ESCI)
2018
201822. Investigating predictive role of critical thinking on metacognition with structural equation modeling
ARSLAN S.
MOJES: Malaysian Online Journal of Educational Sciences , 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201823. Social Emotional Learning and Self-Regulation: Mediating Role of Critical Thinking
ARSLAN S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LEARNING AND CHANGE , cilt.10, sa.2, ss.101-112, 2018 (Scopus)
2018
201824. Investigation of the Relationship between E-Learning and Cooperative Learning Attitudes of High School Students
KURBANOĞLU N. İ., ARSLAN S.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI
, cilt.14, ss.107-117, 2018 (TRDizin)
2017
201725. Teachers’ Work Engagement: A Qualitative and Quantitative Study
ARSLAN S., DEMİRTAŞ Z., GÜRSOY M., ÖZTÜRK E., BEŞTAŞ M.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.2017, ss.858-866, 2017 (Scopus)
2017
201726. Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin Öğrencilerin Öz Düzenleme Becerilerine Etkisi
ARSLAN S., GELİŞLİ Y.
FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.49-60, 2017 (TRDizin)
2017
201727. Okul Öncesi Eğitimde Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi
KAYA M., Tadeu P., SAHRANÇ Ü., ARSLAN S., DEMİR S.
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.7, sa.3, ss.498-514, 2017 (TRDizin)
2017
201728. An Investigation of Problem Solving Skills in Preschool Education
KAYA M., Tadeu P., SAHRANÇ Ü., ARSLAN S., DEMİR S.
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.7, sa.3, ss.498-514, 2017 (TRDizin)
2017
201729. Science Motivation of University Students: Achievement Goals as a Predictor
ARSLAN S., Akcalan M., Yurdakul C.
Universal Journal of Educational Research , cilt.5, sa.4, ss.681-686, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201630. Emotional Intelligence Scale A Study of Scale Adaptation
Kayıhan Ş., ARSLAN S.
FSM Scholarly Studies Journal of Humanities and Social Sciences , cilt.7, sa.1, ss.137-145, 2016 (TRDizin)
2016
201631. Perceived School Support in Inclusive Education
ARSLAN S., Kılıç Y.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.1, ss.1-11, 2016 (TRDizin)
2016
201632. SOCIAL EMOTIONAL LEARNING AND CRITICAL THINKING DISPOSITION
Arslan S., Demirtas Z.
STUDIA PSYCHOLOGICA
, sa.4, ss.276-285, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201633. Turkish adaptation and validation of Self-Directed Learning Inventory
ÇELİK K., ARSLAN S.
International Journal of New Trends in Arts , 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201634. Örtük Program Ölçeği Ölçek Gelistirme Çalısması
ARSLAN S., Akbulut N.
Electronic Journal of Social Sciences , cilt.15, sa.56, ss.169-176, 2016 (TRDizin)
2015
201535. Algılanan Öz Düzenleme Ölçeği nin Geliştirilmesi Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ARSLAN S., GELİŞLİ Y.
Sakarya University Journal of Education , cilt.5, sa.3, ss.67-74, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201536. High school students educational and career interest science technology mathematics and career adaptabilities
Kurbaoğlu İ., ARSLAN S.
Australian Journal of Career Development
, cilt.24, sa.3, ss.166-172, 2015 (Scopus)
2015
201537. Utilization of Information and Communication Technologies as a Predictor of Educational Stress on Secondary School Students
ESKİCUMALI A., ARSLAN S., DEMİRTAŞ Z.
TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology
, cilt.14, sa.2, ss.241-246, 2015 (Scopus)
2015
201538. 2x2 Başarı Yönelimleri Ölçeği Revize Formu Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ARSLAN S., AKIN A.
Sakarya University Journal of Education , cilt.1, sa.5, ss.6-14, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201539. Bloom Orijinal Bilişsel Alan Sınıflaması İle Yenilenmiş Sınıflamanın Karşılaştırılması
TUTKUN Ö. F., DEMİRTAŞ Z., GÜR ERDOĞAN D., ARSLAN S.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi , 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201540. Self-control management and Internet addiction
AKIN A., ARSLAN S., ARSLAN N., SAHRANÇ Ü.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201541. Social emotional learning and educational stress A Predictive model
ARSLAN S.
Educational Research and Reviews , cilt.10, sa.1, ss.184-190, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201542. The adaptation and validation of the Turkish version of the Critical Thinking Disposition Scale (CTDS)
AKIN A., HAMEDOĞLU M. A., ARSLAN S., ÇELİK E., KAYA Ç., AKIN Ü.
International Journal of Educational Researchers , 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201543. Revize Bloom taksonomisinin genel yapısı: Gerekçeler ve değişiklikler
TUTKUN Ö. F., DEMİRTAŞ Z., ARSLAN S., GÜR ERDOĞAN D.
The Journal of Academic Social Science Studies , 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201444. Fen ve teknoloji dersi öğretim programları ile yenilenen fen bilimleri dersi öğretim programlarının karşılaştırılması
ARSLAN S., AKIN A.
International Journal of Human Sciences , cilt.1, sa.11, ss.1077-1094, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201445. Sınıf öğretmenliğinden branş öğretmenliğine geçiş sürecinin getirdiği sorunlar Sakarya örneği
ARSLAN S., AKIN A.
Akademik Bakış Dergisi , sa.42, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201446. An Investigation of the Relationships between Metacognition and Self-Regulation with Structural Equation.
ARSLAN S.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201347. Sosyal Duygusal Öğrenme Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ARSLAN S., AKIN A.
The Journal of SAU Education Faculty , 2013 (TRDizin)
2013
201348. THE PREDICTIVE ROLE OF GRIT ON METACOGNITION IN TURKISH UNFVERSITY STUDENTS
Arslan S., Akin A., Citemel N.
STUDIA PSYCHOLOGICA
, sa.4, ss.311-320, 2013 (SSCI, Scopus)
2013
201349. Perspectives of the Turkish participants on Erasmus exchange programme
ARSLAN S., AKIN A.
The Online Journal of Counselling and Education. , cilt.2, sa.2, ss.9-18, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201250. Visual literacy scale: the study of validity and reliability
KİPER A., ARSLAN S., KIYICI M., AKGÜN Ö. E.
The Online Journal of New Horizons in Education , cilt.2, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201251. The influence of environment education on critical thinking and environmental attitude
ARSLAN S., AKIN A.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , sa.55, ss.902-909, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
201052. Velilerinin yeni ilköğretim programına ilişkin görüşleri
ARSLAN S., AKIN A.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.19, ss.30-45, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Investigation of psychometric properties of teachers’ beliefs on social and emotional learning scale.
KARAGÖZ S., ARSLAN S., ARSLAN N.
VII. TURKCESS (International Education And Social Sciences Congress), Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 01 Eylül 2021, (Tam Metin Bildiri)
2020
20202. Hataya İlişkin Ruminasyon Ölçeği: Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi.
ARSLAN S., ARSLAN N.
VI. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, 30 Ekim - 01 Kasım 2020, (Tam Metin Bildiri)
2019
20193. İLETİŞİM ÖLÇEĞİ: ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERDE PİLOT UYGULAMA ÇALIŞMASI
ESKİCUMALI A., Kara N., ARSLAN S.
International Teacher Education Conference, Washington, Kiribati, 7 - 08 Ağustos 2019, ss.108-115, (Tam Metin Bildiri)
2019
20194. Investigation of Communication Skillsof Gifted sStudentsin terms of Various Variables
ESKİCUMALI A., Kara N., ARSLAN S., UZUN K.
IETC 2019, Washington, Kiribati, 7 - 08 Ağustos 2019, ss.233-238, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. Ergenler İçin Duygu İfadesi :Karma Model Araştırması.
ARSLAN S., Yılmaz İ.
. International Congress on Education and Social Sciences, 27 - 29 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. Eğitim Örgütlerinde Yönetici KadınlarınKarşılaştıkları Sorunlar: Nitel Bir Çalışma
ARSLAN S., Özdemir B.
International Conference on Contemporary Women’xxs Studies, 7 - 08 Mart 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Özel Yetenekli Öğrencilerin Demokratik Tutumlarının Anne Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
ARSLAN S., Savaş B.
International Conference on Contemporary Women’xxs Studies, 7 - 08 Mart 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
20188. Ergenlerin Mesleki Yönelimlerinin İncelenmesi: Nitel Araştırma
ARSLAN S., özbulat f.
International Conference on Quality in Higher Education, 5 - 07 Aralık 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20189. Gençlerin Sorunları İçselleştirmesi: Nicel Araştırma Örneği
ARSLAN S., özbulat f., sevil h.
International Conference on Quality in Higher Education, 5 - 07 Aralık 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201810. Özel Yetenekli Öğrencilerin Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi.
ARSLAN S., Yurtkulu T.
V. Uluslararası Üstün Yetenekliler ve Eğitimi Kongresi, 4 - 06 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201811. Teachers’ Opinions Related to Values Education in Gifted-Talented Students
ARSLAN S., KARAGÖZ S., Akcaalan M., Kulakaç E. E.
International Conference on New Horizons in Education Conference (INTE), Paris, Fransa, 18 - 20 Temmuz 2018, ss.688-694, (Tam Metin Bildiri)
2018
201812. Öğretmen adaylarına göre yükseköğretim hizmet kalite düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
ARSLAN S., Yarar İ.
1st International Congress on Seeking New Perspectives in Education, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201713. Üniversite Öğencilerinin Öz-Yönetimli Öğrenme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ARSLAN S., Kayıhan Ş.
International Conference on Quality in Higher Education, 7 - 08 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. Examining the Potential-Based Achievement Goals of University Student
ESKİCUMALI A., ARSLAN S., MERİH ÖZÇELİK Z., AKCAALAN M., ÇINAR F.
İNTE, Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, cilt.1, ss.1311-1314, (Tam Metin Bildiri)
2017
201715. Examining The Potential-Based Achievement Goals Of University Students
ESKİCUMALI A., ARSLAN S., Özcelik Z., Akcaalan M., Cınar F.
International Conferences on New Horizons in Education, 17 - 19 Temmuz 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
201716. Classroom Teachers’ Expectations From Students Having Had Preschool Experience
ARSLAN S., DEMİRTAŞ Z., Çoşkun Ö.
5 th International Conference on Curriculum and Instruction, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Sınıf Öğretmenlerinin Okulöncesi Eğitim Alan Öğrencilerden Beklentileri
ARSLAN S., DEMİRTAŞ Z., COŞKUN Ö.
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. Examining the potential-Based Achievement Golas of University Students
ESKİCUMALI A., ARSLAN S., MERİH ÖZÇELİK Z., AKCAALAN M., ÇINAR F.
International Conference on New Horizons in Education, Berlin, Almanya, 17 - 19 Ağustos 2017, cilt.1, ss.1174-1177, (Tam Metin Bildiri)
2017
201719. Investigation of personal bests of high school students in education
ARSLAN S., DEMİRTAŞ Z.
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201620. Teachers self efficacy in education
ARSLAN S., Bozkan E.
International Conference on Quality in Higher Education, Sakarya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201621. The relationships between creative cognition and problem solving
ARSLAN S., Akdeniz Y., Ünal D.
Proceedings of MAC-ETeL, 1 - 03 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201622. Duygusal ve Davranışsal Gelişim Ölçeğinin Türkçe Formunun Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi
ARSLAN S., Yurtkulu T., DEMİRTAŞ Z.
IIIrd International Eurasıan Educatıonal Research Congress, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
201523. Evaluating The Psychometric Properties Of Turkish Version Of The Science Motivation Questionnaire
ARSLAN S., Besra Y., Mehmet A., Ali Y., Ramazan C.
INTE 2015, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015, ss.163-167, (Tam Metin Bildiri)
2013
201324. Higher education service quality scale The validity and reliability study
ARSLAN S., TUTKUN Ö. F., GÜR ERDOĞAN D.
International Conference on Quality in Higher Education, Türkiye, 12 - 14 Aralık 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201325. Problem Solving Scale (PSS-TR): A study of Validity and Reliability of the Turkish version
KAYA M., ARSLAN S., Tadeu P., DEMİR S.
International Conferences on New Horizons in Education, 25 - 27 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201326. Problem Solving Scale (PSSPT): A study of validity and reliability of the Portuguese version
Tadeu P., KAYA M., ARSLAN S., DEMİR S.
International Conferences on New Horizons in Education, 25 - 27 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2012
201227. The validity and reliability ofthe Turkish version of educational stres scale for adolescents
AKIN A., ARSLAN S., AKIN Ü.
International Conference on New Trends in Education, 5 - 07 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)
2012
201228. The Validity and reliability of Turkish version of the SEMLİ-S scale
ARSLAN S.
International Counseling and Educational Conference, İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2012
201229. The validity and the reliability of the Turkish version of the Subjective Vitality Scale (SVS)
AKIN A., ARSLAN S., AKIN Ü., SATICI S. A.
4rd World Conference on Educational Sciences, 26 - 28 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Ergenlerde aile tutumunun çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Arslan S., Arslan N., Işık N.
Eğitim ve Bilim Araştırmaları, Prof.Dr.Sebahattin Çiftçi, Editör, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya, ss.432-436, 2024
2024
20242. Yaşam boyu öğrenme sürecinde psikolojik danışmanların sınıf yönetiminde fiziksel ortama yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi
Arslan S., Dilmen H.
Eğitim ve Bilim Araştırmaları, Prof.Dr.Sebahattin Çiftçi, Editör, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya, ss.425-431, 2024
2023
20233. Ergenlerde Üstbilişsel Öğrenme Stratejilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ARSLAN S., Demirbağ M.
Eğitim Ve Bilim Araştırmaları II, Çiftçi,Sabahattin, Editör, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya, ss.1-5, 2023
2022
20224. Üstbiliş.
ARSLAN S., GELİŞLİ Y.
BAŞARININ PSİKOLOJİSİ: Duyuşsal Faktörler, Bülent Dilmaç, Zeynep Şimşir Gökalp, Editör, Nobel, Ankara, ss.253-266, 2022
2022
20225. Eğitim sürecinde yaşam deneyimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
ARSLAN S.
EĞİTİM ve BİLİM ARAŞTIRMALARI 2022, Çiftçi,Sabahattin; Hamarta,Erdal; Uslu,Mustafa, Editör, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya, ss.538-544, 2022
2019
20196. Technological materials used in education of the individuals with autism spectrum disorders in Turkey
KAYA M., SAHRANÇ Ü., ÇELİK E., ARSLAN S., FİDAN A., UĞUR E., et al.
TELESEICT Guide of Good Practices, Pedro Tadeu, Carlos Brigas, Editör, Wolters Kluwer, ss.159-170, 2019
2015
20157. Bölüm 6: Akademik Kontrol Odağı
ARSLAN S., Özen M., Özen M., eee f., sss s., nnn n.
Eğitim Öğretim, Ahmet AKIN , Eyüp ÇELİK , Ümran AKIN , Editör, Nobel, ss.75-81, 2015
2013
20138. ÇEVRE-COĞRAFYA EĞİTİMİ
ARSLAN S.
Eğitimde kullanılan güncel ölçme araçları, Ahmet Akın, Editör, Nobel Yayınları, ss.162-178, 2013
2013
20139. EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİMİ
ARSLAN S., KAYA Ç., AKIN A., UYSAL R., Demir T., SARIÇAM H., et al.
Eğitimde kullanılan güncel ölçme araçları, Ahmet Akın, Editör, Nobel Yayınları., ss.209-244, 2013
2012
201210. Özel Eğitim
ARSLAN S., KAYA Ç., AKIN A., UYSAL R., Demir T., SARIÇAM H., et al.
Psikoloji ve eğitimde kullanılan güncel ölçme araçları, Ahmet Akın, Editör, Nobel Yayınları, ss.117-131, 2012