Makaleler
25
Tümü (25)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (2)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (12)
8. Okul Öncesi Dönemde Bulunan Çocukların Annelerinin Etkileşimli Kitap Okuma Becerilerinin İncelenmesi
EUROASIA JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES
, cilt.10, sa.35, ss.43-57, 2023 (Hakemli Dergi)
11. Annelerin Çocuk Kitaplarının İç ve Dış Yapı Özellikleri İle İlgili Görüşleri
e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.27-37, 2019 (Hakemli Dergi)
14. Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Yazı Farkındalığı BecerilerininGelişiminde Etkileşimli Kitap Okumanın Önemi
Çocuk ve Gelişimi Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.31-41, 2018 (Hakemli Dergi)
16. Okul Öncesi Öğretmenlerin Çocuk Kitabı Seçiminde Kullandıkları Ölçütlerin Kıdem Durumuna Göre İncelenmesi
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.21, sa.3, ss.791-811, 2017 (Hakemli Dergi)
17. okul öncesi eğitimi alanında çalışan öğretmenlerin aile eğitimi stratejilerine ilişkin görüşlerinin kıdem durumuna göre incelenmesi
KARADENİZ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, cilt.9, sa.2, ss.225-249, 2017 (Hakemli Dergi)
18. Okul Öncesi Eğitimi Alanında Çalışan Öğretmenlerin aile Eğitim Stratejilerine İlişkin Görüşlerinin Kıdem Durumuna Göre İncelenmesi
Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.225-250, 2017 (Hakemli Dergi)
19. Okul Öncesi Kurumlarda Görev Yapan Öğretmenlerin Aile Katılım Çalışmalarına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.24, sa.2, ss.737-755, 2016 (Hakemli Dergi)
20. OKUL ÖNCESİ KURUMLARDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN AİLEKATILIM ÇALIŞMALARINA YÖNELİK TUTUMLARIN İNCELENMESİ
KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ
, cilt.24, sa.2, ss.755-770, 2016 (Hakemli Dergi)
22. Erken Çocukluk Döneminde Alfabe Bilgisinin Desteklenmesi
Eğitimci Öğretmen Dergisi
, cilt.7, sa.27, ss.9-16, 2014 (Hakemli Dergi)
24. Erken Çocukluk Döneminde Ses Farkındalığı Becerisinin Desteklenmesi
Eğitimci Öğretmen Dergisi
, sa.22, 2013 (Hakemli Dergi)
25. Erken Çocukluk Döneminde Yazı Farkındalığı Becerisinin Desteklenmesi
Eğitimci Öğretmen Dergisi
, sa.18, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
35
1. AN EXAMINATION OF THE MULTICULTURAL PERCEPTIONS OF PRESERVICE PRESCHOOL TEACHERS ENROLLED IN UNDERGRADUATE EDUCATION"
16TH INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL, HUMANITIES, ADMINISTRATIVE, AND EDUCATIONAL SCIENCES IN A CHANGING WORLD, Ürgenç, Özbekistan, 11 Haziran 2025, (Özet Bildiri)
17. Temel Eğitim Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleği ve Alan Seçimlerinin İncelenmesi
EJER 2019, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.884-885, (Özet Bildiri)
18. Resimli Hikaye Kitaplarında Mizahi Unsurlar
EJER Congress 2019, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
19. Pre-Service Preschool Teachers’ Perception of Multiculturalism
International Conference on Multidisciplinary Sciences, 15 - 16 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
20. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Girişimcilik Özelliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
21. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Hacettepe Üniversitesi, Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, ss.250-259, (Tam Metin Bildiri)
22. Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden Çocukların Annelerinin Çocuk Kitabı Seçiminde Kullandıkları Ölçütlerin Eğitim Durumuna Göre İncelenmesi
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
23. Çocukların Devam Ettikleri Okul Türüne Göre Annelerin Çocuklarına Aldıkları Çocuk Kitaplarının İç ve Dış Yapı Özellikleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
24. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği ve Alan Seçiminin İncelenmesi
9th International Confererence of Strategic Research on Scientific Studies and Education th International Conference on Multidisciplinary Sciences, Antalya, Türkiye, 19 - 21 Ocak 2018, (Tam Metin Bildiri)
25. Anasınıfına Devam Eden Altı Yaş Grubu Çocukların Yazı Farkındalığı Becerilerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
26. Okul Öncesi Eğitimi Alanında Çalışan Öğretmenlerin Aile Eğitim Stratejilerine ilişkin Görüşlerinin Kıdem Durumuna Göre İncelenmesi
III.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
27. Okul Öncesi Öğretmenlerin Aile İletişim Etkinliklerini Uygulamaları ile ilgili Görüşlerinin İncelenmesi
II. INTERNATIONAL EURASION EDUCATİONAL RESEAECH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
28. okulöncesiaileiletişim etkinlikleriniuygulamalarıile ilgiligörüşlerinin incelenmesi
ejer congress 2015, Muğla, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.75-77, (Özet Bildiri)
29. Okul Öncesi Öğretmenlerin Aile İletişim Etkinliklerini Uygulamları İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
2.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 12 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
30. Okul Öncesi Kurumlarda Görev Yapan Öğretmenlerin Aile Katılım Çalışmalarına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
23.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
31. OKULÖNCESİ KURUMLARDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN EBEVEYNLERE YÖNELİK ALGILARININ İNCELENMESİ
23. ULUSAL EĞİTİMBİLİMLERİ KURULTAYI, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, ss.342, (Özet Bildiri)
32. Bilgisayar Oyunlarının Çocuklar ve Ergenlerin Gelişimleri Üzerindeki Etkileri
IV. Uluslararası Risk Altında ve Korunması Gereken Çocuklar Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 23 - 24 Nisan 2012, (Tam Metin Bildiri)
33. Çocukları Suça İten Ailesel Nedenler
I.Uluslararası Risk Altında ve Korunması Gereken Çocuklar Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2009, (Tam Metin Bildiri)
34. Exploring early childhood teachers attitudes and theories regarding how young children come to know science sharing findings from a case study
ESERA (European Science Education Research Association) 2009 Conference, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Temmuz 2009, (Tam Metin Bildiri)
35. How to teach and learn science in early childhood education Exploring teachers epistemological beliefs
I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
50
1. Terapide Oyun Kullanımı
Çocuk ve Oyun, ÖĞRETİR ÖZÇELİK AYŞE DİLEK, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.161-178, 2025
4. Görsel Sanatlar Eğitiminde Zekâ Oyunları ve Etkinlik Örnekleri
Temel Eğitimde Zekâ Oyunları ile Eğlenerek Öğreniyorum, DÜZGÜN SERKAN, Savaş Muhammet Ali, YÜKSEL İBRAHİM, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.117-137, 2024
5. Yazı Farkındalığı ve Erken Müdahale Programları
Okuma Güçlükleri Erken Müdahale, Doğanay Bilgi Arzu, Özmen Rüya, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.251-271, 2023
6. Trafikte Yaya Teması (Levhalar, Karşıya Geçme Kuralları) ve Akıl Yürütme
Trafikte Akıl Yürütme, Gökmen Ahmet, Yüksel İbrahim, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.39-60, 2023
8. Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatının İşlevi
Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı, Bağçeli Kahraman, Pınar; Bayraktar, Vedat, Editör, Lisans, İstanbul, ss.231-245, 2022
9. Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi Yaklaşımları
Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi, Bayraktar, Vedat, Editör, Lisans, İstanbul, ss.97-113, 2022
10. Erkenokuryazarlık Becerilerinin Gelişimi
Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Pınarcık, Özge; Yıldırım, Yakup, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.483-526, 2022
11. Okul Öncesi Eğitim de Araç-Gereç Geliştirme
İzge Yayıncılık, Ankara, 2021
12. Erken Çocukluk Döneminde Oyun ve Önemi
Özel Eğitimde Oyun ve Müzik, Rıdvan Karabulut,Sedal Deniz, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.63-96, 2021
13. İLKOKULA HAZIRBULUNUŞLUK VE UYUM SÜRECİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
HER YÖNÜYLE İLKOKULA HAZIRBULUNUŞLUK VE UYUM SÜRECİ: ÖĞRETMENİN EL KİTABI, Şule Alıcı,Volkan Şahin, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.4-25, 2021
14. ÇOCUĞUN ÇOK YÖNLÜ GELİŞİMİNDE BİR ARAÇ OLARAK TEKNOLOJİ
ERKEN ÇOCUKLUKTA DİJİTAL EĞİTİM, Esra Ömeroğlu,Rıdvan Karabulut,Enver Türksoy, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.29-44, 2021
15. Bebeklik ve Oyun Döneminde Motor Gelişim ve Eğitim
Bebeklik ve Oyun Döneminde Gelişim ve Eğitim, Deniz, Ümit, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.110-146, 2021
16. Erken Okuryazarlık ve Yeni Medya
Çocuk ve Medya, KILIÇ, ŞÜKRAN, Editör, Pegem A, Ankara, ss.97-117, 2021
17. Bebeklik ve Oyun Döneminde Erken Okuryazarlık Gelişimi ve Eğitim
Bebeklik ve Oyun Döneminde Gelişim ve Eğitim, Deniz, Ümit, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.188-202, 2021
18. Yazı Farkındalığı
Değerlendirmeden
Uygulamaya Tüm Yönleriyle
Erken Okuryazarlık, Kargın, Tevhide; Altun, Dilek; Güldenoğlu, İ. Birkan, Editör, Pegem A, Ankara, ss.82-94, 2021
19. İLKOKULA HAZIRBULUNUŞLUK VE UYUM SÜRECİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
HER YÖNÜYLE İLKOKULA HAZIRBULUNUŞLUK VE UYUM SÜRECİ:
ÖĞRETMENİN EL KİTABI, Alıcı, Şule; Şahin, Volkan, Editör, Nobel, Ankara, ss.3-19, 2021
20. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE OYUN VE ÖNEMİ
ÖZEL EĞİTİMDE OYUN VE MÜZİK, Akdemir Bora, Karabulut Rıdvan, Editör, Eğiten, Ankara, ss.64-89, 2021
21. ÇOCUĞUN ÇOK YÖNLÜ GELİŞİMİNDE BİR ARAÇ OLARAK TEKNOLOJİ
Erken Çocuklukta Dijital Eğitim, Ömeroğlu Esra, Karabulut Rıdvan, Türksoy Enver, Editör, Anı, Ankara, ss.29-39, 2021
22. Üstün Yetenekliler Eğitiminin Tarihsel Gelişimi
Üstün Yetenekliler İçin Zeka Oyunlarıyla Fen Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri, Hakan Kurt, İbrahim Yüksel, Editör, Nobel, Ankara, ss.27-66, 2020
23. Erken Çocukluk Döneminde Aile Katılımı
Teori ve Uygulamalarıyla Eğitimde Aile Katılımı, Karaçöp, Ataman, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.79-105, 2020
24. Dünya’da ve Türkiye’de Erken Çocukluk Eğitiminin Tarihsel Gelişimi
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Alisinanoğlu Fatma, Bayraktar Vedat, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.13-35, 2019
25. Bilingualism
New Horizons in Early Childhood Education, Alisinanoğlu, F., Bayraktar V., Can Gözüm Ali İbrahim, Editör, SRA Academic Publishing, ss.213-218, 2019
26. Erken Çocukluk Döneminde Geometrik-Mekanik Oyunlar
Uzamsal Becerilerin elişimine Yönelik Geometrik-Mekanik Oyunlar, Yüksel, İbrahim, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-12, 2019
27. Erken Çocukluk Döneminde 21. Yüzyıl Öğrenme Becerisi: İş Birliği
21. Yüzyıl Çocuklarının Eğitimi: 6 C Modeli, Ömeroğlu Esra, Şahin Hakan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.15-44, 2019
28. Okul öncesi dönemde çocuk edebiyatı kavramı ve çocuk kitaplarının özellikleri
Her yönüyle okul öncesi eğitim, Turla Ayşe, Editör, Hedef, Ankara, ss.53-86, 2018
29. Okul Öncesi Dönemde Çocuk Eddebiyatı Kavramı ve Çocuk Kitaplarının Özellikleri
Çocuk Edebiyatı, Ayşe Turla, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.52-83, 2018
30. Okul Öncesi Kurumlarında Öğrenme Merkezlerinin Düzenlenmesi
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Ulutaş İlkay, Demiriz Serap, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.385-409, 2018
31. Yazı Farkındalığı Becerileri
Dil ve Erkenokuryazarlık, Temel Zeynep Fulya, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.63-87, 2018
32. Language Development and Support in Children
Current Trends in Pre-School Education-2, Deniz Ümit, Çetin Turhan, Obralic Nuzejma, Yıldırım Yakup, Editör, Lambert Academic Publishing, Mauritius, ss.137-149, 2018
33. Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme
Erken Çocuklukta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme, Yıldırım Hacıibrahimoğlu Binnur, Kesicioğlu Serdar, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-8, 2018
34. The Role of Pretend on Development of Early Literacy Skills in Pre-School Period
Current Trends in Pre-School Education-1, Deniz Ümit, Çetin Turhan, Obralic Nudzeyma, Bayraktar Vedat, Yıldırım Yakup, Editör, Lambert Academic Publishing, Mauritius, ss.379-393, 2018
35. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Öğrenme Merkezlerinin Düzenlenmesi
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Ulutaş İlkay, Demiriz Serap, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.385-409, 2018
36. Erken Okur-Yazarlıkla İlgili Etkinlik Örnekleri
Dil ve Erken Okuryazarlık, Temel Zeynep Fulya, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.243-265, 2018
37. Erken Okur-Yazarlıkla İlgili Etkinlik Örnekleri
Dil ve Erken Okuryazarlık, Temel, Fulya, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.243-264, 2017
38. Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı Kavramı ve Çocuk Kitaplarının Özellikleri
Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı, Turla, Ayşe, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.10-40, 2017
39. Yazı Farkındalığı Becerileri
Dil ve Erken Okuryazarlık, Temel, Fulya, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.64-87, 2017
40. Doğa Bilimleri ve Etkinlikleri
Eğiten Kitap, Ankara, 2016
41. Okul Öncesi Eğitimin Tanımı ve Önemi
Okul Öncesi Eğitime Giriş, ALİSİNANOĞLU,FATMA BAYRAKTAR,VEDAT, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.1-12, 2016
42. Language and Early Literacy in Gifted Children.
Current Advances in Education, EMİN ATASOY; RECEP EFE;IWONA JAZDZEWSKA; HÜLYA YALDIR, Editör, Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.212-223, 2016
43. Technology Use in Family Participation Studies
Current Advances in Education, E. Atasoy; Efe R.; Jazdzewska I. And Yaldır, H., Editör, St. Kliment Ohridski University Press., Sofija, ss.743-754, 2016
44. Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı Kavramı ve Çocuk Kitaplarının Özellikleri
Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı, Turla,Ayşe, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.10-40, 2016
45. Yazı farkındalığı Becerileri
Dil ve Erken Okuryazarlık, ZEYNEP FULYA TEMEL, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.63-89, 2015
46. Erken Okuryazarlıkla İlgili Etkinlik Örnekleri
Dil ve Erken Okuryazarlık, TEMEL, FULYA, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.244-264, 2015
47. Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı Kavramı ve Çocuk kitaplarının Özellikleri
Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı, Ayşe Turla, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.10-40, 2015
48. Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı Kavramı ve Çocuk Kitaplarının Özellikleri
Her Yönüyle Okulöncesi Eğitim 4, TURLA AYŞE, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.156-186, 2014
49. Yazı Farkındalığı Becerileri
Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 4, TEMEL FULYA, Editör, Hedef CS Basın Yayın, Ankara, ss.66-89, 2014
50. Bilgisayar Oyunlarının Çocukların ve Ergenlerin Gelişimleri Üzerindeki Etkileri
Çocuk ve Bilişim, SARI İBRAHİM, ÖZDEMİR MESUT, Editör, Samer Billimsel Yayınları, Ankara, ss.117-137, 2013