Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Çocuk Edebiyatının Temel İlkeleri Açısından Çocuk Dergilerindeki Metinler
Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi
, vol.7, no.1, pp.44-60, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
Popüler Türk Pop Şarkılarında Metinler Arasılık ve Bu Şarkıların Türkçe Öğretimine Katkıları
Uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi
, vol.8, no.2, pp.1-27, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
MEVLÂNA’NIN MESNEVI’SINDE GELENEKSEL HIKÂYE ANLATICILIĞI VE İKNA TEKNIKLERI
TAŞPINAR DERGİSİ Yerel Tarih ve Kültür
, vol.28, no.28, pp.115-119, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE OKUMA ARAŞTIRMALARINDA GÖZ İZLEME VE SÖZLÜ RAPORLARIN KULLANIMI
TÜRÜK Uluslararası Dil, Edebiyat ve Halkbilimi Araştırmaları Dergisi
, no.34, pp.226-253, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
POLITENESS AND RUDENESS SPEECH ACTS USED BY B1 LEVEL LEARNERS OF TURKISH AS A FOREIGN LANGUAGE
Uluslararası Türkçe Öğretimi Araştırmaları Dergisi (UTÖAD) (Online)
, vol.3, no.1, pp.66-79, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
B1 Düzeyinde Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrenciler Kullandıkları Kibarlık ve Kabalık Söz Edimleri
Uluslararası Türkçe Öğretimi Araştırmaları Dergisi
, vol.3, no.1, pp.66-79, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretiminde Gelecek Zaman Haber Kipinin Öğretimine Yönelik Bir İzlence Örneği
uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi (ULUTURKAD)
, vol.7, no.2, pp.92-110, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Türkiye Maarif Vakfı Programı’nda Bulunan Okuma ve Yazma Kazanımlarının Aşamalılık ve Karşılıklık İlişkisine Göre İncelenmesi
Uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi
, vol.7, no.1, pp.1-21, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Yabancı / İkinci Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Afiş Okuma Becerilerinin Göz İzleme Tekniği ile İncelenmesi
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGES' EDUCATION AND TEACHING
, vol.10, no.1, pp.198-213, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Çocuklara Kıraat (Eski Harfli) Dergisi ile Çamlıca Çocuk Dergisinin Söz Varlığı ve Metin Türleri Açısından İncelenmesi
Uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi
, vol.6, no.2, pp.1-12, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Yabancılara Türkçe Öğretiminin Temel Sorunları ve Bunlara Çözüm Önerileri
uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi
, vol.6, no.1, pp.1-17, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Yabancılara Türkçe Öğretiminde B1 Düzeyi Dil Yeterliliklerine Uygun Edebî Metin Uyarlama
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGES' EDUCATION AND TEACHING
, vol.9, no.2, pp.233-265, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Değerler Eğitimi Açısından Müzik Dersi KitaplarındakiÇocuk Şarkıları
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.39, no.2, pp.153-178, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Kerkük Üniversitesinde Türkmen Öğrencilerin Türkiye Türkçesindeki Sesli Okuma Hataları Üzerine Tespit Ve Değerlendirmeler
21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum
, vol.9, no.27, pp.635-663, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Yabancılara Türkçe Öğretiminde A2 Düzeyi Dil Yeterliliklerine UygunEdebî Metin Uyarlama
Uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi
, vol.5, no.2, pp.1-31, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Türk atasözlerinde sık kullanılan kelimeler üzerine bir değerlendirme
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, vol.21, no.4, pp.223-241, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde B2 Düzeyindeki DeyimlerinÖğretimine Yönelik Bir İzlence Örneği
Uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri, TURKAD
, vol.5, no.1, pp.1-15, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Göz İzleme Tekniği ile Okuma Becerilerinin İncelenmesi
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİ DERS KİTAPLARINDAKİ METİN ALTI SORULARININ YENİLENMİŞ BLOOM TAKSONOMİSİ’NE GÖRE İNCELENMESİ
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi
, vol.8, no.4, pp.2198-2214, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretiminde Dijital PlatformlarınKullanılmasına Yönelik Öğretmenlerin Görüşleri .
21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
, vol.8, no.24, pp.557-576, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Türkiye’xxdeki Suriyeli Öğrencilere Türkçe Öğretiminde Çağrışım Tekniği Kullanımının Yazma Becerisine Etkisi
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.17, no.2, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Değiştirilen Yer Adlarının Yapı Bakımından İncelenmesi
ULUSLARARASI TÜRKOLOJİ ARAŞTIRMALARI VE İNCELEMELERİ DERGİSİ
, vol.4, no.2, pp.1-15, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Dilaver Cebeci’nin “Şimdiki Zaman Çekiminde Bir Mahkûma Mektup” Adlı Şiirinde Metinlerarasılık Unsurları
JRES Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi
, vol.6, no.1, pp.175-191, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Üstün Yetenekli Öğrencilerin Yazılı Anlatımlarındaki Söz VarlığınınDerlem Tabanlı İncelenmesi
International Journal of Languages’ Education and Teaching
, vol.7, no.1, pp.252-261, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
’Kara’’ Kelimesinin Dede Korkut Oğuznameleri’ndeki Kullanımı Üzerine
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.6, no.6, pp.799-807, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Gazi Üniversitesi Vakfı Özel Anadolu Lisesi Öğrencilerinin Kelime Hazinesinin Derlem Tabanlı İncelenmesi
International Journal Of Turkish Literature Culture Education
, vol.7, no.3, pp.1902-1916, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
CORPUS BASED EXAMINATION OF VOCABULARY OF GAZI UNIVERSITY FOUNDATION PRIVATE ANATOLIAN HIGH SCHOOL STUDENTS
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi
, vol.7, no.3, pp.1902-1916, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU’NUN “CEVİZ” ADLI ÖYKÜSÜ ÜZERİNE ANLAMBİLİMSEL BİR ÇÖZÜMLEME
ULUSLARARASI TÜRKOLOJİ ARAŞTIRMALARI VE İNCELEMELERİ DERGİSİ
, vol.3, no.1, pp.19-30, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Sözcük Yapım Bilgisi Eğitiminin Okuduğunu Anlama Becerisi Üzerindeki Etkisi
International Journal of Language Academy
, vol.6, no.1, pp.266-288, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Türk Destanlarındaki Toy Geleneğinde At Yarışı: Hakas Destanı Altın Taycı Örneği
İdil
, vol.7, no.42, pp.99-105, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
B1, B2 ve C1 Düzeyindeki Yabancı Öğrencilere Türkçedeki Kalıp İfadelerin Öğretiminde Televizyon Reklamlarının Kullanılması
21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
, vol.6, no.18, pp.799-814, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
MISIR ARAPÇASINDA VE TÜRKİYE TÜRKÇESİNDE DUYGU BİLDİREN İFADELER ÜZERİNE KARŞLAŞTIRMALI BİR İNCELEME
Uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi
, vol.1, no.2, pp.85-112, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Türkçe Ders Kitaplarında Nasreddin Hoca ve Fıkraları
Zeit schrift für die Welt der Türken / Journal of World of Turks (Türklerin Dünyası Dergisi)
, vol.9, no.3, pp.67-87, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Dil-Davranış İlişkisi Açısından Ortaokul Öğrecinlerinin Olumsuz Söz ve Davranışları
21. yüzyılda eğitim ve toplum
, vol.6, no.16, pp.115-136, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Nasreddin Hoca Fıkralarında Kalıp Sözler
İnternational Journal of Education and Teaching
, vol.5, no.1, pp.487-498, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Dil Davranış İlişkisi Açısından OrtaokulÖğretmenlerinin Olumsuz Söz ve Davranışları
21.Yüzyılda Eğitim veToplum
, vol.5, pp.315-332, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Yazılı Anlatım Metinlerindeki Bağdaşıklık Görünümleri
21. Yüzyılda Eğitim veToplum
, vol.5, pp.47-62, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
HAKAS TÜRKÇESİNDE BİLDİRME İFADESİ
ULUSLARARASI TÜRKOLOJİ ARAŞTIRMALARI VE İNCELEMELERİ DERGİSİ
, vol.1, no.1, pp.1-14, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
İŞİTME ENGELLİ ÖĞRENCİLERİN DUYGU KAVRAMLARINI ALGILAMASI VE ANLAMLANDIRMASI ÜZERİNE BİR İNCELEME
ULUSLARARASI TÜRKOLOJİ ARAŞTIRMALARI VE İNCELEMELERİ DERGİSİ
, vol.1, no.1, pp.48-63, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERİN KALIP İFADELERİ KULLANMADAKİ YETERLİLİK DÜZEYLERİ
İnternational Journal of Language Education and Teaching
, pp.1670-1681, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
İki Dilli Türk Çocuklarının Sesli Okuma Hataları Üzerine tespit ve Öneriler Romanya Örneği
Intenationel Journal of Language Education and Teaching
, vol.3, no.2, pp.165-182, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Hakas Türkçesinde Arapça ve Farsça Alıntı Kelimeler-II
JOURNAL OF WORLD OF TURKS
, vol.5, no.3, pp.155-168, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Zenica Üniversitesi Türkoloji Bölümündeki Boşnak Öğrencilerin Türkçe Metin Okumadaki Sorunları
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, vol.8, no.4, pp.939-950, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni Doğrultusunda Türkçe Öğrenen Yabancılara A1 A2 Seviyesinde Türkçe Öğretim Programı Örneği
ZEITSCHRIFT FÜR DIE WELT DER TÜRKEN / JOURNAL OF WORLD OF TURKS
, vol.3, no.3, pp.157-195, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Gazi Üniversitesi TÖMER Öğrencilerinin Türkçe Öğrenirken Karşılaştıkları Sorunlar ve Bunların Çözümüne Yönelik Öneriler
Türk Eğitim Bilimleri
, vol.8, no.3, pp.661-696, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Oyunlarla Yabancılara Türkçe Öğretimi
Türkülük Bilimi Araştırmaları
, no.27, pp.407-421, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Bosna Hersek’teki Eğitim ve Öğretimle İlgili Tespit ve Değerlendirmeler
Türk Yurdu
, vol.30, no.271, pp.52, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Hakas Türkçesinde İkilemeler
Gazi Türkiyat Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi
, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Muğla Ağzının Karakteristik Bir Özelliği
Türk Dili Araştırmaları Yıllığı-Belleten
, pp.163, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
Altay ve Hakas Türkçesindeki Şimdiki Zaman Kiplerinin Muğla Ağzıyla Karşılaştırılması
Türk Dünyası Dil ve Edebiyat Dergisi
, pp.689, 2001 (Peer-Reviewed Journal)
Hakas Türkçesinde Arapça ve Farsça Alıntı Kelimeler
Türk Dünyası Dil ve Edebiyat Dergisi
, no.11, pp.105, 2001 (Peer-Reviewed Journal)
Türk Dili ve Lehçelerinde Kullanılan Yazı Sistemleri ve imlâ İle İlgili Bibliyografya Denemesi
Müteferrika
, 1996 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDA DEDE KORKUT VE HİKÂYELERİ
DÜNYA KÜLTÜR MİRASI DEDE KORKUT ULUSLARARASI SEMPOZYUMU, Bayburt, Turkey, 25 May - 27 December 2019
Okuduğunu Anlama Becerisi ile Okuma Kaygısı Arasındaki İlişki ve Bunları Etkileyen Bazı Faktörler
2. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Kudus, Indonesia, 23 - 25 March 2018
Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarının Metinlerarasılık Bağlamında İncelenmesi: Gazi Üniversitesi Vakfı Özel Anadolu Lisesi Örneği
2. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Kudus, Indonesia, 23 - 25 March 2018
Dede Korkut Oğuznamelerindeki Kara Kelimesinin Kullanımı ve Anlamı Üzerine.
Korkut Ata’dan Günümüze Aşıklık Geleneği Uluslararası Sempozyumu, Baku, Azerbaijan, 26 February - 01 March 2017
Hakas Türkçesinde Birleşik Fiilllerin Yapı Anlam ve Kullanım Özellikleri
XI. Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı, Budapest, Hungary, 26 - 27 September 2016, pp.68-82
Türkçe Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Kazanımları Sezdirme
Türçe Öğretimi, Ankara, Turkey, 13 - 15 January 2016
Dede Korkut Hikayelerindeki Söz Varlığının Derlem Tabanlı İncelenmesi
Düşünce Hayatımızda ve Kültürümüzde Dede Korkut, Bayburt, Turkey, 21 - 22 May 2015, pp.199-211
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Kalıp İfadeleri Kullanmadaki Yeterlilik Düzeyleri
1. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi., Nevşehir, Turkey, 28 - 30 May 2015
İki Dilli Türk Çocuklarının Sesli Okuma Hataları ve Bu Hataların Düzeltilmesine Yönelik Öneriler (Romanya Örneği)
1. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Nevşehir, Turkey, 28 - 29 May 2015
Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Metni Doğrultusunda Türkçe Öğrenen Yabancılara A1-A2 Seviyesinde Türkçe Öğretim Programı Örneği
IV. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Muğla, Turkey, 22 - 24 December 2011, pp.197-220
Games in theTeaching of Foreign Languages
I. Internatıonal Symposıum On Sustaınable Development ISSD’09, Sarajevo, Bosnia And Herzegovina, 9 - 10 June 2009, pp.16-20
Books & Book Chapters
Dil Öğretiminde Göz İzleme Tekniğinin Kullanılması
in: Soru ve Cevaplarla Yabancı Dil Olarak Türkçe ÖğretimiEl Kitabı, Emrah BOYLU, Editor, PEGEM AKADEMİ, Ankara, pp.57-59, 2021
Hakas Türkçesinde Sıfatları Pekiştirme,Derecelendirme
in: Türklük Biliminde Gür Bir Ses Prof.Dr.İsa Özkan’a Armağan, İbrahim Dilek-İhsan Kalenderoğlu, Editor, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü, Ankara, pp.351-362, 2019
HAKAS TÜRKÇESİNDE SIFATLARI PEKİŞTİRME,DERECELENDİRME
in: TÜRKLÜK BİLİMİNDE GÜR BİR SES PROF. DR. İSA ÖZKAN’A ARMAĞAN, İBRAHİM DİLEK - İHSAN KALENDEROĞLU, Editor, TÜRK KÜLTÜRÜNÜ ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ, Ankara, pp.351-362, 2019
Türk Soylulara Türkiye Türkçesi Öğretimi
in: Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, Mustafa Durmuş, Alpaslan Okur, Editor, GRAFİKER YAYINLARI, Ankara, pp.161-170, 2018
Hakas Türkçesi Gramer Terimleri Üzerine
in: Prof. Dr. Alemdar Yalçın Armağanı, Prof. Dr. Gıyasettin Aytaş, Doç. Dr. Aliye Uslu Üstten, Editor, Akçağ, Ankara, pp.364-386, 2018
Hakas Destanı Öcen Beg
Grafiker, Ankara, 2014