Publications & Works

Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI

Articles Published in Other Journals

Resimli Çocuk Kitapları ve Okur Tepki Teorisi

ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , vol.15, no.2, pp.487-497, 2016 (Peer-Reviewed Journal)

Help for Vlad Reading assessment and improvement

Practically Primary , vol.12, no.1, pp.41-43, 2007 (Peer-Reviewed Journal)

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

Velilerin Ev Ödevleri İle İlgili Metaforları ve Düşünceleri

18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Turkey, 16 - 20 October 2019, vol.1, pp.125-129

DİJİTAL YERLİLERİN TEKNOLOJİ VE SOSYAL MEDYA HAKKINDAKİ ALGILARI: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SAHİP OLDUKLARI METAFORLARIN İNCELENMESİ

ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ (UNESAK 2018), Balıkesir, Turkey, 26 - 28 October 2018, pp.64

A Deconstruction of Stories with Preschoolers: An example of the Little Red Riding Hood

Vth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (EJER 2018), Antalya, Turkey, 2 - 05 May 2018, pp.1207-1208

İlkokul 4. sınıf öğrencilerine yazarı sorgulama stratejisi öğretimi.

XVII. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu., Ankara, Turkey, 11 - 14 April 2018

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK EDEBİYATI VE RESİMLİ ÇOCUK KİTAPLARI İLE İLGİLİ METAFORLARI

International Conference on Quality in Higher Education (ICQH-2017), Sakarya, Turkey, 7 - 08 December 2017, pp.358

Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Yazılı Anlatımlarının Değerlendirilmesi

International Conference on Quality in Higher Education (ICQH-2017), Sakarya, Turkey, 7 - 08 December 2017, pp.359

İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin resimli çocuk kitaplarına verdikleri tepkiler

8. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu-EYFOR 8, Ankara, Turkey, 19 - 21 November 2017

Children’s Reading Response to Environmental Problems: Preschool Through Primary Grades

5th International Early Childhood Education Congress (IECEC 2017), Ankara, Turkey, 18 - 21 October 2017, pp.478

Inside, Outside and Around Pictures

20th European Conference on Literacy, Madrid, Spain, 3 - 06 July 2017, pp.235-236

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİ VERİCİ RESİMLİ ÇOCUK KİTAPLARINA YÖNELİK TEPKİLERİ

I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu(USEAS 2017), 24 - 28 April 2017

4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve problem kurma becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi

7th International Congress of Research in Education ULEAD-2017, Çanakkale, Turkey, 27 - 29 April 2017

İkinci sınıf öğrencilerinin resimli çocuk kitaplarına yönelik tepkilerinin boylamsal olarak incelenmesi

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Turkey, 11 - 14 May 2016

Öğretmen adaylarının sık karşılaşacakları kavramlarla ilgili metaforlarının karşılaştırılması

15. Uluslararrası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Turkey, 11 - 14 May 2016

Resimli çocuk kitapları ve okur tepki teorisi

14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Turkey, 21 - 23 May 2015

Teacher candidates perceptions about and experiences in an alternative teacher certification program

Pedagogical action for a European dimension in educator's induction approaches-PAEDEIA, Ankara, Turkey, 21 - 23 October 2015, pp.36

Books & Book Chapters

USING WEB 2.0 TOOLS IN EDUCATION

in: Research on Social Studies Education in the 100th Year of the Republic of Turkey, Gökçe Kılıçoğlu & Turhan Çetin, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.1-14, 2023

OKUMA BECERİLERİ VE ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİ

in: Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar XVII, Hüseyin Erol, Editor, Eğitim Yayınevi, Konya, pp.135-149, 2023

Comparing printed and electronic storybook reading activities in classrooms. primary and preschool pre-service teachers’xx reading prosodies and preferences

in: New Horizons in Educational Sciences- I, Turhan Çetin, Almasa Mulalic, Ayfer Şahin, Nudzejma Obralic, Editor, Lambert Academic Publishing, Beau Bassin, pp.183-205, 2018