Makaleler
53
Tümü (53)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (7)
TRDizin (22)
Diğer Yayınlar (24)
1. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Öğretim Sürecinde Artırılmış Gerçeklik Kullanımına İlişkin Görüşleri: Bir Karma Yöntem Araştırması
Premium e-Journal of Social Sciences
, cilt.8, sa.48, ss.1503-15313, 2024 (Hakemli Dergi)
8. Identifying and Correcting Pre-Service Teachers’xx Misconceptions about the Alternation of Generations
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.9, sa.4, ss.1047-1063, 2020 (Hakemli Dergi)
10. Investigation of the views of biology teachers on distance education: The case study of COVID-19 Pandemic
Journal of Education in Science, Environment and Health
, cilt.6, sa.4, ss.246-258, 2020 (Hakemli Dergi)
13. 2018 Biyoloji Öğretmenliği Lisans Programının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.18, sa.1, ss.122-135, 2020 (Hakemli Dergi)
14. Öğretmen Adaylarının Partenogeneze Yönelik Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi ve Düzeltilmesi
BAŞKENT UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.7, sa.1, ss.81-91, 2020 (Hakemli Dergi)
16. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.13, sa.30, ss.98-113, 2019 (Hakemli Dergi)
17. Ortaokul Öğretmenlerinin Türkiye’deki Merkezi Sınavlara Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.352-372, 2019 (Hakemli Dergi)
19. 11.SINIF BİYOLOJİ DERS KİTABINDAKİ KONULARIN BİLİMSEL İÇERİK BAKIMINDAN İNCELENMESİ
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.3, ss.999-1015, 2019 (Hakemli Dergi)
21. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sosyal Medyada Yer Alan Hatalı Sekizinci Sınıf Biyoloji Soruları Hakkında Farkındalıkları
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.38, sa.1, ss.138-145, 2019 (Hakemli Dergi)
23. BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ORTAÖĞRETİM BİYOLOJİ DERSİ ÜNİTE/KONULARINA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD)
, cilt.3, sa.2, ss.145-154, 2018 (Hakemli Dergi)
25. The Misconceptions of Pre-Service Teachers Regarding the Spelling of Terms Identified with the Names of Scientists
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, cilt.14, sa.4, ss.347-360, 2018 (Hakemli Dergi)
26. AN INVESTIGATION INTO PRE-SERVICE TEACHERS’xx MOTIVATION TOWARDS RECYCLING BEHAVIORS
European Journal of Education Studies
, cilt.5, sa.6, ss.70-82, 2018 (Hakemli Dergi)
27. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN STEM YAKLAŞIMINA YÖNELİK FARKINDALIKLARI
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi (JRES)
, cilt.5, sa.1, ss.124-138, 2018 (Hakemli Dergi)
29. Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Akranlarının Çevre Algılarının İncelenmesi
Online Fen Eğitimi Dergisi,
, cilt.3, sa.1, ss.25-32, 2018 (Hakemli Dergi)
30. SEKİZİNCİ SINIF FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDAKİ BİYOLOJİKONULARININ BİLİMSEL İÇERİK BAKIMINDAN İNCELENMESİ
Anadolu Öğretmen Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.17-35, 2018 (Hakemli Dergi)
32. 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Biyoloji Konularının Bilimsel İçerik Açısından İncelenmesi
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.3, ss.17-35, 2017 (Hakemli Dergi)
33. MEB Ortaöğretim 11. Sınıf Biyoloji Ders KitabınınBilimsel İçerik Bakımından İncelenmesi
Gazi Eğtim Fakültesi Dergisi
, cilt.37, sa.3, ss.1115-1140, 2017 (Hakemli Dergi)
35. Predictors of Behavior Factors of High SchoolStudents Against Recycling
International Electronic Journal of Environmental Education
, cilt.6, sa.1, ss.17-28, 2016 (Scopus)
36. MEB Ortaöğretim 10 Sınıf Biyoloji Ders Kitabının Bilimsel İçerik Bakımından İncelenmesi
Journal of Bayburt Education Faculty
, cilt.11, sa.2, ss.414-430, 2016 (Hakemli Dergi)
38. Investigating High School Students Attitudes Towards Beliefs about and Behaviors Associated with Water andEnergy Saving
International Journal of Education
, cilt.8, sa.2, ss.122-135, 2016 (Hakemli Dergi)
39. Evaluating high school students anxiety and self efficacy towards biology
Educaitonal Rsearch and Reviews
, cilt.10, sa.7, ss.987-993, 2015 (Hakemli Dergi)
40. Teacher Candidates Level of Concerns about Environment
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.6, sa.1, ss.21-29, 2014 (Hakemli Dergi)
41. Dönüşümsel Öğrenme Kuramına Dayalı Çevre Eğitiminin Biyoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Algılarına Etkisi
Bartın ÜniversitesiEğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.339-359, 2014 (Hakemli Dergi)
42. Strategies developed by pre service biology teachers against undesirable student behaviours
International Journal of Education and Research
, cilt.2, sa.1, ss.1-10, 2014 (Hakemli Dergi)
43. Öğretmen adaylarının çevreye yönelik olumsuz davranışlarının incelenmesi
Turkish Studies
, cilt.12, sa.8, ss.335-346, 2013 (SSCI)
44. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Öğretim Yöntem ve Teknikleri Uygulamalarına İlişkin Yeterlik Algıları
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.33, sa.1, ss.51-65, 2013 (Hakemli Dergi)
45. Scale for attitudes of secondary education students towards nuclear power: A scale development study
Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies
, cilt.5, sa.1, ss.395-406, 2013 (SCI-Expanded)
47. Attitudes of primary school students toward recycling
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, sa.3, ss.1713-1720, 2012 (SCI-Expanded)
48. İlköğretim Öğrencilerinin Geri Dönüşümle İlgili Bilgileri ve Geri Dönüşüm Davranışları
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.25, sa.1, ss.63-74, 2012 (Hakemli Dergi)
49. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Duyarlı Davranışlarının İncelenmesi
Selçuk ÜniversitesiAhmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.32, ss.191-201, 2011 (Hakemli Dergi)
50. Biyoloji Öğretmen Adaylarının KPSS ile İlgili Görüşleri
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi
, cilt.4, ss.160-170, 2011 (Hakemli Dergi)
51. Analysis of high school students’opinions on the benefits and harms of nuclear energy in terms of environmental values.
Procedia Social and Behavioral Sciences
, cilt.2, sa.2, ss.2350-2356, 2010 (Hakemli Dergi)
52. An Assessment of the factors that influence biology teacher candidates’ levels of academic self-efficacy.
Procedia Social and Behavioral Sciences
, cilt.2, ss.2377-2382, 2010 (Hakemli Dergi)
53. Biyoloji Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Biyoloji Öğretimi Öz Yeterlik İnanç Düzeyleri
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.20-29, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
57
1. BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEMEL YETERLİLİK TESTİ (TYT) VE ALAN YETERLİLİK TESTİNE (AYT)YÖNELİK BAŞARI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
VI th International EurasianEducational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1744-1748, (Tam Metin Bildiri)
5. BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEMEL YETERLİLİK TESTİ (TYT) VE ALAN YETERLİLİK TESTİNE (AYT)YÖNELİK BAŞARI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
VI th International EurasianEducational Research Congress, 19 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
6. İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Çevre Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi
2nd International Water Congress, 29 Kasım - 01 Aralık 2018, (Tam Metin Bildiri)
7. Biyoloji Öğretmen Adayların Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi
2nd International Water Congress, 29 Kasım - 01 Aralık 2018, (Tam Metin Bildiri)
8. MEB Ortaöğretim 10. Sınıf Biyoloji Ders Kitabının Bilimsel İçerik Bakımından İncelenmesi
V. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Sempozyumu (ISMS), 16 - 17 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
10. MEB ortaöğretim 9. Sınıf biyoloji ders kitabının bilimsel içerik bakımından incelenmesi
V. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Sempozyumu, 16 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
11. MEB Ortaöğretim 9. Sınıf Biyoloji Ders Kitabının Bilimsel İçerik Bakımından İncelenmesi
V. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Sempozyumu (ISMS), 16 - 17 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
12. Biyoloji öğretmen adaylarının ekolojik okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi
2. International Water Congress, 29 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
13. İlköğretim II. Kademe öğrencilerinin çevre okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi
2. International Water Congress, 29 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
14. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Ortaöğretim Biyoloji Dersi Konularına Yönelik Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
15. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Küresel Isınma Konusunda Çevre Etik Değerlerinin İncelenmesi.
X.Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
16. Ortaöğretim Öğrencilerinin Su Sorunu Ġle Ġlgili Algılarının Senaryolar Ġle Değerlendirilmesi
Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
17. Kızılcahamam Halkının Nesli Tükenmekte Olan Kara Akbaba (Aegypius Monachus) Ġle Ġlgili FarkındalıkDüzeyleri
Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
29. İlköğretim Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Değerlerinin Çevre İle İlgili Gazete Haberleri Yoluyla Değerlendirilmesi
I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 24 - 26 Nisan 2014
31. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Çoklu Zekâ Alanları İle Çevreye Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi
X.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
37. An Analysis of Candidate Teachers Towards Learning
World Conference on Educational Sciences, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.2, ss.2564-2568, (Tam Metin Bildiri)
39. Analysis of biology candidate teacher self efficacy beliefs on environmentaleducation
wces, 3 - 07 Şubat 2011, (Tam Metin Bildiri)
41. An investigation into candidate biology teachers’s self-efficacy beliefs related to the teaching process
WCES, 15 Aralık 2010, (Tam Metin Bildiri)
44. Biyoloji öğretmen adaylarının laboratuvar kullanımı özyeterlik algı düzeylerinin cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre incelenmesi
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2010, ss.913-921, (Tam Metin Bildiri)
45. Öğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlik algı düzeyi ile sınıf yönetimine yönelik tutum ve inanç kazanma düzeyi arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2010, ss.1246-1254, (Tam Metin Bildiri)
46. 9. sınıf biyoloji dersi öğretim programı boyutlarına yönelik biyoloji öğretmen görüşlerinin öğretmen öz-yeterlik düzeyleri açısından analizi
I. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, ss.3-4, (Özet Bildiri)
47. Öğretmen adaylarının öğretim sürecine ilişkin öz-yeterlik inançlarının cinsiyet ve sınıf değişkenine göre incelenmesi
I. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, ss.219, (Özet Bildiri)
48. Öğretmen Adaylarının Öğretmen Öz Yeterlik Algı Düzeyi İle Sınıf Yönetimine Yönelik Tutum Ve İnanç Kazanma Düzeyi Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu, 16 - 18 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
49. An assessment of the relationship between teacher candidates’xx levels of teacher self-efficacy and levels of their attitudes and beliefs on classroom control
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
50. Biyoloji öğretmen adaylarının laboratuar kullanımı özyeterlik algısı, öğretmenlik öz-yeterlik algısı ve akademik öz-yeterlik düzeyi ilişkisinin değerlendirilmesi
Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu, Giresun, Türkiye, 18 - 20 Kasım 2009, ss.68-74, (Tam Metin Bildiri)
51. Lise öğrencilerinin nükleer enerji konusundaki bilgi ve bilgi kaynaklarının analizi
Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu, Giresun, Türkiye, 18 - 20 Kasım 2009, ss.43-50, (Tam Metin Bildiri)
52. Lise öğrencilerinin fizik, kimya, biyoloji ve matematik derslerindeki konularla ilgili öğrenme zorluklarının tespiti
Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu, Giresun, Türkiye, 18 - 20 Kasım 2009, ss.20-28, (Tam Metin Bildiri)
53. Lise Öğrencilerinin Türkiye deki Nükleer Enerji Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri
Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu, Türkiye, 18 - 20 Kasım 2009, (Tam Metin Bildiri)
54. Öğretmen dayalarının Biyoloji Derslerine Yönelik Bilgi Birikimleri Hakkındaki Görüşleri
Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler.Giresun, Türkiye, 18 - 20 Kasım 2009, (Tam Metin Bildiri)
55. Lise Öğrencilerinin Fizik Kimya Biyoloji Ve Matematik Derslerindeki Konularla İlgili Öğrenme Zorluklarının Tespiti
Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu, Türkiye, 18 - 20 Kasım 2009, (Tam Metin Bildiri)
57. Biyoloji Öğretmenliği Öğrencilerinin Biyoloji Öğretimine Yönelik Öz Yeterlik Algılarının ve Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutumlarının Bazı Özellikler Açısından İncelenmesi
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
Kitaplar
3
2. BİYOLOJİ DERS KİTABINDA YER ALAN HÜCRE BÖLÜNMELERİ ÜNİTESİNDEKİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
Fen Eğitimi
Araştırmalarına
Güncel Bakış - VIII, Benzer Semra, Gül Ali, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.241-259, 2023