Prof.Dr.

PAŞA TEVFİK CEPHE


Gazi Eğitim Fakültesi

Yabancı Diller Eğitimi

İngiliz Dili Eğitimi

Eğitim Bilgileri

1988 - 1994

1988 - 1994

Doktora

Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Dr), Türkiye

1985 - 1987

1985 - 1987

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1981 - 1985

1981 - 1985

Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1993

1993

Doktora

A Study on the role of presupposition in reading comprehension

Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Dr)

1987

1987

Yüksek Lisans

A Written self-access aid for the students of the english department Gazi University

Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

Almanca

Araştırma Alanları

İngilizce Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Prof.Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2011 - 2017

2011 - 2017

Doç.Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

1995 - 2011

1995 - 2011

Yrd.Doç.Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

2012 - 2016

2012 - 2016

Rektör Danışmanı

Gazi Üniversitesi, Rektörlük

2001 - 2012

2001 - 2012

Bölüm Başkan Yardımcısı

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

1996 - 1998

1996 - 1998

Bölüm Başkan Yardımcısı

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Yönetilen Tezler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2020

2020

The effects of creative drama on student teachers' creative pedagogy and identity

Horasan-Dogan S., CEPHE P. T.

THINKING SKILLS AND CREATIVITY, cilt.38, 2020 (SSCI İndekslerine Giren Dergi) identifier identifier

2018

2018

Introducing an innovative technology integration model: Echoes from EFL pre-service teachers

Baz E. H. , BALÇIKANLI C. , CEPHE P. T.

EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, cilt.23, sa.5, ss.2179-2200, 2018 (SSCI İndekslerine Giren Dergi) identifier identifier

2016

2016

Trends in Doctoral Research on English Language Teaching in Turkey

ÖZMEN K. S. , CEPHE P. T. , Kinik B.

EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE, cilt.16, sa.5, ss.1737-1759, 2016 (SSCI İndekslerine Giren Dergi) Creative Commons License identifier identifier

2015

2015

Beliefs about Foreign Language Learning: The Effects of Teacher Beliefs on Learner Beliefs

CEPHE P. T. , Yalcin C. G.

ANTHROPOLOGIST, cilt.19, sa.1, ss.167-173, 2015 (SCI İndekslerine Giren Dergi) identifier identifier

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2020

2020

An investigation into the relationship between willingness to communicate and classroom environment in a Turkish EFL context

ÖKSÜZ ZEREY M. , CEPHE P. T.

Journal of Language and Linguistic Studies, cilt.16, sa.2, ss.896-911, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2019

2019

Understanding EFL pre-service teachers’ behavioral intentions to use cloud applications

HARMANDAOĞLU BAZ E., CEPHE P. T. , BALÇIKANLI C.

” E-Learning and Digital Media, cilt.16, sa.3, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2018

2018

A suggested syllabus for creative drama course in ELT

HORASAN DOĞAN S., CEPHE P. T.

Journal of Language and Linguistis Studies, cilt.14, sa.2, ss.305-324, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2018

2018

Conceptualization of English Culture and Accent: Idealized English among Teachers in the Expanding Circle

ÖZMEN K. S. , ÇAKIR A., CEPHE P. T.

Asian EFL Journal, cilt.20, sa.1, ss.1-17, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2018

2018

Relationship between teacher stories and encouragement of learner autonomy

Baz E. H. , BALÇIKANLI C. , CEPHE P. T.

ISSUES IN EDUCATIONAL RESEARCH, cilt.28, sa.3, ss.613-634, 2018 (ESCI İndekslerine Giren Dergi) identifier identifier

2017

2017

A MULTI-PERSPECTIVE EVALUATION OF TEACHING SKILLS OF ELT STUDENT TEACHERS

HORASAN DOĞAN S., CEPHE P. T.

International Online Journal of Education and Teaching, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2017

2017

Actualization of the onion model of reflection in Turkish English Language instructors practices: A case study

EKİZER F. N. , CEPHE P. T.

Educational Research and Reviews, cilt.12, sa.2, ss.62-72, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri) Creative Commons License

2016

2016

Perceptions of EnglishInstructors and Learners about Corrective Feedback

HARMANDAOĞLU BAZ E., BALÇIKANLI C. , CEPHE P. T.

European Journal of Foreign LanguageTeaching, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2015

2015

An investigation of English Language teachers and students views on ethical principles towards students

CEPHE P. T. , KELEŞ Y.

Educational Research and Reviews, cilt.10, sa.7, ss.975-986, 2015 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri) Creative Commons License

2015

2015

Looking into burnout levels among English language instructors

ERCAN DEMİREL E. E. , CEPHE P. T.

Journal of Language and Linguistics Studies, cilt.11, sa.1, ss.1-14, 2015 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2014

2014

The Common European Framework of Reference for Languages Insights for Language Testing

CEPHE P. T. , TOPRAK T. E.

Journal of Language and Linguistic Studies, cilt.10, sa.1, ss.79-88, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2013

2013

Discourse Markers and Spoken English Nonnative Use in the Turkish EFL Setting

AŞIK A. , CEPHE P. T.

English Language Teaching, cilt.6, sa.12, ss.144-156, 2013 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri) Creative Commons License

2012

2012

Web 2 0 Tools in Language Learning What do student teachers think

CEPHE P. T. , BALÇIKANLI C.

International Journal on New Trends in Education and Their Implications, cilt.3, sa.1, ss.1-12, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2018

2018

Challenges to thesis writing: ELT students’ experiences

ÖKSÜZ ZEREY M. , CEPHE P. T.

4th Çukurova International ELT Teachers Conference, Adana, Türkiye, 05 Nisan 2018 - 07 Nisan 2020

2017

2017

A closer look at the past, present, and future of English language teaching curriculum forprimary and secondary schools in Turkey

CEPHE P. T. , KOÇ B.

ISLET 2017 3. International Symposium on Language Education and Teaching, Roma, 20 - 23 Nisan 2017

2017

2017

Metaphorical images of plagiarism: A study on ELT faculty members and graduate students

KOÇ B., CEPHE P. T.

1st International Black Sea Conference on Language and Language Education, Samsun, Türkiye, 22 - 23 Eylül 2017

2016

2016

Türkiye de Öğretmen Eğitiminde Güncel Standartlar Ne Olmalıdır

CEPHE P. T.

Yabancı Dil Eğitiminde Akreditasyon ve Kalite Güvencesi, 10 - 12 Mayıs 2016

2014

2014

Nonverbal Immediacy in Reflective Feedbac

ÖZMEN K. S. , CEPHE P. T.

8th ELT RESEARCH CONGRESS Çanakkale, Çanakkale, Türkiye, 22 - 25 Nisan 2014, cilt.1, ss.46-47

2013

2013

Teacher Burnout and Washback

ÖZMEN K. S. , CEPHE P. T.

Ulead 2013 - Multi-Paradigmatic Transformative Research in Education: Challenges and Opportunities, Nevşehir, Türkiye, 10 Nisan 2013 - 12 Nisan 2014, cilt.1, ss.22

2010

2010

The 5E Model in EFL Setting A Constructivist Implication

AŞIK A. , CEPHE P. T.

14th International INGED, Türkiye, 22 - 23 Ekim 2010

2009

2009

Cultural Actions and Words

ÇELEN B. , CEPHE P. T.

The 13th International INGED ELT Conference, 23 - 25 Ekim 2009

Kitap & Kitap Bölümleri

2019

2019

Reflective Practice and Professional Development in ELT

CEPHE P. T. , KOÇ B.

Basics of ELT, Yaman İsmail, Ekmekçi Emrah, Şenel Müfit, Editör, Black Swan Publishing House, ss.438-458, 2019

2019

2019

A review of comparative evaluation studies in language teacher education from 2000 to2018

CEPHE P. T. , MÜJDECİ Ş.

Research Trends in English Language Teacher Education and English Language Teaching, Yangın Ekşi Gonca, Guerra Luis, Werbińska Dorota, Bayyurt Yasemin, Editör, University of Évora, Evora, ss.259-271, 2019

2016

2016

CEFR and Foreign Language Teaching in Turkey

CEPHE P. T. , AŞIK A.

Current Trends in ELT, İsmail Yaman, Emrak Ekmekçi, Müfit Şenel, Editör, Nüans Yayınevi, ss.258-269, 2016

2015

2015

A Handbook of Methods and Approaches in ELT

CEPHE P. T. , BOZOĞLAN H.

LAP Publishing, Saarbrücken, 2015


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 11

h-indeksi (WOS): 2