Publications & Works

Journal articles indexed in SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Bilim Gösterileri Hakkındaki Görüşleri

II. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Turkey, 2 - 03 July 2022, pp.1-2, (Summary Text)

Zeka Oyunlarıyla Fen Öğretiminin Ortaokul 5.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısına Etkisi

II. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Turkey, 2 - 03 July 2022, pp.3-4, (Summary Text)

Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Motivasyonlarının Fen Başarısına Etkisinin Araştırılması

II. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Turkey, 2 - 03 July 2022, pp.7-8, (Summary Text)

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 3D Teknolojilerini Uygulama Deneyimleri: Hücre ve Hücre Organelleri

II. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, , Ankara, Turkey, 2 - 03 July 2022, pp.6-7, (Summary Text)

. Sınıf Ögretmeni Adaylarının Dijital Oyun Tasarımı Uygulamaları: Kodu Game Lab Örnegi

VIIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Turkey, 7 - 10 July 2021, pp.470-471, (Summary Text)

STEM Etkinliklerinin Ortaokul Öğrencilerinin STEM Mesleklerine Yönelik İlgilerine Etkisi

I. Ulusal Çevrimiçi Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Turkey, 4 - 05 July 2020, (Summary Text)

STEM Etkinlik Uygulamalarının Ortaokul Öğrencilerinin Problem Çözme Algılarına Etkisi

I. Ulusal Çevrimiçi Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Turkey, 4 - 05 July 2020, (Summary Text)

Pre-Service Science Teachers Experience with 3d Digital Design Technology

GLOBETSonline: International Conferenceon Education, Technology and Science, Antalya, Turkey, 5 - 06 June 2020, (Full Text)

Ortaokul Öğrencilerinin Hedef Kazanımlara Ulaşmalarında Dijital Oyunların Etkisi

The 27Th International Congress on Educational Sciences, 20 - 22 April 2018, (Full Text)

5. sınıf öğrencilerinin Görsel Okuma yazma içeriğiyle destekli fen bilimleri dersi

The 27Th International Congress on Educational Sciences, 20 - 22 April 2018, (Full Text)

Karagöz-Hacivat Diyalogları ile Fen Eğitimi:”Destek ve Hareket Sistemi” Konusu Örneği

International Conference on STEM and Educational Sciences, Ankara, Turkey, 3 - 05 May 2018, (Summary Text)

Eğitici Drama Yöntemi ile Fen Eğitimi:”Mikroplarla Savaş” Konusu Örneği

International Conference on STEM and Educational Sciences, Ankara, Turkey, 3 - 05 May 2018, (Summary Text)

Drama teknikleriyle fen eğitimi

Uluslararası Eğitim Yönetimi Formu, 19 - 21 October 2017, (Summary Text)

Kukla diyaloglarıyla fen eğitimi

Uluslararası eğitim Yönetimi Formu, 19 - 21 October 2017, (Summary Text)

The ınfluence of visual reading skills on the successes of the 7th grade students science course

26. International Conference on Educational Science, 20 - 22 April 2017, (Summary Text) Sustainable Development

Science Education with Turkish Shadow Puppetry

26. International Conference on Educational Science, 20 - 22 April 2017, (Summary Text)

Science with puppets

26. International Conference on Educational Science, 20 - 22 April 2017, (Summary Text)

Examining Technological Pedagogical Content Knowledge Self-Esteem Of Science and Chemistry Teachers

26. International Conference on Educational Science, 20 - 22 April 2017, (Summary Text)

Investigation of students academic achivements in science courses supported by visual literacy content

26. International Conference on Educational Science, 20 - 22 April 2017, (Summary Text) Sustainable Development

Autentic learning activities in environmental education

26. International Conference on Educational Science, 20 - 22 April 2017, (Summary Text) Sustainable Development

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoteknolojiye Yönelik Tutumlarının Araştırılması Poster Uygulamaları

II. Eurasian Educational Research Congress 2015, Ankara, Turkey, 8 - 10 June 2015, pp.1, (Summary Text)

Investigation of the preservice science teachers pedagogical content knowledge about the nature of science

4th International Symposium of Policies and Issues on Teacher Education (ISPITE) 2014, Ankara, Turkey, 15 - 16 May 2014, (Summary Text)

Science teachers' views about NOS and the place of NOS in science teaching

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, Italy, 5 - 08 February 2013, vol.116, pp.3476-3483, (Full Text) identifier

Examining Elementary Second Grade Students’xx Level of Knowledge about Air Pollution

Athens Institute for Education and Research, Athens, Greece, 9 - 12 June 2011, vol.3, pp.311-322, (Full Text)

Öğrencilerin kavram haritasına ilişkin görüşlerinin belirlenmesinde günlüklerin kullanılması

I. Uluslararası Türkiye Eğiitm Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Turkey, 1 - 03 May 2009, (Full Text)

Fen ve teknoloji öğretmenlerinin bilimin doğası alan bilgilerinin araştırılması

20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Turkey, 8 - 10 September 2011, pp.448-449, (Summary Text)

Bazi Çevre Konulariyla İlgili Sinif İçi Poster Uygulamalarinin Öğretmen Adaylarinin Zihinsel Yapilarina Etkisi

3. International Congress of Educational Research, Ankara, Turkey, 4 - 07 May 2011, pp.332-347, (Full Text)

Kavram Karikatürlerine Dayalı Laboratuar Eğitiminin Kimya Laboratuarına Yönelik Tutuma Etkisi

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010, (Full Text)

Examining primary school students' attitudes towards science in terms of gender, class level and income level

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Turkey, 3 - 07 February 2011, vol.15, pp.2582-2588, (Full Text) identifier identifier

Kavram karikatürlerine dayalı laboratuvar eğitiminin kimya laboratuvarına yönelik tutuma etkisi

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010, (Summary Text)

Elimination of Misconceptions Trough The Use Of Concept Maps

The European Conference on Educational Research, Vienna, Austria, 25 September 2009, pp.1-2, (Summary Text)

Elimination of Misconceptions in Science Teaching Through the Use of Concept Maps

European Science Education Research Association (ESERA) İstanbul, İstanbul, Turkey, 31 August - 04 September 2009, (Full Text)

An Analysis of Preservıce Science and Technology Teachers’ Attıtudes Towards Environment’’, European Science Education Research Association (ESERA)

European Science Education Research Association (ESERA), İstanbul, Turkey, 31 August 2009, pp.1-2, (Summary Text)

Elementary School Students’ Experıences with Posters as an Authentıc Assessment Approach in a Scıence and Technology Course’

European Science Education Research Association (ESERA), İstanbul, Turkey, 31 August 2009, pp.1-2, (Summary Text)

Elimination of Misconceptions in Science Teaching Through the Use of Concept Maps

European Science Education Research Association (ESERA), İstanbul, Turkey, 31 August 2009, pp.1-2, (Summary Text)

Using Concept Maps as an Assessment Tool in Science Education and Comparison with the Achievement Test

European Science Education Research Association (ESERA), İstanbul, Turkey, 31 August 2009, pp.1-2, (Summary Text)

Using concept maps as an assessment tool in science education and comparison with the achievement test

European Science Education Research Association (ESERA), İstanbul, Turkey, 31 August - 04 September 2009, pp.76, (Summary Text)

Elimination of misconceptions about Electricity through the use of Concept Maps’’, The Sixteen International Conference on Learning

The Sixteen International Conference on Learning, Barcelona, Spain, 01 June 2009, pp.1-2, (Summary Text)

Using Concept Maps for the Elimination of Misconceptions Related to Pressure

The Sixteen International Conference on Learning, Barcelona, Spain, 01 June 2009, pp.1-2, (Summary Text)

Use of Diaries fort he purpose of Determining Students’Opinions on Conceptual Mapping’

The First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Turkey, 01 May 2009, pp.1-2, (Summary Text)

Poster Sessions as an Authentic Assessment Approach in an Open-Ended University General Chemistry Laboratory’

Word Conference on Educational Sciences, Girne, Cyprus (Kktc), 04 February 2009, pp.1-2, (Summary Text)

Poster sessions as an authentic assessment approach in an open-Ended University general chemistry laboratory

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 February 2009, vol.1, pp.829-833, (Full Text) identifier identifier

Solvent and Structural Effects on Ionization Constants of Some Pyrazole Carboxylic Acids Derivatives

Sixth International Conference of the Chemical Societies of the South-Eastern european Countries, Sofija, Bulgaria, 10 September 2008, pp.1-2, (Summary Text)

İlköğretim öğrencilerinin kavram haritalarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi Fen günlükleri

Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu, Giresun, Turkey, 18 - 20 November 2008, pp.10, (Summary Text)

Potentiometric Studies on the Protonation Equilibria of some Selected Aliphatic Alanine Dipeptides in Ethanol-Water Mixtures’’

4th Black See Basin Conference on Analytical Chemistry, Sofija, Bulgaria, 19 September 2007, pp.1-2, (Summary Text)

Bazı Dipeptitlerin Protonasyon Sabitlerinin Su ve Etanol Su Ortamlarında Potansiyometrik Yöntemle Tayini

21.Ulusal Kimya Kongresi,İnönü Üniversitesi, Malatya, Turkey, 23 August 2007, pp.1-2, (Summary Text)

Comparing Multiple Intelligences Approach with Traditional Teaching on Eighth Grade Students' Achievement toward Science’

AERA Annual Meeting, Michigan, United States Of America, 09 April 2007, pp.1-2, (Full Text)

The solid-state lead ion-selective electrode

3rd Black Sea Basin Conference on Analytical Chemistry, Constanta, Romania, 12 - 14 September 2005, (Summary Text)

Özel Öğretim Yöntemleri Derslerinin Etkinliği: Kimyasal Denge, XII. Eğitim Bilimleri Kongresi

XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Turkey, 15 October 2004, pp.1-5, (Full Text)

Effects Of Students’ Pre- and Post-Laboratory Concept Maps On Students’Attitudes Toward Chemistry Laboratory In University General Chemistry

18th International Conference on Chemical Education , İstanbul, Turkey, 03 August 2004, pp.1-2, (Summary Text)

Modeling The Activities of Scientists: Prospective Science Teachers Poster Presentation In A STS Course

18th International Conference on Chemical Education , İstanbul, Turkey, 03 August 2004, pp.1-2, (Summary Text)

Bazı Amino Asitlerin Etil ve Metil Esterlerinin Stokiyometrik Protonasyon Denge Sabitlerinin Tayini

XVIII. Ulusal Kimya Kongresi, Kimya 2004, Kars, Turkey, 05 July 2004, pp.1-2, (Summary Text)

Kalikstaç[4]Aren Kullanılarak Gümüş İyon-Seçici Elektrot Yapımı

XVIII. Ulusal Kimya Kongresi, Kimya 2004, Kars, Turkey, 05 July 2004, pp.1-2, (Summary Text)

Hydrogen Ion-Selective Poly(vinyl chloride) Membrane Electrode Based on A Crowncalix [4] Arene

The Sixth International Symposium On New Trends in Chemistry-Analytical Chemistry and Society, Al-Kharijah, Egypt, 04 January 2003, pp.1-2, (Summary Text)

Bazı a-Amino Asitlerin Etanol-Su Ortamında Mikroskopik Protonasyon Sabitlerinin Tayini

XVI. Ulusal Kimya Kongresi, Konya, Turkey, 10 September 2002, pp.1-2, (Summary Text)

25,27-Disiyonometoksi-26,28-Dihidroksi-Kaliks[4]Arenin pH Elektrodunda Nötral Taşıyıcı Olarak Kullanımı

I. Ulusal Analitik Kimya Kongresi, Bursa, Turkey, 03 July 2002, pp.1-2, (Summary Text)
Books

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FENE YÖNELİK MOTİVASYONLARINDA DİJİTAL OYUN TABANLI ÖĞRENME YAKLAŞIMININ ETKİSİ

in: FEN EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINA GÜNCEL BAKIŞ-III, Alev Doğan Abdullah Aydın, Editor, Akademisyen Kitabevi, Ankara, pp.1-13, 2022 Creative Commons License

TASARIM TEMELLİ STEM ETKİNLİKLERİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MÜHENDİSLİK BİLGİ DÜZEYİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ

in: FEN EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINA GÜNCEL BAKIŞ-III, Alev Doğan,Abdullah Aydın, Editor, Akademisyen Kitabevi, Ankara, pp.149-166, 2022 Creative Commons License

FEN BİLİMLERİ DERSİ GÖRSEL OKURYAZARLIK UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ

in: Fen Eğitimi Araştırmalarında Güncel Bakış, ilbilge Dökme,Semra Bener, Editor, Akademisyen yayınevi, Ankara, pp.95-107, 2020 Creative Commons License

ÖĞRETMEN ADAYLARININ OTANTİK ÖĞRENME YAKLAŞIMI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ: ÇEVRE EĞİTİMİ

in: Fen Eğitimi Araştırmalarında Güncel Bakış, İlbilge Dökme,Semra Benzer, Editor, Akademisyen yayınevi, Ankara, pp.129-144, 2020 Creative Commons License

Öğretmen Adaylarının Otantik Öğrenme Yaklaşımı İle İlgili Görüşleri: Çevre Eğitimi

in: Fen Eğitimi Araştırmalarında Güncel Bakış, İlbilge Dökme,Semra Benzer, Editor, Akademisyen Kitabevi, Ankara, pp.129-144, 2020

Çevre Eğitiminde Otantik Öğrenme

in: Çevre Eğitimi, Hanife Gamze HASTÜRK, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.393-409, 2019

Bilimsel Gösteri Deneyleriyle Anlamlı Öğrenme ve Öğretim İçin Öneriler

in: Okul Duvarlarının Ötesine Öğrenme Yolculuğu: Bilim-Teknoloji Merkezleri ve Bilim Müzeleri, Fitnat Köseoğlu, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.599-622, 2019

Susuz Ortam Titrasyonları

in: GENEL KİMYA 3 ANALİTİK KİMYA, Bağ Hüseyin,Kendüzler Erdal, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.2-21, 2017

İşbirlikli Öğrenme Yöntemi

in: Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları, Sevil Büyükalan Filiz, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.1-200, 2011
Metrics

Publication

181

Citation (WoS)

443

H-Index (WoS)

11

Citation (Scopus)

455

H-Index (Scopus)

13

Citation (TrDizin)

20

H-Index (TrDizin)

3

Citation (Sum Other)

44

Project

8

Thesis Advisory

26

Open Access

28
UN Sustainable Development Goals