Journal articles indexed in SCI, SSCI, and AHCI
Protonation constantss of some alanyl dipeptides in mixed aquous organik solvents
Journal of Solution Chemitry
, vol.45, pp.299-312, 2016 (SCI-Expanded)
Articles Published in Other Journals
An investigation of the effect of some affective variables on predicting 6th grade students’ academic achievement in the science course
International Journal of Curriculum and Instruction
, vol.14, no.2, pp.1284-1300, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
The effect of STEM activities on the scientific creativity of middle school students
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI)
, vol.13, no.2, pp.1241-1266, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Pre-Service science teachers’ experiences with robotic intervention process
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI)
, vol.3, no.13, pp.2000-2025, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Pre-Service Science Teachers’ Learning and Teaching Experiences with Digital Games: KODU Game Lab
Journal of Education in Science, Environment and Health
, vol.6, no.2, pp.105-119, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

Examination of prospective science teachers’ achievement on basic geography topics and effectiveness of poster-based teaching for learning these topics
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI)
, vol.12, no.2, pp.245-262, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

THE EFFECT OF POSTER ACTIVITIES ON LEARNERS’xx INTELLECTUAL STRUCTURE IN THEENVIRONMENTAL EDUCATION
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, vol.11, no.56, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
DETERMINATION AND COMPARISON OF TURKISH STUDENT CHARACTERISTICS AFFECTING SCIENCE LITERACY IN TURKEY ACCORDING TO PISA 2012
Research Journal of Business and Management
, vol.4, no.1, pp.34-51, 2017 (Peer-Reviewed Journal)

The Role of Drama in Raising Environmental Awareness in Preservice Science Teachers
International Online Journal of Educational Sciences
, vol.9, no.4, pp.1052-1074, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitici drama yönteminin 6 sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersinde akademik başarılarına etkisi
e-Kafkas eğitim araştırmaları dergisi
, vol.3, no.2, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Pre servis teachers practices towards ditital game design for tecnology interation into science classrooms
Universal Journal of Educational Research
, vol.4, no.10, pp.2483-2498, 2016 (Scopus)
Effect of Triadic Teaching approach in Some environmental subjectsProspective Science Teachers Practice
International Journal of Environmental Science Education
, vol.11, no.5, pp.893-905, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Kavram Haritalarının Değerlendirme Aracı Olarak Kullanılması ve Çoktan Seçmeli Testlerle Karşılaştırılarak İncelenmesi
Kastamonu Üniversitesi Eğitim Dergisi
, vol.23, no.3, pp.1031-1046, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Karagöz Hacivat Türk Gölge Oyunu Diyaloglarıyla Fen Eğitimi
Kafkas üniversitesi , e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
, vol.2, no.2, pp.1-11, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Jigsaw Tekniğinin 6 Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Yer Kabuğu Nelerden Oluşur Ünitesinin Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.12, no.32, pp.416-432, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Examining Primary School Students attitudes towards Science in Terms of Gender Class Level and Income Level
Procedia Social and Behavioral Sciences
, vol.15, pp.2582-2588, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
İLKÖĞRETİM 7 SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE JİGSAW TEKNİĞİNİN UYGULANMASI VE BU TEKNİK HAKKINDAKİÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.12, no.1, pp.75-90, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
İşbirlikli Öğrenmenin İki Farklı Tekniğinin Öğrencilerin Kimyasal Denge Konusundaki Akademik Başarılarına Etkisi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.29, no.3, pp.763-791, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
İşbirlikli Öğrenme Yönteminin İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Fene olan Tutumlarına Etkileri
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.29, no.1, pp.193-209, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Öğrencilerin Akademik Başarılarına Bilgisayar Animasyonları ve Jigsaw Tekniğinin Etkisi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.29, no.1, pp.211-235, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Üniversite Öğrencilerinin Kimya Laboratuvarına Karşı Tutumları’’
G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.25, no.2, pp.201-213, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Bilim Gösterileri Hakkındaki Görüşleri
II. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Turkey, 2 - 03 July 2022, pp.1-2, (Summary Text)
Zeka Oyunlarıyla Fen Öğretiminin Ortaokul 5.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısına Etkisi
II. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Turkey, 2 - 03 July 2022, pp.3-4, (Summary Text)
Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Motivasyonlarının Fen Başarısına Etkisinin Araştırılması
II. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Turkey, 2 - 03 July 2022, pp.7-8, (Summary Text)
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 3D Teknolojilerini Uygulama Deneyimleri: Hücre ve Hücre Organelleri
II. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, , Ankara, Turkey, 2 - 03 July 2022, pp.6-7, (Summary Text)
Pre-Service Science Teachers Experience with 3d Digital Design Technology
GLOBETSonline: International Conferenceon Education, Technology and Science, Antalya, Turkey, 5 - 06 June 2020, (Full Text)
5. sınıf öğrencilerinin Görsel Okuma yazma içeriğiyle destekli fen bilimleri dersi
The 27Th International Congress on Educational Sciences, 20 - 22 April 2018, (Full Text)
Karagöz-Hacivat Diyalogları ile Fen Eğitimi:”Destek ve Hareket Sistemi” Konusu Örneği
International Conference on STEM and Educational Sciences, Ankara, Turkey, 3 - 05 May 2018, (Summary Text)
Eğitici Drama Yöntemi ile Fen Eğitimi:”Mikroplarla Savaş” Konusu Örneği
International Conference on STEM and Educational Sciences, Ankara, Turkey, 3 - 05 May 2018, (Summary Text)
A Teacher and Explainer Professional Development Model to Increase the Effectiveness of Science Centers in Science and Society Communication and Science Education
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (ICEMST), Muğla, Turkey, 28 April - 01 May 2018, (Summary Text)
Effects of science demonstratation experiment and the opinions of preservice science teachers
ITETC 2017, 16 - 18 August 2017, (Summary Text)
The effect of visual reading skills on the success of the subject of reflection in the mirrors and light absorption on the 7th grade students science course
26. International Conference on Educational Science, 20 - 22 April 2017, (Summary Text)

The ınfluence of visual reading skills on the successes of the 7th grade students science course
26. International Conference on Educational Science, 20 - 22 April 2017, (Summary Text)

Examining Technological Pedagogical Content Knowledge Self-Esteem Of Science and Chemistry Teachers
26. International Conference on Educational Science, 20 - 22 April 2017, (Summary Text)
Investigation of students academic achivements in science courses supported by visual literacy content
26. International Conference on Educational Science, 20 - 22 April 2017, (Summary Text)

Autentic learning activities in environmental education
26. International Conference on Educational Science, 20 - 22 April 2017, (Summary Text)

Pisa 2012 verilerine göre Türkiyedeki öğrencilerin fen bilimleri okur yazarlığını etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve karşılaştırılması Finlandiya ABD İsrail
ICQH 2016, 24 - 25 November 2016, (Summary Text)
Çevre eğitiminde yeni bir yaklaşım Otantik Öğrenme
EJER, 31 May - 03 June 2016, (Summary Text)
Fen Bilimleri dersi 8 sınıf öğrencilerinin kuvvet vev hareket ünitesindeki görsel okur yazarlıklarının araştırılması
EJER, 31 May - 03 June 2016, (Summary Text)
Poster aktivitelerinin öğretmen Adaylarının Bazı Çevre Konularına İlişkin Zihinsel Yapılarındaki Değişimlere Etkisi
Bildiri, 8 - 10 June 2015, (Summary Text)
Sınıf öğretmeni adaylarının sosyobilimsel konulara ilişkin haberdarlık düzeyleri ve bilgilenme kaynakları
International Conference on New Horizons(INTE) 2014, Paris, France, 25 - 27 June 2014, (Summary Text)
Investigation of the preservice science teachers pedagogical content knowledge about the nature of science
4th International Symposium of Policies and Issues on Teacher Education (ISPITE) 2014, Ankara, Turkey, 15 - 16 May 2014, (Summary Text)
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin bilimin doğası alan bilgilerinin araştırılması
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Turkey, 8 - 10 September 2011, pp.448-449, (Summary Text)
Kavram Karikatürlerine Dayalı Laboratuar Eğitiminin Kimya Laboratuarına Yönelik Tutuma Etkisi
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010, (Full Text)
Kentsel Ve Kırsal Bölgede Yaşayan İlköğretim Öğrencilerinin Sürdürülebilir Çevre Eğitimi Kapsamında Farkındalık Düzeylerinin Araştırılması Organik Tarım
IX. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010, (Full Text)
Fen bilgisi öğretmen adaylarının online ve yüz yüze tartışmalarla fen ve teknoloji öğretim programı içeriği üzerine görüşlerinin araştırılması
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010, (Summary Text)
Kavram karikatürlerine dayalı laboratuvar eğitiminin kimya laboratuvarına yönelik tutuma etkisi
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010, (Summary Text)
The effectiveness of the computer assisted teaching method on students achievement in science education
12th Annual International Conference on Education, Athens, Greece, 24 - 27 May 2010, pp.129-136, (Full Text)
Examining elementary second grade students level of knowledge about air pollution
12th Annual International Conference on Education, Athens, Greece, 24 - 27 May 2010, pp.311-322, (Full Text)
Elimination of Misconceptions Trough The Use Of Concept Maps
The European Conference on Educational Research, Vienna, Austria, 25 September 2009, pp.1-2, (Summary Text)
Elimination of Misconceptions in Science Teaching Through the Use of Concept Maps
European Science Education Research Association (ESERA) İstanbul, İstanbul, Turkey, 31 August - 04 September 2009, (Full Text)
An Analysis of Preservıce Science and Technology Teachers’ Attıtudes Towards Environment’’, European Science Education Research Association (ESERA)
European Science Education Research Association (ESERA), İstanbul, Turkey, 31 August 2009, pp.1-2, (Summary Text)
Elementary School Students’ Experıences with Posters as an Authentıc Assessment Approach in a Scıence and Technology Course’
European Science Education Research Association (ESERA), İstanbul, Turkey, 31 August 2009, pp.1-2, (Summary Text)
Elimination of Misconceptions in Science Teaching Through the Use of Concept Maps
European Science Education Research Association (ESERA), İstanbul, Turkey, 31 August 2009, pp.1-2, (Summary Text)
Using Concept Maps as an Assessment Tool in Science Education and Comparison with the Achievement Test
European Science Education Research Association (ESERA), İstanbul, Turkey, 31 August 2009, pp.1-2, (Summary Text)
Using concept maps as an assessment tool in science education and comparison with the achievement test
European Science Education Research Association (ESERA), İstanbul, Turkey, 31 August - 04 September 2009, pp.76, (Summary Text)
Elimination of misconceptions about Electricity through the use of Concept Maps’’, The Sixteen International Conference on Learning
The Sixteen International Conference on Learning, Barcelona, Spain, 01 June 2009, pp.1-2, (Summary Text)
Using Concept Maps for the Elimination of Misconceptions Related to Pressure
The Sixteen International Conference on Learning, Barcelona, Spain, 01 June 2009, pp.1-2, (Summary Text)
Use of Diaries fort he purpose of Determining Students’Opinions on Conceptual Mapping’
The First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Turkey, 01 May 2009, pp.1-2, (Summary Text)
Poster sessions as an authentic assessment approach in an open Ended University general chemistry laboratory
World Conference on Educational Sciences 2009, 3 - 06 February 2009, (Full Text)
Poster Sessions as an Authentic Assessment Approach in an Open-Ended University General Chemistry Laboratory’
Word Conference on Educational Sciences, Girne, Cyprus (Kktc), 04 February 2009, pp.1-2, (Summary Text)
Solvent and Structural Effects on Ionization Constants of Some Pyrazole Carboxylic Acids Derivatives
Sixth International Conference of the Chemical Societies of the South-Eastern european Countries, Sofija, Bulgaria, 10 September 2008, pp.1-2, (Summary Text)
İlköğretim öğrencilerinin kavram haritalarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi Fen günlükleri
Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu, Giresun, Turkey, 18 - 20 November 2008, pp.10, (Summary Text)
Potentiometric Studies on the Protonation Equilibria of some Selected Aliphatic Alanine Dipeptides in Ethanol-Water Mixtures’’
4th Black See Basin Conference on Analytical Chemistry, Sofija, Bulgaria, 19 September 2007, pp.1-2, (Summary Text)
Bazı Dipeptitlerin Protonasyon Sabitlerinin Su ve Etanol Su Ortamlarında Potansiyometrik Yöntemle Tayini
21.Ulusal Kimya Kongresi,İnönü Üniversitesi, Malatya, Turkey, 23 August 2007, pp.1-2, (Summary Text)
Comparing Multiple Intelligences Approach with Traditional Teaching on Eight Grade Students Achievement in and Attitudes toward science
AERA 2007, 18 December 2007, (Full Text)
Comparing Multiple Intelligences Approach with Traditional Teaching on Eighth Grade Students' Achievement toward Science’
AERA Annual Meeting, Michigan, United States Of America, 09 April 2007, pp.1-2, (Full Text)
The solid-state lead ion-selective electrode
3rd Black Sea Basin Conference on Analytical Chemistry, Constanta, Romania, 12 - 14 September 2005, (Summary Text)
Özel Öğretim Yöntemleri Derslerinin Etkinliği: Kimyasal Denge, XII. Eğitim Bilimleri Kongresi
XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Turkey, 15 October 2004, pp.1-5, (Full Text)
Effects of Students Pre and Post Laboratory Concept Maps on Students Attitudes toward Chemistry Laboratory in University General Chemistry
The International Conference on Chemical Education, 3 - 05 August 2004, pp.17, (Full Text)
Effects Of Students’ Pre- and Post-Laboratory Concept Maps On Students’Attitudes Toward Chemistry Laboratory In University General Chemistry
18th International Conference on Chemical Education , İstanbul, Turkey, 03 August 2004, pp.1-2, (Summary Text)
Pre Service Science Teacher ‘Views on Their Online Argumentations About What Is Happening In The Middle School Science Classrooms During Their Practicum Period
18th International Conference on Chemical Education , İstanbul, Turkey, 03 August 2004, pp.1-2, (Summary Text)
Modeling The Activities of Scientists: Prospective Science Teachers Poster Presentation In A STS Course
18th International Conference on Chemical Education , İstanbul, Turkey, 03 August 2004, pp.1-2, (Summary Text)
Bazı Amino Asitlerin Etil ve Metil Esterlerinin Stokiyometrik Protonasyon Denge Sabitlerinin Tayini
XVIII. Ulusal Kimya Kongresi, Kimya 2004, Kars, Turkey, 05 July 2004, pp.1-2, (Summary Text)
Kalikstaç[4]Aren Kullanılarak Gümüş İyon-Seçici Elektrot Yapımı
XVIII. Ulusal Kimya Kongresi, Kimya 2004, Kars, Turkey, 05 July 2004, pp.1-2, (Summary Text)
Hydrogen Ion-Selective Poly(vinyl chloride) Membrane Electrode Based on A Crowncalix [4] Arene
The Sixth International Symposium On New Trends in Chemistry-Analytical Chemistry and Society, Al-Kharijah, Egypt, 04 January 2003, pp.1-2, (Summary Text)
Bazı a-Amino Asitlerin Etanol-Su Ortamında Mikroskopik Protonasyon Sabitlerinin Tayini
XVI. Ulusal Kimya Kongresi, Konya, Turkey, 10 September 2002, pp.1-2, (Summary Text)
25,27-Disiyonometoksi-26,28-Dihidroksi-Kaliks[4]Arenin pH Elektrodunda Nötral Taşıyıcı Olarak Kullanımı
I. Ulusal Analitik Kimya Kongresi, Bursa, Turkey, 03 July 2002, pp.1-2, (Summary Text)
Books
Fen eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış-II
Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2021
Öğretmen Adaylarının Otantik Öğrenme Yaklaşımı İle İlgili Görüşleri: Çevre Eğitimi
in: Fen Eğitimi Araştırmalarında Güncel Bakış, İlbilge Dökme,Semra Benzer, Editor, Akademisyen Kitabevi, Ankara, pp.129-144, 2020
Çevre Eğitiminde Otantik Öğrenme
in: Çevre Eğitimi, Hanife Gamze HASTÜRK, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.393-409, 2019
Bilimsel Gösteri Deneyleriyle Anlamlı Öğrenme ve Öğretim İçin Öneriler
in: Okul Duvarlarının Ötesine Öğrenme Yolculuğu: Bilim-Teknoloji Merkezleri ve Bilim Müzeleri, Fitnat Köseoğlu, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.599-622, 2019
İşbirlikli Öğrenme Modeli Ve Uygulanması
Pegem Akademi, 2017
Susuz Ortam Titrasyonları
in: GENEL KİMYA 3 ANALİTİK KİMYA, Bağ Hüseyin,Kendüzler Erdal, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.2-21, 2017
İşbirlikli Öğrenme Yöntemi
in: Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları, Sevil Büyükalan Filiz, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.1-200, 2011