SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Protonation constantss of some alanyl dipeptides in mixed aquous organik solvents
Journal of Solution Chemitry
, cilt.45, ss.299-312, 2016 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
An investigation of the effect of some affective variables on predicting 6th grade students’ academic achievement in the science course
International Journal of Curriculum and Instruction
, cilt.14, sa.2, ss.1284-1300, 2022 (Hakemli Dergi)
The effect of STEM activities on the scientific creativity of middle school students
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI)
, cilt.13, sa.2, ss.1241-1266, 2021 (Hakemli Dergi)
Pre-Service science teachers’ experiences with robotic intervention process
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI)
, cilt.3, sa.13, ss.2000-2025, 2021 (Hakemli Dergi)
Pre-Service Science Teachers’ Learning and Teaching Experiences with Digital Games: KODU Game Lab
Journal of Education in Science, Environment and Health
, cilt.6, sa.2, ss.105-119, 2020 (Hakemli Dergi)
THE EFFECT OF POSTER ACTIVITIES ON LEARNERS’xx INTELLECTUAL STRUCTURE IN THEENVIRONMENTAL EDUCATION
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.11, sa.56, 2018 (Hakemli Dergi)
DETERMINATION AND COMPARISON OF TURKISH STUDENT CHARACTERISTICS AFFECTING SCIENCE LITERACY IN TURKEY ACCORDING TO PISA 2012
Research Journal of Business and Management
, cilt.4, sa.1, ss.34-51, 2017 (Hakemli Dergi)
The Role of Drama in Raising Environmental Awareness in Preservice Science Teachers
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.9, sa.4, ss.1052-1074, 2017 (Hakemli Dergi)
Eğitici drama yönteminin 6 sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersinde akademik başarılarına etkisi
e-Kafkas eğitim araştırmaları dergisi
, cilt.3, sa.2, 2016 (Hakemli Dergi)
Pre servis teachers practices towards ditital game design for tecnology interation into science classrooms
Universal Journal of Educational Research
, cilt.4, sa.10, ss.2483-2498, 2016 (Scopus)
Effect of Triadic Teaching approach in Some environmental subjectsProspective Science Teachers Practice
International Journal of Environmental Science Education
, cilt.11, sa.5, ss.893-905, 2016 (Hakemli Dergi)
Kavram Haritalarının Değerlendirme Aracı Olarak Kullanılması ve Çoktan Seçmeli Testlerle Karşılaştırılarak İncelenmesi
Kastamonu Üniversitesi Eğitim Dergisi
, cilt.23, sa.3, ss.1031-1046, 2015 (Hakemli Dergi)
Karagöz Hacivat Türk Gölge Oyunu Diyaloglarıyla Fen Eğitimi
Kafkas üniversitesi , e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.1-11, 2015 (Hakemli Dergi)
Jigsaw Tekniğinin 6 Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Yer Kabuğu Nelerden Oluşur Ünitesinin Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.12, sa.32, ss.416-432, 2015 (Hakemli Dergi)
Examining Primary School Students attitudes towards Science in Terms of Gender Class Level and Income Level
Procedia Social and Behavioral Sciences
, cilt.15, ss.2582-2588, 2011 (Hakemli Dergi)
İLKÖĞRETİM 7 SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE JİGSAW TEKNİĞİNİN UYGULANMASI VE BU TEKNİK HAKKINDAKİÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.75-90, 2010 (Hakemli Dergi)
İşbirlikli Öğrenmenin İki Farklı Tekniğinin Öğrencilerin Kimyasal Denge Konusundaki Akademik Başarılarına Etkisi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.29, sa.3, ss.763-791, 2009 (Hakemli Dergi)
İşbirlikli Öğrenme Yönteminin İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Fene olan Tutumlarına Etkileri
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.29, sa.1, ss.193-209, 2009 (Hakemli Dergi)
Öğrencilerin Akademik Başarılarına Bilgisayar Animasyonları ve Jigsaw Tekniğinin Etkisi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.29, sa.1, ss.211-235, 2009 (Hakemli Dergi)
Üniversite Öğrencilerinin Kimya Laboratuvarına Karşı Tutumları’’
G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.25, sa.2, ss.201-213, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Bilim Gösterileri Hakkındaki Görüşleri
II. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Temmuz 2022, ss.1-2
Zeka Oyunlarıyla Fen Öğretiminin Ortaokul 5.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısına Etkisi
II. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Temmuz 2022, ss.3-4
Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Motivasyonlarının Fen Başarısına Etkisinin Araştırılması
II. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Temmuz 2022, ss.7-8
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 3D Teknolojilerini Uygulama Deneyimleri: Hücre ve Hücre Organelleri
II. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, , Ankara, Türkiye, 2 - 03 Temmuz 2022, ss.6-7
Pre-Service Science Teachers Experience with 3d Digital Design Technology
GLOBETSonline: International Conferenceon Education, Technology and Science, Antalya, Türkiye, 5 - 06 Haziran 2020
5. sınıf öğrencilerinin Görsel Okuma yazma içeriğiyle destekli fen bilimleri dersi
The 27Th International Congress on Educational Sciences, 20 - 22 Nisan 2018
Karagöz-Hacivat Diyalogları ile Fen Eğitimi:”Destek ve Hareket Sistemi” Konusu Örneği
International Conference on STEM and Educational Sciences, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018
Eğitici Drama Yöntemi ile Fen Eğitimi:”Mikroplarla Savaş” Konusu Örneği
International Conference on STEM and Educational Sciences, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018
A Teacher and Explainer Professional Development Model to Increase the Effectiveness of Science Centers in Science and Society Communication and Science Education
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018
Effects of science demonstratation experiment and the opinions of preservice science teachers
ITETC 2017, 16 - 18 Ağustos 2017
The effect of visual reading skills on the success of the subject of reflection in the mirrors and light absorption on the 7th grade students science course
26. International Conference on Educational Science, 20 - 22 Nisan 2017
The ınfluence of visual reading skills on the successes of the 7th grade students science course
26. International Conference on Educational Science, 20 - 22 Nisan 2017
Examining Technological Pedagogical Content Knowledge Self-Esteem Of Science and Chemistry Teachers
26. International Conference on Educational Science, 20 - 22 Nisan 2017
Investigation of students academic achivements in science courses supported by visual literacy content
26. International Conference on Educational Science, 20 - 22 Nisan 2017
Autentic learning activities in environmental education
26. International Conference on Educational Science, 20 - 22 Nisan 2017
Çevre eğitiminde yeni bir yaklaşım Otantik Öğrenme
EJER, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
Sınıf öğretmeni adaylarının sosyobilimsel konulara ilişkin haberdarlık düzeyleri ve bilgilenme kaynakları
International Conference on New Horizons(INTE) 2014, Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014
Investigation of the preservice science teachers pedagogical content knowledge about the nature of science
4th International Symposium of Policies and Issues on Teacher Education (ISPITE) 2014, Ankara, Türkiye, 15 - 16 Mayıs 2014
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin bilimin doğası alan bilgilerinin araştırılması
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, ss.448-449
Kavram Karikatürlerine Dayalı Laboratuar Eğitiminin Kimya Laboratuarına Yönelik Tutuma Etkisi
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010
Kentsel Ve Kırsal Bölgede Yaşayan İlköğretim Öğrencilerinin Sürdürülebilir Çevre Eğitimi Kapsamında Farkındalık Düzeylerinin Araştırılması Organik Tarım
IX. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010
Fen bilgisi öğretmen adaylarının online ve yüz yüze tartışmalarla fen ve teknoloji öğretim programı içeriği üzerine görüşlerinin araştırılması
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010
Kavram karikatürlerine dayalı laboratuvar eğitiminin kimya laboratuvarına yönelik tutuma etkisi
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010
The effectiveness of the computer assisted teaching method on students achievement in science education
12th Annual International Conference on Education, Athens, Yunanistan, 24 - 27 Mayıs 2010, ss.129-136
Examining elementary second grade students level of knowledge about air pollution
12th Annual International Conference on Education, Athens, Yunanistan, 24 - 27 Mayıs 2010, ss.311-322
Elimination of Misconceptions Trough The Use Of Concept Maps
The European Conference on Educational Research, Vienna, Avusturya, 25 Eylül 2009, ss.1-2
Elimination of Misconceptions in Science Teaching Through the Use of Concept Maps
European Science Education Research Association (ESERA) İstanbul, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009
An Analysis of Preservıce Science and Technology Teachers’ Attıtudes Towards Environment’’, European Science Education Research Association (ESERA)
European Science Education Research Association (ESERA), İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos 2009, ss.1-2
Elementary School Students’ Experıences with Posters as an Authentıc Assessment Approach in a Scıence and Technology Course’
European Science Education Research Association (ESERA), İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos 2009, ss.1-2
Elimination of Misconceptions in Science Teaching Through the Use of Concept Maps
European Science Education Research Association (ESERA), İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos 2009, ss.1-2
Using Concept Maps as an Assessment Tool in Science Education and Comparison with the Achievement Test
European Science Education Research Association (ESERA), İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos 2009, ss.1-2
Using concept maps as an assessment tool in science education and comparison with the achievement test
European Science Education Research Association (ESERA), İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, ss.76
Elimination of misconceptions about Electricity through the use of Concept Maps’’, The Sixteen International Conference on Learning
The Sixteen International Conference on Learning, Barcelona, İspanya, 01 Haziran 2009, ss.1-2
Using Concept Maps for the Elimination of Misconceptions Related to Pressure
The Sixteen International Conference on Learning, Barcelona, İspanya, 01 Haziran 2009, ss.1-2
Use of Diaries fort he purpose of Determining Students’Opinions on Conceptual Mapping’
The First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 01 Mayıs 2009, ss.1-2
Poster sessions as an authentic assessment approach in an open Ended University general chemistry laboratory
World Conference on Educational Sciences 2009, 3 - 06 Şubat 2009
Poster Sessions as an Authentic Assessment Approach in an Open-Ended University General Chemistry Laboratory’
Word Conference on Educational Sciences, Girne, Kıbrıs (Kktc), 04 Şubat 2009, ss.1-2
Solvent and Structural Effects on Ionization Constants of Some Pyrazole Carboxylic Acids Derivatives
Sixth International Conference of the Chemical Societies of the South-Eastern european Countries, Sofija, Bulgaristan, 10 Eylül 2008, ss.1-2
İlköğretim öğrencilerinin kavram haritalarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi Fen günlükleri
Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu, Giresun, Türkiye, 18 - 20 Kasım 2008, ss.10
Potentiometric Studies on the Protonation Equilibria of some Selected Aliphatic Alanine Dipeptides in Ethanol-Water Mixtures’’
4th Black See Basin Conference on Analytical Chemistry, Sofija, Bulgaristan, 19 Eylül 2007, ss.1-2
Bazı Dipeptitlerin Protonasyon Sabitlerinin Su ve Etanol Su Ortamlarında Potansiyometrik Yöntemle Tayini
21.Ulusal Kimya Kongresi,İnönü Üniversitesi, Malatya, Türkiye, 23 Ağustos 2007, ss.1-2
Comparing Multiple Intelligences Approach with Traditional Teaching on Eighth Grade Students' Achievement toward Science’
AERA Annual Meeting, Michigan, Amerika Birleşik Devletleri, 09 Nisan 2007, ss.1-2
The solid-state lead ion-selective electrode
3rd Black Sea Basin Conference on Analytical Chemistry, Constanta, Romanya, 12 - 14 Eylül 2005
Özel Öğretim Yöntemleri Derslerinin Etkinliği: Kimyasal Denge, XII. Eğitim Bilimleri Kongresi
XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 15 Ekim 2004, ss.1-5
Effects of Students Pre and Post Laboratory Concept Maps on Students Attitudes toward Chemistry Laboratory in University General Chemistry
The International Conference on Chemical Education, 3 - 05 Ağustos 2004, ss.17
Effects Of Students’ Pre- and Post-Laboratory Concept Maps On Students’Attitudes Toward Chemistry Laboratory In University General Chemistry
18th International Conference on Chemical Education , İstanbul, Türkiye, 03 Ağustos 2004, ss.1-2
Pre Service Science Teacher ‘Views on Their Online Argumentations About What Is Happening In The Middle School Science Classrooms During Their Practicum Period
18th International Conference on Chemical Education , İstanbul, Türkiye, 03 Ağustos 2004, ss.1-2
Modeling The Activities of Scientists: Prospective Science Teachers Poster Presentation In A STS Course
18th International Conference on Chemical Education , İstanbul, Türkiye, 03 Ağustos 2004, ss.1-2
Bazı Amino Asitlerin Etil ve Metil Esterlerinin Stokiyometrik Protonasyon Denge Sabitlerinin Tayini
XVIII. Ulusal Kimya Kongresi, Kimya 2004, Kars, Türkiye, 05 Temmuz 2004, ss.1-2
Kalikstaç[4]Aren Kullanılarak Gümüş İyon-Seçici Elektrot Yapımı
XVIII. Ulusal Kimya Kongresi, Kimya 2004, Kars, Türkiye, 05 Temmuz 2004, ss.1-2
Hydrogen Ion-Selective Poly(vinyl chloride) Membrane Electrode Based on A Crowncalix [4] Arene
The Sixth International Symposium On New Trends in Chemistry-Analytical Chemistry and Society, Al-Kharijah, Mısır, 04 Ocak 2003, ss.1-2
Bazı a-Amino Asitlerin Etanol-Su Ortamında Mikroskopik Protonasyon Sabitlerinin Tayini
XVI. Ulusal Kimya Kongresi, Konya, Türkiye, 10 Eylül 2002, ss.1-2
25,27-Disiyonometoksi-26,28-Dihidroksi-Kaliks[4]Arenin pH Elektrodunda Nötral Taşıyıcı Olarak Kullanımı
I. Ulusal Analitik Kimya Kongresi, Bursa, Türkiye, 03 Temmuz 2002, ss.1-2
Kitap & Kitap Bölümleri
Fen eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış-II
Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2021
Öğretmen Adaylarının Otantik Öğrenme Yaklaşımı İle İlgili Görüşleri: Çevre Eğitimi
Fen Eğitimi Araştırmalarında Güncel Bakış, İlbilge Dökme,Semra Benzer, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.129-144, 2020
Çevre Eğitiminde Otantik Öğrenme
Çevre Eğitimi, Hanife Gamze HASTÜRK, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.393-409, 2019
Bilimsel Gösteri Deneyleriyle Anlamlı Öğrenme ve Öğretim İçin Öneriler
Okul Duvarlarının Ötesine Öğrenme Yolculuğu: Bilim-Teknoloji Merkezleri ve Bilim Müzeleri, Fitnat Köseoğlu, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.599-622, 2019
İşbirlikli Öğrenme Modeli Ve Uygulanması
Pegem Akademi, 2017
Susuz Ortam Titrasyonları
GENEL KİMYA 3 ANALİTİK KİMYA, Bağ Hüseyin,Kendüzler Erdal, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.2-21, 2017
İşbirlikli Öğrenme Yöntemi
Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları, Sevil Büyükalan Filiz, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-200, 2011