Eğitim Bilgileri
2008 - 2013
2008 - 2013Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2005 - 2008
2005 - 2008Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
1999 - 2003
1999 - 2003Lisans
Selçuk Üniversitesi, Fen Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Matematiksel anlamada temsillerin rolü: Sanal ve fiziksel manipülatifler
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2008
2008Yüksek Lisans
Öğretmen Adaylarının Bazı Geometrik Kavramlarla İlgili Sahip Oldukları Kavram İmajlarının ve İmaj Gelişiminin İncelenmesi Üzerine Fenomenografik Bir Çalışma
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Ortaöğretim Alan Öğretmenliği
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2005 - Devam Ediyor
2005 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Makaleler
Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (6)
Scopus (9)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (2)
2024
20241. Preservice Secondary Mathematics Teachers’ Ways to Support Learning with Multiple Representations in Their Lesson Plans
Gülkılık H.
THE MATHEMATICS ENTHUSIAST
, cilt.21, sa.3, ss.719-751, 2024 (ESCI, Scopus)
2023
20232. Etkileşimli Matematik Ders Kitabında Yer Alan Dinamik Geometri Yazılımı Görevlerinin Bir Analizi: Üçgenler Ünitesi Örneği
Gülkılık H.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.12, sa.3, ss.599-615, 2023 (TRDizin)
2023
20233. Analyzing preservice secondary mathematics teachers' prompts in dynamic geometry environment tasks
GÜLKILIK H.
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS
, cilt.31, sa.1, ss.22-37, 2023 (SSCI, Scopus)
2022
20224. What is mathematical understanding and how is it achieved? Preservice middle schoolmathematics teachers’ views and reflections in their teaching practices
Emül N., Gülkılık H., Kaplan H. A.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.30, sa.4, ss.843-855, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20225. Öğrencilerin Matematiksel Anlamalarını Geliştirmek için Ön Bilgilerin Kullanımı: Bir Fonksiyon olarak Öteleme
Gülkılık H.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.53, ss.467-494, 2022 (TRDizin)
2022
20226. Representational fluency in calculating volume: an investigation of students' conceptions of the definite integral
GÜLKILIK H.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.53, sa.11, ss.3092-3114, 2022 (ESCI, Scopus)
2022
20227. Pre-Service Mathematics Teachers' Experience with a Dynamic Geometry Environment Whilst Reasoning in Relation to Locus Problems: A Detailed Look at Strategies
Emul N., GÜLKILIK H., KAPLAN H. A.
COMPUTERS IN THE SCHOOLS
, cilt.39, sa.4, ss.297-322, 2022 (ESCI, Scopus)
2021
20218. Role of formal constraints in reasoning: an approach through 2D Euclidean geometry in undergraduate mathematics
KAPLAN H. A., GÜLKILIK H., Emul N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.52, sa.6, ss.815-832, 2021 (ESCI, Scopus)
2020
20209. Characterizing the growth of one student's mathematical understanding in a multi-representational learning environment
GÜLKILIK H., Moyer-Packenham P. S., UĞURLU H. H., YÜRÜK N.
JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR
, cilt.58, 2020 (ESCI, Scopus)
2020
202010. The role of concept images in solving geometric word problems
Karatag-Sahin E., Gülkilik H., Uğurlu H. H.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.19, sa.3, ss.1321-1336, 2020 (Scopus, TRDizin)
2019
201911. Investigating the relationship between argumentation and proof from a representational perspective
GÜLKILIK H., KAPLAN H. A., EMÜL N.
International Journal for Mathematics Teaching and Learning , cilt.20, sa.2, ss.131-148, 2019 (Hakemli Dergi)
2016
201612. The role of affordances in children's learning performance and efficiency when using virtual manipulative mathematics touch-screen apps
Moyer-Packenham P. S., Bullock E. K., Shumway J. F., Tucker S. I., Watts C. M., Westenskow A., et al.
MATHEMATICS EDUCATION RESEARCH JOURNAL
, cilt.28, sa.1, ss.79-105, 2016 (ESCI, Scopus)
2015
201513. Examining Students' Mathematical Understanding of Geometric Transformations Using the Pirie-Kieren Model
GÜLKILIK H., UĞURLU H. H., YÜRÜK N.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.15, sa.6, ss.1531-1548, 2015 (SSCI, Scopus)
2015
201514. Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi
Gülkılık H., Uğurlu H. H., Yürük N.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.35, sa.3, ss.395-422, 2015 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Role of dynamic geometry environment affordances in reasoning: the missing square puzzle example
KAPLAN H. A., GÜLKILIK H., EMÜL N.
M-CTRAS Conference, Avusturya, 23 Haziran 2025, (Özet Bildiri)
2024
20242. Öğrencilerin Tam Sayılarla Toplama Ve Çıkarma Yaparken Dokunmatik Ekranlı Tablette Sunulan Sanal Manipülatifleri Kullanmalarının İncelenmesi
KARABAY Ö., GÜLKILIK H.
Uluslararası Genç Araştırmacılar Kongresi - IV, Türkiye, 26 - 27 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. İlkokul Matematik Ders Kitaplarında Yarışmayı Teşvik Eden Etkinliklere Yönelik Bir Araştırma
MİSER M., GÜLKILIK H.
Uluslararası Genç Araştırmacılar Kongresi - IV, Türkiye, 26 - 27 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
2024
20244. Farklı Bölümlerde Öğrenim Gören Lisans Öğrencilerinin Belirli İntegrale Yönelik Kavrayışlarının İncelenmesi
KÜÇÜKSOY R., GÜLKILIK H.
Uluslararası Genç Araştırmacılar Kongresi - IV, Türkiye, 26 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
2022
20225. Investigating Preservice Mathematics Teachers’ Problem-Solving Process Within the Scope of Representations: Angles in a Circle in the Lorentz Plane
Tekincan G., GÜLKILIK H., UĞURLU H. H.
13. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Türkiye, 11 Mart 2022, (Özet Bildiri)
2021
20216. Mathematical Understanding from the Perspective of Preservice Middle School Mathematics Teachers: Views and Reflections on Teaching
EMÜL N., GÜLKILIK H., KAPLAN H. A.
5th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, Antalya, Türkiye, 28 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2019
20197. How do preservice teachers use dynamic geometry software to solve geometric locus problems?
EMÜL N., GÜLKILIK H., KAPLAN H. A.
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2018
20188. The Role of Concept Images in Solving Word Problems Based on Real Life Situations
KARATAĞ E., GÜLKILIK H., UĞURLU H. H.
International Learning Teaching and Educational Research Congress (ILTER-2018), 6 Eylül - 08 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. An intriguing cognitive technology to use in solving spatial geometry problems: 3D Pens
OZDEMIR E., GÜLKILIK H., UĞURLU H. H.
ProMath 2018, 29 - 31 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. Dörtgenlerin İlişkilendirilmesi
GÜLKILIK H., CANDAN F. B., ALTUN İ., KANOĞLU A.
Ulusal Öğrenci Merkezli Etkinlik Sempozyumu, Türkiye, 2 Şubat - 04 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201811. Ondalık Gösterim ile Kesirlerin İlişkilendirilmesinde Çark Modelinin Kullanılması
KAMACI E., GÜLKILIK H.
Ulusal Öğrenci Merkezli Etkinlik Sempozyumu, Türkiye, 2 - 04 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201812. Enhancing Students’ Spatial Visualization Through the Mathematical Activities Designed with 3D Pen
OZDEMIR E., GÜLKILIK H., UĞURLU H. H.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. Examining the Relation between Argumentation and Proof by Focusing on Representations
GÜLKILIK H., KAPLAN H. A., EMÜL N.
27th International Conference on Educational Sciences(ICES/UEBK-2018), 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201814. Students’ Views on Using 3D Anaglyph Applets and Glasses to Foster Spatial Reasoning in Mathematics Instruction
GÜLKILIK H.
27th International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201715. Factor(s) Shaping The Geometrical Reasoning of Preservice Mathematics Teachers: Figure or Concept?
KAPLAN H. A., GÜLKILIK H., EMÜL N.
Contemporary Education Research Congress, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2016
201616. Using Virtual Manipulatives on iPads to PromoteYoung Children’xxs Mathematics Learning
MOYER PACKENHAM P. S., SHUMWAY J. F., BULLOCK E. K., ANDERSON PENCE K. L., TUCKER S. I., WESTENSKOW A., et al.
American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, 8 - 12 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201617. Matematiksel Kavramlara ait Tanımların Geometrik Muhakeme Sürecindeki Rolü
KAPLAN H. A., GÜLKILIK H., ÇEVİKBAŞ M., EMÜL N.
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201618. The Growth of Mathematical Understanding Elif s Engagement with Representations in Pirie Kieren Levels
GÜLKILIK H., UĞURLU H. H., YÜRÜK N., MOYERPACKENHAM P.
13th International Congress on Mathematics Education, Hamburg, Almanya, 24 Temmuz - 31 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
2016
201619. Supporting preservice secondary mathematics teachers pedagogical content knowledge through designing mathematics manipulatives
GÜLKILIK H.
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201620. Preservice Mathematics Teachers Engagement with Different Representations in Solving Geometric Locus Problems
GÜLKILIK H., KAPLAN H. A., EMÜL N., ÇEVİKBAŞ M.
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201621. College Students Collaborative Problem SolvingSkills An Investigation from the Cognitive Domain
EMÜL N., GÜLKILIK H., KAPLAN H. A., ÇEVİKBAŞ M.
International Conference on Mathematics and Mathematics Education(ICMME-2016), 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201522. Yeni Bir Araştırma Alanında Veri Toplama Sürecinin Planlanması ve Yürütülmesi iPad Uygulamalarında Sanal Manipülatifler
MOYER PACKENHAM P., GÜLKILIK H.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201423. Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Öteleme ve Dönme Dönüşümleriyle İlgili Matematiksel Anlamalarının Gelişiminde Sanal Manipülatiflerin Rolü
GÜLKILIK H., UĞURLU H. H., YÜRÜK N.
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 16 - 18 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2015
201524. The Relationship Between Affordances of Virtual Manipulative Mathematics Apps and Young Children s Learning Performance and Efficiency
MOYER PACKENHAM P. S., BULLOCK E. K., WATTS C. M., TUCKER S. I., SHUMWAY J. F., ANDERSON PENCE K. L., et al.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 23 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201425. Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Geometri Derslerinde Sanal ve Fiziksel Manipülatif Kullanımıyla İlgili Deneyimleri
GÜLKILIK H., UĞURLU H. H., YÜRÜK N.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201426. Developing research tools for young children s interactions with mathematics apps on the iPad
MOYER PACKENHAM P. S., ANDERSON PENCE K. L., SHUMWAY J. F., TUCKER S. I., WESTENSKOW A., BOYER THURGOOD J., et al.
12th Annual Hawaii International Conference on Education (HICE), Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 08 Şubat 2014, ss.1685-1694, (Tam Metin Bildiri)
2012
201227. Preservice secondary mathematics teachers' views about using multiple representations in mathematics instruction
GÜLKILIK H., ARIKAN A.
Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.1751-1756, (Tam Metin Bildiri)
2010
201028. Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Problem Durumlarında Kullandıkları Öz Düzenleme Stratejileri
YAZGAN SAĞ G., GÜLKILIK H., EMRE AKDOĞAN E.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201029. Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Yaparken Karşılaştıkları Güçlükler
GÜLKILIK H., EMRE AKDOĞAN E., YAZGAN SAĞ G.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201030. Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Dil Kullanımları
EMRE AKDOĞAN E., YAZGAN SAĞ G., GÜLKILIK H., ARGÜN Z.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)
2009
200931. Fakülte Okul İşbirliği Kapsamında Düzenlenen Okul Deneyimi I II ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerinin İşleyişinin Değerlendirilmesi Matematik Öğretmenleri
GÜLKILIK H.
I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1 - 03 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)
2009
200932. What exactly do prospective secondary mathematics teachers understand from angle measurement
GÜLKILIK H., UĞURLU H. H.
Frontiers in Science Education Research: An International Conference on Science and Mathematics Education Research, 22 - 24 Mart 2009, (Tam Metin Bildiri)
2008
200833. Öğretmen Adaylarının Geometrik Yer ve Metrik Kavramları İle İlgili Sahip Oldukları Kavram İmajlarının ve İmaj Gelişimleri
GÜLKILIK H., UĞURLU H. H.
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200834. Öğretmen Adaylarının Fonksiyon Kavramıyla İlgili Görüşleri Fonksiyon bir küme midir ?
GÜLKILIK H., YAZGAN SAĞ G.
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Geometri Öğretiminde Somut Materyal Kullanımı
GÜLKILIK H.
Geometri Öğretiminde Farklı Yaklaşımlar, , Editör, Vizetek, ss.345-377, 2024
2023
20232. Geometri Öğretiminde Muhakeme
Kaplan H. A., Gülkılık H., Emül N.
Geometri Öğretiminde Bilişsel Süreçler, Asuman DUATEPE-PAKSU,Burçak BOZ-YAMAN,Recai AKKUŞ,Safure BULUT,Zülbiye TOLUK-UÇAR, Editör, Vizetek, Ankara, ss.131-164, 2023
2023
20233. Matematiksel Problem Çözmede Temsillerin Rolü
Gülkılık H.
Matematikte Problem Çözme ve Problem Kurma, Özgen Kemal,Kar Tuğrul,Çenberci Selin,Zengin Yılmaz, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.161-182, 2023
2016
20164. The Role of Virtual Manipulatives in High School Students’ Understanding of Geometric Transformations
GÜLKILIK H.
International Perspectives on Teaching and Learning Mathematics with Virtual Manipulatives, Patricia S. Moyer-Packenham, Editör, Springer, ss.213-243, 2016
Desteklenen Projeler
2012 - 2014
2012 - 2014Captivated! Young Children’xxs Learning Interactions with iPad Mathematics Apps
Diğer Ülkelerdeki Kamu Kurumları Tarafından Desteklenmiş Proje
Gülkilik H., Packenham P. S. M. P.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2023
Aralık 2023Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2022
Mart 2022BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2022
Ocak 2022Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2021
Nisan 2021BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2020
Şubat 2020Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi