Doç. Dr. HİLAL GÜLKILIK


Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Matematik Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Özel


Avesis Araştırma Alanları: Ortaöğretim Alan Öğretmenliği, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

E-posta: ghilal@gazi.edu.tr
İş Telefonu: +90 312 202 2000
Web: https://avesis.gazi.edu.tr/ghilal
Ofis: Hersek-214
Posta Adresi: Gazi Üniversitesi Rektörlüğü 06560 Emniyet Mahallesi Bandırma Caddesi No:6/1 Yenimahalle - ANKARA

Metrikler

Yayın

52

Yayın (WoS)

9

Yayın (Scopus)

9

Atıf (WoS)

56

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

72

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

348

H-İndeks (Scholar)

9

Atıf (TrDizin)

2

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

4

Proje

1

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2008 - 2013

2008 - 2013

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2005 - 2008

2005 - 2008

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

1999 - 2003

1999 - 2003

Lisans

Selçuk Üniversitesi, Fen Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Doktora

Matematiksel anlamada temsillerin rolü: Sanal ve fiziksel manipülatifler

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2008

2008

Yüksek Lisans

Öğretmen Adaylarının Bazı Geometrik Kavramlarla İlgili Sahip Oldukları Kavram İmajlarının ve İmaj Gelişiminin İncelenmesi Üzerine Fenomenografik Bir Çalışma

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Ortaöğretim Alan Öğretmenliği

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2005 - Devam Ediyor

2005 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

SEÇMELİ-I (BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK)

SEÇMELİ-I (BİLGİSAYAR CEBİRİ SİSTEMLERİ)

MATEMATİK TARİHİ

ELAMANTER GEOMETRİ

BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-I

SEÇMELİ-I (PROBLEM ÇÖZME)

Makaleler

Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (6)
Scopus (9)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

3. İlkokul Matematik Ders Kitaplarında Yarışmayı Teşvik Eden Etkinliklere Yönelik Bir Araştırma

MİSER M., GÜLKILIK H.

Uluslararası Genç Araştırmacılar Kongresi - IV, Türkiye, 26 - 27 Haziran 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. Farklı Bölümlerde Öğrenim Gören Lisans Öğrencilerinin Belirli İntegrale Yönelik Kavrayışlarının İncelenmesi

KÜÇÜKSOY R., GÜLKILIK H.

Uluslararası Genç Araştırmacılar Kongresi - IV, Türkiye, 26 Haziran 2024, (Özet Bildiri)

2021

2021

6. Mathematical Understanding from the Perspective of Preservice Middle School Mathematics Teachers: Views and Reflections on Teaching

EMÜL N., GÜLKILIK H., KAPLAN H. A.

5th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, Antalya, Türkiye, 28 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. How do preservice teachers use dynamic geometry software to solve geometric locus problems?

EMÜL N., GÜLKILIK H., KAPLAN H. A.

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. The Role of Concept Images in Solving Word Problems Based on Real Life Situations

KARATAĞ E., GÜLKILIK H., UĞURLU H. H.

International Learning Teaching and Educational Research Congress (ILTER-2018), 6 Eylül - 08 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. Dörtgenlerin İlişkilendirilmesi

GÜLKILIK H., CANDAN F. B., ALTUN İ., KANOĞLU A.

Ulusal Öğrenci Merkezli Etkinlik Sempozyumu, Türkiye, 2 Şubat - 04 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

11. Ondalık Gösterim ile Kesirlerin İlişkilendirilmesinde Çark Modelinin Kullanılması

KAMACI E., GÜLKILIK H.

Ulusal Öğrenci Merkezli Etkinlik Sempozyumu, Türkiye, 2 - 04 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

12. Enhancing Students’ Spatial Visualization Through the Mathematical Activities Designed with 3D Pen

OZDEMIR E., GÜLKILIK H., UĞURLU H. H.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

13. Examining the Relation between Argumentation and Proof by Focusing on Representations

GÜLKILIK H., KAPLAN H. A., EMÜL N.

27th International Conference on Educational Sciences(ICES/UEBK-2018), 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

14. Students’ Views on Using 3D Anaglyph Applets and Glasses to Foster Spatial Reasoning in Mathematics Instruction

GÜLKILIK H.

27th International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. Factor(s) Shaping The Geometrical Reasoning of Preservice Mathematics Teachers: Figure or Concept?

KAPLAN H. A., GÜLKILIK H., EMÜL N.

Contemporary Education Research Congress, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

17. Matematiksel Kavramlara ait Tanımların Geometrik Muhakeme Sürecindeki Rolü

KAPLAN H. A., GÜLKILIK H., ÇEVİKBAŞ M., EMÜL N.

XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

18. The Growth of Mathematical Understanding Elif s Engagement with Representations in Pirie Kieren Levels

GÜLKILIK H., UĞURLU H. H., YÜRÜK N., MOYERPACKENHAM P.

13th International Congress on Mathematics Education, Hamburg, Almanya, 24 Temmuz - 31 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

19. Supporting preservice secondary mathematics teachers pedagogical content knowledge through designing mathematics manipulatives

GÜLKILIK H.

XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. College Students Collaborative Problem SolvingSkills An Investigation from the Cognitive Domain

EMÜL N., GÜLKILIK H., KAPLAN H. A., ÇEVİKBAŞ M.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education(ICMME-2016), 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2014

2014

25. Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Geometri Derslerinde Sanal ve Fiziksel Manipülatif Kullanımıyla İlgili Deneyimleri

GÜLKILIK H., UĞURLU H. H., YÜRÜK N.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

26. Developing research tools for young children s interactions with mathematics apps on the iPad

MOYER PACKENHAM P. S., ANDERSON PENCE K. L., SHUMWAY J. F., TUCKER S. I., WESTENSKOW A., BOYER THURGOOD J., et al.

12th Annual Hawaii International Conference on Education (HICE), Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 08 Şubat 2014, ss.1685-1694, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

27. Preservice secondary mathematics teachers' views about using multiple representations in mathematics instruction

GÜLKILIK H., ARIKAN A.

Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.1751-1756, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

28. Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Problem Durumlarında Kullandıkları Öz Düzenleme Stratejileri

YAZGAN SAĞ G., GÜLKILIK H., EMRE AKDOĞAN E.

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

29. Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Yaparken Karşılaştıkları Güçlükler

GÜLKILIK H., EMRE AKDOĞAN E., YAZGAN SAĞ G.

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

30. Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Dil Kullanımları

EMRE AKDOĞAN E., YAZGAN SAĞ G., GÜLKILIK H., ARGÜN Z.

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

32. What exactly do prospective secondary mathematics teachers understand from angle measurement

GÜLKILIK H., UĞURLU H. H.

Frontiers in Science Education Research: An International Conference on Science and Mathematics Education Research, 22 - 24 Mart 2009, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

33. Öğretmen Adaylarının Geometrik Yer ve Metrik Kavramları İle İlgili Sahip Oldukları Kavram İmajlarının ve İmaj Gelişimleri

GÜLKILIK H., UĞURLU H. H.

8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

34. Öğretmen Adaylarının Fonksiyon Kavramıyla İlgili Görüşleri Fonksiyon bir küme midir ?

GÜLKILIK H., YAZGAN SAĞ G.

8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Geometri Öğretiminde Somut Materyal Kullanımı

GÜLKILIK H.

Geometri Öğretiminde Farklı Yaklaşımlar, , Editör, Vizetek, ss.345-377, 2024

2023

2023

2. Geometri Öğretiminde Muhakeme

Kaplan H. A., Gülkılık H., Emül N.

Geometri Öğretiminde Bilişsel Süreçler, Asuman DUATEPE-PAKSU,Burçak BOZ-YAMAN,Recai AKKUŞ,Safure BULUT,Zülbiye TOLUK-UÇAR, Editör, Vizetek, Ankara, ss.131-164, 2023

2023

2023

3. Matematiksel Problem Çözmede Temsillerin Rolü

Gülkılık H.

Matematikte Problem Çözme ve Problem Kurma, Özgen Kemal,Kar Tuğrul,Çenberci Selin,Zengin Yılmaz, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.161-182, 2023

2016

2016

4. The Role of Virtual Manipulatives in High School Students’ Understanding of Geometric Transformations

GÜLKILIK H.

International Perspectives on Teaching and Learning Mathematics with Virtual Manipulatives, Patricia S. Moyer-Packenham, Editör, Springer, ss.213-243, 2016

Desteklenen Projeler

2012 - 2014

2012 - 2014

Captivated! Young Children’xxs Learning Interactions with iPad Mathematics Apps

Diğer Ülkelerdeki Kamu Kurumları Tarafından Desteklenmiş Proje

Gülkilik H., Packenham P. S. M. P.

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Aralık 2023

Aralık 2023

Buca Eğitim Fakültesi Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mart 2022

Mart 2022

BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2022

Ocak 2022

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Nisan 2021

Nisan 2021

BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2021

Şubat 2021

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2020

Şubat 2020

Türk Eğitim Bilimleri Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 56

h-indeksi (WOS): 4