Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

ÖĞRETMEN KİMLİĞİ GELİŞİMİ BAĞLAMINDA SIRALI ANILAR: ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖZÜNDEN BAŞARILI VE BAŞARISIZ ÖĞRETMEN

4. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2022

Öğretmen Kimliği Üzerine Türkiye’de Yapılan Çalışmaların Sistematik Derlemesi

ICCI-EPOK 2022 X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 Ekim 2022

English Language Teaching (ELT) Competencies of Instructors in English Preparatory Programs at Tertiary Level

IX. International Congress on Curriculum and Instruction, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2021, ss.146-147

Implementation Of Curriculum In Emergency Remote Teaching Process: Problems And Suggestions

International Pegem Conference on Education, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2021, ss.81-82

A Thematic Analysis On Cognitive Load

International Pegem Conference on Education, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2021, ss.53-54

CURRENT ISSUES IN VOCATIONAL AND TECHNICAL EDUCATION: TEACHER PERSPECTIVE

8th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, ss.125-127

INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN INDIVIDUAL INNOVATIVENESS LEVELS OF TEACHERS AND INNOVATIVE SCHOOL PERCEPTIONS

8th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, ss.241-242

Expectations and Experience of Mentor Teachers in Relation to Teaching Practices

VI. International Multidisciplinary Congress of Eurasia, 4 - 06 Eylül 2018

Humor Styles of Teachers and Creative Personality Features

6th International Congress on Curriculum and Instruction, 11 - 13 Ekim 2018

Pedagojik Girişimcilik: İlkokul Programlarına Yansımaları

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi’xxnde (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018

Yükseköğretimde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Uygulamaları

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018

Opinions of Candidate Teachers Attending Pedagogical Formation Certificate Program on the Program

Curriculum Studies in Basic Education. The 5th Curriculum and Instruction Congress, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017

THE RELATIONSHIP BETWEEN PHYSICAL ACTIVITY, SELF-ESTEEM ANDACADEMIC ACHIEVEMENT

5th International Congress on Curriculum and Instruction, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017

THE PROBLEMS EMERGING IN THE ASSESSMENT OF THE OMB COURSES IN PRE-SERVICE TEACHER TRAINING

4th International Conference on Social Sciences Education Research, 8 - 10 Eylül 2017, ss.32

Current Problem of Teachers in Turkish Education System

Humanities and SocialSciencesConference, 19 - 22 Mayıs 2017, ss.51

A Need Analysıs Study On Instructors’S Technologıcal Pedagogıcal Content Knowledge

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, ss.594-595

Yabancı Dil Öğretmenleri ve Ortaokul Öğrencilerinin Seçmeli İngilizce Dersine İlişkin Görüşleri

4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, ss.256-258

Medya Okur yazarlığı Alanında Yapılan Çalışmaların Tematik Metodolojik ve İstatistiksel Yönelimleri

4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi. Bildiri Özetleri, 27 - 30 Ekim 2016, cilt.263

Perceptions of Secondary School Teachers on Cricital Thinking Curriculum studies in Teacher Education

The 4rd International Conference on Curriculum and Instruction., 26 - 30 Ekim 2016

General Knowledge Courses in Teacher Training Wiews of Faculty Staff and Students Gazi Education Faculty

Curriculum studies in Teacher Education. The 4rd International Conference on Curriculum and Instruction, 27 - 30 Ekim 2016

Öğretmenlere Yönelik Olarak Gerçekleştirilen Hizmet İçi Eğitim Programlarının Etkililiğine Yönelik Bir Değerlendirme

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. İstanbul Kültür Üniversitesi, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.161-162

Öğretim Elemanlarının Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. İstanbul Kültür Üniversitesi, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.156-157

Investigation of work-family, family-work conflict of the teachers

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.4919-4924 Sürdürülebilir Kalkınma identifier

Kitap & Kitap Bölümleri

Erken matematik becerilerinin desteklenmesinde ailenin rolü

Okul Öncesi Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar, , Editör, Bidge, Ankara, ss.7-30, 2024

Program Geliştirmede Yeniden Kavramsallaştırma

Çağdaş Gelişmeler Işığında Program Geliştirme ve Değerlendirme, Meral Güven,Serkan Aslan, Editör, Pegem, Ankara, ss.601-630, 2023

A Content Analysis of the Studies Conducted in Turkey and Abroad on Flipped Classroom Implementations

Curriculum, Teachers and Technology in the Turkish and International Context, Fatma Bıkmaz,Fatma Mızıkacı, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.345-376, 2022

Girişimciliğin Pedagojisi ve Geliştirilmesi

Teoriden Uygulamaya Girişimcilik Eğitimi, Yaman, Süleyman ve Çelik, Harun, Editör, PegemA, Ankara, ss.39-68, 2022

Çocukluk Dönemi Eğitim Programları

21. Yüzyılda Çocuk ve Eğitim, Takıl, Nazife Burcu ve Sönmez, Emre, Editör, PegemA, Ankara, ss.13-33, 2021

Türkiye’de Mikro Öğretim Çalışmaları ve Uygulamaları

Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim, Hasan Hüseyin Şahan, Adnan Küçükoğlu, Editör, Pegem Akademi, ss.134-171, 2019

Beslenme Eğitimi Programı Geliştirme ve Değerlendirme

Beslenme Eğitimi, Nevin Şanler, Yasemin Akdevelioğlu, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.84-112, 2019

Vocational Preferences Of Teacher Candidates Who Got Training For Pedagogical Formation Certificate

Recent Researches in Education, Recep Efe,Irina Koleva and Emin Atasoy, Editör, Cambride Scholars Publishing, Cambridge, ss.484-497, 2018 Creative Commons License

Gender Differences in Teachers and Student Teachers’ Self-Efficacy Beliefs: A Meta-Analysis

Current Advances in Education, Emin Atasoy, Recep Efe, Iwona Jażdżewska, Hülya Yaldır, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, sofya, ss.587-603, 2016

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2015

Yaşam Boyu Öğrenme

Eğitimde Yeni Yönelimler, Özcan Demirel, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.219-237, 2015

The Relationship Between Family Structure and Family Ties According to Generations

Interdisciplinary Pespectives on Social Sciences , Georgeta Rata,Hasan Aslan,Patricia-Luciana Runcan,Ali Akdemir, Editör, Cambridge Scientific Abstracts (CSA) , Newcastle Upon Tyne, ss.251-260, 2014 Sürdürülebilir Kalkınma

Metrikler

Yayın

118

Atıf (WoS)

50

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

25

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

2

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

74

H-İndeks (TrDizin)

5

Proje

8

Tez Danışmanlığı

10

Açık Erişim

19
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları