SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
The development of a student teachers concerns scale
EJER |Eurasian Journal of Educational Research Eurasian Journal of Educational Research
, sa.54, ss.151-170, 2014 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Development of Distance Education Attitude Scale for Higher Education Students
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.44, sa.2, ss.1323-1348, 2024 (Hakemli Dergi)
Acil Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretim Programlarının Uygulanması: Sorunlar ve Öneriler
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.65, ss.228-259, 2023 (Hakemli Dergi)
Investigation of Digital Game Addiction, Academic Procrastination and Autonomous Learning in Secondary School Students (Konya Case)
Innovative Educational Research Journal
, cilt.5, sa.2, ss.31-33, 2023 (Hakemli Dergi)
Gender in Education: A Systematic Review of the Literature in Turkey
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.9, sa.2, ss.232-247, 2022 (Hakemli Dergi)
Adapting of the Attitude Scale Towards Teaching Profession to Kazakh Language
BULLETIN of L.N. Gumilyov Eurasian National University. Pedagogy. Psychology. Sociology Series
, cilt.135, sa.2, ss.256-263, 2021 (Hakemli Dergi)
2018 ORTAOKUL TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ 21. YÜZYIL BECERİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ: ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ*
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, sa.1, ss.222-242, 2021 (Hakemli Dergi)
Evaluation of professional teaching knowledge courses
International Journal of Progressive Education (ERIC)
, cilt.16, sa.4, ss.248-269, 2020 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenlerinin 4. Sınıf İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersi Öğretim Programına İlişkin Görüşleri
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.193-218, 2020 (Hakemli Dergi)
Professional Knowledge Courses in Teacher Education: Lecturer and Student Views (The Case of Gazi Education Faculty)
International Journal of Progressive Education (ERIC)
, cilt.15, sa.2, ss.140-156, 2019 (Hakemli Dergi)
Yabancı Dil Öğretmenleri ve Ortaokul Öğrencilerinin Seçmeliİngilizce Dersine İlişkin Görüşleri
İlköğretim Online
, cilt.18, sa.2, ss.584-599, 2019 (Hakemli Dergi)
İngilizce öğretmeni özel alan yeterliği ölçeği: Bir ölçek geliştirme çalışması
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.22, sa.1, ss.277-298, 2018 (Hakemli Dergi)
Medya okuryazarlığı eğitimi alanında yapılan çalışmaların tematik, metodolojik ve istatistiksel yönelimleri
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.26, sa.4, ss.1155-1166, 2018 (Hakemli Dergi)
Conflict situations between student teachers and mentor teachers
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.10, sa.5, ss.18-33, 2018 (Hakemli Dergi)
LIBERAL ARTS COURSES IN TEACHER EDUCATION
European Journal of Education Studies
, cilt.3, sa.10, ss.115-135, 2017 (Hakemli Dergi)
ELEŞTİREL DÜŞÜNME ALGISI: LİSE ÖĞRETMENLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.16, sa.62, ss.787-800, 2017 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Kılavuz Kitaplarının Yapılandırmacı Yaklaşım Doğrultusunda Değişen Öğretmen Rolleri Bağlamında Değerlendirilmesi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.3, ss.134-154, 2017 (Hakemli Dergi)
Lise öğretmenlerinin yaşamboyu öğrenme eğilimleri ve eğitsel internet kullanma öz-yeterlik inançları
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.2, ss.636-657, 2017 (Hakemli Dergi)
Ortaöğretim öğretmenlerinin öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme eğilimlerinin karşılaştırılması
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.37, sa.1, ss.93-117, 2017 (Hakemli Dergi)
The Effects of Gender on the Attitudes towards the Computer Assisted Instruction A Meta Analysis
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES
, cilt.4, sa.5, ss.250-261, 2016 (Hakemli Dergi)
The Effects of Gender On Attitudes of Preservice Teachers Towards the Teaching Profession A Meta Analysis Study
Universal Journal of Educational Research
, cilt.4, sa.2, ss.445-456, 2016 (Scopus)
Job and Life Satisfaction of Teachers and the Conflicts They Experience at Work and at Home
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES
, cilt.4, sa.6, ss.164-175, 2016 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançlarının ve Problem Çözme Yeteneklerinin Gelişimi Boylamsal Bir Çalışma
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.13, sa.2, 2015 (Hakemli Dergi)
Cumhuriyet Döneminden Günümüze Türkiye deMüzik Eğitiminin Gelişimi
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.5, sa.10, ss.17-34, 2015 (Hakemli Dergi)
Türkiye de Erken Çocukluk Dönemi Öğretmenlerinin Eğitim Programı Geliştirme Sürecine Katkıları
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)
, cilt.16, sa.1, ss.215-234, 2015 (Hakemli Dergi)
Öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının ve problem çözme yeteneklerinin gelişimi: Boylamsal bir çalışma.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.77-91, 2015 (Hakemli Dergi)
Ortaöğretim öğrencilerinde görülen madde bağımlılığı alışkanlığı ve yaygınlığı: Bartın ili örneği.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.16, sa.1, ss.65-84, 2014 (Hakemli Dergi)
Uygulama öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının epistemolojikinançlarının karşılaştırılması
Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.241-257, 2014 (Hakemli Dergi)
Investigation of work family family work conflict of the teachers
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, sa.116, ss.4919-4924, 2014 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançları
Journal of New World Sciences Academy-Education Sciences (NWSA)
, cilt.6, sa.4, ss.2569-2578, 2011 (Hakemli Dergi)
An investigation of student teachers study strategies with respect to certain variables
Educational Research and Evaluation
, cilt.17, sa.2, ss.69-84, 2011 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Grup Çalışmalarına İlişkin Algıları
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.11, sa.3, ss.205-223, 2010 (Hakemli Dergi)
Aile ekonomisi ve beslenme eğitimi bölümüöğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik görüşleri.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.25, ss.118-129, 2009 (Hakemli Dergi)
The Library Use Habits of Student Teachers
Procedia Social and Behavioral Sciences
, cilt.1, sa.1, ss.2233-2240, 2009 (Scopus)
Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımının Duyuşsal ve Bilişsel Öğrenme Ürünlerine Etkisi
Türk Eğitim Bilimleri
, sa.6, ss.33, 2008 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Öğretmenlerinin Yaptıkları İşin Özelliklerinden Tatmin Durumları
Mesleki Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, sa.3, ss.21-35, 2007 (Hakemli Dergi)
Davranışçılıktan yapılandırmacılığa: Eğitimde yeni bir paradigma
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.27, ss.174-180, 2004 (Hakemli Dergi)
Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencileri Arasında Ayırım Yapma Durumu ve Bu Ayırımın Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Türk Eğitim Bilimleri
, cilt.1, sa.1, ss.109-120, 2003 (Hakemli Dergi)
İlköğretim okullarında öğretmen beklentilerini etkileyen öğrenci özellikleri
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM YÖNETIMI / EDUCATIONAL MANAGEMENT: THEORY & PRACTICE
, cilt.8, sa.3, ss.390-413, 2002 (Scopus)
Sınıf Öğretmenlerinin Yüksek ve Düşük Beklenti Geliştirdikleri Öğrencilere Yönelik Davranışlarının Farklılaşma Durumu
Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.161-181, 2002 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Beklentileri Üzerine Bir Araştırma
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.6, sa.3, ss.123-144, 2002 (Hakemli Dergi)
Öğretmen beklentileri ve öğrenciler üzerindeki etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, cilt.7, sa.3, ss.359-395, 2001 (Scopus)
İsrail’de okulöncesi eğitim. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, ss.50-56, 2000 (ESCI)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
ÖĞRETMEN KİMLİĞİ GELİŞİMİ BAĞLAMINDA SIRALI ANILAR: ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖZÜNDEN BAŞARILI VE BAŞARISIZ ÖĞRETMEN
4. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2022
Öğretmen Kimliği Üzerine Türkiye’de Yapılan Çalışmaların Sistematik Derlemesi
ICCI-EPOK 2022 X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 Ekim 2022
English Language Teaching (ELT) Competencies of Instructors in English Preparatory Programs at Tertiary Level
IX. International Congress on Curriculum and Instruction, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2021, ss.146-147
Implementation Of Curriculum In Emergency Remote Teaching Process: Problems And Suggestions
International Pegem Conference on Education, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2021, ss.81-82
A Thematic Analysis On Cognitive Load
International Pegem Conference on Education, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2021, ss.53-54
CURRENT ISSUES IN VOCATIONAL AND TECHNICAL EDUCATION: TEACHER PERSPECTIVE
8th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, ss.125-127
INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN INDIVIDUAL INNOVATIVENESS LEVELS OF TEACHERS AND INNOVATIVE SCHOOL PERCEPTIONS
8th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, ss.241-242
Expectations and Experience of Mentor Teachers in Relation to Teaching Practices
VI. International Multidisciplinary Congress of Eurasia, 4 - 06 Eylül 2018
Educational Values of Teachers and Vocational Professional Levels of Teachers. 6th International Congress on Curriculum and Instruction.
6th International Congress on Curriculum and Instruction, 11 - 13 Ekim 2018
Humor Styles of Teachers and Creative Personality Features
6th International Congress on Curriculum and Instruction, 11 - 13 Ekim 2018
Yükseköğretimde öğretim elemanlarının işini kolaylaştıracak örnek TPAB uygulamaları
Uluslararası STEM ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 3 - 05 Mayıs 2018
Pedagojik Girişimcilik: İlkokul Programlarına Yansımaları
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi’xxnde (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018
Yükseköğretimde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Uygulamaları
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018
Opinions of Candidate Teachers Attending Pedagogical Formation Certificate Program on the Program
Curriculum Studies in Basic Education. The 5th Curriculum and Instruction Congress, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017
Ideal Teacher Perceptionsof Candidate Teachers Participating in Pedagogical Formation Certificate Program
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.232
THE RELATIONSHIP BETWEEN PHYSICAL ACTIVITY, SELF-ESTEEM ANDACADEMIC ACHIEVEMENT
5th International Congress on Curriculum and Instruction, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017
THE PROBLEMS EMERGING IN THE ASSESSMENT OF THE OMB COURSES IN PRE-SERVICE TEACHER TRAINING
4th International Conference on Social Sciences Education Research, 8 - 10 Eylül 2017, ss.32
Current Problem of Teachers in Turkish Education System
Humanities and SocialSciencesConference, 19 - 22 Mayıs 2017, ss.51
A Need Analysıs Study On Instructors’S Technologıcal Pedagogıcal Content Knowledge
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, ss.594-595
Yabancı Dil Öğretmenleri ve Ortaokul Öğrencilerinin Seçmeli İngilizce Dersine İlişkin Görüşleri
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, ss.256-258
Kılavuz Kitapların Yapılandırmacı Yaklaşım Doğrultusunda Değişen Öğretmen Rolleri Bağlamında Değerlendirilmesi
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, cilt.194
Medya Okur yazarlığı Alanında Yapılan Çalışmaların Tematik Metodolojik ve İstatistiksel Yönelimleri
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi. Bildiri Özetleri, 27 - 30 Ekim 2016, cilt.263
Ortaöğretim Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünmeye İlişkin Algıları 4 Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, cilt.342
Öğretmen Yetiştirmede Genel Kültür Dersleri Öğretim Elemanı ve Öğrenci Yorumları Gazi Eğitim Fakültesi Örneği
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, cilt.353
Perceptions of Secondary School Teachers on Cricital Thinking Curriculum studies in Teacher Education
The 4rd International Conference on Curriculum and Instruction., 26 - 30 Ekim 2016
General Knowledge Courses in Teacher Training Wiews of Faculty Staff and Students Gazi Education Faculty
Curriculum studies in Teacher Education. The 4rd International Conference on Curriculum and Instruction, 27 - 30 Ekim 2016
Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören ve Pedagojik Formasyon Alan Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stratejilerinin Karşılaştırılması
XVIII CONGRESS AMSE- AMCE- WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016
Cinsiyetin Bilgisayar Destekli Öğretime İlişkin Tutumlar Üzerine Etkisi
VIII.İnternational congress of Educational Research, 5 - 08 Mayıs 2016
Öğretmenlere Yönelik Olarak Gerçekleştirilen Hizmet İçi Eğitim Programlarının Etkililiğine Yönelik Bir Değerlendirme
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. İstanbul Kültür Üniversitesi, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.161-162
Öğretim Elemanlarının Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. İstanbul Kültür Üniversitesi, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.156-157
The Effect of Gender on the Preservice Teachers Attitudes towards Teaching as a Profession A Meta Analysis
International Congress on Education for he Future: Issues and Challenges, 13 - 15 Mayıs 2015
Okulöncesi Öğretmenlerinin Çocuklara Gösterdikleri Davranış Farklılıkları ve Bu Farklılıklardan Çocukların Etkilenme Durumu
Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi Sempozyumu, Ankara, 2002, Türkiye, 17 - 18 Ekim 2002
Kitap & Kitap Bölümleri
Erken matematik becerilerinin desteklenmesinde ailenin rolü
Okul Öncesi Eğitimde Yenilikçi Yaklaşımlar, , Editör, Bidge, Ankara, ss.7-30, 2024
Program Geliştirmede Yeniden Kavramsallaştırma
Çağdaş Gelişmeler Işığında Program Geliştirme ve Değerlendirme, Meral Güven,Serkan Aslan, Editör, Pegem, Ankara, ss.601-630, 2023
A Content Analysis of the Studies Conducted in Turkey and Abroad on Flipped Classroom Implementations
Curriculum, Teachers and Technology in the Turkish and International Context, Fatma Bıkmaz,Fatma Mızıkacı, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.345-376, 2022
Girişimciliğin Pedagojisi ve Geliştirilmesi
Teoriden Uygulamaya Girişimcilik Eğitimi, Yaman, Süleyman ve Çelik, Harun, Editör, PegemA, Ankara, ss.39-68, 2022
Çocukluk Dönemi Eğitim Programları
21. Yüzyılda Çocuk ve Eğitim, Takıl, Nazife Burcu ve Sönmez, Emre, Editör, PegemA, Ankara, ss.13-33, 2021
Eğitim Psikolojisi
Anı Yayıncılık, Ankara, 2019
Türkiye’de Mikro Öğretim Çalışmaları ve Uygulamaları
Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim, Hasan Hüseyin Şahan, Adnan Küçükoğlu, Editör, Pegem Akademi, ss.134-171, 2019
Beslenme Eğitimi Programı Geliştirme ve Değerlendirme
Beslenme Eğitimi, Nevin Şanler, Yasemin Akdevelioğlu, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.84-112, 2019
Gender Differences in Teachers and Student Teachers’ Self-Efficacy Beliefs: A Meta-Analysis
Current Advances in Education, Emin Atasoy, Recep Efe, Iwona Jażdżewska, Hülya Yaldır, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, sofya, ss.587-603, 2016
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2015
Yaşam Boyu Öğrenme
Eğitimde Yeni Yönelimler, Özcan Demirel, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.219-237, 2015
The Relationship Between Family Structure and Family Ties According to Generations
Interdisciplinary Pespectives on Social Sciences , Georgeta Rata,Hasan Aslan,Patricia-Luciana Runcan,Ali Akdemir, Editör, Cambridge Scientific Abstracts (CSA) , Newcastle Upon Tyne, ss.251-260, 2014