Eğitim Bilgileri
2013 - 2017
2013 - 2017Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Dr), Türkiye
2006 - 2009
2006 - 2009Yüksek Lisans
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Eğitim (Yl) (Tezli), Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Zihin Engelliler Öğretmenliği Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Öğrenme güçlüğü olan ve olmayan ortaokul öğrencilerinde okuduğunu anlamayı etkileyen faktörlerin karşılaştırılması: Aracı model testi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Dr)
2009
2009Yüksek Lisans
Kaynaştırma eğitimine devam eden öğrencilerin akademik öğrenme ile ilgili karşılaştıkları sorunların öğretmen ve aile görüşleri açısından değerlendirilmesi
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Eğitim (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
Akademi Dışı Deneyim
2007 - 2009
2007 - 2009öğretmen
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, öğretmen
Makaleler
Tümü (11)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
Scopus (4)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (2)
2024
20241. A needs analysis study for the development of augmented reality applications in science and mathematics teaching for individuals with special educational needs
Islim O. F., Ozcakir B., ÖZKUBAT U., SANIR H., Sevim-Cirak N., SOLMAZ E., et al.
Education and Information Technologies
, cilt.29, sa.10, ss.12197-12227, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20242. Öğrenme Güçlüğü Olan ve Olmayan Ortaokul Öğrencilerinin Kullandıkları Metin Anlama Stratejilerinin Üstbilişsel Görüşme Aracılığıyla Karşılaştırılması
Özmen E. R., Bilgiç H. C., Kılıç M., Sanır H.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.87-110, 2024 (TRDizin)
2023
20233. The mediating effects of reading fluency, comprehension strategies and prior knowledge on the relationship between intrinsic motivation and reading comprehension
SANIR H., Ozmen E. R., ÖZER A.
CURRENT PSYCHOLOGY
, cilt.42, sa.22, ss.19009-19024, 2023 (SSCI, Scopus)
2022
20224. Teaching Practices in Inclusive Classrooms from the Perspective of Primary School Teacher Candidates: An Observation Study
SANIR H., KARAKOÇ T., ÖZKUBAT U.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES , cilt.9, sa.4, ss.1244-1256, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20225. Öğrenme güçlüğü olan ve olmayan öğrencilerin sayı doğrusunda tahmin stratejilerinin göz izleme aracı ile incelenmesi: Sistematik derleme
ÖZKUBAT U., SANIR H., AKÇAYIR İ.
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.13, sa.49, ss.1152-1170, 2022 (TRDizin)
2022
20226. Teaching Mathematics, Science and Reading Skills to Students with Special Needs: A Review of Augmented Reality Studies
ÖZKUBAT U., SANIR H., ÖZÇAKIR B., İSLİM Ö. F.
JOURNAL OF LEARNING AND TEACHING IN DIGITAL AGE
, cilt.7, sa.2, ss.141-150, 2022 (TRDizin)
2022
20227. Multi-component Models of Reading Comprehension: Important Factors in Reading Comprehension for Students With Learning Disabilities
Sanır H., Özmen E.
International Journal of Education Technology and Scientific Researches , cilt.7, sa.19, ss.1983-2026, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Yönelik Yapılan Öğretimsel Uyarlamalara İlişkin Öğretmen Görüşleri
ÖZKUBAT U., SANIR H., ÖZMEN E. R.
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.7, sa.3, ss.881-900, 2021 (TRDizin)
2020
20209. Determining the Effect of Intervention and Intervention Packages on the Reading Fluency and Comprehension of Lower Secondary School Students with Mental Retardation
Sanır H., Akçayır İ., Özkubat U.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.45, sa.204, ss.207-225, 2020 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2018
201810. Comparison of Performance-Based Techniques to Increase Addition Fluency: A Brief Experimental Analysis Study
ATBAŞI Z., SANIR H.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.43, sa.195, ss.241-252, 2018 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2016
201611. YETERSİZLİKTEN ETKİLENMİŞ ÇOCUKLARIN SOSYAL KABULLERİNİ SAĞLAMADA KAYNAŞTIRMAYA HAZIRLIK ETKİNLİKLERİNİN ETKİSİ
ÖZKUBAT U., SANIR H., TÖRET G., BABACAN A.
Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.2, sa.3, ss.211-232, 2016 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Yazılarının Bağdaşıklık ve Tutarlılık Açısından İncelenmesi
Sanır H., Aslan C.
VI. International Research Congress on Social Sciences, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2023, ss.163, (Tam Metin Bildiri)
2022
20222. Okuduğunu anlama stratejilerine ilişkin sınıf öğretmeni görüşlerinin belirlenmesi
SANIR H., AKÇAYIR İ.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2021
20213. Özel Gereksinimli Öğrencilere Uygulanan Okuduğunu Anlama Müdahaleleri: Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
SANIR H., ÖZKUBAT U.
VIIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Aksaray, Türkiye, 07 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)
2017
20174. Öğrenme Güçlüğü olan ve Olmayan Ortaokul Öğrencilerinde Okuduğunu AnlamayıEtkileyen Faktörlerin Karşılaştırılması: Aracı Model Testi
SANIR H., ÖZMEN E. R.
Uluslararası Katılımlı 27. Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Düzeylerinin Metin Anlama Stratejilerine Dayalı Yordanması
SANIR H., ÖZMEN E. R.
UTEOK Okan Üniverstiesi, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. Zihinsel etkilenmiş öğrencilerin okuma akıcılıklarının arttırılmasında kullanılan beceri ve performansa dayalı tekniklerin etkililiğinin belirlemesi
SANIR H., AKÇAYIR İ.
IX. International Congress of Educational Research, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Düzeylerinin Belirlenmesinde Beceriye ve Performansa Dayalı Tekniklerin Etkisinin İncelenmesi
SANIR H., AKÇAYIR İ.
IX INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATION RESEARCH, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. Kısa Deneysel Analiz İle Zihinsel Yetersizlikten Etkilenmiş Öğrencinin Okuma Hızının Artırılmasında Birleştirilmiş Olarak Sunulan Sağaltım Paketlerinden Etkili Olanın Belirlenmesi
AKÇAYIR İ., ÖZKUBAT U., SANIR H.
IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20179. Öğrenci Katılımlı Sınıf Yönetimi: İkincil Düzey Olumlu Davranış Desteği Uygulaması
AKÇAYIR İ., SANIR H., ÖZKUBAT U.
IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2012
201210. Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Gazi Öğretmenlik Uygulaması Modelinin Öğretmen Adaylarının Öğretim Becerilerine Etkisinin Belirlenmesi
Özmen E. R., Aykut Ç., Dayı E., Karasu N., Alptekin S., Tavil Y. Z., et al.
22. Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201211. Öğretmen Adaylarının Ölçüt Bağımlı Ölçü Aracı Uygulama Performanslarının Betimlenmesi
Özmen E. R., Aykut Ç., Dayı E., Karasu N., Alptekin S., Tavil Y. Z., et al.
22. Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201212. Okul Öncesi Sınıflarında Risk Grubundaki Çocuklara Uygulanan Öğretmen Müdahalesi
CEYHUN A. T., ÇİTİL M., ATBAŞI Z., SANIR H.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012
2011
201113. Türkiye de Eğitsel Tanılama ve Yerleştirme Süreci RAM Örneği
ATAMAN A., ÇİTİL M., ATBAŞI Z., CEYHUN A. T., SANIR H.
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201114. Türkiye’de eğitsel tanılama ve yerleştirme süreci (RAM Örneği)
Ataman A., Çitil M., Atbaşı Z., Ceyhun A. T., Sanır H.
21. Ulusal ÖZel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 10 Ekim - 14 Aralık 2011, (Özet Bildiri)
2010
201015. Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Gazi Öğretmenlik Uygulaması Modelinin Etkililiği Öğretmen Adaylarına Ölçüt Bağımlı Ölçü Aracı Uygulama Becerilerinin Kazandırılmasına Yönelik Deneysel Bir Çalışma
Özmen E. R., Tavil Y. Z., Dayı E., Karasu N., Aykut Ç., Timuçin E. U., et al.
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010, ss.1, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. KAPSAYICI SINIFLARDA YAZMA ÖĞRETIMI
Aslan C., Sanır H.
KAPSAYICI EĞİTİM ORTAMLARINDA AKADEMİK BECERİLERİN DESTEKLENMESİ, Hanifi Sanır, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.187-204, 2022
2022
20222. Okuma Güçlüğü Olan Öğrenciler ve Eğitimleri
SANIR H.
Özel yetenek ve Öğrenme Güçlüğü, Sertan Talas, Editör, Nobel, Ankara, ss.251-283, 2022
2022
20223. KAPSAYICI SINIFLARDA OKUMA ÖĞRETİMİ: ETKİNLİKLER VE STRATEJİLER
SANIR H.
KAPSAYICI EĞİTİM ORTAMLARINDA AKADEMİK BECERİLERİN DESTEKLENMESİ, Hanifi SANIR, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.141-186, 2022
2021
20214. KAPSAYICI EĞİTİM VE DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ
SANIR H., AKÇAYIR İ.
2023'E DOĞRU TÜRK EĞİTİMİNE GÖRÜŞ VE ÖNERİLER Özel Eğitim, ÇİTİL Mahmut , SANIR Hanifi, Editör, TÜRK EĞİTİM-SEN GENEL MERKEZİ YAYINLARI, Ankara, ss.1-12, 2021
2018
20185. Learning Disability During the Preschool Period
SANIR H., ÖZKUBAT U.
Current Trends in Pre-School Education-1, Ümit Deniz, Turhan Çetin, Vedat Bayraktar, Yakup Yıldırım, Nudzejma Obral,ic, Editör, Lambert Academic Publishing, ss.70-96, 2018
2018
20186. Bütünleştirmede Eğitsel Uyarlamalar I
Sanır H.
Özel Eğitimde Bütünleştirme, Çitil,Mahmut, Editör, Vize akademik, Ankara, ss.241-255, 2018