Dr. Öğr. Üyesi HANİFİ SANIR


Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

Zihin Engelliler Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

E-posta: hanifisanir@gazi.edu.tr
Fax Telefonu: +90 0543 228 1053
Web: https://avesis.gazi.edu.tr/hanifisanir
Posta Adresi: gazi üniversitesi gazi eğitim fakültesi bosna binası 1. kat no: 118

Metrikler

Yayın

36

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

4

Atıf (WoS)

2

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

36

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (TrDizin)

14

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

33

Proje

3

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2013 - 2017

2013 - 2017

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Dr), Türkiye

2006 - 2009

2006 - 2009

Yüksek Lisans

Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Eğitim (Yl) (Tezli), Türkiye

2002 - 2006

2002 - 2006

Lisans

Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Zihin Engelliler Öğretmenliği Pr., Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

Öğrenme güçlüğü olan ve olmayan ortaokul öğrencilerinde okuduğunu anlamayı etkileyen faktörlerin karşılaştırılması: Aracı model testi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Dr)

2009

2009

Yüksek Lisans

Kaynaştırma eğitimine devam eden öğrencilerin akademik öğrenme ile ilgili karşılaştıkları sorunların öğretmen ve aile görüşleri açısından değerlendirilmesi

Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Eğitim (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2009 - Devam Ediyor

2009 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

Akademi Dışı Deneyim

2007 - 2009

2007 - 2009

öğretmen

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, öğretmen

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

özel eğitim

Makaleler

Tümü (11)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
Scopus (4)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Yazılarının Bağdaşıklık ve Tutarlılık Açısından İncelenmesi

Sanır H., Aslan C.

VI. International Research Congress on Social Sciences, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2023, ss.163, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

2. Okuduğunu anlama stratejilerine ilişkin sınıf öğretmeni görüşlerinin belirlenmesi

SANIR H., AKÇAYIR İ.

32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 02 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

3. Özel Gereksinimli Öğrencilere Uygulanan Okuduğunu Anlama Müdahaleleri: Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi

SANIR H., ÖZKUBAT U.

VIIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Aksaray, Türkiye, 07 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)

2017

2017

4. Öğrenme Güçlüğü olan ve Olmayan Ortaokul Öğrencilerinde Okuduğunu AnlamayıEtkileyen Faktörlerin Karşılaştırılması: Aracı Model Testi

SANIR H., ÖZMEN E. R.

Uluslararası Katılımlı 27. Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. Öğrenci Katılımlı Sınıf Yönetimi: İkincil Düzey Olumlu Davranış Desteği Uygulaması

AKÇAYIR İ., SANIR H., ÖZKUBAT U.

IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2011

2011

13. Türkiye de Eğitsel Tanılama ve Yerleştirme Süreci RAM Örneği

ATAMAN A., ÇİTİL M., ATBAŞI Z., CEYHUN A. T., SANIR H.

21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

14. Türkiye’de eğitsel tanılama ve yerleştirme süreci (RAM Örneği)

Ataman A., Çitil M., Atbaşı Z., Ceyhun A. T., Sanır H.

21. Ulusal ÖZel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 10 Ekim - 14 Aralık 2011, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. KAPSAYICI SINIFLARDA YAZMA ÖĞRETIMI

Aslan C., Sanır H.

KAPSAYICI EĞİTİM ORTAMLARINDA AKADEMİK BECERİLERİN DESTEKLENMESİ, Hanifi Sanır, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.187-204, 2022

2022

2022

2. Okuma Güçlüğü Olan Öğrenciler ve Eğitimleri

SANIR H.

Özel yetenek ve Öğrenme Güçlüğü, Sertan Talas, Editör, Nobel, Ankara, ss.251-283, 2022

2022

2022

3. KAPSAYICI SINIFLARDA OKUMA ÖĞRETİMİ: ETKİNLİKLER VE STRATEJİLER

SANIR H.

KAPSAYICI EĞİTİM ORTAMLARINDA AKADEMİK BECERİLERİN DESTEKLENMESİ, Hanifi SANIR, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.141-186, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

4. KAPSAYICI EĞİTİM VE DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ

SANIR H., AKÇAYIR İ.

2023'E DOĞRU TÜRK EĞİTİMİNE GÖRÜŞ VE ÖNERİLER Özel Eğitim, ÇİTİL Mahmut , SANIR Hanifi, Editör, TÜRK EĞİTİM-SEN GENEL MERKEZİ YAYINLARI, Ankara, ss.1-12, 2021

2018

2018

5. Learning Disability During the Preschool Period

SANIR H., ÖZKUBAT U.

Current Trends in Pre-School Education-1, Ümit Deniz, Turhan Çetin, Vedat Bayraktar, Yakup Yıldırım, Nudzejma Obral,ic, Editör, Lambert Academic Publishing, ss.70-96, 2018

2018

2018

6. Bütünleştirmede Eğitsel Uyarlamalar I

Sanır H.

Özel Eğitimde Bütünleştirme, Çitil,Mahmut, Editör, Vize akademik, Ankara, ss.241-255, 2018


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 2

h-indeksi (WOS): 1