Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2005 - 2009
2005 - 2009Doktora
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, Türkiye
1996 - 1999
1996 - 1999Yüksek Lisans
Selçuk Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı Bölümü, Türkiye
1989 - 1993
1989 - 1993Lisans
Selçuk Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Using theatre extracts in teaching speech acts to turkish efl students with special reference to apologies and refusals
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2009
2009Yüksek Lisans
Images of Setting and of Movement in Peter Ackroyd’s English Music
Selçuk Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı Bölümü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorFarabi Programı Kurum Koordinatörü
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi
Akademi Dışı Deneyim
2010 - 2013
2010 - 2013Akademik Danışman:
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI , Akademik Danışman:
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
CULTURAL PRESENTATION IN TURKISH SECONDARY EFL COURSEBOOKS: AN ANALYSIS FROM INTERCULTURAL PERSPECTIVE
BACANAK K. D. (Danışman)
N.EŞKAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İngilizce Öğretmenlerinin Esnek Öğrenme Alanlarında Yenilikçi Uygulamarına İlişkin Bir Durum Çalışması
Bacanak K. D. (Danışman)
S.HATİCE(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Yabancı Dil Sınıf Etkileşiminde Kelime Açıklama Dizilimlerinin Mikro Analitik Bir İncelemesi
Bacanak K. D. (Danışman)
T.KOÇ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Akran Dönütü Öğretmen Dönütüne Karşı: Öğrencilerin Yazma Becerilerinde Söylem Belirleyicilerini Geliştirmek Üzerine Karşılaştırmalı Bir Vaka Çalışması
Bacanak K. D. (Danışman)
M.KILIÇ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Retrieval of overlapped utterances after post overlap resolution phase in multi-party l2 discussion tasks
BACANAK K. D. (Danışman)
T.KELEŞ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Çok Katılımlı Görev Temelli Etkileşimlerde Özneler Arasılığı Sağlamak için Kullanılan Bilgi Yoklamaları
BACANAK K. D. (Danışman)
F.Umut(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
A prospective action for intersubjectivity: Knowledge checks in multi-party task-based l2 interaction context
BACANAK K. D. (Danışman)
F.UMUT(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Çok Katılımlı Tartışma Görevleri İçinde Örtüşme Çözümünden Sonra Örtüşen Sözlerin Etkileşime Tekrar Katılması
BACANAK K. D. (Danışman)
T.Keleş(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
The implementation of VEO in an English language education context: A focus on teacher questioning practices
BACANAK K. D. (Danışman)
M.BOZBIYIK(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Investigation of the factors that cause classroom language anxiety for EFL learners in an Iraqi university
BACANAK K. D. (Danışman)
A.SHUKUR(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Receptive and productive knowledge of discourse markers: A case study of ELT prospective teachers
BACANAK K. D. (Danışman)
S.ABAL(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Perspectives of international cadets towards cross- cultural diversity and its impact on language learning; case of military students in Turkish Military Academy
BACANAK K. D. (Danışman)
H.HİLMİ(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Washback effects of high stakes exams, KPDS and ÜDS (YDS) on language learning of academic personnel: Nevşehir case study
BACANAK K. D. (Danışman)
B.ÇAKILDERE(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (13)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (3)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (8)
2024
20241. Stories of the Visually Impaired EFL Learners in Turkey
Ekinci A. N., Bacanak K. D., Ulum Ö. G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL SPECTRUM , cilt.1, sa.6, ss.66-90, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Gaze and other non-verbal resources in student clarification requests: a micro-analytic investigation
Koç T., Bacanak K. D., Ergül H.
LANGUAGE LEARNING JOURNAL
, cilt.51, sa.1, ss.61-77, 2023 (ESCI)
2022
20223. Cultural Presentation in Turkish Secondary EFL Coursebooks
Eşkan N., Bacanak K. D.
ALMAN DİLİ VE KÜLTÜRÜ ARAŞTIRMALARI DERGİSİ , cilt.4, sa.8, ss.58-69, 2022 (Hakemli Dergi)
2019
20194. The Functions of Word Explanations in Instruction Giving Sequences
BACANAK K. D., Koç T.
Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergis , 2019 (Hakemli Dergi)
2016
20165. Lexical Awareness and Development through Data Driven Learning Attitudes and Beliefs of EFL Learners
AŞIK A., ŞARLANOĞLU VURAL A., AKPINAR K. D.
Journal of Education and Training Studies , cilt.4, sa.3, ss.87-96, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20166. Multicultural Education and its Impact on Language Development The Case of Military Cadets at TMA
Demirel H. H., AKPINAR K. D.
International Online Journal of Education and Teaching , 2016 (Hakemli Dergi)
2015
20157. Dil Öğretimi ve Duygusal Zekâ
Mete F., Bacanak K. D.
21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum , cilt.2, sa.5, ss.73-85, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20158. The Relationship between the Effectiveness of Vocabulary Presentation Modes and Learners Attitudes Corpus Based Contextual Guessing Dictionary Use and Online Instruction
AKPINAR K. D., AŞIK A., ŞARLANOĞLU VURAL A.
Asian EFL Journal Quarterly , cilt.17, sa.1, ss.90-116, 2015 (Scopus)
2015
20159. The Effect of Grouping and Presenting Collocations on Retention
AKPINAR K. D., BARDAKÇI M.
TESL-EJ , cilt.18, sa.4, ss.1-20, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201410. Exploring Intercultural Competence in Teacher Education A Comparative Study Between Science and Foreign Language Teacher Trainers
AKPINAR K. D., ÜNALDI İ.
Educational Research And Reviews
, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201311. Identifying Discourse Patterns: A Case Study with Turkish Foreign Language Learners
Bacanak K. D.
ELT Research Journal , cilt.1, sa.4, ss.255-277, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201312. Washback effects of high stakes language tests of Turkey KPDS and ÜDS on productive and receptive skills of academic personnel
AKPINAR K. D., ÇAKILDERE B.
Journal of Language and Linguistic Studies , cilt.9, sa.2, ss.81-94, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. EFL students’xx attitudes toward corpus use for lexical development
AŞIK A., ŞARLANOĞLU VURAL A., BACANAK K. D.
13th METU ELT Convention, 12 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
20172. Why do we learn English?
AKPINAR K. D.
Konya Gıda ve Tarım Üniversitesi Hazırlık Sınıfı Öğrencilerine Yönelik Eğitim Semineri, Konya, Türkiye, 09 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
20173. Managing Young Learners’xx Classroom: Tips for Teachers
TAVİL Z. M., AKPINAR K. D.
International Conference on Teaching Languages to Young Learners, İzmir, Türkiye, 16 - 17 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20174. How do EFL learners process discourse markers?
AKPINAR K. D., TAVİL Z. M.
GlobELT 2017, İzmir, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. How to Present New Vocabulary? Corpus Based Contextual Guessing, Dictionary Use, and Online Instruction
AKPINAR K. D., AŞIK A., ŞARLANOĞLU VURAL A.
GLOBELT2017: International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language., 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
20166. Exploring Instructors Perceptions Towards the Use of EPOSTL The Case of Turkey
AKPINAR K. D.
New Trends in Foreign Language Teaching, 28 - 29 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
20167. How Do Turkish EFL Learners Detect Idiomatic Phrases
AKPINAR K. D.
GlobELT An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language conference, 14 - 17 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
20158. Perspectives of International Cadets towards Cross Cultural Diversity and Its Impact on Languuage Learning Case of Military Students in Turkish Military academy
AKPINAR K. D., demirel H. H.
International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, 16 - 19 Nisan 2015
2008
20089. Cross cultural Differences in Turkish Japanese and Indian Scholars Conference Abstracts
UYSAL GÜRDAL H. H., AKPINAR K. D.
8th International Language, Literature, and Stylistics Conference, 14 - 16 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Video Enhanced Observation for Language Teaching
Bozbiyik M., Sert O., Bacanak K. D.
Video Enhanced Observation for Language Teaching, Paul Seedhouse, Editör, Bloomsbury Press, London, ss.97-116, 2021
2021
20212. SEVEN STANDARDS OF TEXTUALITY AND COHESION AND COHERENCE
BACANAK K. D.
Discourse Analysis and Language Teaching, Bora Demir ,Erdem Akbaş, Editör, Eğiten Kitap Yayın Organizasyon, Ankara, ss.151-176, 2021
2018
20183. Edimbilim ve Dil Öğretimi
ÖNALAN O., AKPINAR K. D.
Yabancı Dil Öğretimine Genel Bir Bakış 2, Doç. Dr. Hasan YILMAZ Doç. Dr. Erdinç YÜCEL Dr. Öğr. Üyesi Selam Durak ÜĞÜTEN, Editör, Çizgi Kitabevi Yayınları, ss.59-68, 2018
2014
20144. Teaching Reading in EFL Classes
BARDAKÇI M., AKPINAR K. D.
Teaching Language Skills, Karagül Banu İnan; Yüksel Doğan, Editör, NOVA Science Publishers Inc. , ss.135-157, 2014
2013
20135. Developing Intercultural Competence of Young Learners
Bacanak K. D.
Handbook For Teaching Foreign Languages to Young Learners in Primary Schools, Belma Haznedar,Hacer Hande Uysal, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.277-300, 2013
Diğer Yayınlar
Desteklenen Projeler
2019 - 2019
2019 - 2019İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ ADAYLARINA YABANCI DİL EĞİTİMİNDE 21. YÜZYIL BECERİLERİNİN KULLANIMI EĞİTİMİ
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Bacanak K. D., Kavaklı N.
2016 - 2017
2016 - 2017Technical Assistance for Increasing Adaptability of Employees and Employers with a Social Dialogue Approach
1. Çerçeve Programı Projesi , 1. Çerçeve Programı Projesi
Bacanak K. D., T.C. Aile, Çalışma Ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı T. A. Ç. V. S. H. B.
2014 - 2017
2014 - 2017SBATEYL:A Web and School-based Professional Development Project for Foreign Language Teachers of Young Learners
1. Çerçeve Programı Projesi , 1. Çerçeve Programı Projesi
Bacanak K. D., Uysal Gürdal H. H.
2016 - 2016
2016 - 2016Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı Ve Avrupa Dil Portfolyosu
TÜBİTAK Projesi , 2229 - Lisans ve Lisans Öncesi, Öğrt. ve Öğrc. Yönelik Bilimsel Etk. D. P.
Bacanak K. D., Mirici İ. H.
2014 - 2016
2014 - 2016Effective Use of the EPOSTL by Student Teachers of English EFUESTE
TÜBİTAK Projesi , 2229 - Lisans ve Lisans Öncesi, Öğrt. ve Öğrc. Yönelik Bilimsel Etk. D. P.
Bacanak K. D., Mirici İ. H.
2014 - 2015
2014 - 2015Round II: Shall I be Your Angel?
1. Çerçeve Programı Projesi , 1. Çerçeve Programı Projesi
Bacanak K. D.
2006 - 2012
2006 - 2012MEB Ortaöğretim Projesi
Dünya Bankası Destekli Proje
ŞAHİN S., GÜNEŞ B., KATIRANCI M., BACANAK K. D.
2007 - 2009
2007 - 2009Gazi Üniversitesi adına AB Comenius 2 1 Multilateral Projeler kapsamında 133910 LLP 1 2007 1 TR COMENIUS CMP Referans nolu A Comparative Analysis of Folk Tales A Multicultural Perspective We Speak the Same Culture CAFT Projesi
1. Çerçeve Programı Projesi , 1. Çerçeve Programı Projesi
Bacanak K. D., Tarakcıoğlu A. Ö.
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
24 Mayıs 2024 - 25 Mayıs 2024
24 Mayıs 2024 - 25 Mayıs 2024