Makaleler
25
Tümü (25)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (15)
ESCI (5)
Scopus (14)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (4)
12. Üniversite öğrencileri için fen metinlerini okumaya yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Kastamonu Üniversitesi Eğitim Dergisi
, cilt.25, sa.1, ss.203-220, 2017 (TRDizin)
14. Seventh Grade Students Conceptual Understanding about Citizenship Does a Constructivist Social Studies Program Make a Difference
International Journal of Progressive Education
, cilt.12, sa.3, ss.47-61, 2016 (Hakemli Dergi)
21. The effect of supplementing instruction with conceptual change texts on students' conceptions of electrochemical cells
Journal of Science Education and Technology
, cilt.16, sa.6, ss.515-523, 2007 (SCI-Expanded, Scopus)
22. Biyoloji öğretmen adaylarının tohumlu bitkiler hakkındaki alternatif kavramları
Türk Fen Eğitimi Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.62-79, 2007 (Hakemli Dergi)
23. A case study of one student's metaconceptual processes and the changes in her alternative conceptions of force and motion
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education
, cilt.3, sa.4, ss.305-325, 2007 (SCI-Expanded, Scopus)
24. Effectiveness of conceptual change text-oriented instruction on students' understanding of cellular respiration concepts
BIOCHEMISTRY AND MOLECULAR BIOLOGY EDUCATION
, cilt.30, sa.4, ss.239-243, 2002 (SCI-Expanded, Scopus)
25. Çoklu öğrenme kuramı oğretmen rölü hakkında öğrencilerin görüş ve düşünceleri
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.10, ss.269-274, 1999 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
42
4. Eğitsel Robotik Uygulamalarına Dayalı STEM Eğitiminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eğitsel Robotik Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz-Yeterlik İnançlarına Etkisi
International Education Congress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
5. Argümantasyona Dayalı Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Epistemolojik İnançları Üzerine Etkisi
14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.27, (Özet Bildiri)
6. Görme Yetersizliği Olan 8. Sınıf Öğrencilerinin Maddenin Tanecikli Yapısı Hakkındaki Kavramsal Anlamaları ....
VIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.493, (Özet Bildiri)
9. Okuma stratejileri öğretimi ile fen bilgisi öğretmen adaylarında ısı-sıcaklık metnini okurlarken aktif hale gelen stratejiler ve süreç ürünleri
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
10. Fen alanında geliştirilen çok aşamalı testler: Literatür taraması
XIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
11. Pre-service science teachers’ overarching conceptions of technology integration and their technology integration plans into socioscientific issues teaching
27th International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
12. Identifying the Cognitive and Metacognitive Strategies Used by 9th Grade Students Answering the Multiple-Choice Science Questions
NARST 2017 90th Annual International Conference, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
13. Üç-aşamalı tanılayıcı test geliştirme süreci: İş, güç ve enerji konusu
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
15. The Growth of Mathematical Understanding Elif s Engagement with Representations in Pirie Kieren Levels
13th International Congress on Mathematics Education, Hamburg, Almanya, 24 Temmuz - 31 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
17. Comparison of cognitive and metacognitive strategies used by 9th grade students before while and after solving multiple choice physics questions
ERPA International Congresses on Education 2016, Saraybosna, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
18. 9. Sınıf Öğrencilerinin Çoktan Seçmeli Biyoloji Sorularının Çözümü Öncesi, Esnası, Sonrasında Kullandıkları Bilişsel ve Üstbilişsel Stratejilerin Karşılaştırılması
I. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 27 - 28 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
19. Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Öteleme ve Dönme Dönüşümleriyle İlgili Matematiksel Anlamalarının Gelişiminde Sanal Manipülatiflerin Rolü
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 16 - 18 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
20. TENTH GRADE STUDENTS UNDERSTANDING OF GEOMETRIC TRANSFORMATIONS FUNCTIONS OR MOTIONS
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), 23 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
22. Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Geometri Derslerinde Sanal ve Fiziksel Manipülatif Kullanımıyla İlgili Deneyimleri
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
23. Fen bilgisi öğretmen adaylarının iş güç enerji konusunda sahip oldukları alternatif kavramların belirlenmesi
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
25. The effect of teaching activiities supported with metaconceptual processes of seventh grade students conceptual understanding of law related concepts
METACOGNITION - 6th Biennial Meeting of the EARLI Special Interest Group 16, İstanbul, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
26. Quantitative and qualitative assessment of metacognitive strategies used by preservice science teachers when reading a science text
6th Biennial Meeting of The EARLI Special Interest Group 16 Metacognition, İstanbul, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2014, ss.126, (Özet Bildiri)
27. The effect of 5E learning cycle model supported with metaconceptual process on 7th grade students’ understanding of moon phases
The National Association for Research in Science Teaching Annual International Conference, Pittsburgh, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014, ss.21, (Özet Bildiri)
28. A Study on The Condition and Suggestions of Students in Preparation Process for Placement Tests and Cognitive and Metacognition Strategies They Use While Solving Science and Technology Questions
5th World Conference on Educational Sciences, ROMA, İtalya, 6 - 08 Şubat 2013, (Özet Bildiri)
30. Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının fotosentez ve solunum konusunda sahip oldukları alternatif kavramlar
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi-Niğde/TÜRKİYE, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.605, (Özet Bildiri)
31. Öğrencilerin Kuvvet ve Hareket Konularındaki Çoktan Seçmeli Soruları Çözerken Kullandıkları Bilişsel ve Üstbilişsel Stratejilerin İncelenmesi
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matemetik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
34. Özel alan yeterlikleri Fizik kimya biyoloji ve matematik
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 Eylül 2010 - 25 Eylül 2008, ss.125, (Özet Bildiri)
36. The Effect of Portfolio Assessment on Students’ Science Achievement and Attitudes Toward Science
Conference of Asian Science Education – CASE 2008, 20 - 23 Şubat 2008
Kitaplar
7
2. Fen Öğretiminde Kavramsal Değişi Metinleri
Fen Öğretimi I, Mustafa Erggün, Editör, Nobel, ss.361-388, 2023
3. Doğru Bilinen Yanlışlardan, Yanlış Bilinen Doğrulara: Fizikte Kavram Yanılgıları
Palme Yayınevi, Ankara, 2021
4. Astronomi öğretiminde kavramsal değişim metinlerinin kullanılması
Etkinliklerle astronomi öğretimi , Sedat Karaçam, Editör, Palme, Ankara, ss.21-45, 2021
5. Özdüzenlemede üstbiliş
Özdüzenleme: Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler ve Öneriler, Gönül Sakız, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.1-278, 2020
6. Doğru Bilinen Yanlışlardan, Yanlış Bilinen Doğrulara: Fizikte Kavram Yanılgıları
Palme Yayıncılık, Ankara, 2017
7. Öz Düzenlemede Üstbiliş
Özdüzenleme Öğrenmeden Öğretime Öz Düzenleme Davranışlarının Gelişimi Stratejiler ve Öneriler, Sakız Gönül, Editör, Nobel, Ankara, ss.29-47, 2014
Metrikler
