Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
The Relationship Between Preservice Teachers' Knowledge of Implementing and Understanding of Scientific Inquiry
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.42, no.3, pp.1959-1998, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Bilimsel Muhakeme Becerileri Testi’nin Geliştirilmesi
Cumhuriyet International Journal of Education
, vol.8, no.3, pp.635-650, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
The Effects of 5e Model Supported by Life Based Contexts on The Conceptual Understanding Levels Measured Through Different Techniques
Journal of Education in Science, Environment and Health
, vol.5, no.2, pp.227-243, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Investigating Preservice Science Teachers’ Level of Using Spreadsheet Program in Accordance with the Purpose Of The Courses.
Turkish Studies Educational Sciences
, vol.14, no.4, pp.1927-1939, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Bilimsel Okuryazarlık Ölçeği Adaptasyon Çalışması
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.38, no.3, pp.1173-1205, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Fen Bilimleri Eğitiminde Biçimlendirici Değerlendirme: Literatür Taraması
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.38, no.2, pp.567-612, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
The Effects of Two Approaches on Developing Reasoning Skills of Preservice Science Teachers
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
, vol.8, no.3, pp.19-35, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Ölçme tekniğinin farklı bilişsel stillerdeki öğrencilerin hareket konusundaki kavramsal bilgi düzeylerine etkisi
AİBÜ, Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.10, no.1, pp.21-30, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Cinsiyetin farklı ölçme teknikleri kullanılarak ölçülen hareket ve hareket yasaları konularındaki kavramsal bilgi düzeyine etkisi
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.28, pp.39-59, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
The effects of students reasoning abilities on conceptual understandings and problem solving skills in ıntroductory mechanics
Europian Journal Physics
, vol.28, no.6, pp.1161-1171, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
The effects of students cognitive styles on conceptual understandings and problem solving skills in introductory mechanics
Journal of Research in Science and Technological Education
, vol.25, no.2, pp.167-178, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen adaylarının değişkenleri belirleme ve kontrol etme yeteneklerinin geliştirilmesi
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.24, pp.275-290, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
Farklı ölçme tekniklerinin lise öğrencilerinin hareket ve hareket yasaları konularındaki kavramsal bilgi düzeyine etkisi no 10 s 1 17
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.2005, no.10, pp.1-17, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
The effectiveness of the learning cycle method on teaching dc circuits to prospective female and male science teachers
Journal of Research in Science and Technological Education
, vol.23, no.2, pp.213-227, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
The effects of learning cycle on college students understandings of different aspects in resistive dc circuits
Electronic Journal of Science Education
, vol.9, no.4, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim bölümü öğrencilerinin mantıksal düşünme yeteneklerinin alan ve cinsiyet açısından karşılaştırılması
AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.2004, no.8, pp.17-27, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim 7 sınıf fen bilgisi ders kitabının fen bilgisi öğretmenlerine göre yeterlilik derecesinin araştırılması
AİBÜ Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.3, no.3, pp.78-86, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
Teaching line graphs to tenth grade students having different cognitive developmental levels by using two different instructional modules
Journal of Research in Science and Technological Education
, vol.21, no.1, pp.55-56, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Okur Yazarlıkları İle Bazı Bireysel Farklılıklar Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Harran Örneği
I. Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar ve Araştırmalar Kongresi, 06 September 2019
Farklı Bilişsel Stillerdeki Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kelime İşlemci ve Tablolama Programlarını Ders İçeriğine Uygun Kullanımlarına Yönelik Motivasyonlarının İncelenmesi
ERPA International Congresses on Education, 19 - 22 June 2019
Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biçimlendirici Değerlendirme Stratejilerinin İncelenmesi
Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018
Fizik Öğretmeni Yeterlikleri ve Mesleki Gelişimi
Turk Fizik Dernegi 32.Uluslararası Fizik Konferansı, Bodrum, Turkey, 6 - 09 September 2016
Fen bilgisi öğretmen adaylarının motivasyonel inançlarının kavramsal bilgi düzeylerine etkisinin incelenmesi
II. Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 10 - 12 September 2015
Effects of the key facets of motivation and self regulation on students conceptual understandings on electric current
Narst 2015 Annual International Conference, 11 - 14 April 2015
Fen bilimleri öğrenimi motivasyon ve öz düzenleme ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014
Fizik başarısı ve ölçümü Paradigmanın değişimi
Türk Fizik Derneği 31. Uluslararası Fizik Kongresi, 21 - 25 July 2014
Onlar mı öğrenemiyor biz mi öğretemiyoruz
TFD 27. International Physics Congress, Turkey, 14 - 17 September 2010
Yeni Fizik Dersi Öğretim Programının Felsefesi Temelleri ve Vizyonu
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Turkey, 27 - 29 August 2008
Nobady can explain human being and nature with science it can be only observed 11th grade science math and literature math branch of high school students conceptions of nature of science
Conference of Asian Science Education, TAYVAN, 20 - 23 July 2008
Bilimsel düşünme becerileri ile bazı sosyo kültürel faktörler arasındaki ilişki
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 7 - 09 September 2006
Mekanik başarısı ile bazı faktörler arasındaki ilişki ve Fizik başarısına yeni bir tanım
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 7 - 09 September 2006
Birleştirici benzetme yönteminin kız ve erkek öğrencilerin kuvvet konularındaki kavramları anlama düzeyine etkisi
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Turkey, 9 - 11 September 2004
Lise öğrencilerinin hareket ve hareket yasalarındaki kavramsal anlama düzeyi ile farklı ölçme değerlendirme teknikleri arasındaki ilişki
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Turkey, 9 - 11 September 2004
Sınıf Öğretmenliği ve Fen Bilgisi 3 Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Düşünme Yeteneklerinin Karşılaştırılması
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 16 - 18 September 2002
Sınıf öğretmenliği ve fen bilgisi öğretmenliği 3 sınıf öğrencilerinin bilimsel düşünme yeteneklerinin karşılaştırılması
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 16 - 18 January 2002
Bilgisayar Destekli ve Desteksiz Öğretim Metotlarının Fen Bilimlerinde Eğri Grafik Öğretiminde Karşılaştırılması
X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Bolu, Turkey, 12 - 14 September 2001
Books & Book Chapters
Kavramsal Fizik
Palme Yayınevi, Ankara, 2021
Bilimsel Muhakeme (Akıl Yürütme)
Palme Yayınevi, Ankara, 2019
Fen Bilimleri Sınıflarında Biçimlendirici Ölçme ve Değerlendirme
Palme Yayıncılık, Ankara, 2018
Doğru Bilinen Yanlışlardan, Yanlış Bilinen Doğrulara: Fizikte Kavram Yanılgıları
Palme Yayıncılık, Ankara, 2017