Makaleler
27
Tümü (27)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (1)
Scopus (5)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (13)
1. Öğretmen Adaylarının Araştırma Sorgulama Anlayışları ve Araştırma Sorgulamayı Kullanabilmeye Yönelik Bilgileri Arasındaki İlişki
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.42, sa.3, ss.1959-1998, 2022 (Hakemli Dergi)
4. Bilimsel Muhakeme Becerileri Testi’nin Geliştirilmesi
Cumhuriyet International Journal of Education
, cilt.8, sa.3, ss.635-650, 2019 (Hakemli Dergi)
5. The Effects of 5e Model Supported by Life Based Contexts on The Conceptual Understanding Levels Measured Through Different Techniques
Journal of Education in Science, Environment and Health
, cilt.5, sa.2, ss.227-243, 2019 (Hakemli Dergi)
6. Investigating Preservice Science Teachers’ Level of Using Spreadsheet Program in Accordance with the Purpose Of The Courses.
Turkish Studies Educational Sciences
, cilt.14, sa.4, ss.1927-1939, 2019 (Hakemli Dergi)
7. Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Bilimsel Okuryazarlık Ölçeği Adaptasyon Çalışması
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.38, sa.3, ss.1173-1205, 2018 (Hakemli Dergi)
9. The Effects of Two Approaches on Developing Reasoning Skills of Preservice Science Teachers
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
, cilt.8, sa.3, ss.19-35, 2017 (Hakemli Dergi)
13. Ölçme tekniğinin farklı bilişsel stillerdeki öğrencilerin hareket konusundaki kavramsal bilgi düzeylerine etkisi
AİBÜ, Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.10, sa.1, ss.21-30, 2010 (Hakemli Dergi)
16. The effects of students reasoning abilities on conceptual understandings and problem solving skills in ıntroductory mechanics
Europian Journal Physics
, cilt.28, sa.6, ss.1161-1171, 2007 (Hakemli Dergi)
17. The effects of students cognitive styles on conceptual understandings and problem solving skills in introductory mechanics
Journal of Research in Science and Technological Education
, cilt.25, sa.2, ss.167-178, 2007 (Hakemli Dergi)
18. Öğretmen adaylarının değişkenleri belirleme ve kontrol etme yeteneklerinin geliştirilmesi
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, ss.275-290, 2005 (Hakemli Dergi)
21. The effectiveness of the learning cycle method on teaching dc circuits to prospective female and male science teachers
Journal of Research in Science and Technological Education
, cilt.23, sa.2, ss.213-227, 2005 (Hakemli Dergi)
22. İlköğretim bölümü öğrencilerinin mantıksal düşünme yeteneklerinin alan ve cinsiyet açısından karşılaştırılması
AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.2004, sa.8, ss.17-27, 2004 (Hakemli Dergi)
27. İlköğretim 7 sınıf fen bilgisi ders kitabının fen bilgisi öğretmenlerine göre yeterlilik derecesinin araştırılması
AİBÜ Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.3, sa.3, ss.78-86, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
49
2. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Tablolama Ve Kelime İşlemci Yazılımlarını Dersin Amacına Uygun Kullanabilmelerine Yönelik Hazırlanan Mesleki Gelişim Programı Hakkındaki Görüşleri
Ejer Congres, 19 - 22 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
4. Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Okur Yazarlıkları İle Bazı Bireysel Farklılıklar Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Harran Örneği
I. Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar ve Araştırmalar Kongresi, 06 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
5. Farklı Bilişsel Stillerdeki Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kelime İşlemci ve Tablolama Programlarını Ders İçeriğine Uygun Kullanımlarına Yönelik Motivasyonlarının İncelenmesi
ERPA International Congresses on Education, 19 - 22 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
9. Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biçimlendirici Değerlendirme Stratejilerinin İncelenmesi
Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
18. Fizik Öğretmeni Yeterlikleri ve Mesleki Gelişimi
Turk Fizik Dernegi 32.Uluslararası Fizik Konferansı, Bodrum, Türkiye, 6 - 09 Eylül 2016
25. Fen bilgisi öğretmen adaylarının motivasyonel inançlarının kavramsal bilgi düzeylerine etkisinin incelenmesi
II. Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
26. Effects of the key facets of motivation and self regulation on students conceptual understandings on electric current
Narst 2015 Annual International Conference, 11 - 14 Nisan 2015, (Tam Metin Bildiri)
27. Fen bilimleri öğrenimi motivasyon ve öz düzenleme ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
28. Fizik başarısı ve ölçümü Paradigmanın değişimi
Türk Fizik Derneği 31. Uluslararası Fizik Kongresi, 21 - 25 Temmuz 2014
33. Onlar mı öğrenemiyor biz mi öğretemiyoruz
TFD 27. International Physics Congress, Türkiye, 14 - 17 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
34. Yeni Fizik Dersi Öğretim Programının Felsefesi Temelleri ve Vizyonu
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
35. Nobady can explain human being and nature with science it can be only observed 11th grade science math and literature math branch of high school students conceptions of nature of science
Conference of Asian Science Education, TAYVAN, 20 - 23 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)
38. Bilimsel düşünme becerileri ile bazı sosyo kültürel faktörler arasındaki ilişki
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
39. Mekanik başarısı ile bazı faktörler arasındaki ilişki ve Fizik başarısına yeni bir tanım
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
41. Birleştirici benzetme yönteminin kız ve erkek öğrencilerin kuvvet konularındaki kavramları anlama düzeyine etkisi
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, (Özet Bildiri)
42. Lise öğrencilerinin hareket ve hareket yasalarındaki kavramsal anlama düzeyi ile farklı ölçme değerlendirme teknikleri arasındaki ilişki
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, (Özet Bildiri)
45. Sınıf Öğretmenliği ve Fen Bilgisi 3 Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Düşünme Yeteneklerinin Karşılaştırılması
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, (Özet Bildiri)
46. Sınıf öğretmenliği ve fen bilgisi öğretmenliği 3 sınıf öğrencilerinin bilimsel düşünme yeteneklerinin karşılaştırılması
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Ocak 2002, (Özet Bildiri)
47. Bilgisayar Destekli ve Desteksiz Öğretim Metotlarının Fen Bilimlerinde Eğri Grafik Öğretiminde Karşılaştırılması
X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Bolu, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2001, (Özet Bildiri)
Kitaplar
4
1. Kavramsal Fizik
Palme Yayınevi, Ankara, 2021
2. Bilimsel Muhakeme (Akıl Yürütme)
Palme Yayınevi, Ankara, 2019
3. Fen Bilimleri Sınıflarında Biçimlendirici Ölçme ve Değerlendirme
Palme Yayıncılık, Ankara, 2018
4. Doğru Bilinen Yanlışlardan, Yanlış Bilinen Doğrulara: Fizikte Kavram Yanılgıları
Palme Yayıncılık, Ankara, 2017
