SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Öğretmenlerin Okul Öncesi Eğitimde Mizaha İlişkin Görüşleri
Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.53-70, 2021 (Hakemli Dergi)
Comparison of Emotional Intelligence and Mental Toughness of Youth Soccer Players in Terms of Position and Soccer Experience Variables
Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi (Online)
, cilt.26, sa.3, ss.407-418, 2021 (Hakemli Dergi)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNE DEVAM EDEN ÇOCUKLARIN DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
Turkish Studies - Educational Sciences
, cilt.14, sa.4, ss.1545-1564, 2019 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Eğitimde Dramatik Etkinlik Araçları
JASSS-The Journal of Academic Social Science Studies
, cilt.2, sa.75, ss.137-147, 2019 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programında Yer Alan “Öğretmenlik Uygulaması” Dersine İlişkin Görüşlerin Karşılaştırılması
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.38, sa.3, ss.869-886, 2018 (Hakemli Dergi)
OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARDA ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİNİN GELİŞİMİ
Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.36-45, 2017 (Hakemli Dergi)
Reliability and Validity of Decision Making Skills Instruments for Children
Journal of Education and Training Studies
, cilt.4, sa.12, ss.197-203, 2016 (Hakemli Dergi)
Okul öncesi çocuklarının duygusal zekâsını desteklemede öğretmenin rolü
Turkish Studies, International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turki
, cilt.11, sa.14, ss.951-964, 2016 (Hakemli Dergi)
Çocuklar Ne Kadar Mutlu Bazı değişkenlere Göre Çocuklarda Mutluluğun Belirlenmesi
Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.16-24, 2016 (Hakemli Dergi)
Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin etkinliklerde kullandıkları resimli öykü kitaplarının karakter eğitimi açısından incelenmesi
Milli Eğitim
, cilt.209, ss.216-230, 2016 (Scopus)
Using Story books as a character education tools Journal of Education and Practice
Journal of Education and Practice
, cilt.7, sa.15, ss.169-176, 2016 (Hakemli Dergi)
Ebeveynlerin Çocuk oyun Alanlarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.18, sa.3, ss.413-424, 2014 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Çocuklarında Duygusal Zekanın Desteklenmesi
Eğitimci Öğretmen
, sa.21, 2013 (Hakemli Dergi)
Communication Skills And Self Confidence Level Of Preschool Teacher Trainees
The International Journal of Learning
, cilt.17, sa.6, ss.2-9, 2010 (Scopus)
Learning with Play How Play Activities Program Improve Pro social Behaviour of Six Year Old Children
Humanity & Social Science Journal
, cilt.4, sa.1, ss.39-44, 2009 (Hakemli Dergi)
Determining The Methods Of Mothers Use to Support Their Children s Emotional Intelligence
Humanity & Social Science Journal
, cilt.3, sa.2, ss.151-157, 2008 (Hakemli Dergi)
Üç altı Yaş Çocuğu Olan Anne babaların Oyun ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi
GÜ.Mesleki Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.9, sa.18, ss.1-12, 2007 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Dönemde Duygusal Zeka
GÜ.Mesleki Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.9, sa.17, ss.113-126, 2007 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Öğrencilerinin Trafik Hakkındaki Bilgi ve Davranışlarının Belirlenmesi
Milli Eğitim
, sa.171, ss.243-256, 2006 (Scopus)
Okul Öncesi Dönemde Sanat Eğitimi
Kastomonu Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.1-12, 2004 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Öğretmeninin Fen ve Doğa Eğitiminde Rolü
Yeni Eğitim
, cilt.1, sa.2, ss.56-58, 2003 (Hakemli Dergi)
Okulöncesi Eğitim Kurumlarındaki Artık Materyal Çalışmalarının İncelenmesi
Eğitim Araştırmaları Dergisi
, sa.13, ss.44-52, 2003 (Hakemli Dergi)
Okulöncesi Öğretmenlerinin Fen ve Doğa Eğitiminde Rolü
Yeni Eğitim Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.56-58, 2003 (Hakemli Dergi)
9 12 Yaş Çocuklarının Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere göre İncelenmesi
Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.1-7, 2003 (Hakemli Dergi)
Okul Aile ve Toplumla Başarılı Bir İşbirliği Nasıl Sağlanır
Yaşadıkça Eğitim
, sa.67, ss.16-20, 2001 (Hakemli Dergi)
Çocukların Denetim Odağı ile Annelerinin Denetim Odağı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.23-31, 2000 (Hakemli Dergi)
Çocuklarda Kaygı ve Bunu Etkileyen Etmenler
MILLI EGITIM
, sa.145, ss.15-19, 2000 (Scopus)
Çocukların Denetim Odağı ile Annelerinin Denetim Odağı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi
, cilt.3, sa.1, ss.23-31, 2000 (Hakemli Dergi)
Yaşamımızdaki İlk Matematiksel Kavramlar ve Materyaller
Çağdaş Eğitim
, cilt.24, sa.253, ss.23-28, 1999 (Hakemli Dergi)
Okulöncesi Eğitimde Matematik Kavramları ve Etkinlikleri
Yaşadıkça Eğitim
, sa.62, ss.6-11, 1999 (Hakemli Dergi)
Çocuklarda Kaygı ve Bunu Etkileyen Faktörler
Milli Eğitim Dergisi
, cilt.145, ss.15-19, 1999 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARININ KALİTE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi, Türkiye, 25 Nisan - 27 Eylül 2019
OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN ETKİNLİK KİTAPLARININ SOSYAL-DUYGUSAL BECERİLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi, 22 - 24 Ekim 2018
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâ Düzeyleri İle Medya Okuryazarlık Düzeylerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018
Okul Öncesi Eğitim Alan 5-6 YaĢ Çocuklarının Öğrenme Ġlgilerinin Belirlenmesi
2.Uluslararsı bilimsel araştırmalar kongresi (UBAK), 9 - 13 Mayıs 2018
STEAM Projelerinin Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Öğrenme İlgilerine Etkisi
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018
COMPARING PRESCHOOL EDUCATION SYSTEM in JAPAN and TURKEY
5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 18 - 21 Ekim 2017
Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programında Yer Alan ”Öğretmenlik Uygulaması” Dersine İlişkin Beklentilerin Karşılaştırılması.
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.359-360
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuklarda Duygusal Zekayı Desteklemeye İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 18 - 21 Ekim 2017
Digital skills of 5 6 years old children
82 nd the IIER International Conference, 3 - 04 Ekim 2016, ss.1-4
Can Emotional intelligence predict indıvidual values
International Research Conference on Humanities and Social Scienses, 28 - 29 Temmuz 2016, ss.1-4
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMELERİNDE LİDERLİK ÖZELLİKLERİ
11.Ulusal Okul Öncesi Öğrenci Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2016
Çocuğa Bakış Açısı Envanteri nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Eğitimde Yeni Yönelimler-5 “Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, Türkiye, 18 Nisan 2009
Anne Baba Çocuk İletişiminde Duygusal Zekânın Rolü
4. Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi, 22 - 24 Ekim 2007
Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrencilerinin Çocuğa Bakış Açılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Uluslararsı Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi (ICANAS 38), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Eylül 2007
Okul Öncesi Öğretmenliği Birinci ve Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Çocuğa Bakış Açılarının Karşılaştırılması
3.Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi & 3.Uluslararası Çocuk Filmleri Festivali ve Kongresi, 6 - 08 Kasım 2006
Okul Öncesi Öğretmenlerinin İlgi Köşelerini Düzenlemeye Yönelik Yaklaşımlarının Belirlenmesi
1. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 07 Temmuz 2004
Okul Öncesi Öğretmenlerinin İlgi Köşelerini Düzenlemeye Yönelik Yaklaşımlarının İncelenmesi
I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 07 Temmuz 2004, ss.1-2
Anaokuluna Devam Eden Altı Yaş Çocuklarının Duygusal Zekaları İle Estetik Yargıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
1.Uluslararası Duygusal Zeka Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2007
Okulöncesi Eğitim Kurumlarındaki Sanat Çalışmalarının Belirlenmesi
Gazi Üniversitesi’nin Eğitimde 75. Yılı sanat Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2002
Okul öncesi Eğitim Kurumlarındaki Fen ve Doğa Etkinlikleri ile İlgili Uygulamaların Belirlenmesi
IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Hacettepe Üniversitesi, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000
10 Yaş Çocuklarının Denetim Odakları ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Saptanması
10. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Haziran 2001
Ebeveynlerin Çocuklarının Televizyon İzleme Alışkanlıkları ve Çocuk Programlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Haziran 2001
İlköğretim Okullarına Devam Eden Öğrencilerin ve Ebeveynlerinin Ev Ödevlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Haziran 2001
On Yaş Çocuklarının Denetim Odakları İle Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Saptanması
X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Haziran 2001
Alt ve Üst Sosyo ekonomik Düzeydeki Çocukların Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi
IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2000
Çalışan ve Çalışmayan Annelerin Çocuklarında Görülen Davranış Farklılıklarının İncelenmesi
IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2000
Teknoloji Araçlarının Okulöncesi Dönem Çocuklarını Bilimsel Düşünmeye Yönlendirmek Amacıyla Kullanılması
IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000
Okulöncesi Eğitim Kurumlarındaki Fen ve doğa Etkinlikleri İle İlgili Uygulamaların Belirlenmesi
IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000, ss.86-90
Kitap & Kitap Bölümleri
Matematik ve Teknoloji
Erken Çocukluk Matematik Eğitiminde Güncel Konular, Ayşegül Akıncı Coşgun, Hilal Genç Çopur, İlkay Ulutaş, Editör, Nobel, ss.109-152, 2022
Yaşamın İlk Yıllarına Yönelik Sosyal Beceri Programları
YAŞAMIN İLK YILLARINDA SOSYAL BECERİLER, Prof. Dr. Hülya GÜLAY OGELMAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.389-418, 2021
Matematik ve Sanat
Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi, H. E. Dağlıoğlu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.257-278, 2020
İrlanda’da erken çocukluk eğitimi
Farklı Ülkelerde Okul Öncesi Eğitim, Aslan Durmuş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.205-2018, 2020
İngiltere’de erken çocukluk eğitimi
Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi, Aslan, Durmuş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.189-204, 2020
Erken Çocukluk Eğitiminde Yer Alan Sosyal Beceriler
Sosyal Beceri Eğitimi, Durmuş Aslan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.219-245, 2020
How do Preschool Teachers Perceive the EmotionalIntelligence? Teaching Practices and Emotional Intelligencein Early Childhood
Educational Sciences Research in theGlobalizing World, , Editör, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS, ss.170-183, 2018
Okul Öncesinde Görsel Sanat Eğitimi
Hedef CS, 2017
Okul Öncesinde Matematik Eğitimi
Hedef CS, 2017
Okul Öncesinde Görsel Sanat Eğitiminin Önemi ve Görsel Sanat Eğitimi Programı Özellikleri
Okul Öncesinde Görsel Sanat Eğitimi, Doç.Dr.İlkay Ulutaş, Editör, Hedef CS, Ankara, ss.9-29, 2015
Maternal Attitudues, Emotional Intelligence and Home Environment and Their Relationship with Emotional Intelligence of Sixth Years Old Children
Emotional Intelligence New Perspectives and Applications, Anamaria Di Fabrio, Editör, Intech, Rijeka, ss.167-180, 2012
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı ve Donanım
Anı Yayıncılık, Ankara, 2011
Çocuk ve Ergen Gelişimi
Morpa Kültür Yay., Ankara, 2007