Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
The role of concept images in solving geometric word problems
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE, vol.19, no.3, pp.1321-1336, 2020 (Scopus)
Investigating the relationship between argumentation and proof from a representational perspective
International Journal for Mathematics Teaching and Learning, vol.20, no.2, pp.131-148, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Öğrencilerin Düzlem Dönüşümlerine ait Ait Kavramsal Anlamalarının Geliştirdikleri İç Temsiller Kapsamında İncelenmesi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.35, no.3, pp.395-422, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
The Role of Concept Images in Solving Word Problems Based on Real Life Situations
International Learning Teaching and Educational Research Congress (ILTER-2018), 6 September - 08 August 2018
An intriguing cognitive technology to use in solving spatial geometry problems: 3D Pens
ProMath 2018, 29 - 31 August 2018
Dörtgenlerin İlişkilendirilmesi
Ulusal Öğrenci Merkezli Etkinlik Sempozyumu, Turkey, 2 February - 04 April 2018
Ondalık Gösterim ile Kesirlerin İlişkilendirilmesinde Çark Modelinin Kullanılması
Ulusal Öğrenci Merkezli Etkinlik Sempozyumu, Turkey, 2 - 04 April 2018
Enhancing Students’ Spatial Visualization Through the Mathematical Activities Designed with 3D Pen
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), 28 April - 01 May 2018
Examining the Relation between Argumentation and Proof by Focusing on Representations
27th International Conference on Educational Sciences(ICES/UEBK-2018), 18 - 22 April 2018
Students’ Views on Using 3D Anaglyph Applets and Glasses to Foster Spatial Reasoning in Mathematics Instruction
27th International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 April 2018
Factor(s) Shaping The Geometrical Reasoning of Preservice Mathematics Teachers: Figure or Concept?
Contemporary Education Research Congress, 28 September - 01 October 2017
Using Virtual Manipulatives on iPads to PromoteYoung Children’xxs Mathematics Learning
MOYER PACKENHAM P. S., SHUMWAY J. F., BULLOCK E. K., ANDERSON PENCE K. L., TUCKER S. I., WESTENSKOW A., et al.
American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, 8 - 12 April 2016
Matematiksel Kavramlara ait Tanımların Geometrik Muhakeme Sürecindeki Rolü
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 28 - 30 September 2016
The Growth of Mathematical Understanding Elif s Engagement with Representations in Pirie Kieren Levels
13th International Congress on Mathematics Education, Hamburg, Germany, 24 July - 31 August 2016
Preservice Mathematics Teachers Engagement with Different Representations in Solving Geometric Locus Problems
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, 30 May - 02 June 2016
Supporting preservice secondary mathematics teachers pedagogical content knowledge through designing mathematics manipulatives
XVIII. ULUSLARARASI AMSE-AMCE-WAER KONGRESİ, Eskişehir, Turkey, 30 May - 02 June 2016
College Students Collaborative Problem SolvingSkills An Investigation from the Cognitive Domain
International Conference on Mathematics and Mathematics Education(ICMME-2016), 12 - 14 May 2016
Yeni Bir Araştırma Alanında Veri Toplama Sürecinin Planlanması ve Yürütülmesi iPad Uygulamalarında Sanal Manipülatifler
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Turkey, 16 - 18 May 2015
Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Öteleme ve Dönme Dönüşümleriyle İlgili Matematiksel Anlamalarının Gelişiminde Sanal Manipülatiflerin Rolü
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 23 - 26 April 2015
The Relationship Between Affordances of Virtual Manipulative Mathematics Apps and Young Children s Learning Performance and Efficiency
MOYER PACKENHAM P. S., BULLOCK E. K., WATTS C. M., TUCKER S. I., SHUMWAY J. F., ANDERSON PENCE K. L., et al.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 23 - 26 April 2015
Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Geometri Derslerinde Sanal ve Fiziksel Manipülatif Kullanımıyla İlgili Deneyimleri
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 11 - 14 September 2014
Developing research tools for young children s interactions with mathematics apps on the iPad
MOYER PACKENHAM P. S., ANDERSON PENCE K. L., SHUMWAY J. F., TUCKER S. I., WESTENSKOW A., BOYER THURGOOD J., et al.
12th Annual Hawaii International Conference on Education (HICE), United States Of America, 4 - 08 February 2014, pp.1685-1694
Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Problem Durumlarında Kullandıkları Öz Düzenleme Stratejileri
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010
Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Yaparken Karşılaştıkları Güçlükler
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010
Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Dil Kullanımları
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010
Fakülte Okul İşbirliği Kapsamında Düzenlenen Okul Deneyimi I II ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerinin İşleyişinin Değerlendirilmesi Matematik Öğretmenleri
I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1 - 03 May 2009

What exactly do prospective secondary mathematics teachers understand from angle measurement
Frontiers in Science Education Research: An International Conference on Science and Mathematics Education Research, 22 - 24 March 2009
Öğretmen Adaylarının Geometrik Yer ve Metrik Kavramları İle İlgili Sahip Oldukları Kavram İmajlarının ve İmaj Gelişimleri
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 27 - 29 August 2008
Öğretmen Adaylarının Fonksiyon Kavramıyla İlgili Görüşleri Fonksiyon bir küme midir ?
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Turkey, 27 - 29 August 2008
Books & Book Chapters
The Role of Virtual Manipulatives in High School Students’ Understanding of Geometric Transformations
in: International Perspectives on Teaching and Learning Mathematics with Virtual Manipulatives, Patricia S. Moyer-Packenham, Editor, Springer, pp.213-243, 2016