Makaleler
17
Tümü (17)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
Scopus (6)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (2)
5. Üstbilişsel Soru Sorma Stratejilerinin Öğrencilerin Soru Sorma Düzeylerine Etkisi: 9. Sınıf Kimya Dersi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.3, ss.702-721, 2017 (Hakemli Dergi)
6. Bilimsel yaratıcılığı destekleyen öğretimin maddelerin ayrılması konusundaki öğrenci çizimlerine etkisi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.42, ss.83-104, 2017 (Hakemli Dergi)
9. Implementation of Argument Driven Inquiry as An Instructional Model in A General Chemistry Laboratory Course
SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL
, cilt.27, sa.3, ss.369-390, 2016 (Hakemli Dergi)
10. Benzeşimlerle Öğretim Modelinin 9 Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Bağlar Konusundaki Kavramsal Anlamaları Üzerine Etkisi
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.21, sa.2, ss.805-821, 2013 (Hakemli Dergi)
12. Öğrencilerin çizimlerinden ve açıklamalarından yaratıcı düşüncelerinin ortaya konulması
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.5, sa.4, ss.679-700, 2007 (Hakemli Dergi)
13. ”Laboratuvar Kullanımı” Konulu Hizmet-İçi Eğitim Kursu İle İlgili Bir Değerlendirme
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.27, sa.1, ss.179-193, 2007 (Hakemli Dergi)
15. Denge Sabiti Kavramı ve Dengeyi Etkileyen Faktörlerin Öğretiminde ”Fabrika-Ürün” Analojisinin Kullanılması
GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.26, sa.2, ss.75-85, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
35
1. Kimya Öğretmen Adaylarının Bilimsel Yaratıcılık Algıları
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2. Türkiye’ de Kimya Eğitiminde Sorunlar- Çözüm Önerileri: Paydaş Görüşleri Analizi
8. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
3. Kimya Derslerinde Öğrencilerin Üstbilişlerinin Desteklenmesinin Bazı Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi
4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Türkiye, 18 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
4. Yaratıcı Düşünmenin Desteklendiği Yapılandırmacı Yaklaşıma Uygun Öğretimin 11. Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Tepkimelerde Enerji Konusundaki Kavramlarına ve Çizimlerine Etkisi
14. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
5. Karışımlar konusunda uygulanan STEM etkinliklerinin 10. sınıf öğrencilerinin kimya dersi tutumlarına ve problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi
14. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
6. Farkli Kademelerdeki Lise Öğrencilerinin Mol Ve Kimyasal Hesaplamalar Konulari Ile Ilgili Problem Çözme Güçlüklerinin Zihinsel Işlemler Yönünden Incelenmesi
2. Uluslararası Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 19 - 22 Kasım 2020, (Özet Bildiri)
7. “Cezeri’nin İzinde Bilim” İsimli Bilim Şenliğine Katılan Ortaokulve Lise Öğrencilerin Tutumlarının İncelenmesi
1. Uluslararası İnformal Öğrenme Koongresi, Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.142, (Özet Bildiri)
8. Öğrencilerin Sıradışı Bir Tepkime Üzerine Bilimsel Muhakemeleri
6. Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
9. If a Reaction is Spontaneous, May it Be Endothermic? Perceptions and Creation of an Acceptable Mental Model
New Perspectives in Science Education: 7th edition, 22 - 23 Mart 2018, (Tam Metin Bildiri)
11. ADASEM İle İşlenen Laboratuvar Derslerine Katılan Öğrencilerin Boyle Yasasıyla İlgili Bir Argüman Hakkında Ürettikleri Kusurlar
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
12. Kimya Öğretmen Adaylarının Sorgulayıcı Araştırma Öğretim Yöntemi İle İlgili Laboratuvarda Yaşadıkları Sorunlar
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
13. Kimya Öğretmen Adaylarının Laboratuvarın Kullanım Amaçlarına Yönelik Görüşleri
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
14. Ortaöğretim Öğrencilerinin Üst Düzey Soru Üretmelerine Üst Bilişin Desteklenmesi Sürecinin Etkisi
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
17. Kimya Öğretmen Adaylarında Özdüzenlenmiş Öğrenme Becerisinin Geliştirilmesine Yönelik Uygulamalar
II. Ulusal Kimya Eğitimi KOngresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
18. Kimya Öğretmen Adaylarında Özdüzenlenmiş Öğrenme Yeteneğinin Geliştirilmesi
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
19. Kimya Öğretmen Adaylarının Özdüzenlenmiş Öğrenme Yeteneğinin Geliştirilmesi
II. Ulusal Kimya Eğitim Kongresi, Erzurum, Türkiye, 05 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
20. A way to increase students’ scientific creativity performances.
ESERA 2009 Conference, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, (Özet Bildiri)
21. Lise Kimya Ders Kitaplarının İçerik Analizi
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
22. 5E Öğretim Modelinin Organik Kimya Laboratuvarı Dersinde Uygulanmasının Öğrencilerin Kavramsal Anlamalarına Etkisi
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
23. Yaratıcı Düşünmeyi Destekleyen Bir Öğretim Modelinin Maddelerin Ayrılması Konusunda Uygulanması
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
24. Development of a Two-Tier Multiple Choice Diagnostic Instrument to Determine Misconceptions Related to Chemical Equilibrium
2007 World Conference on Science Technology Education, 8 - 12 Temmuz 2007, (Özet Bildiri)
25. Lise Kimya Ders Kitapları Anlamlı Öğrenmeye Katkı Sağlıyor Mu?
I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
26. Yaratıcı Bir Öğretim Modelinin Geliştirilmesi ve Kimyasal Bağlar Konusunda Uygulanması
I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
27. Öğrencilerin Yaratıcı Düşüncelerini Ortaya Çıkaran Çizimleri ve Açıklamaları
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
28. Kimyasal Bağların Analojilerle Öğretimine Yönelik Ders Materyalinin Geliştirilmesi
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
29. Kavramsal Değişim Metinlerinin Kimyasal Denge Kavramının Anlaşılması Üzerine Etkisi
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2004, (Özet Bildiri)
30. Isı ve Sıcaklık Konusunun Öğretiminde Servet-Sermaye ve Çekiç-Kuvvet Analojilerinin Kullanımı
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2004, (Özet Bildiri)
31. Kimyasal Bağlar Konusundaki Yanlış Kavramalar
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, (Özet Bildiri)
32. Yapılandırıcı Yaklaşımın Kimyasal Denge Kavramının Anlaşılması Üzerine Etkisi
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, (Özet Bildiri)
33. Kimyasal Bağlar Konusunu Anlamaya Etki Eden Faktörler
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, (Özet Bildiri)
34. Kimyasal Denge Konusunda Öğrencilerde Tespit Edilen Yanlış Kavramalar ve Sebepleri
XIV. Ulusal Kimya Kongresi, Türkiye, 10 - 15 Eylül 2000, ss.171, (Özet Bildiri)
35. Yanlış Kavramaları Belirlemede Kullanılan Yöntemler ve İki Basamaklı Çoktan Seçmeli Testler
XIV. Ulusal Kimya Kongresi, Türkiye, 10 - 15 Eylül 2000, ss.175, (Özet Bildiri)
Kitaplar
4
1. REPORT ON CHEMISTRY EDUCATION IN TÜRKİYE: ISSUES, SOLUTIONS, BEST PRACTICES
Economic Cooperation Organization Educational Institute, Ankara, 2023
2. Yaratıcı Düşünmenin Desteklendiği Yapılandırmacı Yaklaşıma Uygun Öğretimin 11. Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Tepkimelerde Enerji Konusundaki Kavramalarına ve Çizimlerine Etkisi
Kimya Eğitiminde Güncel Araştırmalar, , Editör, Akademisyen, Ankara, ss.1-18, 2022
3. Creative thinking in chemistry education
New horizons in educational sciences – 1, Çetin Turan, Şahin Ayfer, Mulalic Almasa, Obralic Nudzejma, Editör, Lambert Academic Publication Press, Riga, ss.285-303, 2018
Metrikler
Yayın (WoS)
7
Yayın (Scopus)
7
Atıf (WoS)
36
H-İndeks (WoS)
4
Atıf (Scopus)
75
H-İndeks (Scopus)
4
Atıf (Scholar)
1221
H-İndeks (Scholar)
15
Atıf (TrDizin)
26
H-İndeks (TrDizin)
3
Atıf (Sobiad)
53
H-İndeks (Sobiad)
3
Atıf (Diğer Toplam)
74
Proje
2
Tez Danışmanlığı
1
