Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Teaching Practices in Inclusive Classrooms from the Perspective of Primary School Teacher Candidates: An Observation Study
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES, vol.9, no.4, pp.1244-1256, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Öğrenme güçlüğü olan ve olmayan öğrencilerin sayı doğrusunda tahmin stratejilerinin göz izleme aracı ile incelenmesi: Sistematik derleme
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol.13, no.49, pp.1152-1170, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Teaching Mathematics, Science and Reading Skills to Students with Special Needs: A Review of Augmented Reality Studies
JOURNAL OF LEARNING AND TEACHING IN DIGITAL AGE, vol.7, no.2, pp.141-150, 2022 (Peer-Reviewed Journal)

Multi-component Models of Reading Comprehension: Important Factors in Reading Comprehension for Students With Learning Disabilities
International Journal of Education Technology and Scientific Researches, vol.7, no.19, pp.1983-2026, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Yönelik Yapılan Öğretimsel Uyarlamalara İlişkin Öğretmen Görüşleri
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.7, no.3, pp.881-900, 2021 (Peer-Reviewed Journal)

YETERSİZLİKTEN ETKİLENMİŞ ÇOCUKLARIN SOSYAL KABULLERİNİ SAĞLAMADA KAYNAŞTIRMAYA HAZIRLIK ETKİNLİKLERİNİN ETKİSİ
Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.2, no.3, pp.211-232, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Öğrenme Güçlüğü olan ve Olmayan Ortaokul Öğrencilerinde Okuduğunu AnlamayıEtkileyen Faktörlerin Karşılaştırılması: Aracı Model Testi
Uluslararası Katılımlı 27. Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Turkey, 8 - 10 November 2017
Zihinsel etkilenmiş öğrencilerin okuma akıcılıklarının arttırılmasında kullanılan beceri ve performansa dayalı tekniklerin etkililiğinin belirlemesi
IX. International Congress of Educational Research, Ordu, Turkey, 11 - 14 May 2017
Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Düzeylerinin Belirlenmesinde Beceriye ve Performansa Dayalı Tekniklerin Etkisinin İncelenmesi
IX INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATION RESEARCH, Ordu, Turkey, 11 - 14 May 2017
Determination of the Effect of Gazi Teaching Practice Model on the Teaching Skills of Pre-service Teachers
22. Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Turkey, 11 - 12 October 2012
Description of Pre-service Teachers' Performance of Criterion-Based Measurement Tool Application
22. Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Turkey, 11 - 12 October 2012
Okul Öncesi Sınıflarında Risk Grubundaki Çocuklara Uygulanan Öğretmen Müdahalesi
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Turkey, 11 - 12 October 2012
Türkiye de Eğitsel Tanılama ve Yerleştirme Süreci RAM Örneği
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Cyprus (Kktc), 20 - 22 October 2011
Türkiye’de eğitsel tanılama ve yerleştirme süreci (RAM Örneği)
21. Ulusal ÖZel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Cyprus (Kktc), 10 October - 14 December 2011
The Effectiveness of the Gazi Teaching Practice Model in Raising Classroom Teachers for the Students with Intellectual Disabilities: An Experimental Study on Teaching Pre-service Teachers the Skills of Criterion-Dependent Instrument Application
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Turkey, 21 - 23 October 2010, pp.1
Books & Book Chapters
Okuma Güçlüğü Olan Öğrenciler ve Eğitimleri
in: Özel yetenek ve Öğrenme Güçlüğü, Sertan Talas, Editor, Nobel, Ankara, pp.251-283, 2022
KAPSAYICI SINIFLARDA OKUMA ÖĞRETİMİ: ETKİNLİKLER VE STRATEJİLER
in: KAPSAYICI EĞİTİM ORTAMLARINDA AKADEMİK BECERİLERİN DESTEKLENMESİ, Hanifi SANIR, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.141-186, 2022

KAPSAYICI EĞİTİM VE DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ
in: 2023'E DOĞRU TÜRK EĞİTİMİNE GÖRÜŞ VE ÖNERİLER
Özel Eğitim, ÇİTİL Mahmut , SANIR Hanifi, Editor, TÜRK EĞİTİM-SEN GENEL MERKEZİ YAYINLARI, Ankara, pp.1-12, 2021
Bütünleştirme İle İlgili Araştırmalar ve İyi Örnekler
in: Özel Eğitimde Bütünleştirme, Çitil,Mahmut, Editor, Vize akademik, Ankara, pp.241-255, 2018
Learning Disability During the Preschool Period
in: Current Trends in Pre-School Education-1, Ümit Deniz, Turhan Çetin, Vedat Bayraktar, Yakup Yıldırım, Nudzejma Obral,ic, Editor, Lambert Academic Publishing, pp.70-96, 2018