Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Dijital Hikaye Anlatımının Disiplinlerarası Öğretim Bağlamında Kullanım Durumları
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.8, no.2, pp.635-654, 2021 (Peer-Reviewed Journal)

Learning Analytics and Potential Usage Areas in Education
Journal of Learning and Teaching in Digital Age
, vol.6, no.2, pp.81-89, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Öğrencilerin İş Birliğine Dayalı Problem Çözme Yönteminin Uygulandığı Öğrenme Ortamına İlişkin Görüşleri
Afyon Kocatepe University Journal of Social Sciences
, vol.23, no.1, pp.70-84, 2021 (Peer-Reviewed Journal)

Design Considerations for 3-D Exergames
Journal of Learning and Teaching in Digital Age
, vol.6, no.1, pp.58-71, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Student Views on the Use of Online Student Response Systems: The Kahoot! Case
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, vol.1, no.25, pp.235-254, 2021 (ESCI)


Effect of Web 2.0 Technologies on Academic Performance: A Meta-analysis Study
International Journal of Technology in Education and Science
, vol.5, no.1, pp.108-127, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Comparison of Collaborative and Individual Learning in Online Learning
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, vol.19, no.4, pp.67-74, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
An Investigation of Cyberbullying and Cyber-Victimization of Mathematics and Science Pre-Service Teachers
Malaysian Online Journal of Educational Technology
, vol.8, no.4, pp.23-34, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
AN INVESTIGATION OF THE EFFECTS OF DIGITAL STORYTELLING ACTIVITIES ON ENGAGEMENT AND WRITING SELF-EFFICACY
Acta Didactica Napocensia
, vol.13, no.1, pp.105-116, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Teacher Educators as Role Models for Technology: Pre-Service Teachers’s Perceptions
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.50, pp.333-352, 2020 (ESCI)
MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PROGRAMLAMA BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
, vol.9, no.2, pp.416-437, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Dokunmatik Ekran için Öğretim Materyali Geliştirilmesi: Süreç ve Öneriler
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi
, vol.7, no.1, pp.198-225, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Evaluation of information technology certificate programs in terms of 21st century skills
International Journal of Human Sciences
, vol.16, no.4, pp.998-1013, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Akademik Uğraşıları İle Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Uluborlu Mesleki Bilimler Dergisi
, vol.2, no.1, pp.1-5, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Programlama Dili Öğretiminde Alice Programının Kullanım Sürecinin İncelenmesi
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi
, vol.6, no.2, pp.187-206, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
A Systematic Review of Literature on Students as Educational Computer Game Designers
Journal of Educational Multimedia and Hypermedia
, vol.27, no.3, pp.323-341, 2018 (Scopus)
Utilization of Alice Software in Teaching Programming Language
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, vol.6, no.2, pp.187-206, 2018 (ESCI)


The Effect of Dynamic Web Technologies on Student Academic Achievement in Problem-Based Collaborative Learning Environment
Malaysian Online Journal of Educational Technology
, vol.6, no.1, pp.92-108, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Evaluating MOOCs According to Instructional Design Principles
Journal of Learning and Teaching in Digital Age
, vol.2, no.2, pp.26-35, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Students’ views about the problem based collaborative learning environment supported by dynamic web technologies
Malaysian Online Journal of Educational Technology
, vol.5, no.2, pp.1-19, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Öğrencilerin Çevrimiçi Problem Temelli İşbirliğine Dayalı - Çevrimiçi Problem Temelli Bireysel Öğrenmeyi Değerlendirmesi
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.37, no.2, pp.559-590, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Mobil Günlüklerin (Moblog) Öğretmen Eğitiminde Kullanımına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri.
Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.3, no.2, pp.13-33, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Lisansüstü Eğitim Öğrencilerinin Aldıkları Eğitim Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.37, no.1, pp.1-45, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretim teknolojileri kapsamında öğretmenlerin hizmet içi eğitimleriyle ilgili bir model önerisi web tabanlı hizmet içi mesleki gelişim modeli
Journal of Computer and Education Research
, vol.4, no.8, pp.223-249, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
İşbirlikli Teknolojilerle Desteklenen Yapılandırmacı Öğrenme Ortamının Akademik Uğraşıya Etkisi
Journal of Instructional Technologies & Teacher Education
, vol.5, no.1, pp.13-18, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematik Öğretiminde Bilişim Teknolojileri Kullanımına İlişkin Görüşleri
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.12, no.1, pp.76-94, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Dinamik web teknolojileri ile geliştirilen işbirlikli öğrenme ortamını kullanan öğretmen adaylarının görüşleri
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.8, no.19, pp.221-254, 2015 (Peer-Reviewed Journal)

Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının teknolojik pedagojik içerik bilgilerine ilişkin özgüven algıları
Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.12, no.2, pp.117-131, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
İnançların ve demografik değişkenlerin sınıf öğretmenlerinin yazılı anlatım öğretimi uygulamalarına etkisi
Mustafa Kemal Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.12, no.30, pp.213-230, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarının Sosyal Ağ Sitelerinde Gizlilik Farkındalıklarının İncelenmesi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)
, vol.16, no.2, pp.235-249, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaokul matematik öğretmenlerinin bilişim teknolojileri yeterlilikleri
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, vol.11, no.3, pp.1021-1042, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
İnteraktif Oyunların Matematik Öğretiminde Kullanılması Üzerine Araştırmaların İncelenmesi
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
, vol.4, no.1, pp.13-34, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen adaylarının çevrimiçi bilgi arama stratejilerinin belirlenmesi
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)
, vol.15, no.2, pp.191-206, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretim elemanlarının bilişim teknolojileri kullanımında öğretmen adaylarına model olma farkındalıklarının incelenmesi
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)
, vol.15, no.2, pp.207-226, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
BÖTE nedir Nasıl tanımlanır Okul müzesiyle başlayan serüvenden insan performans teknolojilerine uzanan yolculuk
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
, vol.3, no.2, pp.102-111, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
BÖTE NEDİR NASIL TANIMLANIR OKUL MÜZESİYLE BAŞLAYAN SERÜVENDEN İNSAN PERFORMANS TEKNOLOJİLERİNE UZANAN YOLCULUK
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
, vol.3, no.2, pp.102-111, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Yetiştirme Programlarının sistematik ve sistemik değerlendirilmesi Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
, vol.2, no.1, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretim sistemleri geliştirilmesi sürecine bir bakış
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
, vol.2, no.1, pp.19-35, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Does it help teaching Instructors perceptions of a technology enhanced standards based educational program
International Journal of Human Sciences
, vol.6, no.2, pp.827-852, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Technology enhanced learning environments for closing the gap in student achievement between regions Does it work
AACE Journal
, vol.17, no.4, pp.301-315, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Standartlaştırılmış öğretim programı öğretmenlerinin özellikleri ve öğretim yöntemleri
Eğitim Bilimleri ve Uygulama
, vol.7, no.13, pp.23-42, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
A magical time at the aect conference nine unforgettable moments of interns
TechTrends: Linking Research Practice to Improve Learning
, vol.50, no.1, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
Effects of cultural differences on e mail communication in multicultural environments
Electronic Journal of Communication
, vol.15, no.1, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Effect of web 2.0 technologies on academic performance: A meta-analysis study.
ICONSES 2020, Chicago, United States Of America, 15 - 18 October 2020
Comparison of collaborative an individual learning in online learning
the International Educational Technology Conference, 2 - 04 September 2020
Development of Customizable Exergames and Web Supported User Tracking Software
The AECT 2019 Conference, 21 - 25 October 2019
Effects of Design-Based Learning Environments on Learning Outcomes
The AECT 2019 Conference, 21 - 25 October 2019
Implementation of Digital Storytelling Development Activity in Pre-service Teacher Education: Case of Early Childhood Education
The AECT 2019 Conference, 21 - 25 October 2019

Investigation of pre-service teachers’ opinions about using non-linear digital storytelling method
ICITS2019, 2 - 04 May 2019
Innovative Educational Technology for Special Education and Usability Issues.
Design, User Experience, and Usability, Ankara, Turkey, 22 - 27 June 2018
Dijital öyküleme ekinlikleriyle bütünleştirilen derste öğrenen katılımının katılımcı algıları çerçevesinde incelenmesi
5th ITTES conference, 11 - 13 October 2017
Lessons Learned: Comparison of Three Cases of Design Based Learning Activities
In EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology, 21 - 23 July 2017, pp.496-500
A Review of the Studies Using Digital Storytelling in In-Service and Pre-Service Teacher Training
EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology, Washinton, DC, United States Of America, 20 - 23 June 2017
Opinions of Early Childhood Experts About Design and Utilization of Interactive E-Books
EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology, Washington, Kiribati, 20 - 23 June 2017
Examining Perceived Satisfaction Related to the Digital Storytelling Process
EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology, Washington, Kiribati, 20 - 23 June 2017
Ortaokul Ders Süreçlerinde Teknoloji Kullanımlarının Sınıf Yönetimine Etkilerinin İncelenmesi
ICITS 2017, Malatya, Turkey, 24 - 26 May 2017
Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde Görev Yapan Öğretmenlerin Öğretim Teknolojileri Standartları Öz Yeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi
ICITS 2017, Malatya, Turkey, 24 - 26 May 2017

Dijital hikaye anlatımı araştırmalarında eğitsel çıktılar
ICITS 2017, 15 - 17 May 2017
Türkçe Öğretmen Adaylarının Dijital Öykü Oluşturma Etkinliği Sürecinin İncelenmesi
ITTES2016, Elazığ, Turkey, 6 - 08 October 2016
THE EFFECT OF MOBILE BLOGS (MOBLOG) IN MOBILE BLOGS ON PROSPECTIVE TEACHERS’ ATTITUDES TOWARDS TEACHING PROFESSION
INTE 2016 (International Conference on New Horizons in Education), 13 - 15 July 2015
Yazma Eğitiminde Web 2 0 Araçlarının Kullanımı ve Eğitsel Çıktılara Etkisi
International Computer and Instructional Technologies Symposium, Rize, Turkey, 16 - 18 May 2016
Problem Temelli Öğrenme Ortamları İçin Etkinlik Deposu Geliştirilmesi
International Computer and Instructional Technologies Symposium, Rize, Turkey, 16 - 18 May 2016, pp.441-448
Akademisyenlerin mesleki gelişimlerine yönelik hazırlanan mesleki gelişim süreç önerisi
9th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 20 - 22 May 2015, pp.30-34
Meslek yüksekokulu bilgisayar teknolojileri bölümü öğrencilerinin mesleki bilgi ve kariyer yeterlilikleri ihtiyaç analizi
9th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 20 - 22 May 2015, pp.257-266
Ortaokul öğrencilerinin teknoloji kullanım yeterlik düzeyleri ve bilişim teknolojilerine yönelik motivasyonlarının incelenmesi
9th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 20 - 22 May 2015, pp.305-314
Integrating Digital Game Design Activities in Science Education
The AECT International Convention, 3 - 07 November 2015
Use of Technology in Teaching Daily Living Skills to Individuals with Intellectual Disabilities
The AECT International Convention, Indiana, United States Of America, 20 - 22 October 2015
Effects of Digital Storytelling Activities on Student Satisfaction and Student Engagement in Social Studies Course
The AECT International Convention, 20 - 22 October 2015
Öğretmen adaylarının mobil teknolojileri eğitsel amaçlı kullanım istatistikleri
Third International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 9 - 11 September 2015
Akademisyenlerin mesleki gelişimlerine yönelik olarak hazırlanan teknoloji destekli mesleki gelişim süreç önerisi
9th International Computer and Instructional Technologies Symposium, 20 - 22 May 2015
Evaluation of Parent Education Programs with Logic Model
Yıldız International Conference on Educational Research and Social Sciences, 1 - 03 September 2014
Innovative Educational Technologies in Special Education
Uluslararası Engelsiz Bilişim Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2014

Yetişkin eğitimi programlarının değerlendirilmesinde kirkpatrick modelinin kullanılması,
Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, 20 - 22 May 2014
Impact of dynamic web technologies established by the use of collaborative concept map program on motivation and attitude
Internatıonal Symposium on Changes and New Trends In Education Symposium, 22 - 24 September 2013
Öğretmen adaylarının eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı konusunda öz yeterlik düzeylerinin ve motivasyon düzeylerinin incelenmesi
Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, Trabzon, Turkey, 28 - 30 June 2013
Revision of technology integration course for pre service teachers
Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, 28 - 30 June 2013
Innovative Educational Technologies for Special Education Expert Opinions
Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, Trabzon, Turkey, 28 - 30 June 2013

Üç boyutlu çevrimiçi sanal öğrenme ortamlarında işbirliğine dayalı öğrenme ortamının geliştirilmesi Opensim örneği
Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, Trabzon, Turkey, 28 - 30 June 2013
Matematik öğretmen adaylarının cabri geometer s sketch pad ve geogebra kullanımı ile ilgili görüşleri
Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, 28 - 30 June 2013
Özel Eğitim İçin Yenilikçi Eğitim Teknolojileri: Uzman Görüşleri
1st Instructional Technologies and Teacher Education Symposium (ITTES, 26 - 29 June 2013

Difficulties in Use of Assistive Technologies in Special Education in Turkey
The 5th International Congress of Education Research, Antalya, Turkey, 16 - 18 June 2013
Use of student response systems in higher education a review of literature
7th International Computer Instructional Technologies Symposium, 6 - 08 June 2013
İnternet tabanlı işbirlikli kavram haritası programları ile tek kullanıcılı kavram haritası programlarının işletim sistemi ve uygulamaları dersinde kullanımının öğrencilerin derse karşı tutumlarına ve motivasyonlarına etkisi
7th International Computer Instructional Technologies Symposium, 6 - 08 June 2013
Online kavram haritası programlarının bazı kriterlere göre incelenmesi ve karşılaştırılması
7th International Computer Instructional Technologies Symposium, 6 - 08 June 2013
The Use Potential of Kinect Technology Controlled by Body Movements in Education for Students with Intellectual Disabilities
7. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), Erzurum, Turkey, 06 June 2013
Material Development for Special Education and Fatih Project
Akademik Bilişim Konferansları, Antalya, Turkey, 23 - 25 January 2013

Özel eğitim için materyal geliştirme ve FATİH projesi
Akademik Bilişim Konferansları (AB’xx13), Antalya, Turkey, 23 - 25 January 2013

Öğretmen adaylarının eğitiminde blog ve wiki kullanımı Literatür taraması
6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Turkey, 4 - 06 October 2012
İlköğretim I kademe matematik dersine yönelik geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyalinin kullanılabilirliği
6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Turkey, 4 - 06 October 2012

Quest for a model to evaluate social impact of technological innovations
6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Turkey, 4 - 06 October 2012
Yardımlaşmalı öğrenme ortamlarının eğitsel çıktılara etkisinin incelenmesi
6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Turkey, 4 - 06 October 2012
Matematik öğretim ortamı olarak interaktif oyunlar
6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Turkey, 4 - 06 October 2012

Fen eğitiminde problem temelli öğrenme etkinliklerinin öğretim teknolojileriyle desteklenebilirliği
Uygulamalı Eğitim Bilimleri Konferansı, Ankara, Turkey, 15 - 17 July 2012
Senaryolarla probleme dayalı matematik öğretimi
Uygulamalı Eğitim Bilimleri Konferansı, Ankara, Turkey, 15 - 17 July 2012
Üç boyutlu sanal öğrenme ortamları ile ilgili alanyazın taraması
Uygulamalı Eğitim Bilimleri Konferansı, Ankara, Turkey, 15 - 17 July 2012
Developing an online repository to use teaching and learning with technology case studies in teacher education
AECT 2010 Conference, Anaheim, CA, United States Of America, 21 - 23 October 2010
Engaging Students with Free Collaboration Technologies in Higher Education
World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, Orlando, United States Of America, 17 - 19 October 2010
The impact of icebreakers on participation in synchronous sessions of online learning classes
World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, Orlando, United States Of America, 17 - 19 October 2010
Comparing mathematical pedagogical content knowledge of in service and pre service early childhood education teachers
ECER 2010 Helsinki, Helsinki, Finland, 16 - 18 August 2010

A comparison of student engagement between a blended learning and a traditional learning course in higher education
10th International Educational Technology Conference (IETC2010), İstanbul, Turkey, 26 - 28 April 2010, pp.9-11
Factors Affecting Student Engagement in a Blended Learning Environment
World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2009, Vancouver, Canada, 19 - 21 October 2009
Student Perceptions on Project Based Learning and Group Working in Multimedia Courseware Development Course
World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2009, Vancouver, Canada, 19 - 21 October 2009
Can blended learning close the student achievement gap between regions the CCNA case
E-Learn 2008, Las Vegas, NV, United States Of America, 20 - 22 October 2008
Effects of Teacher Characteristics and Practices on Student Achievement in Secondary Schools With A Standards Based Curriculum
the American Educational Research Association (AERA) 2007, Chicago, IL, United States Of America, 2 - 04 May 2007
Success in the CCNA Program Impact of a Standards Based Curriculum on Growth Employment and Education
the American Educational Research Association (AERA) 2007, Chicago, IL, United States Of America, 2 - 04 May 2007
Comparison of Students Success in an International Technology Certificate Program for Different Regions of the World Does Internet Change the World
Association for Educational Communications and Technology (AECT) 2006, Dallas, TX, United States Of America, 16 - 18 October 2006
Is student engagement important to student success Lessons from the Cisco Networking Academy
American Educational Research Association (AERA) 2006, San-Francisco, Costa Rica, 24 - 26 April 2006
Student achievement in a blended learning environment Lessons from the Cisco Networking Academy
American Educational Research Association (AERA) 2006, San-Francisco, Costa Rica, 24 - 26 April 2006
Student achievement in the Cisco Networking Academy Performance in the CCNA1 Course
the Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), Honolulu, HI, United States Of America, 1 - 03 January 2006
A new perspective for effective evaluation of human performance technology interventions
the Association for Educational Communications and Technology (AECT) 2005, Orlando, FL, United States Of America, 24 - 26 October 2005
Effects of cultural differences on e mail communication in multicultural environments
the Third International Conference on Cultural Attitudes towards Technology and Communication (CATAC’xx02), Montreal, Canada, 18 - 20 July 2005
An internet based electronic performance support system for systemic change in K 12 settings
the Association for Educational Communications and Technology (AECT) 2002, Dallas, TX, United States Of America, 21 - 23 October 2002
Books & Book Chapters
Sosyal Medya Araçları
in: Çoklu Ortam Uygulamaları, Bilal Usanmaz, Editor, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Erzurum, pp.240-266, 2017
Etkili Bir Kelime İşlemci Kullanmak 2
in: Ofis Uygulamaları, Yüksel Göktaş, Editor, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Erzurum, pp.96-120, 2017
Etkili Bir Kelime İşlemci Kullanmak 1
in: Ofis Uygulamaları, Yüksel Göktaş, Editor, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Erzurum, pp.245-271, 2017
Designing Effective Instruction Etkili Öğretim Tasarımı
in: Designing Effective Instruction Etkili Öğretim Tasarımı, İlhan Varank,Hasan Çakır,Tufan Adıgüzel,Semiral Öncü, Editor, Uğur Yayınları, İstanbul, pp.1-435, 2013
İnsan performans teknolojilerinin temelleri
in: Öğretim Teknolojilerinin Temelleri Teoriler Araştırmalar Eğilimler, Kürşat Çağıltay Yüksel Göktaş, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.75-98, 2013
Öğretim stratejileri
in: Internet Temelli Eğitim, Halil İbrahim YALIN, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.65-105, 2008
Tasarım ilkeleri
in: Internet Temelli Eğitim, Halil İbrahim YALIN, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.107-163, 2008
Engagement in learning and student success: Findings from the CCNA2 Course
Kelley Executive Partners, 2005
The Cisco Networking Academy: A model for the study of student success in a blended learning environment.
in: Handbook of Blended Learning Environments Global Perspectives Local Designs, Curtis J. Bonk,Charles M. Graham, Editor, Pfeiffer, New Jersey, pp.120-130, 2005