Yayınlar & Eserler

Makaleler 68
Tümü (68)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (19)
ESCI (9)
Scopus (16)
TRDizin (29)
Diğer Yayınlar (24)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 92

1. Effect of web 2.0 technologies on academic performance: A meta-analysis study.

ICONSES 2020, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)

2. Comparison of collaborative an individual learning in online learning

the International Educational Technology Conference, 2 - 04 Eylül 2020, (Tam Metin Bildiri)

7. Innovative Educational Technology for Special Education and Usability Issues.

Design, User Experience, and Usability, Ankara, Türkiye, 22 - 27 Haziran 2018, (Tam Metin Bildiri)

8. Meslek yüksekokulu öğrencilerinin akademik uğraşıları ile başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi.

1.Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Araştırmaları Sempozyumu (ISCER, 2017), Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

12. Acemi Kullanıcılara Yönelik Bir Öğrenme Yönetim Sistemi Geliştirilmesi ve Sistemin Bileşenleri

5th. International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

13. Lessons Learned: Comparison of Three Cases of Design Based Learning Activities

In EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology, 21 - 23 Temmuz 2017, ss.496-500, (Tam Metin Bildiri)

14. A Review of the Studies Using Digital Storytelling in In-Service and Pre-Service Teacher Training

EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology, Washinton, DC, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 23 Haziran 2017, (Tam Metin Bildiri)

15. A systematic review of literature on students as educational computer game designers

EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology, Washington, Kiribati, 20 - 23 Haziran 2017, (Tam Metin Bildiri)

16. Opinions of Early Childhood Experts About Design and Utilization of Interactive E-Books

EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology, Washington, Kiribati, 20 - 23 Haziran 2017, (Tam Metin Bildiri)

17. Examining Perceived Satisfaction Related to the Digital Storytelling Process

EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology, Washington, Kiribati, 20 - 23 Haziran 2017, (Tam Metin Bildiri)

22. The Effect of Mobile Blogs MOBLOG in Teacher Education on Prospective Teachers Attitudes Towards Teaching Profession

International Conference on New Horizons in Education (INTE 2016), Vienna, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, ss.244, (Özet Bildiri)

23. Designing A Constructivist Learning Environment and Supporting With Web 2 0 Technologies At Community College

E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, Washington, Kiribati, 13 - 16 Kasım 2016, cilt.2016, ss.502-507, (Tam Metin Bildiri)

25. Bilgisayar programcılığı öğrencilerinin mesleki tutumlarının incelenmesi

ISVET2016, Çorum, Türkiye, 12 - 15 Ekim 2016, ss.294-297, (Tam Metin Bildiri)

27. Yazma Eğitiminde Web 2 0 Araçlarının Kullanımı ve Eğitsel Çıktılara Etkisi

International Computer and Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

28. Problem Temelli Öğrenme Ortamları İçin Etkinlik Deposu Geliştirilmesi

International Computer and Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.441-448, (Tam Metin Bildiri)

29. Akademisyenlerin mesleki gelişimlerine yönelik hazırlanan mesleki gelişim süreç önerisi

9th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.30-34, (Tam Metin Bildiri)

30. Meslek yüksekokulu bilgisayar teknolojileri bölümü öğrencilerinin mesleki bilgi ve kariyer yeterlilikleri ihtiyaç analizi

9th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.257-266, (Tam Metin Bildiri)

31. Ortaokul öğrencilerinin teknoloji kullanım yeterlik düzeyleri ve bilişim teknolojilerine yönelik motivasyonlarının incelenmesi

9th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.305-314, (Tam Metin Bildiri)

32. Integrating Digital Game Design Activities in Science Education

The AECT International Convention, 3 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

33. Use of Technology in Teaching Daily Living Skills to Individuals with Intellectual Disabilities

The AECT International Convention, Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

35. İşbirlikli teknolojilerle desteklenen yapılandırmacı öğrenme ortamının akademik uğraşıya etkisi

Third International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

36. Öğretmen adaylarının mobil teknolojileri eğitsel amaçlı kullanım istatistikleri

Third International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

37. Proposing a Framework for Evaluating Distance Education Programs

9th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 20 - 22 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)

39. Dijital Hikaye Anlatımı Eğitsel Çıktılara Etkisi ve Araştırma Fırsatları

. 9th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 20 - 22 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)

40. Akademisyenlerin mesleki gelişimlerine yönelik olarak hazırlanan teknoloji destekli mesleki gelişim süreç önerisi

9th International Computer and Instructional Technologies Symposium, 20 - 22 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)

41. INSTRUCTIONAL SYSTEMS DEVELOPMENT (ISD): IMPROVING APPLICABLE ISD MODEL FOR THE PURPOSE OF INSTRUCTIONAL DESIGN FOR TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING ENVIRONMENT IN PRESCHOOL EDUCATION

2nd International Conference on Education and Social Sciences (INTCESS), İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Şubat 2015, ss.1160-1171, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

42. Evaluation of Parent Education Programs with Logic Model

Yıldız International Conference on Educational Research and Social Sciences, 1 - 03 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

43. Özel Eğitim için Yenilikçi Eğitim Teknolojileri

Uluslararası Engelsiz Bilişim Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

44. Yetişkin eğitimi programlarının değerlendirilmesinde kirkpatrick modelinin kullanılması,

Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, 20 - 22 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)

45. Innovative Educational Technology for Special Education and Usability Issues

3rd International Conference on Design, User Experience, and Usability (DUXU), Heraklion, Yunanistan, 22 - 27 Haziran 2014, cilt.8519, ss.155-163, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier

46. Impact of dynamic web technologies established by the use of collaborative concept map program on motivation and attitude

Internatıonal Symposium on Changes and New Trends In Education Symposium, 22 - 24 Eylül 2013, (Tam Metin Bildiri)

48. Revision of technology integration course for pre service teachers

Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, 28 - 30 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

49. Özel Eğitim Için Yenilikçi Eğitim Teknolojileri Uzman Görüşleri

Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2013, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

50. Üç boyutlu çevrimiçi sanal öğrenme ortamlarında işbirliğine dayalı öğrenme ortamının geliştirilmesi Opensim örneği

Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

51. Matematik öğretmen adaylarının cabri geometer s sketch pad ve geogebra kullanımı ile ilgili görüşleri

Instructional Technologies and Teacher Education Symposium, 28 - 30 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

52. Özel Eğitim İçin Yenilikçi Eğitim Teknolojileri: Uzman Görüşleri

1st Instructional Technologies and Teacher Education Symposium (ITTES, 26 - 29 Haziran 2013, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

53. Difficulties in Use of Assistive Technologies in Special Education in Turkey

The 5th International Congress of Education Research, Antalya, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

54. Use of student response systems in higher education a review of literature

7th International Computer Instructional Technologies Symposium, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

56. Online kavram haritası programlarının bazı kriterlere göre incelenmesi ve karşılaştırılması

7th International Computer Instructional Technologies Symposium, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

57. Eğitim fakültesi akademisyenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerine yönelik öz güvenlerinin incelenmesi

7th International Computer Instructional Technologies Symposium, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

59. Özel Eğitim İçin Materyal Geliştirme ve Fatih Projesi

Akademik Bilişim Konferansları, Antalya, Türkiye, 23 - 25 Ocak 2013, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

60. Özel eğitim için materyal geliştirme ve FATİH projesi

Akademik Bilişim Konferansları (AB’xx13), Antalya, Türkiye, 23 - 25 Ocak 2013, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

61. Öğretmen adaylarının eğitiminde blog ve wiki kullanımı Literatür taraması

6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

62. İlköğretim I kademe matematik dersine yönelik geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyalinin kullanılabilirliği

6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

63. Quest for a model to evaluate social impact of technological innovations

6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

64. Yardımlaşmalı öğrenme ortamlarının eğitsel çıktılara etkisinin incelenmesi

6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

65. Matematik öğretim ortamı olarak interaktif oyunlar

6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

66. Fen eğitiminde problem temelli öğrenme etkinliklerinin öğretim teknolojileriyle desteklenebilirliği

Uygulamalı Eğitim Bilimleri Konferansı, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Temmuz 2012, (Tam Metin Bildiri)

67. Senaryolarla probleme dayalı matematik öğretimi

Uygulamalı Eğitim Bilimleri Konferansı, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Temmuz 2012, (Tam Metin Bildiri)

68. Üç boyutlu sanal öğrenme ortamları ile ilgili alanyazın taraması

Uygulamalı Eğitim Bilimleri Konferansı, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Temmuz 2012, (Tam Metin Bildiri)

69. Developing an online repository to use teaching and learning with technology case studies in teacher education

AECT 2010 Conference, Anaheim, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 23 Ekim 2010, (Tam Metin Bildiri)

70. The Impact of different guiding methods on pre service teachers in case based instructional environment

AECT 2010 Conference, Anaheim, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 23 Ekim 2010, (Tam Metin Bildiri)

71. Using Real Life Cases to Integrate Communication and Information Technologies in Teacher Education

World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 19 Ekim 2010, (Tam Metin Bildiri)

72. Engaging Students with Free Collaboration Technologies in Higher Education

World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 19 Ekim 2010, (Tam Metin Bildiri)

73. The impact of icebreakers on participation in synchronous sessions of online learning classes

World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 19 Ekim 2010, (Tam Metin Bildiri)

76. A comparison of student engagement between a blended learning and a traditional learning course in higher education

10th International Educational Technology Conference (IETC2010), İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2010, ss.9-11, (Tam Metin Bildiri)

77. Student engagement experiences in a problem based course with blended learning environment

World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, Vancouver, Kanada, 26 - 28 Ekim 2009, cilt.2009, ss.2415-2419, (Tam Metin Bildiri)

78. Factors Affecting Student Engagement in a Blended Learning Environment

World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2009, Vancouver, Kanada, 19 - 21 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)

79. Student Perceptions on Project Based Learning and Group Working in Multimedia Courseware Development Course

World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2009, Vancouver, Kanada, 19 - 21 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)

80. Can blended learning close the student achievement gap between regions the CCNA case

E-Learn 2008, Las Vegas, NV, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Ekim 2008, (Tam Metin Bildiri)

81. Effects of Teacher Characteristics and Practices on Student Achievement in Secondary Schools With A Standards Based Curriculum

the American Educational Research Association (AERA) 2007, Chicago, IL, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 04 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

82. A Study on Transcript Analysis of Online Discussion Analysis Frameworks Empirical Researches and Methodological Critiques

the American Educational Research Association (AERA) 2007, Chicago, IL, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 04 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

83. Success in the CCNA Program Impact of a Standards Based Curriculum on Growth Employment and Education

the American Educational Research Association (AERA) 2007, Chicago, IL, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 04 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

84. Comparison of Students Success in an International Technology Certificate Program for Different Regions of the World Does Internet Change the World

Association for Educational Communications and Technology (AECT) 2006, Dallas, TX, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Ekim 2006, (Tam Metin Bildiri)

85. Is student engagement important to student success Lessons from the Cisco Networking Academy

American Educational Research Association (AERA) 2006, San-Francisco, Kostarika, 24 - 26 Nisan 2006, (Özet Bildiri)

86. Student achievement in a blended learning environment Lessons from the Cisco Networking Academy

American Educational Research Association (AERA) 2006, San-Francisco, Kostarika, 24 - 26 Nisan 2006, (Özet Bildiri)

87. Student achievement in the Cisco Networking Academy Performance in the CCNA1 Course

the Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), Honolulu, HI, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Ocak 2006, (Tam Metin Bildiri)

88. A new perspective for effective evaluation of human performance technology interventions

the Association for Educational Communications and Technology (AECT) 2005, Orlando, FL, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 26 Ekim 2005, (Tam Metin Bildiri)

89. Effects of cultural differences on e mail communication in multicultural environments

the Third International Conference on Cultural Attitudes towards Technology and Communication (CATAC’xx02), Montreal, Kanada, 18 - 20 Temmuz 2005, (Tam Metin Bildiri)

90. A design model for internet based electronic performance support systems

the Association for Educational Communications and Technology (AECT) 2002, Dallas, TX, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 23 Ekim 2002, (Tam Metin Bildiri)

91. An internet based electronic performance support system for systemic change in K 12 settings

the Association for Educational Communications and Technology (AECT) 2002, Dallas, TX, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 23 Ekim 2002, (Tam Metin Bildiri)

92. Instructional methods in online high school courses

the 18th Distance Teaching and Learning, Madison, WI, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 12 Haziran 2002, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 14

1. Use of Collaborative Technologies in Engineering Education

Engineering Education Trends in the Digital Era, Serdar Asan Şeyda, Işıklı Erkan, Editör, IGI Global, PA, ss.125-149, 2020

2. Factors That Enable or Hinder the Implementation of Game Development Activity in Learning Environments

Cognitive and Affective Perspectives on Immersive Technology in Education, Z. Zheng, Robert, Editör, IGI Global,, ss.267-288, 2020

3. Factors That Enable or Hinder the Implementation of Game Development Activity in Learning Environments

Cognitive and Affective Perspectives on Immersive Technology in Education, Robert Z. Zheng, Editör, IGI Global, ss.267-288, 2020

4. Use of Dynamic Web Technologies in Collaborative Problem-Solving Method at Community Colleges

Student-Centered Virtual Learning Environments in Higher Education, Marius Boboc Selma Koc, Editör, IGI Global, ss.185-209, 2019

5. The Effect of Digital Storytelling Activities Used in a Social Studies Course on Student Engagement and Motivation

Educational Technology and the New World of Persistent LearningPublisher: IGI Global, Bailey, Liston W., Editör, IGI Global, ss.24-55, 2019

6. Sosyal Medya Araçları

Çoklu Ortam Uygulamaları, Bilal Usanmaz, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Erzurum, ss.240-266, 2017

7. Etkili Bir Kelime İşlemci Kullanmak 2

Ofis Uygulamaları, Yüksel Göktaş, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Erzurum, ss.96-120, 2017

8. Etkili Bir Kelime İşlemci Kullanmak 1

Ofis Uygulamaları, Yüksel Göktaş, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Erzurum, ss.245-271, 2017

9. Designing Effective Instruction Etkili Öğretim Tasarımı

Designing Effective Instruction Etkili Öğretim Tasarımı, İlhan Varank,Hasan Çakır,Tufan Adıgüzel,Semiral Öncü, Editör, Uğur Yayınları, İstanbul, ss.1-435, 2013

10. İnsan performans teknolojilerinin temelleri

Öğretim Teknolojilerinin Temelleri Teoriler Araştırmalar Eğilimler, Kürşat Çağıltay Yüksel Göktaş, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.75-98, 2013

11. Öğretim stratejileri

Internet Temelli Eğitim, Halil İbrahim YALIN, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.65-105, 2008

12. Tasarım ilkeleri

Internet Temelli Eğitim, Halil İbrahim YALIN, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.107-163, 2008

14. The Cisco Networking Academy: A model for the study of student success in a blended learning environment.

Handbook of Blended Learning Environments Global Perspectives Local Designs, Curtis J. Bonk,Charles M. Graham, Editör, Pfeiffer, New Jersey, ss.120-130, 2005
Metrikler

Yayın

175

Yayın (WoS)

21

Yayın (Scopus)

17

Atıf (WoS)

223

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

283

H-İndeks (Scopus)

6

Atıf (Scholar)

2412

H-İndeks (Scholar)

26

Atıf (TrDizin)

24

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

13

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

60

Proje

13

Tez Danışmanlığı

21

Açık Erişim

24
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları