Articles Published in Journals That Entered SCI, SSCI and AHCI Indexes
Articles Published in Other Journals
Conceptions of Zero Among Students with and without Learning Disabilities
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING, 2022 (Refereed Journals of Other Institutions)
Zero in Arithmetic Operations: A Comparison of Students with Learning Disabilities vs. Non-learning Disabilities
Journal of Pedagogical Research, 2022 (Refereed Journals of Other Institutions)
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Uzunluk Kavrayışlarına Dair Bir Durum Çalışması
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol.13, no.2, pp.806-836, 2019 (Refereed Journals of Other Institutions)
Geleceğin Matematik Öğretmenlerinin Rasyonel ve İrrasyonel Sayı Kavramları Konusundaki Bilgileri
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.30, no.2, pp.551-581, 2017 (Other Refereed National Journals)
Matematik Öğretmenlerinin Yanlış Cevaplara Verdikleri Dönütlerin Öğrenci Özsaygıları Üzerindeki Rolü
Matematik Öğretmenlerinin Yanlış Cevaplara Verdikleri Dönütlerin Öğrenci Özsaygıları Üzerindeki Rolü, vol.36, no.3, pp.524-555, 2016 (Other Refereed National Journals)
Analyzing Students Conceptions of Geometric Locus
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Derrgisi, vol.10, no.1, pp.186-209, 2016 (Other Refereed National Journals)
REFLECTIONS OF PROSPECTIVE SECONDARY MATHEMATICS TEACHERS SUBJECT MATTER KNOWLEDGE ON PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE THE CONTEXT OF CONICS
Route Educational and Social Science Journal, vol.3, no.3, pp.120-143, 2016 (Other Refereed National Journals)
The relations between concept knowledge related to the limits concepts in one and two variables functions of mathematics teachers candidates
Bartin University Journal of Faculty of Education,, vol.4, no.2, pp.501-515, 2015 (Other Refereed National Journals)
Matematik öğretmenadaylarında iki değişkenli fonksiyonların limiti kavramının yapılandırılmasının incelenmesi
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.8, no.2, pp.56-66, 2012 (Other Refereed National Journals)
A case study Assessment of preservice secondary mathematics teachers metacognitive behaviour in the problem solving process
ZDM-MATHEMATICS EDUCATION, vol.42, pp.493-502, 2010 (Refereed Journals of Other Institutions)
Lise Matematik Öğretmenlerin Yetiştirilmesinde Mevcut Yargılar, Yeni Fikirler
TÜBAV Bilim Dergisi, vol.1, no.2, pp.88-94, 2010 (Other Refereed National Journals)
Teacher sceneries related to “angle concept”: Turkey case
Procedia-Social and Behavioral Sciences, vol.1, pp.285-290, 2009 (Refereed Journals of Other Institutions)
What is the role of vizualisation in generalisation processes The case ofpre service secondary mathematics teachers
Humanity and Social Sciences Journal,, vol.4, no.2, pp.130-137, 2009 (Refereed Journals of Other Institutions)
Foto-mat projesi ve matematik öğretmen adaylarının bu proje hakkındaki görüşleri
Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal Of Education, 2004 (Other Refereed National Journals)
On the Banach algebras whose duals factor
GAZI UNIVERSITY JOURNAL OF SCIENCE, vol.14, no.2, pp.569-574, 2001 (Refereed Journals of Other Institutions)
Continuous matrix transformatios on sequence spaces with respect to strong -topology
GAZI UNIVERSITY JOURNAL OF SCIENCE, vol.13, no.4, pp.1129-1136, 2001 (Refereed Journals of Other Institutions)
Ingilterede uygulanmakta olan PGCE öğretmen yetiştirme kursuna katilanöğretmen adaylarinin değerlendirilmesi
Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.9, no.1, pp.25-36, 2001 (Refereed Journals of Other Institutions)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
One High School Student’s Discursive Development on Reflection in Relation to Instruction From a Commognitive Perspective
The 1st International Commognitive Workshop, Haifa, Israel, 13 - 14 February 2019
Problem Çözme Sürecinde Öğretmen Yeterliklerinin İncelenmesi: Tetikleyici Soru Sorma Becerisi Bağlamı
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Turkey, 4 - 06 October 2018
One Student’s Discursive Development on Rotation in Relation to Instruction from a Commognitive Perspective
Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Umea, Sweden, 3 - 08 July 2018, vol.2, pp.403-410
Dikkat Etme Becerisinin Video Analizleri Aracılığıyla İncelenmesi: Kıdemli Bir Maematik Öğretmeni Durumu
ERPA International Congresses on Education 2018, İstanbul, Turkey, 28 June - 01 July 2018
Matematik Öğretmen Adaylarının Video Analizleri Bağlamında Farkındalıklarının İncelenmesi
Vth International Eurasian Educational Research Congress (ejercongress), 2 - 05 May 2018
Öğrenme Güçlüğüne Sahip Olan ve Olmayan İki Öğrenci ve Uzunluk Kavrayışları
Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress), 2 - 05 May 2018
MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARINA GÖRE SAYI OLARAK SIFIR
III. Ines International Education and SocialScience Congress, 28 April - 01 May 2018
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE SAHİP ÖĞRENCİLERİN MATEMATİKSEL DİL KULLANIMI: UZUNLUK KAVRAMI BAĞLAMI
III. INES Education and Social Science Congress (ESS - 2018), 28 - 01 May 2018
Ortaöğretim Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Materyalleri Hakkındaki Anlayışları ve Ürettikleri Materyaller
27th International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 April 2018

Unpacking concept definition: The case of prospective mathematics teachers
5th International Conference on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK), Muğla, Turkey, 26 - 28 October 2017
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE SAHİPÖĞRENCİLERİN UZUNLUK NİTELİĞİNE İLİŞKİN KAVRAYIŞLARI
8. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 19 - 21 October 2017
Proof Evaluation: Mathematicians and Prospective Mathematics Teachers’ Perspectives
6th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications-IECMSA, Budapest, Hungary, 15 - 18 August 2017
The concept of zero: A comparison of students with learning disability vs non-learning disability
International Eurasian Conference on Mathematical sciences and applications, 15 - 18 August 2017
Reflections of Prospective Secondary Mathematics Teachers Subject Matter Knowledge on Pedagogical Content Knowledge The context of Conics
XVIII Congress AMSE-AMCE-WAER, Eskişehir, Turkey, 30 May - 02 June 2016
Lise Matematik Öğretmenlerinin Dönüt Verme Süreçleri ve Dönüt Algıları
XVII AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Turkey, 30 May - 02 June 2016
Is This Mathematical Proof Convincing or Not
XVIII Congress AMSE-AMCE-WAER, Eskişehir, Turkey, 30 May - 02 June 2016
Prospective secondary mathematics teachers’ reflections on teaching after their first teaching experience
IInd International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Turkey, 8 - 10 June 2015
Matematik öğretimi
TRT Okul, Ankara, Turkey, 16 April 2015
Üstün yetenekli öğrencilerin karşılaştıkları matematik problemleri ile ilgili bilişsel öngörüleri
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 11 - 14 September 2014
Üstün yetenekli öğrencilerin matematik ve matematik dersleri hakkındaki görüşleri nelerdir ?
3. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, Ankara, Turkey, 14 - 16 November 2012
Sequences and series: What are these concepts through the eyes of pre service secondary mathematics teachers?
1st International euroasian conference on mathematical sciences and applications (IECMSA), Priştine, Kosovo, 3 - 07 July 2012
Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Dil Kullanımları
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2010
Teacher sceneries related to ”length area volume”: Turkey case
The 5th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Turkey, 1 - 03 October 2009
Onuncu sınf öğrencilerinin denklemlerin grafiği gösterimiyle ile ilgili zihinsel yapıları
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Turkey, 27 - 29 August 2008
10.sınıf öğrencilerinin ”geometrik yer” kavramına ilişkin kavrayışlarıın cK¢ modeline göre analizi
2. Türk Dünyası Matematik Sempozyumu, Sakarya, Turkey, 4 - 07 July 2007
İlköğretim 8 Sınıf Öğrencilerinin Değişken Kavramının Öğrenimindeki Hataları ve Kavram Yanılgıları
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulan bildiri, Cilt II, 962- 968, ODTÜ Kongre ve Kültür Merkezi, Ankara., Turkey, 13 - 15 September 2002
Books & Book Chapters
Dönüşüm Geometrisi
in: Matematik Öğretiminin Temelleri, Doç. Dr. Güney Hacıömeroğlu, Prof. Dr. Kamuran Tarım, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.215-300, 2019
Temel Matematik Kavramların Künyesi
Gazi K,tapevi, Ankara, 2014
Çok Değişkenli Analiz
Palme Yayıncılık, Ankara, 2012
Temel Matematik 1
Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2001