Yayınlar & Eserler

Makaleler 39
Tümü (39)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (24)
Diğer Yayınlar (15)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 68

1. Fen Bilimleri Öğretmenlerine Yönelik Yapay Zekâ Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

INTERNATIONAL İSTANBUL CONGRESS ON THE FUTURE OF EDUCATION, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)

2. Ortaokul Öğrencilerinin Web 2.0 Araçlarına Yönelik Farkındalık Düzeyleri: Fen Bilimleri Bağlamında Karma Yöntem Yaklaşımı

INTERNATIONAL İSTANBUL CONGRESS ON THE FUTURE OF EDUCATION, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)

6. Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Astronomi ve Dijital Okuryazarlık Düzeylerine Etkisi

IV. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, 16 Kasım 2024, (Özet Bildiri)

7. INVESTIGATION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS SPATIAL ABILITIES IN TERMS OF SOME VARIABLES:THE CASE OF KOCAELİ PROVINCE

6. BASKENT INTERNATIONAL CONFERENCE ON MULTIDISCIPLINARY STUDIES, Antalya, Türkiye, 27 Temmuz 2024, ss.514-520, (Tam Metin Bildiri)

8. Investıgatıon Of Mıddle School Students' Awareness Levels Towards Forest Fıres

10th International Conference on Multidisciplinary Sciences, 26 - 28 Temmuz 2024, (Tam Metin Bildiri)

11. An Analysis of Middle School Students’ Attitudes Towards Stem and Problem-Solving Skills from Various Perspectives

VIII. INTERNATIONAL APPLIED SOCIAL SCIENCES CONGRESS (C-IASOS 2024), 02 Kasım 2024, (Tam Metin Bildiri)

14. Investıgatıon Of The Cognitive Structures Of Middle School Students Toward The Concept Of Saving

10th International Conference on Multidisciplinary Sciences, 26 Temmuz 2024, (Tam Metin Bildiri)

19. Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları ile Eğlenerek Öğrenelim

IV. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, 16 - 17 Kasım 2024

24. Investigation the Science Critical Thinking Skills in terms of Various Variables of Secondary School Students

II. Uluslararası Uygulamalı Sosyal Bilimler Kongresinde (C-IASOS – 2023), 13 Kasım 2023, (Tam Metin Bildiri)

25. Ortaokul Öğrencilerinin Deprem Kavramına Yönelik Bilişsel Yapılarının İncelenmesi

VI. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, 2 - 03 Kasım 2023, (Tam Metin Bildiri)

26. Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçlarının Kullanımına İlişkin Görüşleri

VI. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, 2 - 03 Kasım 2023, (Tam Metin Bildiri)

27. Ortaokul Öğrencilerinin İklim Kavramına Yönelik Metaforik Algıları ve Görsel İmajları

VI. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, 2 - 03 Kasım 2023, (Tam Metin Bildiri)

28. Ortaokul Öğrencilerinin “astronomi” Kavramına Yönelik Bilişsel Yapıları ve Görsel İmajları

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), 20 - 27 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

29. Ortaokul Öğrencilerinin “elektrik” Kavramına Yönelik Bilişsel Yapıları ve Görsel İmajları

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), 20 - 27 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

31. Opinions of Teacher Candidates on Noise, Light and Visual Pollution

9th International Conference on Multidisciplinary Sciences, Türkiye, 24 Nisan - 24 Haziran 2023, (Tam Metin Bildiri)

32. FEN BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA YER ALAN “DEPREM” KAVRAMININ KARŞILAŞTIRILMALI İNCELENMESİ

9th International Conference on Multidisciplinary Sciences (9th icomus), Antalya, Türkiye, 24 - 29 Nisan 2023, ss.160-170, (Tam Metin Bildiri)

33. A Comparative Examination Of The Concept Of "Earthquake" In Science Education And Social Studies Curriculum

9th International Conference on Multidisciplinary Sciences, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2023, (Tam Metin Bildiri)

34. Metaphorical Perceptions and Visual Images of Secondary School Students Regarding the Concept of Erosion

9th International Conference on Multidisciplinary Sciences, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2023, (Tam Metin Bildiri)

35. Metaphorical Perceptions and Visual Images of Secondary School Students Regarding the Concept of Landslide

9th International Conference on Multidisciplinary Sciences, 24 - 26 Nisan 2023, (Tam Metin Bildiri)

36. Ortaokul Öğrencilerinin Astronomi Okuryazarlık ve Fen Okuryazarlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

7. Uluslararası Başkent Fen, Sosyal ve Sağlık Bilimleri Kongresi, 29 Ekim 2022, (Özet Bildiri)

37. Ortaokul Öğrencilerinin “Maddenin Gaz Hali” Kavramına Yönelik Kavram Yanılgılarının ve Görsel İmajlarının İncelenmesi

13th International Congress on New Trends in Education, Ankara, Türkiye, 12 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

40. Covid-19 Sürecinde Ortaokul Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim ile Yürütülen Fen Bilimleri Dersine Yönelik Görüşleri

8. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 17 Kasım 2021, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

41. Covid-19 Sürecinde Ortaokul Öğrencilerinin Çevre ve Çevre Sorunlarına Yönelik Görüşleri

5. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 Ekim 2021, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

42. 5. Sınıf Öğrencilerinin “Güneş, Dünya ve Ay” Kavramlarına Yönelik Metaforları ve Görsel İmajları

19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 12 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

43. Ortaokul Öğrencilerinin Bilim İnsanlarını Tanıma Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Second International Learning, Teaching and Educational Research Congress - ILTER (II. Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi), Amasya, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

44. En Güçlü, En Uzun ve En Güzel İskelet Benim İskeletim: Bir STEAM Etkinliği

II. Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları (Second International Learning, Teaching and Educational Research Congress-ILTER) Kongresi, Amasya, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

45. Bilim İnsanlarını Tanıyor Muyuz?

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (13. UFBMEK), Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.438, (Özet Bildiri)

46. Ortaokul Öğrencilerinin “Atom” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları ve Görsel İmajları

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (13. UFBMEK), Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.436, (Özet Bildiri)

47. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının “Bilim İnsanı” Kavramına İlişkin Görsel İmgeleri

Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi (International Learning, Teaching and Educational Research Congress-ILTER), Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.513-516, (Özet Bildiri)

48. Ortaokul Öğrencilerinin “Canlı” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları ve Görsel İmajları

Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi (International Learning, Teaching and Educational Research Congress-ILTER), Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.67-68, (Özet Bildiri)

49. Ölçme Araçlarının Öğrenmeye Etkisinin Araştırılması: Çoktan Seçmeli Test Örneği

Vth International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

54. Yeni Çevresel Paradigma (YÇP) / Baskın Sosyal Paradigma (BSP) Çevresel Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

55. Fen Teknoloji Mühendislik Sanat Matematik (FeTeMSaM) Tutum Ölçeği: Ölçek Geliştirme Çalışması Geçerlik ve Güvenirliği

VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

56. Fen Öğretiminde Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin Kavramsal Değişim Üzerine Etkisi

II nd International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

57. Sürdürülebilir Kalkınma: Çocukların Üst bilişsel Farkındalıkları ile İlişkisi Nedir?

II nd International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

58. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin ve Öğretmenlerinin Ortaöğretime Geçişte Uygulanan Merkezi Ortak Sınavlara İlişkin Görüşleri

IV. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi (EPOD) (Uluslararası Katılımlı), Ankara, Türkiye, 11 - 13 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

60. Ortaokul 5., 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumlarının ve Benlik Saygı Düzeylerinin İncelenmesi

Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

61. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen Laboratuvarına Yönelik Metaforik Algıları

Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

64. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algıları

1. Kıbrıs Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Girne, Kıbrıs (Kktc), 6 - 09 Aralık 2012, (Tam Metin Bildiri)

66. The Effects of Technology Teaching Materials on Students’ Image of Scientists

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, (Tam Metin Bildiri) identifier

67. Turkish Elementary School Students’ Performance on Integrated Science Process Skills

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, (Tam Metin Bildiri) identifier

68. The effects of technology teaching materials on students' image of scientists

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2371-2376, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier
Kitaplar 18

1. ÇEVRE KİRLİLİĞİNİN GELECEK PERSPEKTİFİ

Çevre Sorunları Dünü Bugünü Geleceği, ABDULLAH TÜRKER,UFUK SÖZCÜ, Editör, PEGEM A, Ankara, ss.257-286, 2025

4. EXAMINING MIDDLE SCHOOL STUDENTS’ COGNITIVE STRUCTURES AND VISUAL IMAGES REGARDING THE CONCEPT OF LABORATORY

Research Trends in Educational Sciences, ESRA BENLİ ÖZDEMİR,ELİF ÖZDEMİR ONAÇ, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.1-309, 2024

5. EARTHQUAKE REALITY: AN AWARENESS-RAISING JOURNEY THROUGH ENGINEERING DESIGN-BASED STEM ACTIVITIES

Research Trends In Educational Sciences, ESRA BENLİ ÖZDEMİR,ELİF ÖZDEMİR ONAÇ, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.1-309, 2024

6. EXAMINATION OF MIDDLE SCHOOL STUDENTS’ ACADEMIC RISK-TAKING LEVELS REGARDING THE CONCEPT OF ‘LABORATORY’

Contemporary Educational Tendencies in the 2nd Century of the Republic of Türkiye: Research and Practices, YUSUF İNEL,BAHADIR KILCAN,TURHAN ÇETİN, Editör, Pegem Yayınevi, Ankara, ss.1-509, 2024

8. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

FEN EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINA GÜNCEL BAKIŞ - IX, İlbilge DÖKME,Ahmet Volkan YÜZÜAK, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.109-120, 2023

9. Ortaokul Öğrencilerinin Küresel İklim Değişikliği Kavramına Yönelik Bilişsel Yapılarının İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması

Türkiye Cumhuriyetinin 100. Yılında Eğitim Araştırmaları, BENLİ ÖZDEMİR ESRA, UZEL NURCAN, ÇETİN TURHAN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.69-82, 2023

10. Impact of Common Knowledge Construction Model on the Conceptual Change in Science Education

New Horizons in Educational Sciences - I, Turhan Çetin, Ayfer Şahin, Almasa Mulalıc, Nudzejma Obralıc, Editör, Lambert Academic Publishing, Riga, ss.268-284, 2018

15. 1,2,3,4,5. ÜNİTELER

Milli Eğitim Bakanlığı 7 ve 8. Sınıf, Çevre Eğitimi Dersi Öğretim Materyali, , Editör, MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI YAYINEVİ, Ankara, ss.1-174, 2016

16. Impact of Common Knowledge Construction Model on the Nature of Science

Education in the 21st Century-Theory and Practice, Irina KOLEVA, Recep EFE, Emin ATASOY, Zdravka Blagoeva KOSTOVA, Editör, Kliment Ohridski University, Sofija, ss.71-85, 2016

18. The Solar System and Beyond: The Puzzle of the Space” on Students’ Academic Achievement

Issues on Education and Research, PapanikosGregory T., Editör, Athens Institute for Education and Research, ATİNA, ss.289-297, 2013
Metrikler

Yayın

125

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

4

Atıf (WoS)

6

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

30

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (TrDizin)

28

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

100

Proje

16

Tez Danışmanlığı

5

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları