Makaleler
39
Tümü (39)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (24)
Diğer Yayınlar (15)
13. Ortaokul Öğrencilerinin Sorun Odaklı Çevre Anlayışları: Bir Karma Yöntem Araştırması
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.12, sa.3, ss.1196-1231, 2024 (Hakemli Dergi)
14. Fen Bilimleri Dersi Eleştirel Düşünme Gücü ile Fen Dersine Yönelik Öz-Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.23, sa.92, ss.1544-1568, 2024 (Hakemli Dergi)
17. 8. SINIF ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KÜRESEL ISINMAYA İLİŞKİN ALGI VE GÖRÜŞLERİNE WEB 2.0 DESTEKLİ UYGULAMALARIN ETKİLERİNİN İNCELENMESİ: İKLİM VE HAVA HAREKETLERİ ÖRNEĞİ KONUSU
Abai Kazakh National Pedagogical University Bulletın Of Pedagogical Sciences
, cilt.82, sa.2, ss.288-295, 2024 (Hakemli Dergi)
20. Determining the astronomy literacy levels of secondary school students and examining them in terms of some variables
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI)
, cilt.14, sa.3, ss.2345-2365, 2022 (Hakemli Dergi)
21. DEVELOPMENT OF ASTRONOMY LITERACY SCALE: A STUDY OF VALIDITY AND RELIABILITY
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING
, cilt.9, sa.3, ss.1356-1376, 2022 (Hakemli Dergi)
22. Views of Science Teachers about Online STEM Practices During the COVID-19 Period
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI)
, cilt.13, sa.1, ss.854-869, 2021 (Hakemli Dergi)
29. Impact of Common Knowledge Construction Model on the Academic Achievement and Attitude towards Science in Science Education
World Journal of Environmental Research
, cilt.6, sa.1, ss.25-35, 2016 (Hakemli Dergi)
30. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen Laboratuarına Yönelik Metaforik Algıları
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.24, sa.2, ss.673-688, 2016 (Hakemli Dergi)
33. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin ve Öğretmenlerinin Ortaöğretime Geçişte Uygulanan Merkezi Ortak Sınavlara İlişkin Görüşleri
Tarih Okulu Dergisi
, cilt.7, sa.20, ss.441-453, 2014 (Hakemli Dergi)
34. Ortaokul Öğrencilerinin Benlik Saygı Düzeylerinin ve Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Tarih Okulu Dergisi
, cilt.6, sa.16, ss.641-655, 2013 (Hakemli Dergi)
35. Fen ve Teknoloji Dersinde Verilen Ödevlere Yönelik İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Sınıf Düzeyleri ve Cinsiyete Göre Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.21, sa.2, ss.489-502, 2013 (Hakemli Dergi)
37. The Effect of the Technology Supported Science Education on Achievement and Attitudes of Students
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL ADMINISTRATION AND POLICY STUDIES (IJEAPS)
, cilt.3, sa.12, ss.219-221, 2011 (Hakemli Dergi)
38. The Effect of Online-Based Prepared Posters on Students’ Attitude toward Science and Technology Course.
Global Journal of Information Technology
, cilt.1, sa.1, ss.1-4, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
68
7. INVESTIGATION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS SPATIAL ABILITIES IN TERMS OF SOME VARIABLES:THE CASE OF KOCAELİ PROVINCE
6. BASKENT INTERNATIONAL CONFERENCE ON MULTIDISCIPLINARY STUDIES, Antalya, Türkiye, 27 Temmuz 2024, ss.514-520, (Tam Metin Bildiri)
8. Investıgatıon Of Mıddle School Students' Awareness Levels Towards Forest Fıres
10th International Conference on Multidisciplinary Sciences, 26 - 28 Temmuz 2024, (Tam Metin Bildiri)
9. A COMPARATIVE ANALYSIS OF THE CONCEPT OF “NATURAL DISASTER” IN THE 2018 SCIENCE AND SOCIAL STUDIES CURRICULA
Global Research on Multidisciplinary Sciences, 04 Mart 2024, (Tam Metin Bildiri)
11. An Analysis of Middle School Students’ Attitudes Towards Stem and Problem-Solving Skills from Various Perspectives
VIII. INTERNATIONAL APPLIED SOCIAL SCIENCES CONGRESS (C-IASOS 2024), 02 Kasım 2024, (Tam Metin Bildiri)
13. EXAMINATION OF THE 2024 TÜRKIYE CENTURY EDUCATION MODEL CURRICULUMS COMMON TEXT IN TERMS OF SUSTAINABILITY LITERACY
26th INTERNATIONAL TURKISH COOPERATIVE CONGRESS, 24 - 26 Eylül 2024, (Tam Metin Bildiri)
14. Investıgatıon Of The Cognitive Structures Of Middle School Students Toward The Concept Of Saving
10th International Conference on Multidisciplinary Sciences, 26 Temmuz 2024, (Tam Metin Bildiri)
15. The Effect Of Stem Educational Practices On Problem-SolvingSkills Of 7th Grade Students In The Context Of Household Waste And Recycling
8. INTERNATIONAL HASANKEYF SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, 19 Kasım 2024, (Tam Metin Bildiri)
16. A COMPARATIVE ANALYSIS OF THE CONCEPT OF "CLIMATE" IN THE 2018 SCIENCE AND SOCIAL STUDIES CURRICULA
Global Research on Multidisciplinary Sciences, 4 - 06 Mart 2024, (Tam Metin Bildiri)
17. 2023 KAHRAMANMARAŞ DEPREMİ SONRASI ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “DEPREM” KAVRAMINA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARININ VERI ÇEŞİTLEMESİ YOLUYLA İNCELENMESİ: HATAY İLİ ÖRNEĞİ
12th INTERNATIONAL ZEUGMA CONGRESS ON SCIENTIFIC RESEARCH, 2 - 04 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
18. AN EXAMINATION OF MIDDLE SCHOOL STUDENTS' COGNITIVE STRUCTURES REGARDING THE CONCEPT OF NATURAL DISASTERS THROUGH A WORD ASSOCIATION TEST
26th INTERNATIONAL TURKISH COOPERATIVE CONGRESS, 24 - 25 Eylül 2024, (Tam Metin Bildiri)
19. Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları ile Eğlenerek Öğrenelim
IV. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, 16 - 17 Kasım 2024
28. Ortaokul Öğrencilerinin “astronomi” Kavramına Yönelik Bilişsel Yapıları ve Görsel İmajları
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), 20 - 27 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
29. Ortaokul Öğrencilerinin “elektrik” Kavramına Yönelik Bilişsel Yapıları ve Görsel İmajları
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), 20 - 27 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
30. Ortaokul Öğrencilerinin “Geri Dönüşüm” Kavramına Yönelik Bilişsel Yapılarının ve Kavram Yanılgılarının Veri Çeşitlemesi Yoluyla Belirlenmesi
International Education Congress, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
31. Opinions of Teacher Candidates on Noise, Light and Visual Pollution
9th International Conference on Multidisciplinary Sciences, Türkiye, 24 Nisan - 24 Haziran 2023, (Tam Metin Bildiri)
34. Metaphorical Perceptions and Visual Images of Secondary School Students Regarding the Concept of Erosion
9th International Conference on Multidisciplinary Sciences, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2023, (Tam Metin Bildiri)
35. Metaphorical Perceptions and Visual Images of Secondary School Students Regarding the Concept of Landslide
9th International Conference on Multidisciplinary Sciences, 24 - 26 Nisan 2023, (Tam Metin Bildiri)
43. Ortaokul Öğrencilerinin Bilim İnsanlarını Tanıma Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Second International Learning, Teaching and Educational Research Congress - ILTER (II. Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi), Amasya, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
44. En Güçlü, En Uzun ve En Güzel İskelet Benim İskeletim: Bir STEAM Etkinliği
II. Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları (Second International Learning, Teaching and Educational Research Congress-ILTER) Kongresi, Amasya, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
45. Bilim İnsanlarını Tanıyor Muyuz?
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (13. UFBMEK), Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.438, (Özet Bildiri)
46. Ortaokul Öğrencilerinin “Atom” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları ve Görsel İmajları
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (13. UFBMEK), Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.436, (Özet Bildiri)
47. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının “Bilim İnsanı” Kavramına İlişkin Görsel İmgeleri
Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi (International Learning, Teaching and Educational Research Congress-ILTER), Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.513-516, (Özet Bildiri)
48. Ortaokul Öğrencilerinin “Canlı” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları ve Görsel İmajları
Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi (International Learning, Teaching and Educational Research Congress-ILTER), Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.67-68, (Özet Bildiri)
49. Ölçme Araçlarının Öğrenmeye Etkisinin Araştırılması: Çoktan Seçmeli Test Örneği
Vth International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
50. Ortaokul Öğrencilerinin Zihinsel Risk Alma Davranışları ile Fen Bilimleri Dersi Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK), Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
51. Temel Eğitim Kurumları 5.Sınıf Düzeyinde Yabancı Dil Ağırlıklı Hazırlık Eğitimi Uygulanması Hakkında Uzman ve Öğretmen Görüşleri
IVth International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
52. Sosyobilimsel Konuların Online Tabanlı Poster Kullanılarak Öğretilmesinin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme ve Karar Verme Becerilerine Etkisi
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)
53. 2005 Yılı Fen ve Teknoloji Dersi ve 2013 Yılı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Hizmet içi Eğitim Örneği
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
54. Yeni Çevresel Paradigma (YÇP) / Baskın Sosyal Paradigma (BSP) Çevresel Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
55. Fen Teknoloji Mühendislik Sanat Matematik (FeTeMSaM) Tutum Ölçeği: Ölçek Geliştirme Çalışması Geçerlik ve Güvenirliği
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
56. Fen Öğretiminde Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin Kavramsal Değişim Üzerine Etkisi
II nd International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
57. Sürdürülebilir Kalkınma: Çocukların Üst bilişsel Farkındalıkları ile İlişkisi Nedir?
II nd International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
59. Avustralya, İrlanda, Finlandiya, Kanada, Singapur, Yeni Zelanda ve Türkiye’deki Fen Eğitim Programlarının Karşılaştırmalı Olarak Analizi
III. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (EPOK), Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
60. Ortaokul 5., 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumlarının ve Benlik Saygı Düzeylerinin İncelenmesi
Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
61. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen Laboratuvarına Yönelik Metaforik Algıları
Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
62. The Effects of Poster Applications in Science Education in the Unit “The Solar System and Beyond: The Puzzle of the Space” on Students’ Academic Achievement
12th Annual International Conference on Education, ATİNA, Yunanistan, 24 - 27 Mayıs 2010, cilt.3, (Tam Metin Bildiri)
63. Akademik Personelin, Öğretmenlerin ve Öğretmen Adaylarının Benlik Saygı Düzeylerinin ve Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
1. Kıbrıs Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Girne, Kıbrıs (Kktc), 6 - 09 Aralık 2012, (Özet Bildiri)
64. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algıları
1. Kıbrıs Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Girne, Kıbrıs (Kktc), 6 - 09 Aralık 2012, (Tam Metin Bildiri)
65. The Investigation of the Effect of Problem Based Learning to the Academic Achievement and the Permanence of Knowledge of Prospective Science Teacher: The Problem of the Boiler Stone
4rd World Conference on Educational Sciences (WCES), BARSELONA, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, (Özet Bildiri)
Kitaplar
18
1. ÇEVRE KİRLİLİĞİNİN GELECEK PERSPEKTİFİ
Çevre Sorunları Dünü Bugünü Geleceği, ABDULLAH TÜRKER,UFUK SÖZCÜ, Editör, PEGEM A, Ankara, ss.257-286, 2025
3. Research Trends In Educational Sciences
Akademisyen Yayınevi, Ankara, 2024
4. EXAMINING MIDDLE SCHOOL STUDENTS’ COGNITIVE STRUCTURES AND VISUAL IMAGES REGARDING THE CONCEPT OF LABORATORY
Research Trends in Educational Sciences, ESRA BENLİ ÖZDEMİR,ELİF ÖZDEMİR ONAÇ, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.1-309, 2024
5. EARTHQUAKE REALITY: AN AWARENESS-RAISING JOURNEY THROUGH ENGINEERING DESIGN-BASED STEM ACTIVITIES
Research Trends In Educational Sciences, ESRA BENLİ ÖZDEMİR,ELİF ÖZDEMİR ONAÇ, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.1-309, 2024
6. EXAMINATION OF MIDDLE SCHOOL STUDENTS’ ACADEMIC RISK-TAKING LEVELS REGARDING THE CONCEPT OF ‘LABORATORY’
Contemporary Educational Tendencies in the 2nd Century of the Republic of Türkiye: Research and Practices, YUSUF İNEL,BAHADIR KILCAN,TURHAN ÇETİN, Editör, Pegem Yayınevi, Ankara, ss.1-509, 2024
9. Ortaokul Öğrencilerinin Küresel İklim Değişikliği Kavramına Yönelik Bilişsel Yapılarının İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması
Türkiye Cumhuriyetinin 100. Yılında Eğitim Araştırmaları, BENLİ ÖZDEMİR ESRA, UZEL NURCAN, ÇETİN TURHAN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.69-82, 2023
11. Fen Bilimleri 7. Sınıf Ders Kitabı
Milli Eğitim, Ankara, 2017
12. Milli Eğitim Bakanlığı 7 ve 8. Sınıf, Çevre Eğitimi Dersi Öğretim Materyali
Milli Eğitim, Ankara, 2016
13. Milli Eğitim Bakanlığı 4. Sınıf, Fen Bilimleri Dersi Kitabı
Milli Eğitim, Ankara, 2016
17. Milli Eğitim Bakanlığı 6. Sınıf, Fen Bilimleri Dersi Kitabı
Milli Eğitim, Ankara, 2015