SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Determining the astronomy literacy levels of secondary school students and examining them in terms of some variables
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI)
, cilt.14, sa.3, ss.2345-2365, 2022 (Hakemli Dergi)
DEVELOPMENT OF ASTRONOMY LITERACY SCALE: A STUDY OF VALIDITY AND RELIABILITY
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING
, cilt.9, sa.3, ss.1356-1376, 2022 (Hakemli Dergi)
Views of Science Teachers about Online STEM Practices During the COVID-19 Period
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI)
, cilt.13, sa.1, ss.854-869, 2021 (Hakemli Dergi)
Impact of Common Knowledge Construction Model on the Academic Achievement and Attitude towards Science in Science Education
World Journal of Environmental Research
, cilt.6, sa.1, ss.25-35, 2016 (Hakemli Dergi)
Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen Laboratuarına Yönelik Metaforik Algıları
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.24, sa.2, ss.673-688, 2016 (Hakemli Dergi)
Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin ve Öğretmenlerinin Ortaöğretime Geçişte Uygulanan Merkezi Ortak Sınavlara İlişkin Görüşleri
Tarih Okulu Dergisi
, cilt.7, sa.20, ss.441-453, 2014 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Öğrencilerinin Benlik Saygı Düzeylerinin ve Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Tarih Okulu Dergisi
, cilt.6, sa.16, ss.641-655, 2013 (Hakemli Dergi)
Fen ve Teknoloji Dersinde Verilen Ödevlere Yönelik İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Sınıf Düzeyleri ve Cinsiyete Göre Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.21, sa.2, ss.489-502, 2013 (Hakemli Dergi)
The Effect of the Technology Supported Science Education on Achievement and Attitudes of Students
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL ADMINISTRATION AND POLICY STUDIES (IJEAPS)
, cilt.3, sa.12, ss.219-221, 2011 (Hakemli Dergi)
The Effect of Online-Based Prepared Posters on Students’ Attitude toward Science and Technology Course.
Global Journal of Information Technology
, cilt.1, sa.1, ss.1-4, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Ortaokul Öğrencilerinin “elektrik” Kavramına Yönelik Bilişsel Yapıları ve Görsel İmajları
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), 20 - 27 Eylül 2023
Ortaokul Öğrencilerinin “astronomi” Kavramına Yönelik Bilişsel Yapıları ve Görsel İmajları
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), 20 - 27 Eylül 2023
Ortaokul Öğrencilerinin “Geri Dönüşüm” Kavramına Yönelik Bilişsel Yapılarının ve Kavram Yanılgılarının Veri Çeşitlemesi Yoluyla Belirlenmesi
International Education Congress, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023
Opinions of Teacher Candidates on Noise, Light and Visual Pollution
9th International Conference on Multidisciplinary Sciences, Türkiye, 24 Nisan - 24 Haziran 2023
Metaphorical Perceptions and Visual Images of Secondary School Students Regarding the Concept of Landslide
9th International Conference on Multidisciplinary Sciences, 24 - 26 Nisan 2023
Metaphorical Perceptions and Visual Images of Secondary School Students Regarding the Concept of Erosion
9th International Conference on Multidisciplinary Sciences, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2023
En Güçlü, En Uzun ve En Güzel İskelet Benim İskeletim: Bir STEAM Etkinliği
II. Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları (Second International Learning, Teaching and Educational Research Congress-ILTER) Kongresi, Amasya, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2019
Ortaokul Öğrencilerinin Bilim İnsanlarını Tanıma Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Second International Learning, Teaching and Educational Research Congress - ILTER (II. Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi), Amasya, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2019
Bilim İnsanlarını Tanıyor Muyuz?
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (13. UFBMEK), Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.438
Ortaokul Öğrencilerinin “Atom” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları ve Görsel İmajları
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (13. UFBMEK), Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.436
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının “Bilim İnsanı” Kavramına İlişkin Görsel İmgeleri
Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi (International Learning, Teaching and Educational Research Congress-ILTER), Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.513-516
Ortaokul Öğrencilerinin “Canlı” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları ve Görsel İmajları
Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi (International Learning, Teaching and Educational Research Congress-ILTER), Amasya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.67-68
Ölçme Araçlarının Öğrenmeye Etkisinin Araştırılması: Çoktan Seçmeli Test Örneği
Vth International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018
Ortaokul Öğrencilerinin Zihinsel Risk Alma Davranışları ile Fen Bilimleri Dersi Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK), Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018
Temel Eğitim Kurumları 5.Sınıf Düzeyinde Yabancı Dil Ağırlıklı Hazırlık Eğitimi Uygulanması Hakkında Uzman ve Öğretmen Görüşleri
IVth International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017
Sosyobilimsel Konuların Online Tabanlı Poster Kullanılarak Öğretilmesinin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme ve Karar Verme Becerilerine Etkisi
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017
Yeni Çevresel Paradigma (YÇP) / Baskın Sosyal Paradigma (BSP) Çevresel Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
2005 Yılı Fen ve Teknoloji Dersi ve 2013 Yılı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Hizmet içi Eğitim Örneği
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
Fen Teknoloji Mühendislik Sanat Matematik (FeTeMSaM) Tutum Ölçeği: Ölçek Geliştirme Çalışması Geçerlik ve Güvenirliği
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016
Fen Öğretiminde Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin Kavramsal Değişim Üzerine Etkisi
II nd International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015
Sürdürülebilir Kalkınma: Çocukların Üst bilişsel Farkındalıkları ile İlişkisi Nedir?
II nd International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015
Avustralya, İrlanda, Finlandiya, Kanada, Singapur, Yeni Zelanda ve Türkiye’deki Fen Eğitim Programlarının Karşılaştırmalı Olarak Analizi
III. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (EPOK), Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014
Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen Laboratuvarına Yönelik Metaforik Algıları
Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013
Ortaokul 5., 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumlarının ve Benlik Saygı Düzeylerinin İncelenmesi
Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013
The Effects of Poster Applications in Science Education in the Unit “The Solar System and Beyond: The Puzzle of the Space” on Students’ Academic Achievement
12th Annual International Conference on Education, ATİNA, Yunanistan, 24 - 27 Mayıs 2010, cilt.3
Akademik Personelin, Öğretmenlerin ve Öğretmen Adaylarının Benlik Saygı Düzeylerinin ve Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
1. Kıbrıs Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Girne, Kıbrıs (Kktc), 6 - 09 Aralık 2012
Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algıları
1. Kıbrıs Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Girne, Kıbrıs (Kktc), 6 - 09 Aralık 2012
The Investigation of the Effect of Problem Based Learning to the Academic Achievement and the Permanence of Knowledge of Prospective Science Teacher: The Problem of the Boiler Stone
4rd World Conference on Educational Sciences (WCES), BARSELONA, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012
Kitap & Kitap Bölümleri
Ortaokul Öğrencilerinin Küresel İklim Değişikliği Kavramına Yönelik Bilişsel Yapılarının İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması
Türkiye Cumhuriyetinin 100. Yılında Eğitim Araştırmaları, BENLİ ÖZDEMİR ESRA, UZEL NURCAN, ÇETİN TURHAN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.69-82, 2023
Fen Bilimleri 7. Sınıf Ders Kitabı
Milli Eğitim, Ankara, 2017
Milli Eğitim Bakanlığı 4. Sınıf, Fen Bilimleri Dersi Kitabı
Milli Eğitim, Ankara, 2016
Milli Eğitim Bakanlığı 7 ve 8. Sınıf, Çevre Eğitimi Dersi Öğretim Materyali
Milli Eğitim, Ankara, 2016
Milli Eğitim Bakanlığı 6. Sınıf, Fen Bilimleri Dersi Kitabı
Milli Eğitim, Ankara, 2015