Publications & Works

Articles 42
All (42)
SCI-E, SSCI, AHCI (15)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (17)
ESCI (2)
Scopus (16)
TRDizin (19)
Other Publications (8)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences 25

1. Factors Influencing University and Department Choice Among Students in Turkey: A Comprehensive Analysis

International Conference on Education and Learning Sciences (ICOELS -25), Roma, Italy, 21 - 22 October 2025, (Summary Text)

3. E-öğrenme ortamlarındaki öğrenme materyalleriyle etkileşim davranışlarının motivasyon ve öğrenme performansı üzerine etkileri

12th International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS 2018), İzmir, Turkey, 2 - 04 May 2018, pp.256, (Summary Text)

5. Öğrenme Analitiği Göstergelerinin Sınıflandırılması

6th Instructional Technologies Teacher Education Symposium (ITTES 2018), Edirne, Turkey, 12 - 14 September 2018, (Summary Text)

6. Kişisel Değişkenlere ve Akademik Başarına Göre Lise Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılıklarının İncelenmesi.

International Child and Information Safety Congress “Dijital Games., Ankara, Turkey, 11 - 13 April 2018, (Summary Text)

7. Dijital Oyun Oynayan Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Oynadıkları Oyun Türleri, Oyun Bağımlılıklarının İncelenmesi.

International Child and Information Safety Congress “Dijital Games., Ankara, Turkey, 11 - 13 April 2018, (Full Text)

8. Dijital Ebeveynlik Yeterliklerine İlişkin Bir Veri Toplama Aracının Yapı Geçerliğinin İncelenmesi

12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, İzmir, Turkey, 2 - 04 May 2018, pp.424-428, (Summary Text)

9. Educational Data Mining and Learning Analytics

ITTES 2017 - 5th International Instructional Technology Teacher Education Symposium, 11 - 13 October 2017, (Summary Text)

10. İlkokulda Üstün Yetenekli Öğrencilere Scratch ile Programlama Öğretim Süreci ve Öğrenciler Tarafından Üretilen Ürünlerin İncelenmesi.

5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium (ITTES 2017), İzmir, Turkey, 11 - 13 October 2017, pp.215, (Summary Text)

11. Eğitsel Veri Madenciliği ve Öğrenme Analitikleri

5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES), İzmir, Turkey, 11 - 13 October 2017, pp.32, (Summary Text)

12. Comparison Of Online Environments Differing By The Type of Inquiry According To Motivation and Learning Strategies

European Conference on Educational Research 2017, Copenhagen, Denmark, 22 - 25 August 2017, (Summary Text)

13. Öğrenen Memnuniyetlerinin Modellenmesi Dinamik Uyarlanabilir Eğitsel Bir Hiper Ortam Uygulaması

4th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2016), 6 - 08 October 2016, (Summary Text)

14. Cognitive Traces from the Perspective of Students Navigation Patterns

10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS 2016), 16 - 18 May 2016, (Summary Text)

15. Dijital Oyun Tabanlı Öğrenmeye Yönelik 2010 2016 Yılları Arasında Yapılan Araştırmaların İçerik Analizi

10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS 2016), 16 May - 18 August 2016, (Summary Text)

17. Integrating Digital Game Design Activities in Science Education

The AECT International Convention, 3 - 07 November 2015, (Summary Text)

18. Üstün Yetenekli Öğrencilere Programlama Süreçlerinin Öğretilmesi Problem Tabanlı Öğretim Uygulamaları

IInd International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2015), 8 - 10 June 2015, (Summary Text)

19. Bilgi Haritalarının Otomatik Oluşturulmasına Yönelik Olarak Geliştirilen Web Tabanlı Bir Uygulama

9nd International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS 2015), 20 - 22 May 2015, (Summary Text)

20. Olasılığa Dayalı Uyarlanabilir Öğrenme Ortamları Tasarlarken Hangi Değişkenleri Kullanmalıyız

9nd International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS 2015), 20 - 22 May 2015, (Summary Text)

21. How to use Common Language when we talk about Instructional Design A Mathematical Modeling Study based on Intuitionistic Fuzzy Sets

International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium (ITTES 2014), 20 - 22 May 2014, (Summary Text)

22. Uyarlanabilir Eğitsel Hiper Ortamlarda Öğrenme Stili Göstergeleri

Uluslararası Eğitim Teknolojisinde Yeni Eğilimler Konferansı (INTET 2014), 14 - 16 April 2014, (Summary Text)

23. Bayes Olasılık Kuramı ve Uyarlanabilir Öğretim Tasarımı

6th Internatıonal Computer and Instructıonal Technologies Symposium, 4 - 06 October 2012, (Summary Text)

24. Web ortamında uygulanabilir örnek olay yöntemi

6. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, Gaziantep, Turkey, 4 - 06 October 2012, pp.208, (Summary Text)

25. Sharing teacher experiences of teaching with technology in the classroom: analysis, design and development process of a web-based case library

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Turkey, 3 - 07 February 2011, vol.15, pp.3932-3940, (Full Text) Sustainable Development identifier identifier
Books 9

4. Factors That Enable or Hinder the Implementation of Game Development Activity in Learning Environments

in: Cognitive and Affective Perspectives on Immersive Technology in Education, Z. Zheng, Robert, Editor, IGI Global,, pp.267-288, 2020

5. Sosyal Ağ Analizi

in: Eğitsel Veri Madenciliği ve Öğrenme Analitikleri, Tolga Güyer,Halil Yurdugül,Soner Yıldırım, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.329-375, 2020

6. Bayes Ağları Yaklaşımı ile Uyarlanabilir Öğrenme Ortamları

in: Eğitsel Veri Madenciliği ve Öğrenme Analitikleri, Tolga GÜYER, Halil YURDUGÜL, Soner YILDIRIM, Editor, Anı yayıncılık, Ankara, pp.203-325, 2020

7. Design and Development of an Instructional Program for Teaching Programming Processes to Gifted Students Using Scratch

in: Curriculum Development for Gifted Education Programs, Jessica Cannaday, Editor, IGI Global, pp.61-99, 2018

9. ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMLERİ VE ÖRNEK UYGULAMA

in: İNTERNET TEMELLİ EĞİTİM, Prof. Dr. Halil İbrahim YALIN, Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.233-269, 2008
Metrics

Publication

78

Publication (WoS)

17

Publication (Scopus)

18

Citation (WoS)

122

H-Index (WoS)

6

Citation (Scopus)

191

H-Index (Scopus)

8

Citation (Scholar)

37

H-Index (Scholar)

4

Citation (TrDizin)

16

H-Index (TrDizin)

2

Citation (Sum Other)

27

Project

17

Thesis Advisory

34

Open Access

26
UN Sustainable Development Goals