Makaleler
45
Tümü (45)
SCI-E, SSCI, AHCI (13)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (16)
ESCI (3)
Scopus (13)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (19)
1. Öğretmen Adaylarının Öğrenme-Öğretme Ortamına İlişkin Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.107-120, 2024 (Hakemli Dergi)
6. ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI BAĞLAMINDA “UYGULAMA ÖĞRETMENİ” VE “DANIŞMANLIK SÜRECİ” TEMALI ARAŞTIRMALAR ÜZERİNDE BİR İÇERİK ANALİZİ
Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.11, sa.21, ss.7-25, 2022 (Hakemli Dergi)
7. Veli Toplantılarına Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri: Fenomenolojik Bir Çalışma
Başkent University Journal of Education
, cilt.9, sa.2, ss.112-121, 2022 (Hakemli Dergi)
16. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN TUTUMLARI VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.7, sa.13, ss.29-45, 2018 (Hakemli Dergi)
17. Oyun-Tabanlı Öğrenme Ortamlarının Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta–Analiz Çalışması
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.26, sa.6, ss.1803-1811, 2018 (Hakemli Dergi)
18. Pre-service ELT Teachers’ Perceptions of Characteristicsof Effective Teachers
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.38, sa.1, ss.359-383, 2018 (Hakemli Dergi)
19. Student Teachers’ Views Regarding the Impact of Effective Teaching Strategies on Student Motivation
Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi (JTEE)
, cilt.6, sa.2, ss.191-204, 2017 (Hakemli Dergi)
20. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini SeçmeNedenlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.1-10, 2017 (Hakemli Dergi)
22. A Study in Teacher Education Effects of Activity BasedInstruction on Student Teachers Achievement
İlköğretim Online
, cilt.15, sa.3, ss.1043-1053, 2016 (Hakemli Dergi)
24. Student teachers' views of practicums (teacher training placements) in Turkish and English contexts: a comparative study
COMPARE-A JOURNAL OF COMPARATIVE AND INTERNATIONAL EDUCATION
, cilt.45, sa.3, ss.445-466, 2015 (SSCI, Scopus)
25. A Case Study on Preservice Teachers Study Strategies
BAŞKENT UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.2, sa.2, ss.202-209, 2015 (Hakemli Dergi)
29. What are prospective teachers’ opinions about their instructors’teaching styles?
Procedia Social and Behavioral Sciences
, sa.15, ss.1960-1964, 2011 (Hakemli Dergi)
30. An examination of concept maps created by prospective teachers onteacher roles
Procedia Social and Behavioral Sciences
, sa.2, ss.2464-2468, 2010 (Hakemli Dergi)
32. Pre service teachers thoughts about teachers questions in effective teaching process
İlköğretim On-line Dergisi
, cilt.8, sa.3, ss.666-675, 2009 (Hakemli Dergi)
33. Student teachers views on the effects of class size on teaching process
The Qualitative Report
, cilt.14, sa.3, ss.395-408, 2009 (Hakemli Dergi)
34. Concerns about teaching process student teachers perspective
EDUCATIONAL RESEARCH QUARTERLY
, cilt.31, sa.3, ss.57-77, 2008 (Hakemli Dergi)
35. TEACHER CANDIDATES' VIEWS ABOUT CLASSROOM MANAGEMENT STRATEGIES
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.35, ss.53-64, 2008 (SSCI, Scopus, TRDizin)
36. Öğrenme öğretme sürecinde öğretmenlerin kullandıkları motivasyon stratejileri konusunda öğretmen adaylarının görüşleri
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.41, sa.1, ss.316-327, 2008 (Hakemli Dergi)
37. Views of experienced and student teachers about motivation in effective teaching process
G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.26, sa.3, ss.133-143, 2006 (Hakemli Dergi)
38. The perceptions of pre service teachers about effective teaching and effective teachers
Mediterranean Journal of Educational Studies
, cilt.10, sa.1, ss.73-89, 2005 (Hakemli Dergi)
40. Student teachers views on the role of motivation for mathematics teaching and learning
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.25, ss.31-37, 2003 (Hakemli Dergi)
41. Bütünleştirilmiş Program modelleri ve İlköğretim Matematik Dersi
Milli Eğitim
, cilt.152, ss.34-41, 2001 (Scopus)
42. Characteristics shown by gifted children and their teachers in the classrooms
Eğitim ve Bilim
, cilt.26, sa.122, ss.56-66, 2001 (SSCI)
43. The role of experience and expertise in teaching context
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, ss.159-165, 2001 (Hakemli Dergi)
44. KAVRAM HARITALARiNiN OGRETIMSÜRECiNDE KULLANILMASI
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi
, cilt.6, sa.24, ss.571-580, 2000 (Hakemli Dergi)
45. Aktif öğrenme teknikleri ve matematik öğretimi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.3, ss.119-131, 2000 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
27
3. 2007 ve 2017 TARİH ÖĞRETİM PROGRAMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
1. Ulusal Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Öğrenci Kongresi, Zonguldak, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
4. A Qualitative Study with Teacher Educators and Students: being Effective in Online Learning Environment
ECER (European Conference on Educational Research), Geneve, İsviçre, 06 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
6. . Öğretmen Adaylarının -İyi Öğretmen- Algılarının ÇeşitliDeğişkenler Açısından Analizi
IDU-ICER, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
7. Pre-Service Teachers’ Changing Concerns on Teaching
1st International Science, Education, Art Technology Symposium, UBEST 2019, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
8. Teacher Educators’xx Thoughts and Reflections on Teaching Practicum
1st International Science, Education, Art Technology Symposium UBEST 2019, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
9. Anecdotes From Teaching Practicum: Teacher’ Candidates Experiences About Classroom Management
ECER, Hamburg, Almanya, 3 - 06 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
11. INNOVATIVE TEACHING PRACTICES: PRESERVICE TEACHERS’ CANDIDATES’ PERCEPTIONS
DILET2018 The 2nd International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies, 12 - 13 Aralık 2018, (Tam Metin Bildiri)
13. Perceptions of Graduate Students on Effective Teaching: A Phenomenological Study
2.Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül 2107 - 01 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri)
14. Teachers’ Thoughts on Research and the concept of ‘Teacher Research
2.Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
15. Üniversite Öğrencilerinin Akademik Ve Duygusal-Sosyal Beklentileri (Gazi Üniversitesi Örneği)
2.Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı, 12 - 14 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
16. Investigating Quality in Higher Education based on Academics’ Views Concerning Effective University Teaching
ECER-European Educational Research Association Kopenhagen, Danimark, 22 Ağustos - 25 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
17. Students’xx problems related to research skills in higher education: Academics and students’ views
ECER 2017, Kopenhag, Danimarka, 22 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
20. Graduate Students Perceptions on Feedback Process A Study in the Context of Teacher Education
International EJER congress, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
23. The opinions of teacher educators on the conceptions of effective teaching and effective teacher: a qualitative study
European Conference on Education Research (ECER), Berlin, Almanya, 13 - 15 Eylül 2011, ss.1-2, (Özet Bildiri)
26. Preservice teachers’ thoughts on active learning techniques in teaching context
KCTOS (Knowledge, Creativity and Transformations of Societies) (New Approaches, Innovations and Research in Education). , Vienna, Avusturya, 6 - 09 Aralık 2007, ss.1-2, (Tam Metin Bildiri)
27. The expectations and views of teacher candidates about school experience: a case study
IRICS (Innovations and Reproductions in Cultures and Socities). , Vienna, Avusturya, 9 - 11 Aralık 2005, ss.1-2, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
18
1. Teacher Roles From Teachers’ Perspective in the Context of 21st Century
Innovative Scientific Approaches in Education, Science and Art of the 21th Century, DELLAL NEVİDE,KARADAĞ ORÇİN,Stankowski Vitold, Editör, GlobeEdit, London, ss.14-20, 2024
2. A Photograph of Teaching Practicum From The Perspective of Teacher Candidates
Innovative Scientific Approaches in Education, Science and Art of the 21st Century, DELLAL NEVİDE,KARADAĞ ORÇİN,Stankowski Vitold, Editör, GlobeEdit, London, ss.171-178, 2024
3. A REVIEW OF INSTRUCTOR ROLES IN ONLINE TEACHING
Rethinking Science, Education, Culture and Art in the Digital Age, Nevide Akpınar Dellal, Şengül Balkaya, Editör, GlobeEdit, ss.212-220, 2023
5. ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Eğitime Giriş, Nezahat Güçlü, Murat Bülbül, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.388-414, 2021
6. Güvenli Eğitim İletişimi
Güvenli Okul, İsmail H. Demircioğlu, Zakir Avşar, Ebru Demircioğlu, Can Ozan Tuncer, Editör, Pegem akademi, Ankara, ss.11-61, 2020
9. Program ve Öğretimin Tanımlanması
ProgramGeliştirme, Prof. Dr. Kerim Gündoğdu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.3-24, 2018
10. Teachers’ Thoughts on Research and the Concept of Teacher Research
Ethics in Science and Democratic Education , Nevide Akpınar Dellal & Mustafa Volkan, Editör, LAP-Lambert Academic Publishing, Düsseldorf, ss.96-104, 2017
12. Sınıft a Kurallar Geliştirme ve Uygulama
Sınıf Yönetimi, Çağatay Özdemir, Editör, Pegem Akademi, ss.179-196, 2017
15. Türkiye’de Öğretim Elemanları
Gazi Üniversitesi yayını, Ankara, 2006
16. Problem Çözme İlköğretim I Kademe Matematik Dersi Örnekleriyle
Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara, 2003
17. Problem Çözme
Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 2003
18. Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu:Matematik
Nobel Akademik Yayıncılık, 2001
Metrikler
Yayın (WoS)
18
Yayın (Scopus)
15
Atıf (WoS)
230
H-İndeks (WoS)
7
Atıf (Scopus)
282
H-İndeks (Scopus)
6
Atıf (Scholar)
2289
H-İndeks (Scholar)
24
Atıf (TrDizin)
34
H-İndeks (TrDizin)
4
Atıf (Sobiad)
1619
H-İndeks (Sobiad)
13
Atıf (Diğer Toplam)
153
Tez Danışmanlığı
30
