Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2007 ve 2017 TARİH ÖĞRETİM PROGRAMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

1. Ulusal Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Öğrenci Kongresi, Zonguldak, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2023

A Qualitative Study with Teacher Educators and Students: being Effective in Online Learning Environment

ECER (European Conference on Educational Research), Geneve, İsviçre, 06 Eylül 2021

Pre-Service Teachers’ Changing Concerns on Teaching

1st International Science, Education, Art Technology Symposium, UBEST 2019, 2 - 04 Mayıs 2019

Teacher Educators’xx Thoughts and Reflections on Teaching Practicum

1st International Science, Education, Art Technology Symposium UBEST 2019, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019

INNOVATIVE TEACHING PRACTICES: PRESERVICE TEACHERS’ CANDIDATES’ PERCEPTIONS

DILET2018 The 2nd International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies, 12 - 13 Aralık 2018

PRE-SERVICE TEACHERS’ PERCEPTIONS ABOUT CONCEPTS OF TEACHING, LEARNING AND EDUCATION

4th INTERNATIONAL CONTEMPORARYEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 4 - 07 Ekim 2018

Perceptions of Graduate Students on Effective Teaching: A Phenomenological Study

2.Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül 2107 - 01 Ekim 2017

Teachers’ Thoughts on Research and the concept of ‘Teacher Research

2.Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017

Pre-service teachers’ views on games regarding with active learning strategies

5th International Curriculum and Instruction Congress, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017

Investigating Quality in Higher Education based on Academics’ Views Concerning Effective University Teaching

ECER-European Educational Research Association Kopenhagen, Danimark, 22 Ağustos - 25 Aralık 2017

Rol Oynama Tekniğinin İngilizce Dersi Dil Becerilerine Etkisine İlişkin Öğrenci Görüşleri

Ejer IV. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.238-239

Öğretmen Adaylarının Perspektifinden Öğretmen Algısı: Bir Metafor Çalışması

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, ss.146-155

Lisansüstü Öğrencilerin Bakış Açısından Akademik Yaşam

4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, ss.109-118

A Case Study Graduate Students Perceptions on Research Skills

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 29 Eylül - 02 Ekim 2016

Novice Teachers: Surviving Strategies Developed through Experiences

European Educational Research Association-(ECER), Budapest, Macaristan, 8 - 11 Eylül 2015, ss.1-2

Characteristics Of Effective Language Teachers As Perceived By Turkish Student Teachers

European Educational Research Association (ECER), Cadiz, İspanya, 18 - 22 Ağustos 2012, ss.1-2

The opinions of teacher educators on the conceptions of effective teaching and effective teacher: a qualitative study

European Conference on Education Research (ECER), Berlin, Almanya, 13 - 15 Eylül 2011, ss.1-2

An Analysis of Research on School Practicum: a meta-analysis

British Educational Research Association (BERA) Annual Conference, Institute of Education, London, İngiltere, 6 - 08 Eylül 2011, ss.1-2

What are prospective teachers' opinions about their instructors' teaching styles?

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.1960-1964 identifier identifier

An examination of concept maps created by prospective teachers on teacher roles

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2464-2468 identifier identifier

Preservice teachers’ thoughts on active learning techniques in teaching context

KCTOS (Knowledge, Creativity and Transformations of Societies) (New Approaches, Innovations and Research in Education). , Vienna, Avusturya, 6 - 09 Aralık 2007, ss.1-2

The expectations and views of teacher candidates about school experience: a case study

IRICS (Innovations and Reproductions in Cultures and Socities). , Vienna, Avusturya, 9 - 11 Aralık 2005, ss.1-2

Kitap & Kitap Bölümleri

A REVIEW OF INSTRUCTOR ROLES IN ONLINE TEACHING

Rethinking Science, Education, Culture and Art in the Digital Age, Nevide Akpınar Dellal, Şengül Balkaya, Editör, GlobeEdit, ss.212-220, 2023

Öğretmen Eğitiminde Akran Koçluğu Üzerine Bir Nitel Araştırma

Farklı Bakış Açıları ile Yenilikçi Eğitim Bilimleri Çalışmaları , Saadet Kuru Çetin, Editör, Anı Yayıncılık, ss.32-44, 2023

ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME

Eğitime Giriş, Nezahat Güçlü, Murat Bülbül, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.388-414, 2021

Güvenli Eğitim İletişimi

Güvenli Okul, İsmail H. Demircioğlu, Zakir Avşar, Ebru Demircioğlu, Can Ozan Tuncer, Editör, Pegem akademi, Ankara, ss.11-61, 2020

Program ve Öğretimin Tanımlanması

ProgramGeliştirme, Prof. Dr. Kerim Gündoğdu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.3-24, 2018

Teachers’ Thoughts on Research and the Concept of Teacher Research

Ethics in Science and Democratic Education , Nevide Akpınar Dellal & Mustafa Volkan, Editör, LAP-Lambert Academic Publishing, Düsseldorf, ss.96-104, 2017

5. Bölüm: Akademisyenlerin öğretim yaklaşımları konusunda nitel bir araştırma: Akademisyen ve öğretmen adaylarının görüşleri

Eğitim Bilimlerinde Yenilikler ve Nitelik Arayışı, Özcan Demirel, Serkan Dinçer, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.65-79, 2017

Sınıft a Kurallar Geliştirme ve Uygulama

Sınıf Yönetimi, Çağatay Özdemir, Editör, Pegem Akademi, ss.179-196, 2017

An overview of integrating globalization and internationalization in teacher education context

Internationalisierung der lehrerInnenbildung Perspektiven aus theorie und praxis, M. Kricke & L. Kürten, Editör, Waxmann Verlag Muenster/New York , Münster, ss.57-66, 2015

Problem Çözme

Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 2003

Metrikler

Yayın

115

Atıf (WoS)

193

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

233

H-İndeks (Scopus)

6

Atıf (Scholar)

415

H-İndeks (Scholar)

8

Atıf (TrDizin)

33

H-İndeks (TrDizin)

4

Tez Danışmanlığı

28

Açık Erişim

17
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları