SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Characteristics shown by gifted children and their teachers in the classrooms
Eğitim ve Bilim
, cilt.26, sa.122, ss.56-66, 2001 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Öğretmen Adaylarının Öğrenme-Öğretme Ortamına İlişkin Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.107-120, 2024 (Hakemli Dergi)
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI BAĞLAMINDA “UYGULAMA ÖĞRETMENİ” VE “DANIŞMANLIK SÜRECİ” TEMALI ARAŞTIRMALAR ÜZERİNDE BİR İÇERİK ANALİZİ
Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.11, sa.21, ss.7-25, 2022 (Hakemli Dergi)
Veli Toplantılarına Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri: Fenomenolojik Bir Çalışma
Başkent University Journal of Education
, cilt.9, sa.2, ss.112-121, 2022 (Hakemli Dergi)
Graduate Students' Perspectives on the Qualities of Innovative Teachers
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.33, sa.3, ss.644-655, 2018 (ESCI)
ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN TUTUMLARI VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.7, sa.13, ss.29-45, 2018 (Hakemli Dergi)
Pre-service ELT Teachers’ Perceptions of Characteristicsof Effective Teachers
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.38, sa.1, ss.359-383, 2018 (Hakemli Dergi)
Oyun-Tabanlı Öğrenme Ortamlarının Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta–Analiz Çalışması
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.26, sa.6, ss.1803-1811, 2018 (Hakemli Dergi)
Student Teachers’ Views Regarding the Impact of Effective Teaching Strategies on Student Motivation
Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi (JTEE)
, cilt.6, sa.2, ss.191-204, 2017 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini SeçmeNedenlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.1-10, 2017 (Hakemli Dergi)
A Study in Teacher Education Effects of Activity BasedInstruction on Student Teachers Achievement
İlköğretim Online
, cilt.15, sa.3, ss.1043-1053, 2016 (Hakemli Dergi)
A Case Study on Preservice Teachers Study Strategies
BAŞKENT UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.2, sa.2, ss.202-209, 2015 (Hakemli Dergi)
What are prospective teachers’ opinions about their instructors’teaching styles?
Procedia Social and Behavioral Sciences
, sa.15, ss.1960-1964, 2011 (Hakemli Dergi)
An examination of concept maps created by prospective teachers onteacher roles
Procedia Social and Behavioral Sciences
, sa.2, ss.2464-2468, 2010 (Hakemli Dergi)
Pre service teachers thoughts about teachers questions in effective teaching process
İlköğretim On-line Dergisi
, cilt.8, sa.3, ss.666-675, 2009 (Hakemli Dergi)
Student teachers views on the effects of class size on teaching process
The Qualitative Report
, cilt.14, sa.3, ss.395-408, 2009 (Hakemli Dergi)
Öğrenme öğretme sürecinde öğretmenlerin kullandıkları motivasyon stratejileri konusunda öğretmen adaylarının görüşleri
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.41, sa.1, ss.316-327, 2008 (Hakemli Dergi)
Concerns about teaching process student teachers perspective
EDUCATIONAL RESEARCH QUARTERLY
, cilt.31, sa.3, ss.57-77, 2008 (Hakemli Dergi)
Views of experienced and student teachers about motivation in effective teaching process
G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.26, sa.3, ss.133-143, 2006 (Hakemli Dergi)
The perceptions of pre service teachers about effective teaching and effective teachers
Mediterranean Journal of Educational Studies
, cilt.10, sa.1, ss.73-89, 2005 (Hakemli Dergi)
Student teachers views on the role of motivation for mathematics teaching and learning
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.25, ss.31-37, 2003 (Hakemli Dergi)
The role of experience and expertise in teaching context
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, ss.159-165, 2001 (Hakemli Dergi)
Bütünleştirilmiş Program modelleri ve İlköğretim Matematik Dersi
Milli Eğitim
, cilt.152, ss.34-41, 2001 (Scopus)
Aktif öğrenme teknikleri ve matematik öğretimi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.3, ss.119-131, 2000 (Hakemli Dergi)
KAVRAM HARITALARiNiN OGRETIMSÜRECiNDE KULLANILMASI
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi
, cilt.6, sa.24, ss.571-580, 2000 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2007 ve 2017 TARİH ÖĞRETİM PROGRAMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
1. Ulusal Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Öğrenci Kongresi, Zonguldak, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2023
A Qualitative Study with Teacher Educators and Students: being Effective in Online Learning Environment
ECER (European Conference on Educational Research), Geneve, İsviçre, 06 Eylül 2021
. Öğretmen Adaylarının -İyi Öğretmen- Algılarının ÇeşitliDeğişkenler Açısından Analizi
IDU-ICER, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2019
Pre-Service Teachers’ Changing Concerns on Teaching
1st International Science, Education, Art Technology Symposium, UBEST 2019, 2 - 04 Mayıs 2019
Teacher Educators’xx Thoughts and Reflections on Teaching Practicum
1st International Science, Education, Art Technology Symposium UBEST 2019, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019
Anecdotes From Teaching Practicum: Teacher’ Candidates Experiences About Classroom Management
ECER, Hamburg, Almanya, 3 - 06 Eylül 2019
INNOVATIVE TEACHING PRACTICES: PRESERVICE TEACHERS’ CANDIDATES’ PERCEPTIONS
DILET2018 The 2nd International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies, 12 - 13 Aralık 2018
Perceptions of Graduate Students on Effective Teaching: A Phenomenological Study
2.Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül 2107 - 01 Ekim 2017
Teachers’ Thoughts on Research and the concept of ‘Teacher Research
2.Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017
Üniversite Öğrencilerinin Akademik Ve Duygusal-Sosyal Beklentileri (Gazi Üniversitesi Örneği)
2.Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı, 12 - 14 Ekim 2017
Investigating Quality in Higher Education based on Academics’ Views Concerning Effective University Teaching
ECER-European Educational Research Association Kopenhagen, Danimark, 22 Ağustos - 25 Aralık 2017
Students’xx problems related to research skills in higher education: Academics and students’ views
ECER 2017, Kopenhag, Danimarka, 22 - 25 Ağustos 2017
Lisansüstü öğrencilerin öğrenme yolu olarak sosyal medya algıları deneyimler beklentiler ve öneriler
EPOK 2016, 27 - 30 Ekim 2016
Graduate Students Perceptions on Feedback Process A Study in the Context of Teacher Education
International EJER congress, 8 - 10 Haziran 2015
The opinions of teacher educators on the conceptions of effective teaching and effective teacher: a qualitative study
European Conference on Education Research (ECER), Berlin, Almanya, 13 - 15 Eylül 2011, ss.1-2
Preservice teachers’ thoughts on active learning techniques in teaching context
KCTOS (Knowledge, Creativity and Transformations of Societies) (New Approaches, Innovations and Research in Education). , Vienna, Avusturya, 6 - 09 Aralık 2007, ss.1-2
The expectations and views of teacher candidates about school experience: a case study
IRICS (Innovations and Reproductions in Cultures and Socities). , Vienna, Avusturya, 9 - 11 Aralık 2005, ss.1-2
Kitap & Kitap Bölümleri
A REVIEW OF INSTRUCTOR ROLES IN ONLINE TEACHING
Rethinking Science, Education, Culture and Art in the Digital Age, Nevide Akpınar Dellal, Şengül Balkaya, Editör, GlobeEdit, ss.212-220, 2023
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Eğitime Giriş, Nezahat Güçlü, Murat Bülbül, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.388-414, 2021
Güvenli Eğitim İletişimi
Güvenli Okul, İsmail H. Demircioğlu, Zakir Avşar, Ebru Demircioğlu, Can Ozan Tuncer, Editör, Pegem akademi, Ankara, ss.11-61, 2020
Program ve Öğretimin Tanımlanması
ProgramGeliştirme, Prof. Dr. Kerim Gündoğdu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.3-24, 2018
Teachers’ Thoughts on Research and the Concept of Teacher Research
Ethics in Science and Democratic Education , Nevide Akpınar Dellal & Mustafa Volkan, Editör, LAP-Lambert Academic Publishing, Düsseldorf, ss.96-104, 2017
Sınıft a Kurallar Geliştirme ve Uygulama
Sınıf Yönetimi, Çağatay Özdemir, Editör, Pegem Akademi, ss.179-196, 2017
Türkiye’de Öğretim Elemanları
Gazi Üniversitesi yayını, Ankara, 2006
Problem Çözme
Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 2003
Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu:Matematik
Nobel Akademik Yayıncılık, 2001